Mercedes-Benz обяви по време на изложението Consumers Electronics Show (CES) през 2023 г. в Лас Вегас, че планира да изгради своя собствена глобална мрежа за зареждане с висока мощност, която в крайна сметка ще включва над 10 000 станции по целия свят. Това ще бъде различно от мрежата Ionity, която се управлява от Mercedes и други марки автомобили.
С MN8 и ChargePoint като партньори, немската марка ще започне изграждането на първите станции в Съединените щати и Канада тази година, с първоначална цел да създаде над 400 хъба с повече от 2500 станции за бързо зареждане в Северна Америка до 2027 г.
До края на десетилетието Mercedes-Benz планира да изгради цялата мрежа, включително и станциите в Европа, Китай и „други основни пазари“, според официалното прессъобщение. Това ще съвпадне с обещанието на фирмата да стане изцяло електрическа до 2030 г., като ще продава превозни средства с нулеви емисии само там, където пазарните условия го позволяват.
Зарядните устройства на Mercedes ще бъдат построени в „ключови градове и градски населени центрове, близо до главни артерии, удобни търговски и сервизни дестинации, включително дилърски обекти на Mercedes-Benz“. В зависимост от местоположението хъбовете ще имат между 4 и 30 зарядни устройства, способни да доставят до 350 kW всяка.
Освен това германската марка иска да използва възможно най-много зелена енергия, като сключва договори с доставчици на зелена електроенергия или използва сертификати за възобновяема енергия от акредитирани доставчици за своите станции. Някои хъбове също ще бъдат оборудвани с фотоволтаични системи за осигуряване на захранване за осветление и видеонаблюдение.
Що се отнася до използването, Mercedes-Benz заявява, че всички марки автомобили ще могат да използват новата им мрежа, но превозните средства от собствената им марка ще имат приоритет при предварителна резервация на станция за зареждане. Всъщност компанията казва, че съвместимите електромобили ще могат автоматично да резервират налично зарядно устройство чрез навигационната система, без водачът да трябва да прави каквото и да било, освен да излезе от колата и да я включи в контакта.
„Mercedes-Benz вече предлага това, което смятаме за най-добрите електромобили на пазара. Но за да ускорим електрическата трансформация, трябва да гарантираме, че изживяването при зареждане също поддържа темпото. Нашите клиенти заслужават завладяващо изживяване и при зареждане, което прави притежаването на електрически автомобил и пътуването на дълги разстояния безпроблемно. Няма да предприемем подход на изчакване. Ето защо стартираме глобална мрежа за зареждане от висок клас.
Тя е проектирана да се превърне в още една разграничителна черта на собствеността на Mercedes-Benz за нашите клиенти и актив с потенциал за създаване на стойност за нашата компания. Ние сме развълнувани да започнем точно тук, в Северна Америка със силни и опитни партньори като MN8 Energy и ChargePoint“, каза Ола Келениус, председател на Борда на директорите на Mercedes-Benz Group AG. Цената на инвестицията за северноамериканската мрежа ще бъде малко над 1 милиард долара, разделена приблизително 50:50 между Mercedes-Benz и MN8.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да се чуди човек?
Като са най-добрите на пазара, се чудя защо тази година се очаква тесла да продаде повече автомобили от mercedes, при положение че автомобилите на tesla са по-скъпи?
Повече автомобили, а не електромобили! Защо все повече хора предпочитат да дадат повече пари за очевидно по некачествена Тесла, вместо да си купят много по-качествен и по-евтин mercedes?
12:00 06.01.2023
2 Бен Тен
09:37 07.01.2023