18 Септември, 2022 12:00 26 099 25

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

  • bmw-
  • m4-
  • тест

Версията Competition ускорява от 0 до 100 за 3.7 секунди

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4 - 1

Мощните кабриолети са умираща порода. При по-ниския клас все още автомобили като Mazda MX-5 държат фронта, като на пазара има и доста роудстъри с шасита от въглеродни влакна, но те влизат в категорията на т.нар. суперкари - следователно са много, много скъпи. BMW M4 Competition Convertible няма много преки конкуренти. Това може би е причината баварците да продължат да правят своята спортна кола с две врати и с отварящ се покрив, когато съперниците от Mercedes-AMG и моделите с мек покрив от средния размер на RS отдела на Audi, за момента не се продават.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

Всъщност най-близкият съперник на това BMW, що се отнася до мощност, е 911 GTS Cabriolet на Porsche, но този автомобил е по-расов, но и значително по-скъп . И така, добра ли е цената на M4 Competition Convertible? Нееднозначният отговор е: Не точно, но пък този ефектно изглеждащ кабриолет предлага истинско представяне на спортен автомобил. И докато визията на тази кола е доста спорна (преценете сами от снимките), то в динамичните и качества няма никакъв спор. Именно поради тази причина започваме със "сърцето" на M4 Competition.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

Двигател и ходови характеристики

3.0-литровият шестцилиндров турбо двигател е пренесен от версията Coupé, със същите 503 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Той е свързан и с идентична осемстепенна автоматична скоростна кутия, но M4 Competition Convertible се предлага само с M xDrive задвижване на четирите колела и няма версия със задно предаване. Въпреки че мекият покрив на този автомобил е с 40 процента по-лек от сгъваемия твърд покрив на своя предшественик, M4 Competition Convertible все още тежи значителните 1 920 кг. Това се дължи на теглото на електрическия покривен механизъм плюс някои допълнителни укрепвания за компенсиране на загубата на твърдост на каросерията. Това прави факта, че този модел спринтира от 0 до 100 км/ч само за 3.7 секунди още по-впечатляващ. Теглото всъщност помага на сцеплението по права линия и M4 се чувства добре балансиран. С въртящ момент от 650 Нм, на която и да е от най-долните четири предавки, колата се изстрелва напред само след кратка пауза, докато се включи турбо.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

Доускорението също е впечатляващо, като по-острите настройки на мотора и трансмисията, както и отчетливата турбо дупка, могат да се харесат на спортно ориентираните водачи. Високото тегло на колата се усеща, но това BMW има колосално ниво на сцепление, благодарение на системата M xDrive, която работи за повишаване и на пъргавината на колата, разпределяйки мощността с пристрастие към задната ос. Въртящ момент се предава на предните колела само когато е необходимо. Режимът 4WD Sport ви позволява да усещате добре колата. Разбира се, както при Coupé, изключването ESC изпраща цялата мощност само към задната част, но това е най-добре да се прави от опитни водачи и само на писта. Иначе, средният разход на гориво за кола с над 500 коня не е никак висок. Изминахме над 1000 километра, а средният разход бе 11 литра на 100 километра пробег.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

И все пак M4 Competition Convertible се чувства малко тежък, освен заради теглото и заради малко повечето гъвкавост в корпуса му. Това също е забележимо и на път с неравности. Далеч не е ужасно, но усещате малко повече структурни вибрации чрез твърдата двукомпонентна седалка-кофа от въглеродни влакна, отколкото във версията Coupé, а твърдото окачване на M4 изостря това усещане. Иначе автомобилът е стабилен и при високите скорости, които M4 може да постигне, но те не трябва да се пробват в режим Comfort. Разбира се, има безброй налични опции за персонализиране на настройките на автомобила, с регулируемо окачване, кормилно управление, педал на газта, ESC, усещане на спирачния педал и други настройки, които могат да бъдат конфигурирани и запазени като предварително зададени чрез докосване на една от двете червени лостчета, монтирани към волана.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

Интериор

Покривът се отваря с едно натискане на бутон и се сгъва електрически за 18 секунди при скорост до 50 км/ч. С отворен покрив може да очаквате да се насладите на шума на мощния двигател, но факта, че моторът е с турбокомпресор и голяма част от звука му се усилва през високоговорителите, означава, че не е толкова ефектен, като звучене, колкото може би сте си представяли. Това е пълноценен четириместен автомобил, въпреки че пространството за краката отзад е ограничено, както и пространството за главата, когато покривът е вдигнат.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

Таванът се сгъва в кухина в багажника, така че в него има 385 литра багажно пространство с вдигнат покрив и 300 литра със свален. Последната цифра е повече с 80 литра от своя предшественик, който имаше по-обемист сгъваем твърд покрив. Що се отнася до приборния панел, то получавате същото ниво на комплект като при обикновените M3 и M4, което означава страхотна информационно-развлекателна система, заредена с много функции и комплект за подобряване на производителността, плюс цифрово табло.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

Присъда

Откритата версия на BMW M4 е една от малкото опции в тази ценова категория на пазара на мощни кабриолети, така че трябва да се отбележи фактът, че е добре за купувачите, че имат този избор, защото основните германски конкуренти вече напуснаха този сектор. Това не е най-комфортният автомобил, а премахването на покрива осигурява много повече достъп до шума и мръсотията, особено в големите градове, но определено дава едно различно измерение на изживяването при шофиране. Ако искате изключителен, по-голям кабриолет с много мощ, то откритата версия на BMW M4 Competition е най-добрият ви залог. Базовата цена стартира от 193 900 лв. с ДДС.

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    18 2 Отговор
    За расов автомобил е добра цената, друг е въпроса, че е много грозно. Иначе от към динамика не се съмнявам, че е така, както го е описал автора.
  • 2 Камен

    16 1 Отговор
    Добро ревю на една, наистина добра кола. Но цената ѝ е....
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 м4 барака

    13 7 Отговор
    За тия пари поне да бяха сложили твърд покрив...не този грозен брезент.
  • 5 когато таванът пада, цената се вдига

    10 4 Отговор
    Черните джанти съсипват визията на тази кола, изглежда стара и овехтяла с тях!
    Интересно покривът наистина ли е електрически или хидравличен?

    Коментиран от #10, #25

  • 6 спор няма

    23 1 Отговор
    расов автомобил ама кабрио за баш гъзари да се кара в калифорния ,канада швейцарско дето няма пепеляк у нас не е за предпочитане /от опит не точно с тава кабрио/само две минути зад камион на второстепенен път и пепелта ще си я возиш вечно
  • 7 Сеирджия

    23 4 Отговор
    Идиотизъм: 2 тона за спортен кабриолет, след което се налага да повишаваш мощността, за да ги влачиш, с дизайна на обикновено БМВ, карано предимно от малцинствата и с цена като за порше или втора ръка ферари. Дебилизъм.

    Коментиран от #8, #11

  • 8 Гост

    4 9 Отговор

    До коментар #7 от "Сеирджия":

    Вкусът ти е странен! Особено в часта, че се кара от малцинстного! Японски фен, хардлайнер…?

    Коментиран от #12

  • 9 Смешно

    12 13 Отговор
    Всички бмвта са много грозни и обикновено изглеждащи седани за чичовци или купета за малко по-млади , но самият им дизайн е еднакъв от 50 години и изглеждат безидейно и обикновено. НИщо не грабва окото, все едни и същи безидейни кръгли фарове отпред, скучни стопове отзад и седан за чичо Пешо,дето се надбягва по светофарите, ама за надбягване си трябва спортна кола,а не седана на чичо Пешо,дето си ходи на работа с него и после си кара каръофите от село. Добре че вече бмв излезоха от 70-та година и не правят фаровете кръгли,а поне квадратни, стоповете са малко по-интересни на това купе, но самото купе е все едно гледам скучно бмв от 92-ра,малко по-тумбесто,което също е анти-спортно, тубместа кола не изглежда атлетично и спортно, както дундъо не изглежда спортист и бегач. Таблото е безобразно ретро с изключение на модерния електронен скоростомер и оборотомер, всичко друго по таблото е същото като от 2003-та година или от 92-ра, таблата на бмв са едни от най-скучните ,безидейни и безлични. Дали ще си взема Шкода или БМВ таблата са им сходни, тоест безлични.
  • 10 Смешно

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "когато таванът пада, цената се вдига":

    Абсолютно си прав. С тези цигански джанти,които са на мода при всички аетопроизводители колите изглеждат като стари и захабени или някакъв селянин от Обеля си кара старото бмв с джанти от Илиенци.
  • 11 Смешно

    5 4 Отговор

    До коментар #7 от "Сеирджия":

    Леле,колко си прав. Колеги, взимате ми думите. Дизайнът е толкова обикновен като на старите бмв-та, винаги са еднакви, никакъв стил и фантазия в дизайна. Много си прав и за теглото, е може кола 2 тона да е спортна. Първо правило на спортната кола е да бъде лека и високооборотна бензинова,а не танк.

    Коментиран от #14

  • 12 Смешно

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не, твоят вкус е странен за да харесваш клиширани бмв-та с еднакъв безидеен дизайн.

    Коментиран от #21

  • 13 Смешно

    12 4 Отговор
    Хаха сега прочетох цената на тая смешна пластмасова компактна колица с брезентов покрив от 200 000лева хахаааа, ами това е направо комично.
  • 14 когато таванът пада, цената се вдига

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Смешно":

    Теглото допълнително се вдига заради механизма на гюрука, допълнителното усилване на купето шротив усукване, а и нищо чудно да има и допълнителни тежести отзад, каквито имат някои кабриолети, като ауди напр.!
  • 15 дявола

    8 4 Отговор
    Хвалете ми коли не БМВ.Най здравото БМВ е това което е купено от Джъмбо купуваш и само го гледаш
  • 16 Спокоен

    6 4 Отговор
    Електричките обезвмислиха тези баклюци
  • 17 Това е

    5 3 Отговор
    Директно в кофата
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 майстора

    5 4 Отговор
    Този боклук и на снимка не искам да го виждам
  • 20 Васко от столипиново

    9 0 Отговор
    Ще взема едно за жена ми Фанка. Ще и отива на златния зъб
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ......

    5 2 Отговор
    карайте си продуханите шкодички, мислейки, че карате кола и тук по- добре си мълчете

    Коментиран от #23

  • 23 Ха - ха

    2 1 Отговор

    До коментар #22 от "......":

    А ти си мисли, че емблемата на капака те прави нещо 😉
  • 24 Джуган

    2 0 Отговор
    Важното е че "...голяма част от звука му се усилва през високоговорителите"
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.