Отидете към основна версия

9 422 25

Има три задачи, с изпълнението на които електромобилите ще станат масови

  • електромобили-
  • автомобилни производители

Може ли автомобилната индустрия да се преобрази достатъчно бързо?

Снимка: Shutterstock

Бързо нарастващото навлизане на електрически превозни средства може да трансформира автомобилната екосистема и да насърчи още по-големи иновации. За да се случи това, две искания се нуждаят от внимание сега

Автомобилният сектор е на прага на промени, невиждани откакто Model T на Ford слезе от производствената линия в началото на миналия век, тъй като новите регулации, технологии и предпочитания на потребителите трансформират и продуктите, и бизнес моделите.

Както традиционните автомобилни производители, така и новите стартъпи харчат повече за справяне с тези тенденции: от 2010 година заинтригуваните инвеститори са насочили огромна сума от около 280 милиарда долара в иновативни автомобилни хардуерни и софтуерни решения. Почти половината от тази инвестиция, около $150 милиарда, е отишла за електрически превозни средства.

И какво се случи, капиталовите пазари възнаградиха тези инвестиции. Със средна обща възвръщаемост на акционерите (TSR) от 79 процента от март 2020 г. до януари 2022 г., традиционните производители и доставчици на компоненти превъзхождат компаниите в много други процъфтяващи сектори, включително и тези във високите технологии. Резултатите са още по-впечатляващи за сравнително новите автомобилни компании в сектора, като NIO, Tesla и други старъпи за електромобили, чиято възвръщаемост от почти 300 процента оглавява списъка.

Индустрията обикновено разчита на продажбите на традиционни превозни средства с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) за голяма част от своя растеж. Но се предвижданията се общите продажби на превозни средства с ДВГ да се увеличат със скромните 2% до 2025 г. и дори може да намалеят през остатъка от десетилетието. Но оптимизма относно увеличаването на приходите от други източници, включително тези, свързани с новите технологии и услуги, остава висок.

Електромобилите, които сега представляват малка част от продадените превозни средства, са в повратна точка и са отговорни за голяма част от ентусиазма на капиталовите пазари. През втората половина на 2020 г. продажбите и навлизането на пътнически електромобили се ускориха на големите пазари въпреки икономическата криза, причинена от пандемията от COVID-19. McKinsey прогнозира, че световното търсене на електромобили ще нарасне шест пъти от 2021 до 2030 г., като годишните продажби ще нараснат от 6.5 милиона на приблизително 40 милиона през този период.

Тези оптимистични прогнози за електромобилите обаче идват с някои големи предупреждения. Въпреки че потребителското търсене изглежда ясно, автомобилната екосистема трябва бързо да се справи с три основни ограничения, преди производството и продажбите на електромобили да станат масови:

1. Трудности при снабдяването на достатъчно суровини, включително литий, никел и кобалт, използвани в батериите
2. недостатъчен брой гигафабрики, които произвеждат батерии, както и ниска производителност в съществуващите съоръжения
3. Обществена инфраструктура за зареждане, която трябва да бъде изградена, за да бъде в крак с броя на електромобилите на пътя

Въпреки че някои големи компании могат да се опитат да увеличат достъпа си до суровини , повечето автомобилни компании в момента нямат тази възможност . Това, с което индустрията може да се справи обаче, са проблемите, свързани с гигафабриките и инфраструктурата за зареждане.

Предприемането на бързи действия ще бъде от ключово значение за удължаване на инерцията в електромобилите и може дори да помогне за ускоряване на приемането на автономни превозни средства (AV), чрез които традиционните производителите ще намерят още повече възможности за печалби, като част от тях ще дойдат от неща като софтуер, актуализации, картографски услуги и забавления в автомобила.

Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 24 гласа.

Свързани новини