Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли е уверен, че съвсем скоро ще започне истинска ценова война на пазара на електрически автомобили. Това ще се случи след появата на модели на стойност около 20 000 евро.
Благодарение на производствените ограничения и голямото търсене на електрически превозни средства, в момента няма нищо подобно на ценова война. Напротив, ниското ниво на наличности на електромобили в складовете и голямото търсене създават благодатна почва за различни спекулации.
Дилърите буквално налагат ненужни опции и понякога изкуствено завишават цената. Нещата обаче могат да се променят драстично, при това много скоро.
На конференцията за стратегически решения в Бернщайн главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли каза, че очаква разходите за производство на електрически превозни средства да спаднат през следващите години. Дотолкова, че моделите за 20 000 евро ще станат нещо обичайно.
Като пример той посочи Mustang Mach-E , чиято цена е около 45 хиляди долара, докато само батерията струва около 18 хиляди. Именно батерията е "слабото място" място на всяка електрическа кола, тя всъщност не оставя шанс за радикално намаляване на разходите.
Въпреки това Фарли е уверен в предстоящото намаляване на цената на батериите. Нещо повече, Ford работи върху платформа за електромобили от следващо поколение, която ще бъде значително по-малко трудоемка и следователно по-евтина. От Ford дори са готови да намалят разходите за разпространение и реклама, така че в крайна сметка това да бъде по-малко отразено в крайната цена на електрическата кола.
Куриозното в случая е, че почти едновременно с изявлението на шефа на Ford, прекият конкурент на марката в лицето на Chevrolet радикално намали цената на електрическите превозни средства Bolt EV и EUV . Сега цената на най-евтината конфигурация започва от $25 600. Изглежда, че ценовите войни тепърва предстоят.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тахумба
Коментиран от #5
13:19 05.06.2022
2 Лост
Коментиран от #12
13:20 05.06.2022
3 Хах
13:25 05.06.2022
4 Ще ще ще ще ще...
13:25 05.06.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "Добре":
Ти да не пишеш от третата кола , която чака на колонката за ток, на магистралат ‼️13:27 05.06.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 ААА СМЯХ
Зареждаш гориво за минути,.. а за елзаряд сега са необходими часове , после сега може да е ефтин заряда, както навремето газта,.. или дизела, а след време, нали гледаме уж перспективно
13:37 05.06.2022
11 ххххх
13:39 05.06.2022
12 Боро
До коментар #2 от "Лост":
Едно зареждане ще струва 2 коли. Нали ще са много евтини...13:41 05.06.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Мхм
13:49 05.06.2022
15 Ироничен
Коментиран от #16
13:52 05.06.2022
16 Мхм
До коментар #15 от "Ироничен":
Е то и сега ги има Ситроен Ами с пробег 50км и две места.13:54 05.06.2022
17 Модел У
До коментар #13 от ";ои6":
Модел У! Марката я знаеш сам!13:58 05.06.2022
18 Механик
И на мен ми обещаха, че ще ми купят колело. Ама друг път.
14:01 05.06.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 случаен
14:08 05.06.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Бай Стоил
15:19 05.06.2022
23 Много...
15:49 05.06.2022
24 Въпросче
16:29 05.06.2022
25 Карам бричка
16:38 05.06.2022
26 Турбо
Ще почакам да намалят цената и увеличат пробега поне до 500 км.
Коментиран от #27
16:47 05.06.2022
27 Име
До коментар #26 от "Турбо":
физела е аут горивото е скъпи свърши се само пропан бутана ставаКоментиран от #29
18:14 05.06.2022
28 Сладка
18:34 05.06.2022
29 Турбо
До коментар #27 от "Име":
Аз си върша работата с дизела,цената не ме вълнува.На метан и пропан бутан не може да върви всяка кола.Ако леглата на клапаните и клапаните не са от огнеупорна стомана,която издържа на висока температура,след 50 х.км следва скъп ремонт на цилиндровата глава.Коментиран от #30
19:16 05.06.2022
30 Име
До коментар #29 от "Турбо":
вършиш ама 3.30 на литър почва да става нерентабилно тва дет го вършиш.Дизела като двг е и скъп за подръжка.Има фабрични на метан там е изчислено кое как.Коментиран от #31, #32
19:22 05.06.2022
31 Турбо
До коментар #30 от "Име":
И 5 лева да стане,местя си го в другия крачол.Аз си върша работата с колата.При разход 4,5 л/100 км дизел при 3,30 лв/л ми излиза 14,85 лв/100 км.При 5 лв/л ми излиза 22,50 лв/100 км.Местяси го.Коментиран от #33
20:28 05.06.2022
32 Турбо
До коментар #30 от "Име":
А знаеш ли защо Пежо и Фолксваген спряха да произвежда коли фабрично на метан?Защото леглата на клапаните и клапаните прегарят след 50 х.км.Коментиран от #39
20:30 05.06.2022
33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #31 от "Турбо":
Тук темата е колко часа ще пътуваш София-Варна-София , ако ти се наложи !С бензинка/дизел и колко с електричка‼️
Коментиран от #34, #43
20:40 05.06.2022
34 Не го излагай
До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Нали уж си от неговия отбор? Колко пъти да правим сметките, че турбо пътува от София до Бургас и обратно с 90 км в час за да може да харчи 4,5 на сто, защото при магистрална скорост ще харчи поне 6 с баничарката.Една Тесла модел 3 ще стигне един час по-бързо от турбо, дори да спира да дозарежда. Освен това, ако е тръгнала със заредена в къщи батерия ще излезе два пъти по-икономично.
Не трябваше да му задаваш толкова неудобен въпрос, който да го накара да се скрие!
Коментиран от #41
21:05 05.06.2022
35 Хихи
АЕЦ, ТЕЦ,ВЕЦ, ВЕИ
Ще им паднете в тигана.
Коментиран от #36
21:13 05.06.2022
36 Пропусна най-важното
До коментар #35 от "Хихи":
Още 15 200 мегавата ВЕИ мощности - преди всичко соларни централи, се очаква да има в България в близките години. Толкова са заявленията за присъединяване, които инвеститорите са подали в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) в последните 3 г. За сравнение, в 11,49 часа в неделя цяла България консумираше ток от 4789 мегавата, а рекордът през зимата е малко над 7000 мегавата.В началото на годината ситуацията истеризира - от 1 януари до 10 февруари в ЕСО са внесени 18 заявления за присъединяване към голямата мрежа на 1004 мегавата мощности, 166 са заявленията за 184 мегавата зелени централи. За месец и 10 дни инвеститори са обявили, че ще строят възобновяеми мощности колкото един блок на АЕЦ “Козлодуй”."
Коментиран от #40
21:42 05.06.2022
37 Бате Иво
Никел също
То Хенри Форд е бил прав едно време ама няма кой да слуша
Който му е любопитно да се поинтересува какво е казал
Ама наследниците му май са под контрола на тия същите
23:09 05.06.2022
38 Мерц
23:18 05.06.2022
39 Име
До коментар #32 от "Турбо":
Рено си ги правят и Дачия просто ФВ и Пежо явно са използвали кофти материали с цел пестене само това говори ФВ какви биклуци са с претенции и ползват евтини тенекета.А дизела освен че и 20 лв ще стане просто няма да имаш отде да го зареждаш щото ще го пренасочат от рафинериите към военните а не към бензиностанциите.Коментиран от #42
23:23 05.06.2022
40 Мхм
До коментар #36 от "Пропусна най-важното":
Направи сметка най-големите ядрени реактори произвеждат 1500 мегавата а ти ми говориш че с тая перка щяли да произведат хиляди пъти повече това е повече от комично23:25 05.06.2022
41 Турбо
До коментар #34 от "Не го излагай":
Когато натовариш три кубика стока,колко мога да возя в баничарката в Тесла 3,ела и ми се обади.Карам умишлено с 90 км/ч,писна ми да плащам глоби.23:26 05.06.2022
42 Турбо
До коментар #39 от "Име":
За синтетични горива не си ми чувал?За биодизел и етанол?Коментиран от #44
23:29 05.06.2022
43 Турбо
До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
С баничарката ще го мина с един резервоар.С електричка ще загубя време поне за две зареждания на батерията.Коментиран от #46
23:32 05.06.2022
44 Име
До коментар #42 от "Турбо":
Дизела не решавя проблема просто дизела като двг е тъпо измислен и замърсяващ.За етанол съм чувал не може да компенсира изкопаемите естествено освен в Латинска америка донякъде.00:00 06.06.2022
45 оня с коня
00:42 06.06.2022
46 Дай е времена?
До коментар #43 от "Турбо":
За колко време ще минеш този маршрут и какъв ще ти е разхода и за колко ще го минеш с електричка и колко време ще ти отнеме зареждането?Само за отиване и връщане от София до Бургас ще изгубиш над два часа да караш с 90 км в час по магистралата за да не те хване камерата с превишена скорост.
Мислиш ли че ще изгубиш повече от два часа за зареждане, при положение че караш със 140 километра в час по магистралата с електричката?
Тоест с електромобила ще стигнеш по-бързо, по-евтино и ще си имал време да спреш да хапнеш, да се поразтъпчеш и да идеш до тоалетна, а няма да караш на диета цял ден и да пикаеш в бутилки, за да не губиш ценно време, че път те чака с 90км/ч.
Не виждаш ли как едната ти опорна точка влиза в конфликт с другата?
Или пестиш време, но автомобилът ти няма как да харчи 4,5 на сто или караш бавно, но тогава въпреки бързото зареждане на резервоара, пътуваш много повече време от електромобил, въпреки че той зарежда дълго време и често.
На всичкото отгоре, както и да пътуваш, все ще дадеш повече пари за гориво.
Единствената ти разумна опорна точка против електромобилите е, че все още няма свястна електрическа баничарка, защото още сега е по-изгодно да имаш автомобил, ако изминаваш по много километри годишно. Вече и липсата на зарядни станции не е такова оправдание, като преди. От София до Варна има поне по една БЪРЗА зарядна на всеки 100 километра.
09:31 06.06.2022
47 КарамЕл
04.06.2022 - Сбогом, двигателю! Край на миризливата ера!
12:32 06.06.2022
48 КараТок
Голяма кола, място бол, 204 коня. Или 400 със 120. Харабия. Има Финес по пътя. Нищо повече ми не требва. Тарикат мъж не църка.
12:43 06.06.2022
49 Ихааааа
19:18 12.06.2022