Когато Land Rover реши да пенсионира оригиналния Defender след невероятните 67 години на производство, разочарованите по цял свят бяха хиляди. Това са фермери, търговците, офроуд ентусиасти и въобще всички фенове на здравия "аналогов" автомобил със задвижване на четирите колела.
След като стария Defender беше заменен от далеч по-висококласния изцяло нов модел, на пазара беше оставена голяма празнина - именно за автомобил, който да заеме мястото на стария Defender.
Превозното средство, което има идея да запълни тази дупка е Ineos Grenadier. Това е всъдеход, който е далеч от познатите ни срамежливи луксозни SUV-та . Създаден да е здрав и надежден, Grenadier представлява своеобразен "сбирщайн", но това което е по-важно, от качествени възли и агрегати.
Създаден, за да издържи на най-суровите условия, Ineos Grenadier всъщност може лесно да се превърне в нова модна икона, тъй като неговият утилитарен външен вид го отличава от другите съвременни превозни средства с повишена проходимост. Смело ново начинание за току-що прохождащ автомобилен производител. Сега ви разказваме за десет неща, които разбрахме по време на премиерата на всъдехода у нас.
10. Просто безкомпромисно здраво превозно средство
Ineos Grenadier е проектиран и конструиран да бъде един от най-добрите офроуд превозни средства. Създателите му твърдят, че всъдеходът ще бъде толкова твърд отвътре, колкото изглежда и отвън. Това е автомобил, способен да издържи на всичко. Създаден специално за използване извън пътя, Grenadier има цел. Това е здрав инструмент, на който може да се разчита, когато нещата станат трудни, а пътищата изчезнат. Идеята му е да е солиден и надежден.
9. Отношение за пътуване навсякъде
От огромните арки на колелата до облицовката на долната част на купето, Grenadier е оборудван за справяне с пресечена местност. Решението да се предлага стандартно със стоманени джанти просто доказва за какво е предназначен Grenadier - да стигне навсякъде, където пожелае. Традиционно шаси на рама, съчетано с масивни осови греди и три блокиращи диференциала, означава, че е малко вероятно Grenadier да закъса, независимо от терена.
8. Глобално тестван за издръжливост
Тестван далеч отвъд това, което би било индустриален стандарт, Grenadier е изпратен в 15 страни, за да изпита множество терени и среди. В крайна сметка, според представителите на марката, всъдеходът не може да бъде най-добрият в това, което прави, без да е видял най-лошото, което се предлага.
7. Мечта, родила се в кръчма
Въображението на сър Джим Ратклиф, един от най-богатите англичани, ражда идеята за всъдехода, докато той седи в кръчмата Grenadier в Лондон. От там идва и името на модела. Ineos Grenadier е проектиран, за да запълни празнината, оставена от оригиналния Defender, и да го подобри .
6. Надеждна мощност
Това е първото превозно средство на новосформираната марка Ineos, като неговите възли и агрегати са доста интересни. За избор на двигателна гама от марката се обръщат към BMW. От баварците взимат един бензинов и един дизелов двигател, като редовите шестаци са много подходящи за Grenadier. Бензиновият мотор е с мощност 283 к.с. , а дизеловият доставя респектиращите 250 к.с.
5. Връзката с Belstaff
За да отбележи старта на иновативния офроудър, Ineos си партнира с Belstaff. Предлагат се два модела по поръчка, кръстени на известни продукти на Belstaff, които улавят същността на Grenadier и неговия издръжлив стил. Trailmaster се предлага с повдигнат въздухозаборник (шнорхел), както и с всички съпътстващи офроуд атрибути, като целта е да се насърчат приключенията извън пътя. Докато Fieldmaster има прозорци Safari, кожени седалки и по-луксозно усещане.
4. Възли и агрегати от доказани производители
Освен двигателите на BMW, новата марка използва окачване от Magna Steyr, скоростни кутии ZF, спирачна система Brembo, седалки Recarro и много други все доказани производители, а за самото производство купува модернизираният завод на Mercedes-Benz въ Франция, където преди това се прави Smart. Така се ражда Ineos - всъдеход, който е контрапункт на всички спортни всъдеходи, с които пазарите са наводнени. С други думи Ineos пристига като глътка свеж въздух за хората, обичащи старите и свръхнадеждни аналогови 4х4 всъдеходи. Това е всъдеход в ретро стил, който е подсилен с най-доброто от съвременното оборудване.
3. Замислен във Великобритания, проектиран в Германия, произвеждан във Франция
След като е измислен в лондонска кръчма, Grenadier гордо запазва своите британски корени, но тази британска идея, оживена чрез дизайнерско студио в Щутгарт и ще се произвежда серийно във Франция. С други думи Grenadier е чудесно сътрудничество от идеи. Излизащ от бившия завод за производство на Mercedes-Benz в Хамбах, Ineos Grenadier е истински европейски продукт. Проектът Grenadier запазва и 1 300 работни места.
2. Запушване на празнина
По-добре построен и по-рафиниран от стария Defender, това е фантастично офроуд превозно средство, което ще е без аналог на пазара и в Европа, и у нас. Grenadier също така поставя отметки в квадратчето за купувачи, които искат превозно средство, което е създадено да пресича континенти, Това е автомобил, както за дълги пътувания, така и за пълноценен хардкор терен.
1. Цена
Официален вносител на новата марка у нас е Силвър Стар, който, както е добре известно, продава в България и Mercedes-Benz. От компанията ще обявят цените за България до няколко дни, производството ще стартира в началото на лятото, а първите клиенти у нас ще получат автомобилите си през есента на тази година. По неофициални данни, базовата цена на Grenadier в България ще е 120 000 лв, а най-наточените изпълнения ще се предлагат за суми от порядъка на 150 000 лв.