14 56049

Електромобилите ще станат много евтини, при това - скоро

  • електромобили-
  • цена-
  • поевтиняване

Ръководителят на Ford Джим Фарли смята, че предстои радикално намаляване на цените на акумулаторните превозни средства

Електромобилите ще станат много евтини, при това - скоро - 1

Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли е уверен, че съвсем скоро ще започне истинска ценова война на пазара на електрически автомобили. Това ще се случи след появата на модели на стойност около 20 000 евро.

Благодарение на производствените ограничения и голямото търсене на електрически превозни средства, в момента няма нищо подобно на ценова война. Напротив, ниското ниво на наличности на електромобили в складовете и голямото търсене създават благодатна почва за различни спекулации.

Дилърите буквално налагат ненужни опции и понякога изкуствено завишават цената. Нещата обаче могат да се променят драстично, при това много скоро.

На конференцията за стратегически решения в Бернщайн главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли каза, че очаква разходите за производство на електрически превозни средства да спаднат през следващите години. Дотолкова, че моделите за 20 000 евро ще станат нещо обичайно.

Като пример той посочи Mustang Mach-E , чиято цена е около 45 хиляди долара, докато само батерията струва около 18 хиляди. Именно батерията е "слабото място" място на всяка електрическа кола, тя всъщност не оставя шанс за радикално намаляване на разходите.

Джим Фарли

Електромобилите ще станат много евтини, при това - скоро

Въпреки това Фарли е уверен в предстоящото намаляване на цената на батериите. Нещо повече, Ford работи върху платформа за електромобили от следващо поколение, която ще бъде значително по-малко трудоемка и следователно по-евтина. От Ford дори са готови да намалят разходите за разпространение и реклама, така че в крайна сметка това да бъде по-малко отразено в крайната цена на електрическата кола.

Куриозното в случая е, че почти едновременно с изявлението на шефа на Ford, прекият конкурент на марката в лицето на Chevrolet радикално намали цената на електрическите превозни средства Bolt EV и EUV . Сега цената на най-евтината конфигурация започва от $25 600. Изглежда, че ценовите войни тепърва предстоят.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 48 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тахумба

    37 41 Отговор
    Чудесно! Карайте си ги.

    Коментиран от #5

  • 2 Лост

    45 17 Отговор
    А тока как ще е?

    Коментиран от #12

  • 3 Хах

    53 14 Отговор
    Ние още не сме дорасли да си купим чисто нова кола ДВГ, а тия ще ни карат да минем на електрокари 🤷🏿‍♂️
  • 4 Ще ще ще ще ще...

    29 9 Отговор
    От толквоа много ще само все по-голи боси и гладни

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    21 11 Отговор

    До коментар #5 от "Добре":

    Ти да не пишеш от третата кола , която чака на колонката за ток, на магистралат ‼️
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 ААА СМЯХ

    21 8 Отговор
    Колкото са надеждни и електрокамионите...
    Зареждаш гориво за минути,.. а за елзаряд сега са необходими часове , после сега може да е ефтин заряда, както навремето газта,.. или дизела, а след време, нали гледаме уж перспективно
  • 11 ххххх

    30 2 Отговор
    Да, даже ще ги подаряват, на всеки по два, докато единия се зарежда да ползва другия.
  • 12 Боро

    19 11 Отговор

    До коментар #2 от "Лост":

    Едно зареждане ще струва 2 коли. Нали ще са много евтини...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Мхм

    21 8 Отговор
    Да тия с пробег от по 50км че ще са с батерии от по волт и половина

  • 15 Ироничен

    30 9 Отговор
    Когато станат евтини, пак ще има дървен философ, който обяснява на българите, че са прости, щом не карат ДВГ.

    Коментиран от #16

  • 16 Мхм

    15 4 Отговор

    До коментар #15 от "Ироничен":

    Е то и сега ги има Ситроен Ами с пробег 50км и две места.
  • 17 Модел У

    10 7 Отговор

    До коментар #13 от ";ои6":

    Модел У! Марката я знаеш сам!
  • 18 Механик

    39 5 Отговор
    "Електромобилите ще станат много евтини, при това - скоро"
    И на мен ми обещаха, че ще ми купят колело. Ама друг път.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 случаен

    32 9 Отговор
    евтин разбирам до 10 000лв.другото си е обир
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Бай Стоил

    19 3 Отговор
    Достатъчно евтини за да си го купя с Булгарска заплата?
  • 23 Много...

    20 3 Отговор
    ...Ви се моля факти, по един виц на ден е абсолютно достатъчен. Би трябвало само за факти да говорите. А те са: покупателната способност на Българина падна с 30-40%. Хипер високите цени на електрокарите вдигнаха цените и на новите с ДВГ, както и техните втора ръка. От цялата какфония иде реч за това, че никой нищо няма да купува в следващите 5 години. После може и цените да се поуспокоят, но спестяванията на хората няма до догоните нищо. И ще има фалити на доста места...
  • 24 Въпросче

    19 4 Отговор
    Кво стаа с на кирето албанските електрички?

  • 25 Карам бричка

    15 5 Отговор
    Такива автомобили няма да вървят и на втора употреба, поради цената на батерията, която ще е много по-всока от тази на колата.
  • 26 Турбо

    11 1 Отговор
    Едно ново Пежо Рифтър дизел е с цена 45 000 лв и с един резервоар се минават над 1000 км. Електрическият Рифтър е 78 000 лв и с едно зареждане на 50квтч батерия минава едвам 200 км(280 км по технически данни от производителя)
    Ще почакам да намалят цената и увеличат пробега поне до 500 км.

    Коментиран от #27

  • 27 Име

    8 3 Отговор

    До коментар #26 от "Турбо":

    физела е аут горивото е скъпи свърши се само пропан бутана става

    Коментиран от #29

  • 28 Сладка

    5 2 Отговор
    Това не е добре, защото и труда на работещите там ще е минимален. Направо никакъв. Вие смятате хората за глупави и прости..
  • 29 Турбо

    5 7 Отговор

    До коментар #27 от "Име":

    Аз си върша работата с дизела,цената не ме вълнува.На метан и пропан бутан не може да върви всяка кола.Ако леглата на клапаните и клапаните не са от огнеупорна стомана,която издържа на висока температура,след 50 х.км следва скъп ремонт на цилиндровата глава.

    Коментиран от #30

  • 30 Име

    5 4 Отговор

    До коментар #29 от "Турбо":

    вършиш ама 3.30 на литър почва да става нерентабилно тва дет го вършиш.Дизела като двг е и скъп за подръжка.Има фабрични на метан там е изчислено кое как.

    Коментиран от #31, #32

  • 31 Турбо

    4 10 Отговор

    До коментар #30 от "Име":

    И 5 лева да стане,местя си го в другия крачол.Аз си върша работата с колата.При разход 4,5 л/100 км дизел при 3,30 лв/л ми излиза 14,85 лв/100 км.При 5 лв/л ми излиза 22,50 лв/100 км.Местяси го.

    Коментиран от #33

  • 32 Турбо

    8 3 Отговор

    До коментар #30 от "Име":

    А знаеш ли защо Пежо и Фолксваген спряха да произвежда коли фабрично на метан?Защото леглата на клапаните и клапаните прегарят след 50 х.км.

    Коментиран от #39

  • 33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор

    До коментар #31 от "Турбо":

    Тук темата е колко часа ще пътуваш София-Варна-София , ако ти се наложи !
    С бензинка/дизел и колко с електричка‼️

    Коментиран от #34, #43

  • 34 Не го излагай

    9 3 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Нали уж си от неговия отбор? Колко пъти да правим сметките, че турбо пътува от София до Бургас и обратно с 90 км в час за да може да харчи 4,5 на сто, защото при магистрална скорост ще харчи поне 6 с баничарката.

    Една Тесла модел 3 ще стигне един час по-бързо от турбо, дори да спира да дозарежда. Освен това, ако е тръгнала със заредена в къщи батерия ще излезе два пъти по-икономично.


    Не трябваше да му задаваш толкова неудобен въпрос, който да го накара да се скрие!

    Коментиран от #41

  • 35 Хихи

    7 1 Отговор
    В България тока го държат комунистическите некадърници.
    АЕЦ, ТЕЦ,ВЕЦ, ВЕИ
    Ще им паднете в тигана.

    Коментиран от #36

  • 36 Пропусна най-важното

    2 5 Отговор

    До коментар #35 от "Хихи":

    Още 15 200 мегавата ВЕИ мощности - преди всичко соларни централи, се очаква да има в България в близките години. Толкова са заявленията за присъединяване, които инвеститорите са подали в Електроенергийния системен оператор (ЕСО) в последните 3 г. За сравнение, в 11,49 часа в неделя цяла България консумираше ток от 4789 мегавата, а рекордът през зимата е малко над 7000 мегавата.

    В началото на годината ситуацията истеризира - от 1 януари до 10 февруари в ЕСО са внесени 18 заявления за присъединяване към голямата мрежа на 1004 мегавата мощности, 166 са заявленията за 184 мегавата зелени централи. За месец и 10 дни инвеститори са обявили, че ще строят възобновяеми мощности колкото един блок на АЕЦ “Козлодуй”."

    Коментиран от #40

  • 37 Бате Иво

    4 0 Отговор
    А литий откъде
    Никел също
    То Хенри Форд е бил прав едно време ама няма кой да слуша
    Който му е любопитно да се поинтересува какво е казал
    Ама наследниците му май са под контрола на тия същите
  • 38 Мерц

    2 0 Отговор
    Супер
  • 39 Име

    5 3 Отговор

    До коментар #32 от "Турбо":

    Рено си ги правят и Дачия просто ФВ и Пежо явно са използвали кофти материали с цел пестене само това говори ФВ какви биклуци са с претенции и ползват евтини тенекета.А дизела освен че и 20 лв ще стане просто няма да имаш отде да го зареждаш щото ще го пренасочат от рафинериите към военните а не към бензиностанциите.

    Коментиран от #42

  • 40 Мхм

    3 4 Отговор

    До коментар #36 от "Пропусна най-важното":

    Направи сметка най-големите ядрени реактори произвеждат 1500 мегавата а ти ми говориш че с тая перка щяли да произведат хиляди пъти повече това е повече от комично
  • 41 Турбо

    4 5 Отговор

    До коментар #34 от "Не го излагай":

    Когато натовариш три кубика стока,колко мога да возя в баничарката в Тесла 3,ела и ми се обади.Карам умишлено с 90 км/ч,писна ми да плащам глоби.
  • 42 Турбо

    2 7 Отговор

    До коментар #39 от "Име":

    За синтетични горива не си ми чувал?За биодизел и етанол?

    Коментиран от #44

  • 43 Турбо

    4 5 Отговор

    До коментар #33 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    С баничарката ще го мина с един резервоар.С електричка ще загубя време поне за две зареждания на батерията.

    Коментиран от #46

  • 44 Име

    3 3 Отговор

    До коментар #42 от "Турбо":

    Дизела не решавя проблема просто дизела като двг е тъпо измислен и замърсяващ.За етанол съм чувал не може да компенсира изкопаемите естествено освен в Латинска америка донякъде.
  • 45 оня с коня

    5 0 Отговор
    В статията пише че "скоро" Електромобилите ще станат Много евтини.И не е проблема че това "Скоро" може да откара и Десетилетия,а че БЕДНИЯТ ВИНАГИ ЩЕ СИ Е БЕДЕН и за него НИЩО не е Евтино.Богатите пък НИКОГА няма да се унижат и да купуват Евтина стока,защото ще им се присмеят останалите Богаташи,което ще им срути и Обществения Имидж.Правителствата по Света пък имат като най-важно задължение да следят Коя стока е Евтинаи поради това се Харчи интензивно на Пазара,за да я НАТОВАРЯТ с Данъци и Такси "за компенсация",че да напълнят Хазната,т.е. Електромобилите НЯМА КАК да станат "много евтини".А като първа крачка за това е Спирането в доста Страни на Държавната Няколкохилядна Субсидия/в долари и Евро/ за насърчаване на покупките на Ел коли.
  • 46 Дай е времена?

    2 4 Отговор

    До коментар #43 от "Турбо":

    За колко време ще минеш този маршрут и какъв ще ти е разхода и за колко ще го минеш с електричка и колко време ще ти отнеме зареждането?

    Само за отиване и връщане от София до Бургас ще изгубиш над два часа да караш с 90 км в час по магистралата за да не те хване камерата с превишена скорост.

    Мислиш ли че ще изгубиш повече от два часа за зареждане, при положение че караш със 140 километра в час по магистралата с електричката?

    Тоест с електромобила ще стигнеш по-бързо, по-евтино и ще си имал време да спреш да хапнеш, да се поразтъпчеш и да идеш до тоалетна, а няма да караш на диета цял ден и да пикаеш в бутилки, за да не губиш ценно време, че път те чака с 90км/ч.

    Не виждаш ли как едната ти опорна точка влиза в конфликт с другата?

    Или пестиш време, но автомобилът ти няма как да харчи 4,5 на сто или караш бавно, но тогава въпреки бързото зареждане на резервоара, пътуваш много повече време от електромобил, въпреки че той зарежда дълго време и често.

    На всичкото отгоре, както и да пътуваш, все ще дадеш повече пари за гориво.

    Единствената ти разумна опорна точка против електромобилите е, че все още няма свястна електрическа баничарка, защото още сега е по-изгодно да имаш автомобил, ако изминаваш по много километри годишно. Вече и липсата на зарядни станции не е такова оправдание, като преди. От София до Варна има поне по една БЪРЗА зарядна на всеки 100 километра.
  • 47 КарамЕл

    0 5 Отговор
    Довииждаане! Довииждаане!
    04.06.2022 - Сбогом, двигателю! Край на миризливата ера!

  • 48 КараТок

    3 5 Отговор
    Сутрин като се кача в e-Niro -то имам над 500 км.
    Голяма кола, място бол, 204 коня. Или 400 със 120. Харабия. Има Финес по пътя. Нищо повече ми не требва. Тарикат мъж не църка.

  • 49 Ихааааа

    2 1 Отговор
    Абе аз ако събера 20000 евро... Кой българин може да ги събере? А електричка на старо не става! Ще си търсим трошляците докато сме живи!