Когато Land Rover реши да пенсионира оригиналния Defender след невероятните 67 години на производство, разочарованите по цял свят бяха хиляди. Това са фермери, търговците, офроуд ентусиасти и въобще всички фенове на здравия "аналогов" автомобил със задвижване на четирите колела.
След като стария Defender беше заменен от далеч по-висококласния изцяло нов модел, на пазара беше оставена голяма празнина - именно за автомобил, който да заеме мястото на стария Defender.
Превозното средство, което има идея да запълни тази дупка е Ineos Grenadier. Това е всъдеход, който е далеч от познатите ни срамежливи луксозни SUV-та . Създаден да е здрав и надежден, Grenadier представлява своеобразен "сбирщайн", но това което е по-важно, от качествени възли и агрегати.
Създаден, за да издържи на най-суровите условия, Ineos Grenadier всъщност може лесно да се превърне в нова модна икона, тъй като неговият утилитарен външен вид го отличава от другите съвременни превозни средства с повишена проходимост. Смело ново начинание за току-що прохождащ автомобилен производител. Сега ви разказваме за десет неща, които разбрахме по време на премиерата на всъдехода у нас.
10. Просто безкомпромисно здраво превозно средство
Ineos Grenadier е проектиран и конструиран да бъде един от най-добрите офроуд превозни средства. Създателите му твърдят, че всъдеходът ще бъде толкова твърд отвътре, колкото изглежда и отвън. Това е автомобил, способен да издържи на всичко. Създаден специално за използване извън пътя, Grenadier има цел. Това е здрав инструмент, на който може да се разчита, когато нещата станат трудни, а пътищата изчезнат. Идеята му е да е солиден и надежден.
9. Отношение за пътуване навсякъде
От огромните арки на колелата до облицовката на долната част на купето, Grenadier е оборудван за справяне с пресечена местност. Решението да се предлага стандартно със стоманени джанти просто доказва за какво е предназначен Grenadier - да стигне навсякъде, където пожелае. Традиционно шаси на рама, съчетано с масивни осови греди и три блокиращи диференциала, означава, че е малко вероятно Grenadier да закъса, независимо от терена.
8. Глобално тестван за издръжливост
Тестван далеч отвъд това, което би било индустриален стандарт, Grenadier е изпратен в 15 страни, за да изпита множество терени и среди. В крайна сметка, според представителите на марката, всъдеходът не може да бъде най-добрият в това, което прави, без да е видял най-лошото, което се предлага.
7. Мечта, родила се в кръчма
Въображението на сър Джим Ратклиф, един от най-богатите англичани, ражда идеята за всъдехода, докато той седи в кръчмата Grenadier в Лондон. От там идва и името на модела. Ineos Grenadier е проектиран, за да запълни празнината, оставена от оригиналния Defender, и да го подобри .
6. Надеждна мощност
Това е първото превозно средство на новосформираната марка Ineos, като неговите възли и агрегати са доста интересни. За избор на двигателна гама от марката се обръщат към BMW. От баварците взимат един бензинов и един дизелов двигател, като редовите шестаци са много подходящи за Grenadier. Бензиновият мотор е с мощност 283 к.с. , а дизеловият доставя респектиращите 250 к.с.
5. Връзката с Belstaff
За да отбележи старта на иновативния офроудър, Ineos си партнира с Belstaff. Предлагат се два модела по поръчка, кръстени на известни продукти на Belstaff, които улавят същността на Grenadier и неговия издръжлив стил. Trailmaster се предлага с повдигнат въздухозаборник (шнорхел), както и с всички съпътстващи офроуд атрибути, като целта е да се насърчат приключенията извън пътя. Докато Fieldmaster има прозорци Safari, кожени седалки и по-луксозно усещане.
4. Възли и агрегати от доказани производители
Освен двигателите на BMW, новата марка използва окачване от Magna Steyr, скоростни кутии ZF, спирачна система Brembo, седалки Recarro и много други все доказани производители, а за самото производство купува модернизираният завод на Mercedes-Benz въ Франция, където преди това се прави Smart. Така се ражда Ineos - всъдеход, който е контрапункт на всички спортни всъдеходи, с които пазарите са наводнени. С други думи Ineos пристига като глътка свеж въздух за хората, обичащи старите и свръхнадеждни аналогови 4х4 всъдеходи. Това е всъдеход в ретро стил, който е подсилен с най-доброто от съвременното оборудване.
3. Замислен във Великобритания, проектиран в Германия, произвеждан във Франция
След като е измислен в лондонска кръчма, Grenadier гордо запазва своите британски корени, но тази британска идея, оживена чрез дизайнерско студио в Щутгарт и ще се произвежда серийно във Франция. С други думи Grenadier е чудесно сътрудничество от идеи. Излизащ от бившия завод за производство на Mercedes-Benz в Хамбах, Ineos Grenadier е истински европейски продукт. Проектът Grenadier запазва и 1 300 работни места.
2. Запушване на празнина
По-добре построен и по-рафиниран от стария Defender, това е фантастично офроуд превозно средство, което ще е без аналог на пазара и в Европа, и у нас. Grenadier също така поставя отметки в квадратчето за купувачи, които искат превозно средство, което е създадено да пресича континенти, Това е автомобил, както за дълги пътувания, така и за пълноценен хардкор терен.
1. Цена
Официален вносител на новата марка у нас е Силвър Стар, който, както е добре известно, продава в България и Mercedes-Benz. От компанията ще обявят цените за България до няколко дни, производството ще стартира в началото на лятото, а първите клиенти у нас ще получат автомобилите си през есента на тази година. По неофициални данни, базовата цена на Grenadier в България ще е 120 000 лв, а най-наточените изпълнения ще се предлагат за суми от порядъка на 150 000 лв.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
Коментиран от #4
15:28 30.05.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 СЕЛЯНИН
Коментиран от #8, #34
15:36 30.05.2022
6 геландеваген
15:36 30.05.2022
7 1111
Коментиран от #11
15:37 30.05.2022
8 геландеваген
До коментар #5 от "СЕЛЯНИН":
Просвета му е като на Дефендъра. И той ли не може да качи Витоша ? Аман бе, все всичко знаем, и все нacpaни ходим15:40 30.05.2022
9 Марио
p.s. Интересно представяне, за което поздравления за автора.
15:43 30.05.2022
10 Тиквата е нищожество
Коментиран от #12, #15, #30
15:46 30.05.2022
11 Не ги грижи тези
До коментар #7 от "1111":
от БМВ редовият шестак дизел изкарва, и до милион без ремонт! Бензиновият също ,А колкото до това дали ще го караш с 200 или с 10 км в час едни там немци инженери им викат са го сметнали........И НЕ са учили в Харвард, да знаеш.....16:00 30.05.2022
12 Дедо ти
До коментар #10 от "Тиквата е нищожество":
Много трудно! Тикве!! Ще си караме дъртите джипове ,и ще преглъщаме като мине някое нищожно мамино синче със такъв покрай нас......16:03 30.05.2022
13 Нрграмотника
Авторът е учил 5 години за това изречение.
16:05 30.05.2022
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 тизе
До коментар #10 от "Тиквата е нищожество":
Ще си го купи аредният българин , както си копува и Дефендър...16:18 30.05.2022
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 РАДИО САНЯ
Щеше да е още по-добър и предпочитан ако бяха взели на БМВ дизела - М57D30 218hp.E тогава щеше да е ТОП джип с мотор и всичко както трябва.
16:40 30.05.2022
18 РАДИО САНЯ
Коментиран от #33
16:41 30.05.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Антон
Коментиран от #25
18:28 30.05.2022
21 Йкйгу
18:59 30.05.2022
22 Ловец
19:19 30.05.2022
23 раТко хиперкара § суперфоня
20:51 30.05.2022
24 Петар Маринов
Коментиран от #50
20:54 30.05.2022
25 Абе
До коментар #20 от "Антон":
Новото си е ново. Правено в завод, с техника за стотици милиони. Срещу гаражчето, където бай Иван с гедорето и телоподаващото ше те обръсне 100000лева, учейки се на джипката ти.Коментиран от #26
21:42 30.05.2022
26 Антон
До коментар #25 от "Абе":
Офроуд тунинг части за 50 000 евро, бай Иван никога не е виждал и не знае за съществуванвто им. Ставаше дума за специализирани и доказали се фирми в направата на корави офроуд машини, а не на кварталния капцитет. Както и да еКоментиран от #35
21:51 30.05.2022
27 Шаран БГ
22:01 30.05.2022
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Фен на Сектанта
22:37 30.05.2022
30 Реститут
До коментар #10 от "Тиквата е нищожество":
Като си средностатистически българин тази кола няма да ти потребна.Ти нямаш нито свободно време,нито достатъчно кинти,нито с който да отидеш някъде да я караш.Затова не ти трябва.Тя е за една класа над тебе ..Коментиран от #45
07:29 31.05.2022
31 7777
07:45 31.05.2022
32 джими
08:44 31.05.2022
33 Такси
До коментар #18 от "РАДИО САНЯ":
Ти защо не ходиш да работиш в bmw?08:46 31.05.2022
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Име
До коментар #26 от "Антон":
В "специализирани и доказали се фирми" бай Иван не стъпва. Там творят чираците му, които той е изгонил. И творбите им по качество не се доближават дори до транспортните опаковки в завода, където този съвременен Дефендър се сглобява. Ама който иска нека открива топлата вода.Коментиран от #43
09:45 31.05.2022
36 Джуган
Освен това научих и нов термин, “масивни осови греди“, за което благодаря. Предполагам че Гугъл Транслейт превежда така solid axle beams, вероятно защото не е чувал за цели мостове.
Коментиран от #47
09:49 31.05.2022
37 Цецо
10:06 31.05.2022
38 огромен
11:16 31.05.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 смех
12:18 31.05.2022
41 Амаа
12:28 31.05.2022
42 Джипко Бибитков
15:11 31.05.2022
43 Антон
До коментар #35 от "Име":
Освен съжаление, нищо друго не будиш в мен с този коментар. Да сравняваш това от статията с тунингована машина за тежък офроуд, трябва да си много наивен.19:47 31.05.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Хурка
10:54 14.11.2022
47 Не само
До коментар #36 от "Джуган":
Wrangler Rubicon го изяжда и него и оригинала за закуска. Огромен ход на окачването с функцията за откачане на стабилизиращата щанга.00:16 15.11.2022
48 НОМЕР 1
00:30 15.11.2022
49 Бай Ставри
18:56 27.11.2022
50 Млък
До коментар #24 от "Петар Маринов":
От където минава УАЗ-469 и ТОЙОТА минава трудно без подготовка.ФАКТ11:36 22.12.2022
51 Някой
14:57 31.01.2023