Двата основни конкурента в премиум сегмента BMW и Mercedes-Benz подходиха към създаването на електрически флагмани по напълно различни начини. Ако електромобилът EQS няма нищо общо със S-класата нито по отношение на дизайна, нито по отношение на архитектурните решения, то дизайнът на новия i7 почти напълно копира външния вид на класическата "седмѝца".
Освен това при баварците и двата модела са изградени на една платформа. Защо се случи това, разказа ръководителят на дизайнерския отдел на баварската марка Адриан ван Хойдонк.
Според главния дизайнер на BMW компанията умишлено е направила подобни на електрическите и класическите "седмѝци". Това решение позволи "да се комбинира лукс и електричество" в една кола. В противен случай купувачите ще трябва да правят избор между модерни технологии и комфорт.
Дизайнерите на BMW вече действаха по подобен начин, когато пуснаха на пазара захранвания от батерии iX3, който, с изключение на няколко детайла, повтаря стила на стандартното X3. В допълнение, i4 и 4-series Gran Coupe също са доста сходни.
Въпреки това от BMW подчертават, че новата корпоративна идентичност, показана с генерацията G7, няма да важи за всички модели. Например, новата пета серия няма да има тесни LED дневни светлини, а други автомобили няма да имат същата огромна решетка, каквато е на новата седма серия.
Адриан ван Хойдонк добави, че всички автомобили на марката трябва да отговарят на характера на конкретни клиенти, тъй като във всеки пазарен сегмент има различни купувачи.
В средата на май бившият дизайнер на компанията изрази различно мнение за екстериора на новите BMW 7 Series и i7. Франк Стивънсън разкритикува новите елементи и най-вече огромната радиаторна решетка.