Специалното изпълнение на Actros 4163 SLT вече е при новия си собственик. Генералният дистрибутор на Daimler Truck AG за България – Силвър Стар, достави 180-тонния влекач, който беше изцяло трансформиран за работа при общо натоварване на композицията до 180 тона.
Трансформацията на ексклузивния автомобил, изцяло съобразена със специфичното задание на клиента, включва усилване на рамата, монтиране на 900-литров резервоар зад кабината, доставка и инсталиране на специален 36-тонен лафет. Също зад кабината, по поръчка на собственика, са изработени и инсталирани метални шкафове.
Силовата линия на „тежкоатлета“ е представена от най-мощния двигател в гамата на производителя с работен обем от 15.6 литра, максимална мощност 625 к. с. и максимален въртящ момент от 3 000 Нм. Предаването към четирите задни задвижващи колела се осъществява посредством 16-степенна скоростна кутия и неизносваем турбо ретардер съединител, осигуряващи прецизна работа при екстремни натоварвания.
Специалното изпълнение на влекача включва още кабина Big Space в изпълнение SoloStar Concept, интерактивен мултимедиен кокпит, както и множество асистиращи системи – активен асистент за поддържане на лентата, асистент за пътните знаци и активен спирачен асистент.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 електрически Москвич
Коментиран от #6, #11
13:04 27.11.2022
2 Дъртия
Коментиран от #8, #71
13:10 27.11.2022
3 Тираджията Z V
Коментиран от #5, #7, #64, #97, #100
13:39 27.11.2022
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
13:46 27.11.2022
5 асдфгхй
До коментар #3 от "Тираджията Z V":
Този който го е поръчал по една "случайност" има много интересен договор с Лукойл за услуги на стойност над 15млн.лв. без ДДС и камиона е купен само и единствено за изпълнение на този договор като вероятно след това ще бъде продаден на половин цена. Очакваната крайна печалба е над 5млн. + ще му остане почти новият камион който струва безобразно много- май ти нищо не разбираш от бизнес...Коментиран от #9, #102
13:52 27.11.2022
6 Запознат
До коментар #1 от "електрически Москвич":
16 скорости? Най-тежките машини (кариерни самосвали, влакове, ледоразбивачи се движат САМО на ток). Ако има двигател на борда, той е просто генератор. Един правотоков електромотор чупи зъбчатки и кардани като солети, вади релсите от коловоза и ги навива на осмици. Никоя скоростна кутия не може да ти изтегли 3000 тона. Никоя.Локомотивен завод Express Service - Русе прави акумулаторни локомотиви (IS3000). Маневрира 3000 тона и при всяко спиране на огромната маса връща тока в батериите. Поради което за пълна смяна харчи ток за 20 евро. Дизелов локомотив за същата смяна харчи... 400 литра нафта :D И като счупи двигател, никъде няма такъв разпределителен вал и всичко е брак.
14:03 27.11.2022
7 Керът
До коментар #3 от "Тираджията Z V":
Аааа, "чорбаджийския камион" бил пълен боклук... Евалата, разбирач, личи си... Ама влекач досега само на мултик си виждал, явно.14:13 27.11.2022
8 Ти сериозно ли?
До коментар #2 от "Дъртия":
Знаеш ли колко струва този камион? Как точно си представяш, че шофьора ще може да си го купи, като дори да работи цял живот, няма да може да спести толкова?И как точно си представяш че управителят на фирмата, която има бизнес за милиони ако не са и милиарди, ще седне да кара камион? Особено като се има предвид, че се казва Нели Пенева ?
Само един от крановете на тази фирма струва над милион. А имат доста кранове. Това камионче на техния фон е като детска играчка. Най-големият им автокран може да вдигне 200 т и има стрела над 100 метра.
Коментиран от #24
14:24 27.11.2022
9 И защо реши така?
До коментар #5 от "асдфгхй":
Като гледам колко транспортна техника и кранове имат и какви обекти са работили, определено им трябва такъв камион. Като им разгледах портфолиото, предполагам че са го взели да возят мачти и перки на вятърни генератори и големи стоманобетонни елементи.За да имат кран за 200 т, значи ще им трябва и транспорт преди това.
14:30 27.11.2022
10 123456
Говорим за рафинерия, за тежки товари, за тежки кранове и за тежък транспорт , разбира се ...
А цената , Санчо ! Цената също е тежка и я плащаш ти , докато зареждаш за 50лв ...ако може и последната капка вътре ... ,
ХУбав ден !
14:38 27.11.2022
11 Не знаеш какво приказваш
До коментар #1 от "електрически Москвич":
"Силовата линия на „тежкоатлета“ е представена от най-мощния двигател в гамата на производителя с работен обем от 15.6 литра, максимална мощност 625 к. с. и максимален въртящ момент от 3 000 Нм."А правиш ли сметка, че дори леките автомобили на Тесла само с три двигателя имат мощност над 1000 коня, а пикапът ще е дори с 4 двигателя?
Дали пък не избра грешния камион с който да се подиграваш?
Поне да си беше избрал нещо, което наистина е недостатък на електрическите камиони, като в същото време може и да е предимство в случая - колко пъти ще трябва да зареди в сравнение с пробегът с тези 900 литра резервоар на този камион?
Това би било сериозен недостатък на електрическите камиони, особено ако ще качват баир, но пък на слизане ще зареждат батерията с този огромен товар дори и при малки наклони.
Коментиран от #15, #38, #39
14:40 27.11.2022
12 Майкооо
Коментиран от #14
14:55 27.11.2022
13 Ссссс
15:00 27.11.2022
14 Обърна ли внимание
До коментар #12 от "Майкооо":
Колко оси има?Аз изброих 11 оси и 42 гуми. Тоест теглото се разпределя между всичките тези 42 гуми.
Коментиран от #16
15:26 27.11.2022
15 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #11 от "Не знаеш какво приказваш":
Нищо лично , ама нали правиш сметка, че конете на болид от Ф-1 и танк са почти еднакви ‼️Коментиран от #17
15:27 27.11.2022
16 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "Обърна ли внимание":
Можеш да броиш!Остана да разделиш 180 тона на 42 ‼️
Ще се изненадаш ли , че на една гума се падат повече от ЧЕТИРИ леки автомобила ‼️ И това е на всеки метър в протежение на над 25 метра ‼️
Коментиран от #18, #20
15:32 27.11.2022
17 Нищо лично
До коментар #15 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ама нали знаеш, че въртящия момент на танк и болид нямат нищо общо, въпреки че мощността им е еднаква?А за камионите въртящият момент е важен точно колкото и мощността. А нали знаеш, че е дори на същият този лек автомобил, който е на такава фиксирана предавка на която може да вдигне 300 км в час, още от първият оборот в минута автомобилът разполага с над 10 000 нютонметра въртящ момент на гумите?
Смятай колко ще е въртящият момент на камиона при доста по ниско предавателно отношение, защото надали ще вдига повече от сто и няколко километра в час. Дали няма да е над 30 000 нютон метра на колелата?
Коментиран от #26, #105
15:53 27.11.2022
18 Пропуснал си уроците по физика
До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Знаеш ли защо се използват ски в снега?Защо при едно и също тегло потъваш в снега като стъпиш в него, а като се качиш на ските не потъваш?
Дали площта на която стъпва една камионска гума е същата като на гумата на лек автомобил?
Защо валякът не потъва в горещия асфалт, а като го удариш с дървената дръжка на лопатата, тя потъва в асфалта след валяка и оставя следа?
Коментиран от #27
15:59 27.11.2022
19 БРАВО
16:04 27.11.2022
20 Пропуснал си и уроците по математика
До коментар #16 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Като се замисля.На гума се падат по 4,3 тона. Как реши, че това са четири автомобила? Кои са тези автомобили които тежат по един тон, че аз не съм карал такъв от 20-тина години. Това са два автомобила като моя, и то ако не сме се качили цялото семейство, камо ли пък да тръгнем на почивка с багаж.
Повечето "леки" автомобили вече са над тон и половина, защото повечето избират да карат SUV и тенденцията засега няма признаци за промяна. Да не говорим пък като започнат да навлизат електромобилите какво ще стане с теглото.
Коментиран от #29, #31, #32
16:05 27.11.2022
21 редник
Вярно - звяр е!
Интересен е разходът.
П.П.
"Специално изпълнение на Actros 4163 SLT вече е при новия си собственик Громан България."
16:10 27.11.2022
22 редник
Mercedes-Benz Actros 4163 8x4 LS SLT 250 Tonnen Euro 6 Standk NEW TRACTOR UNIT - 229 890 EUR
2 February 2019
Коментиран от #23
16:23 27.11.2022
23 И това е
До коментар #22 от "редник":
Само цената на влекача, без доработките и без "ремаркето"16:26 27.11.2022
24 Хахахх
До коментар #8 от "Ти сериозно ли?":
Почини си малко, баце17:48 27.11.2022
25 Боли Макуру
18:17 27.11.2022
26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #17 от "Нищо лично":
Знам ,затова ти написах , да не наблягаш само на конете ‼️Както е казал самият Шелби
" Конете печелят клиенти, а въртящият момент печели състезанията!"
19:04 27.11.2022
27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Пропуснал си уроците по физика":
Едва ли ще осъзнаеш с колко глупав ник скачаш , на човек учил пет семестъра ТФ ( теоретична физика) и две години ЯФ ( ядрена физика) в СУ ( софийския университет ) ‼️‼️‼️Коментиран от #30
19:09 27.11.2022
28 Факт
19:18 27.11.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #20 от "Пропуснал си и уроците по математика":
СпИцЕално за наглия заядливко,Шкода Ситигоу 2019.г. Тегло 859 кг
ОСЕМСТОТИН ПЕТДЕСЕТ И ДЕВЕТ кг. ‼️‼️‼️‼️‼️
Има и още ‼️‼️‼️‼️
Ама и пет да ти покажа , ще напишеш, ама аз ........ мън мън мън
Коментиран от #76
19:29 27.11.2022
32 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #20 от "Пропуснал си и уроците по математика":
"Кои са тези автомобили които тежат по един тон, че аз не съм карал такъв от 20-тина години. "Шкода Ситигоу 2019.г.- Тегло 859 кг
19:37 27.11.2022
33 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #30 от "Смех":
Пропуснал съм уроците по надплюване и обиждане на опоненти и не мога да ти бъда достоен опонент ‼️‼️‼️20:06 27.11.2022
34 Ама ти сериозен ли си?
"Поредния ти не тъп, а МНОГО, ама МНОГО ТЪП , ник ‼️"
"СпИцЕално за наглия заядливко,"
И след толкова заяждания с мен, казваш на някой друг
"Пропуснал съм уроците по надплюване и обиждане на опоненти и не мога да ти бъда достоен опонент ‼️‼️‼️"
А след като си:
" човек учил пет семестъра ТФ ( теоретична физика) и две години ЯФ ( ядрена физика) в СУ ( софийския университет ) ‼️‼️‼️"
"Завършил съм МГ ( математическа гимназия) ‼️"
Не можа ли да направиш причинно-следствената връзка, между заглавията написани на мястото на ника и написаното в съдържанието на мнението, за да казваш на заглавията Ник? Не разбра ли, че аз нямам ник и не искам да имам, заради колегите ти които пишат с него от мое име? Вместо това ползвам първите думи от мнението на мястото на ника, защото не може да остане празен. Ще ползвам ник ако върнат регистрациите. Преди ползвах ник electric и даже аватар си имах и никой не можеше да ми ги ползва, но незнайно защо премахнаха регистрациите. От тогава нямам ник.
Коментиран от #37
21:48 27.11.2022
35 Тираджия с грамота
21:56 27.11.2022
36 Бръм
Аз пък пожелавам на компанията да купи един ден още 10 такива, багери, камиони и всевъзможна друга специализирана техника. Пожелавам същото и на други компании! Нека имат пари да инвестират, реинвестират, развиват и разширяват дейността си. Да произвеждат и изнасят, че "Мунчо" иска заплата да взима, ама освен мотика, чук и пирони друго не знае. За някои това е шанс, за други химера.
22:02 27.11.2022
37 Гост
До коментар #34 от "Ама ти сериозен ли си?":
Пак ли търсиш с кого да се заяждаш.Всезнаещ, всеможещ и винаги прав, дори когато грешиш.Коментиран от #42
22:04 27.11.2022
38 Ацо
До коментар #11 от "Не знаеш какво приказваш":
Братле не конските сили а въртящия момент дават предимство и теглителна сила ! Сам си отбелязал 3000 нютона! Теслата на 1000коня колко нютона има а ,аман от разбирачи а да те питам при минус 10 -15 градуса какво правим а?!?Коментиран от #43, #46
22:07 27.11.2022
39 Ацо
До коментар #11 от "Не знаеш какво приказваш":
Братле не конските сили а въртящия момент дават предимство и теглителна сила ! Сам си отбелязал 3000 нютона! Теслата на 1000коня колко нютона има а ,аман от разбирачи а да те питам при минус 10 -15 градуса какво правим а?!?Коментиран от #41
22:08 27.11.2022
40 Това е само изключение
На такива изключения ли ти се обосновават разсъжденията?
"Какво налягане и какъв натиск ще окаже това жЮвотнУ на нашите макети на пътища ❓❓❓"
Смяташ ли, че камиона след като е 180 пъти по-тежък, действа със 180 пъти по-голямо налягане върху асфалта?
22:09 27.11.2022
41 Не стигна ли до мнение 17
До коментар #39 от "Ацо":
Там съм писал колко са евентуално за електрическия камион на Тесла:"Дали няма да е над 30 000 нютон метра на колелата?"
Малко ли ти се струват? На първите предавки дизеловия камион може да има и по-голям въртящ момент на колелата, но колкото по-висока е предавката, въртящият момент на колелата става по-малък, а електрическия няма предавки и въртящия му момент е постоянен и при ниски и при високи скорости на движение.
Коментиран от #50
22:35 27.11.2022
42 Кой е заядливеца?
До коментар #37 от "Гост":
Ние спорим ПО ТЕМАТА, а ти нещо по нея да си споменал, освен ДА СЕ ЗАЯЖДАШ?Тролска му работа! Хем некомпетентен хем нагъл и безочлив заядливец!
Коментиран от #52
22:39 27.11.2022
43 как какво
До коментар #38 от "Ацо":
Закача зад Теслата ремарке а в него 22kw дизелов генератор и 2х200лт варела с нафта.22:41 27.11.2022
44 Казуар
23:28 27.11.2022
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Факт
До коментар #38 от "Ацо":
Глей ся мой поради по високата температура на изгаряне при дизела имаме по голямо налягане в цилиндъра което създава и по големият врътящ момент но за един четиритактов цилъл на дизела бензина е направил два цикъла откъдето идва и факта че бензините са по високооборотни двигатели и от там са и по мощни като к.с за същият специфичен обем дизела е по маломощен но тегли повечеКоментиран от #47, #51, #77
00:54 28.11.2022
47 Гоуст
До коментар #46 от "Факт":
Е ти изби рибата " но за един четиритактов цилъл на дизела бензина е направил два цикъла откъдето идва и факта че бензините са по високооборотни двигатели и от там са и по мощни като к.с за същият специфичен обем дизела е по маломощен но тегли повече" Съвсем ми обърка понятията за работа на ДВГ. За тебе такт, цикъл и оборот май са абстрактни неща. А за тия дето се безпокоят за натоварването от влекач и ремарке върху пътя ще кажа само- инженерите( ОТ ВОДЕЩА ФИРМА И РЕГУЛАТОРНИ ОРГАНИ) са го сметнали по ЕВРОПЕЙСКИТЕ СТАНДАРТИ за да сертифицират композицията за движение по пътната мрежа.Коментиран от #48, #49
01:40 28.11.2022
48 Факт
До коментар #47 от "Гоуст":
Кое не схващаш 4-ри такта са ти един цикъл а оборотите се предават на вала.За всеки четири оборота на вала на дизела аз правя по 8 оборота на коляновия вал на бензина.01:50 28.11.2022
49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #47 от "Гоуст":
🤔🤔 А за тия дето се безпокоят за натоварването от влекач и ремарке върху пътя ще кажа само- инженерите( ОТ ВОДЕЩА ФИРМА И РЕГУЛАТОРНИ ОРГАНИ) са го сметнали по ЕВРОПЕЙСКИТЕ СТАНДАРТИ за да сертифицират композицията за движение по пътната мрежа.🤔🤔Точно от тези специалисти ме е страх ❗ Все пак "Титаник" е строен от специалисти , а Ной не е бил специалист! Айфеловата кула е трябвало да бъде съборена след изложението , а вече векове е символа на Париж! Надлезът до Търговище бе строен "по стандарт" , а падна два дни преди откриването на участъка! ❗
Коментиран от #57
04:40 28.11.2022
50 Гост
До коментар #41 от "Не стигна ли до мнение 17":
Въртящия момент на електромотора е постоянен до средни обороти,при високи обороти започва да пада.Мощността на електромотора започва от нула,при средни обороти е максимална.Виждам с голяма компетентност си.
Коментиран от #54
08:52 28.11.2022
51 Станала е манджа с грозде
До коментар #46 от "Факт":
Тегленето зависи от конските сили, защото въртящия момент може да бъде увеличаван и намалян от скоростната кутия, но мощността не може.Няма никакъв проблем да теглиш огромен товар с бензинов двигател и подходяща скоростна кутия. Проблемът не е технически, а финансов - ще харчи много повече гориво от дизеловия.
Правилно си отбелязал, че дори с два пъти по нисък въртящ момент, бензиновия двигател може да свърши същата работа с два пъти по-високи обороти.
И тук идва предимството на електрическия мотор - хем има по-голям въртящ момент от бензиновите и голяма част от дизеловите двигатели, хем има много по-високи максимални обороти дори от бензиновите двигатели, хем работи ефективно с около 90% КПД при почти всякакви обороти и натоварвания.
Коментиран от #53
08:53 28.11.2022
52 Гост
До коментар #42 от "Кой е заядливеца?":
Не споря с хора с интелект на блондинка.Ти това си заслужаваш.Правя си гаргара с теб.Коментиран от #55
08:55 28.11.2022
53 Гост
До коментар #51 от "Станала е манджа с грозде":
90% е кпд само на електромотора.На цялата електрическа система на електрическия камион е под 70%.Един съвременен дизел е с над 50% кпд,с неограничен пробег и минути за зареждане на резервоара.Коментиран от #59, #67
08:59 28.11.2022
54 Дрън-дрън
До коментар #50 от "Гост":
Е как прецени, че е точно до средата на оборотите? Всичко зависи от това как е проектиран двигателя и при кои обороти достига максималната си мощност.От този момент нататък, мощността няма как да
расте, затова пада максималния въртящ момент.
Но дори това може да се избегне, като се избере такова предавателно отношение, че камиона да достига до максималната си скорост точно когато двигателя достига максималната си мощност. В твоя случай в средата на оборотите, ако така е проектиран двигателя.
Тогава от първия оборот до достигане на максимална скорост ще има постоянен максимален въртящ момент. Въпрос на проект и изпълнение. При постоянен товар е логично да не товариш двигателя с максимална мощност за дълго време.
09:02 28.11.2022
55 Как си правиш гаргара
До коментар #52 от "Гост":
Като се правиш на по-тъп от блондинка ли?09:02 28.11.2022
56 Къде ще го кара този камион?
09:04 28.11.2022
57 да бе
До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
по тази логика, камионите трябва да се правят от шивачи, защото не са специалисти ли?Коментиран от #60
09:07 28.11.2022
58 Ти да видиш!
Камиона на тесла харчи около 100 киловатчаса на 100 км, което е 10 л на 100 дизел с 40 т общо тегло и максимална скорост.
По твоите сметки енергията само на 7 от 10 l стига до колелата, така ли? Хайде сега да видим кой е блондинката и колко трябва да харчи в такъв случай същия камион с дизелов двигател и 50% КПД?
Дали наистина харчи 14 на 100 за 50% ? Ако харчи 28 на 100, КПД отива на 25%. Ама дали може да харчи само 28 на 100 с 40 тона товар или КПД отива още по-надолу?
Кой с кого си прави гаргара, как мислиш? Защо ли не ползваш ник Турбо?
Коментиран от #63, #68, #78
09:10 28.11.2022
59 Минутка за реклама
До коментар #53 от "Гост":
Я кажи за колко минути се зарежда този резервоар 900 литра?Минута или две?
При добре развита инфраструктура, на шофьора на електрически камион ще му отнема около 30 секунди -два пъти по 15 секунди за включване и изключване на кабела на зарядната по време на задължителните почивки и то не на всяка почивка.
Коментиран от #69
09:15 28.11.2022
60 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #57 от "да бе":
Ами питай Мъск , той по каква логика прави ракети и сателити ‼️Коментиран от #61, #65
10:22 28.11.2022
61 да бе
До коментар #60 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
а ти смяташ, че мъск лично виси в завода и прави сателити ли?10:54 28.11.2022
62 Хасковски каунь
11:12 28.11.2022
63 ТИРбушон
До коментар #58 от "Ти да видиш!":
Е колко пъти да подавам сигнал за спамене за да те отучат от рекламиране на миксера тесла?! Наистина ще ми е интересно как ако статията е за лунни калинки ще я извъртиш до тЪслата?!Коментиран от #66
11:16 28.11.2022
64 мерц
До коментар #3 от "Тираджията Z V":
Пълен аматьор нищо не разбираш от камьони11:16 28.11.2022
65 Изкара логика!
До коментар #60 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да те питам, шивачите които правят ракети и сателити в space x, добре ли се справят според тебе?Май започна да проумяваш, че не дипломата те прави специалист и експерт в дадена област, а знанията които имаш и способността да се възползваш от тях.
Защото едно е да знаеш как се прави нещо, друго е да можеш да го направиш и съвсем трето, да пожелаеш да го направиш.
А колкото и да ти е странно всичко започва с последното и то е най-важното за успеха. Ако го имаш, вече е много по-лесно да си набавиш както знанията така и уменията. Тогава не търсиш оправдания, като например че досега никой не го е правил. Тогава търсиш решения как да решиш проблемите.
А Илон Мъск го е доказвал многократно както в космическия така и в автомобилния бизнес и затова всички го следват и се опитват да го настигнат, а той не иска да стига никого, защото той е този който проправя несъществуващи досега пътища.
11:19 28.11.2022
66 А защо реши, че съм започнал аз?
До коментар #63 от "ТИРбушон":
Подаде ли сигнал за антиреклама на Тесла в първото мнение от темата?И защо реши, само електрическите камиони на tesla имат огромен въртящ момент и всички предимства които съм описал, а същите физични закони не важат и за останалите марки?
Давам практически примери от реалността с автомобили на Тесла, защото само за тях знам точните технически характеристики.
Нямам нищо против да ти сметна и за произволен друг електрически камион, стига да му кажеш техническите параметри.
Така или иначе Тесла проправя пътя със знания, но китайците на база на тези знания имат много по-големи умения да произвеждат огромни количества на ниска цена от която и да е стока и те ще са тези, които ще владеят пазара, а не Тесла.
Защо смяташ, че камионите на mercedes се отделиха тази година в отделна компания? Точно за да избягат от лапите на китайците които са едни от най-големите инвеститори в mercedes.
Как веднъж не вникнах те в това което ви приказват като си изключите предубежденията и стереотипите, а да потърсите логика в казаното и да проверите фактите?
11:29 28.11.2022
67 Факт
До коментар #53 от "Гост":
Изгочника тоесг при ел мотора тоеа е батерията Няма КПД.КПД е характеристика на двигателя.Та няма как на ел млтор кпд да е 90% па на цялата система(коя?) Да е 70% кли каквото е там си дал.Коментиран от #70
12:27 28.11.2022
68 Гост
До коментар #58 от "Ти да видиш!":
Ползвам Ник Гост,не съм турбо не се научи да ни различаваш.Гаргара си правят всички с теб Блонди,не само аз.Коментиран от #72
12:49 28.11.2022
69 Гост
До коментар #59 от "Минутка за реклама":
Включваш за 15 секунди и следва чакане с часове по зарядните станции.12:50 28.11.2022
70 Гост
До коментар #67 от "Факт":
Проспал си часовете по физика.От електроенергията от контакта до предаване на механичната мощност до колелата няма ли загуби.Коментиран от #73, #74
12:53 28.11.2022
71 Автоджамбазов
До коментар #2 от "Дъртия":
гледам 4е е с бургаска регистрация.13:06 28.11.2022
72 Давай блондинке
До коментар #68 от "Гост":
Намери грешката в сметките и се опитай да изкараш КПД на дизеловия камион повече от 25%?Да питам пак кой стана за смях и гаргара? 50% КПД на дизелов двигател на камион?
Можеш да постигнеш 50% КПД само на горивния процес, но от там нататък следват механичните загуби в двигателя и на изхода само можеш да се молиш за нещо повече от 40% и то само при определено натоварване и обороти. Точно затова този камион има 16 скорости, за да може да влезе най-близо до този режим на работа.
Коментиран от #81
13:10 28.11.2022
73 Факт
До коментар #70 от "Гост":
Винаги има загуби но са многократно по-малки от тези при двг поради по малкото триещи се елементи основно при предаването към колелата инапе самият двигател няма триещи се части поради електромагнитната индукция между статора и ротора.Електричната енергия е безконтактна енергия тя се предава без посредник заразлика от механичната която е контакно предаеаема енергия и при нея има теиене между движещи се елементи.Двг е несравним по кпд с ел мотора много по ниско кпд има.Коментиран от #75
14:05 28.11.2022
74 Два пъти ще кажеш ли едно и също нещо
До коментар #70 от "Гост":
"Проспал си часовете по физика.От електроенергията от КОНТАКТА до предаване на механичната мощност ДО КОЛЕЛАТА няма ли загуби."Май започна да ставаш все по- зле с интелекта от блондинката, защото пак започваш да говориш за перпето мобиле? Дали наистина ти е толкова интелекта или се гъбаркаш с нас? Аз залагам на първото.
"90% е кпд само на електромотора.На ЦЯЛАТА ЕЛЕКТРИЧЕСКА СИСТЕМА на електрическия камион е под 70%.Един съвременен дизел е с над 50% кпд,с неограничен пробег и минути за зареждане на резервоара."
Тоест от резервоара до гумите според тебе дизеловия камион има 50% КПД, което означава, че двигателя работи с 60-70% КПД на изхода като механична енергия, спрямо енергията в горивото, а горивната ефективност гони 100% и отгоре?
Ти какви престижни университети беше завършил?
14:05 28.11.2022
75 Обърни внимание
До коментар #73 от "Факт":
Онзи с интелекта по-малко от блондинка в кпд на електрическия камион включва и загубите при зареждане. Не мери енергията използвана от батерията до колелата, а от контакта до колелата.Нещо подобно на разхода на гориво на дизелов камион, като включиш в този разход и разхода на цистерната докарала горивото до бензиностанцията.
14:09 28.11.2022
76 Някой
До коментар #31 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Човекът говори за коли15:27 28.11.2022
77 Коментар
До коментар #46 от "Факт":
Мале мале, надявам се, че това беше сарказъм от твоя страна, щото ако наистина това ти е "разбирането" за ДВГ, тогава тежко им на работодателя и автомобила ти!!!Ако съм ти работодател и ми кажеш подобни глупости, пък дори и да си оператор в коренно разл. професия, на момента ще тръгна да ти търся заместник!!!
Щото виж сега "мой", не е грешно да не знаеш нещо!
Грешно е когато убеждаваш околните в незнанията си!
15:52 28.11.2022
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Ама разбира се
До коментар #78 от "Турбо":
Винаги като се изложиш на макс, ти се отваря много работа, или отиваш за един месец на спа или в Гърция.А ако цял ден си бил в гаража, а гост също е бил цял ден в гаража, след 7-8 часа отсъствие, се появявате и пишете две последователни мнения в рамките на две минути, ама аз да не съм блондинка, за да си помисля че сте били в един и същ гараж или че и двете мнения са написани от един човек. В никакъв случай! Това винаги е чиста случайност, както едно време пишехте с дизела. Няма ви по три дни, появявате се в комплект, пишете 10 последователни мнения турбо дизела турбо дизела турбо дизела, а след това като ви няма винаги ви няма в комплект.
И разбира се като спорим винаги се появяват едни такива никой които да ми обясняват каква блондинка съм, за да създава(ш)те масовост.
Весело изкарване! Гледай да не прекаляваш с масажите!
Коментиран от #82
16:22 28.11.2022
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Турбо
До коментар #72 от "Давай блондинке":
Кпд се смята от входа на машината до изхода.Може на дисплея на електромобила да ти показва 90 квтч заредени в батерията,на практика ще платиш 100 квтч отчетени от електромера.При трансформацията АС ДС имаш кпд 0.9.При трансформацията ДС АС имаш още 0,9.Кпд на електромотора още 0,9.Кпд на трансмисията е още 0,9.Общото кпд на системата е 65%.
Кпд на съвременен комън рейл дизел е над 50%,приемам,че е 50%.Кпд на трансмисия е 0,9.Общото кпд на машината е 45%.
Имаш по нисък кпд на дизела,което се компенсира от голям пробег с едно зареждане и бързо зареждане на бензиностанцията с пистолет с висок дебит за 5-10 минути.
Имаш по висок КПД на електрическия камион, ограничен пробег с едно зареждане и часове висене по зарядните станции.Всеки сам си избира.
Коментиран от #84, #85
16:31 28.11.2022
82 Турбо
До коментар #79 от "Ама разбира се":
Това с многото бикове си е твоя специалност.Дизела не съм го виждал да пише скоро.Не се познаваме с Гост,само тук във факти.За твоето мнение дали съм се изложил ти казах,че не ми дреме.Не си ти човекът,който ще ме оценява.Моята работа е друга,не мога да вися и да ти отговарям непрекъснато.Който работи добре, заслужава и добра почивка.Топя си дъртите кокали в горещ басейн,отразява ми се добре.
16:39 28.11.2022
83 Турбо
До коментар #80 от "Пропуснах":
Поздрави на Гретето.Коментиран от #87
16:40 28.11.2022
84 Смятай де?
До коментар #81 от "Турбо":
Електрически камион зарежда в батерията 800 киловатчаса и изминава с тях 800 км. Колко електрическа енергия ще плати и колко от нея ще стигнат до колелата по твоите сметки?16:44 28.11.2022
85 По твоите сметки
До коментар #81 от "Турбо":
За 800 киловатчаса отчетени от батерията, ще бъдат платени 880, от които при 65% КПД от контакта до колелата, до тях ще стигнат 572 киловатчаса.Правилно ли ги сметнах?
Коментиран от #86
16:59 28.11.2022
86 Турбо
До коментар #85 от "По твоите сметки":
Води си спора с Гост.По времето на спора Ви с Гост съм бил някъде по пътищата.Коментиран от #88
17:06 28.11.2022
87 Защо Грета?
До коментар #83 от "Турбо":
Тя не беше ли във вашия отбор?Вие постоянно обяснявате колко не екологични били батериите и производството на ток. Аз кога съм ти говорил за екология?
Коментиран от #89
17:07 28.11.2022
88 Ето че сам си признаваш
До коментар #86 от "Турбо":
Че 81-ви коментар го е написал гГост с твоя ник?
Май обърка никовете и съвсем се оплете. Сметките ги направих по данните написани от Турбо.
Или някой пак ти писа с ника? Ти да видиш! Дежавю!
Коментиран от #90
17:10 28.11.2022
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Турбо
До коментар #88 от "Ето че сам си признаваш":
Коментар 81 си е мой.Виждам спорил си с Гост днес,може да си продължите спора,ако колегата има желание.Аз лично не виждам смисъл.Коментиран от #91, #92
17:27 28.11.2022
91 Имам ли грешка
До коментар #90 от "Турбо":
Все пак ти уважих мнението и сметнах? Това ли имаше предвид?17:39 28.11.2022
92 Повече от очевидно е
До коментар #90 от "Турбо":
Че нямам грешка.Да продължим нататък пак по твоите сметки от 81 коментар?
За изминаване на 800 км, при строго пожелателен разход от 35 на 100 за композиция 40 т, ще бъдат изразходвани 280 литра гориво с енергийна стойност 2800 kwh за извършване на 572 киловатачаса работа. КПД 20,43%
Къде отидоха онези хипотетични 45%? Май нямат нищо общо с реалността?
Коментиран от #110
18:27 28.11.2022
93 Ако все пак държиш на думата си
Тоест по твои думи електрическият камион ще работи с ефективност 1260/880=1,43 , което е 143% КПД от контакта до колелата. Ама какво е поредното перпето мобиле за тебе. Това ти е само 176-тото откакто се познаваме задочно. Нали все пак имаш учебник, който цитираш и от него си извадил цифрите.
Още по-интересно става ако сметнем КПД от батерията до колелата от 800 киловатчаса от батерията, до колелата стигат 1260 киловатчаса 157,5% КПД.
177-то перпетууммобиле, ама кой ги брои!
Коментиран от #94
18:35 28.11.2022
94 Турбо
До коментар #93 от "Ако все пак държиш на думата си":
Не се ли усещаш,че сам се оплете в сметките,вземаш завишен разход за дизелов камион,на колелата слагаш 572 квтч от електрически камион.Стана манджа с грозде.Не виждам къде си смятал съпротивлението от въздуха и съпротивлението при търкаля,съответно мощността за движение с определена скорост.Не се пъни,нищо няма да постигнеш.Опитваш се със стъкмистика да докараш резултати.
Коментиран от #95
18:54 28.11.2022
95 Ти ги сметна
До коментар #94 от "Турбо":
40 тонен дизелов и електрически камион имат едно и също съпротивление на търкаляне и едно и също въздушно съпротивление и се нуждаят от една и съща енергия до колелата за изминаване на 800 км по един и същ маршрут и едни и същи условия.За колелата няма абсолютно никакво значение дали преди диференциала е закачен бензинов дизелов или електрически двигател и каква е скоростната кутия.
Нали точно затова се смята енергията до колелата.
Посочи ми грешките за входящата енергия? Ако не си съгласен с разхода кажи какъв е реалния разход на 40 тонен камион и ще поправя резултата.
Или смяташ че 40-толен дизелов камион се нуждае от повече енергия до колелата, отколкото 40 тонен електрически камион за изминаване на едно и също разстояние?
Коментиран от #113
19:03 28.11.2022
96 Извинявам се имам грешка
В раздел технологии е излязла статия, където много по-точно е записан разхода за 37 тонен електрически камион - 1000 киловатчаса за 804 километра в реалността.
Тогава излиза че от контакта са заредени 1100 киловатчаса и по твои сметки 715 киловатчаса до колелата.
В такъв случай КПД на дизелов автомобил - 715/2800 - 25,5% КПД
А обратната сметка, 1260/1000 вече става само 126% КПД за електрическия камион.
Коментиран от #98
19:18 28.11.2022
97 ела
До коментар #3 от "Тираджията Z V":
Много правилно казано но за хора които действително разбират останало само името но не качеството.20:12 28.11.2022
98 Гост
До коментар #96 от "Извинявам се имам грешка":
Женски,и на кьоравия му стана ясно.Всяко твое изчисление е перпетум мобиле.Защо така многониковия.С грешни данни няма да получиш верни резултати.Камиона на ток е 4 тона по тежък от батериите.Коментиран от #99
20:16 28.11.2022
99 Какъв е проблемът
До коментар #98 от "Гост":
Нали смятаме за 37 тонни камиони?И дизеловия и електрическия имат общо тегло 37 т.
20:44 28.11.2022
100 Минчо
До коментар #3 от "Тираджията Z V":
Аз имам Руска техника и много съм доволен незаменими са21:38 28.11.2022
101 Турбо ретардер
00:03 29.11.2022
102 още
До коментар #5 от "асдфгхй":
като му видях бургаската регистрация ми светна че ще прави нещо в рафинериятаКоментиран от #104
00:05 29.11.2022
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Изтриха ми предишния коментар
До коментар #102 от "още":
В който бях копирал описанието на фирмата от фирменият им сайт. Е каква искаш да я регистрацията като фирмата собственик е основана през 2008 година в Бургас? Основният им бизнес е с огромни автокранове, а не транспорт. Работили се на абсолютно всички големи обекти като Марица Изток, изграждане на ветропаркове, монтаж на огромни съоръжения и бункери с тегло 80 тона, така че е смешно да си купят камион специално заради някаква си поръчка в рафинерията.След като притежават най-големите кранове в страната, е логично да имат и камион за да транспортират това, което ще вдигат.
Например бетонните ферми за сгради, за които ползват по два крана за да ги вдигнат.
08:35 29.11.2022
105 Баварец
До коментар #17 от "Нищо лично":
Явно си виждал камион, само на плакат и си точил лиги? Камионът (всеки в Европа) има ограничител на скоростта до 88-89 км/час. Това 100+, само в мокрите сънища!?!Коментиран от #106, #112
08:51 29.11.2022
106 Е именно де!
До коментар #105 от "Баварец":
Нали точно това имам предвид, а и ти казваш същото - ограничител на скоростта. Тоест дори на теория да може да вдигне повече, няма смисъл предавките да са изчислени за повече от 100 км в час при максимални обороти на двигателя.А твоите думи потвърждават моите за над 30 000 нютонметра въртящ момент на гумите.
Коментиран от #114
09:10 29.11.2022
107 Гост
Коментиран от #108, #109
09:19 29.11.2022
108 Пропускаш факта
До коментар #107 от "Гост":
Че общото тегло на композицията не зависи от теглото на влекача, а от товара и сме избрали да смятаме за тегло на композицията като сметките по-късно бяха коригирани за 37 т.Попитай някой професионален шофьор колко му гори камиона при такова тегло на композицията. Мога да се обзаложа че в никакъв случай не е под 30.
Коментиран от #111
10:48 29.11.2022
109 Ех ако беше блондинка
До коментар #107 от "Гост":
Ама ти си с интелект по-малък и от блондинка.Щом при по-малко тегло и 28 литра на 100 км при 45% КПД 126 киловатчаса стигат до гумите, то по-тежкия електрически камион ще се нуждае от повече енергия.
Само че още при 126 киловатчаса вече имаш перпетууммобиле с над 100% КПД, а от колкото повече енергия се нуждае според тебе електрическия влекач, толкова по-голям ще става този процент и толкова по-голямо перпето мобиле.
10:56 29.11.2022
110 Поредните глупости
До коментар #92 от "Повече от очевидно е":
35/100 къде- само вътрешно по чукарите в България ли???33-35/100 бяха и харчеха Евро 3 поколението камиони на дълго в Европа около 2001-2005-та….
Сега по-скоро с тези тонажи си около 28-30…. може и малко надолу, като много силно зависи от релация, атмосферно време ( най-вече вятър), брой оси, гуми, оптимално налягане в тях, какво ремарке теглиш и т.н.!!!
Виждал съм живи данни на новия Даф закачен с аеродинамично ремарке, 22+ тонаж и разход по телематика 24-25 в Европа….
16:32 29.11.2022
111 Как да не зависи
До коментар #108 от "Пропускаш факта":
общото тегло на композицията от теглото на влекача, след като той самия е част от нея????Искаш да кажеш, че е все тая дали ще е например един Евро 3 влекач около 7.5 тона и един Евро 6 около 8.5-9 тона??
Коментиран от #115, #122
16:35 29.11.2022
112 Баварчооо
До коментар #105 от "Баварец":
масови камионите са скопени на 85-88 или 89 км/ч, НО някои производители все още предлагат заводски ограничител на 100 км/ч срещу заплащане…..На 85 са скопени охлювите от Дискордия, за икономия…. и се молиш да не се паднеш зад такъв в Европа….
16:38 29.11.2022
113 Брой оси???
До коментар #95 от "Ти ги сметна":
Защото тесла-семи все още нямат 2-осен….А да търкаляш 3-осен влекач за 40 тотал е безмислено….
16:41 29.11.2022
114 За пореден път
До коментар #106 от "Е именно де!":
незнание….тотално…..!!!!!85-90 км/ч всички съвременни влексчи поддържат на най-висока предавка на около 1100-1200 об/мин масово!!!! Точно в зоната на макс Мв на ДВГ, който от години го целят да е в диапазона около 900-1400 оборота…. и много се играе с i на главното предаване!!!
Коментиран от #116
16:44 29.11.2022
115 Как се определя максималното тегло?
До коментар #111 от "Как да не зависи":
Някой мери ли ти само влекача или само товара или само ремаркето?37 тона композиция си е 37 т. на композиция.
Коментиран от #117
16:46 29.11.2022
116 Ти въобще схвана ли
До коментар #114 от "За пореден път":
Че говоря за максималните над 30 000 оборота? Въобще схвана ли за какво говорим? За какви предавки и какви чудеса ми говориш?Коментиран от #118
16:51 29.11.2022
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Ти май използваш термини
До коментар #116 от "Ти въобще схвана ли":
които не са ти ясни и четеш в Гугъл…. оборота или Нм на гуми, Пипии!???Нали се сещаш, че ако имаш краен колесен редуктор, и Мв на колела отива още много по-нагоре???
Излагаш се човече…..
Коментиран от #119
16:56 29.11.2022
119 Очевидно не схващаш
До коментар #118 от "Ти май използваш термини":
В случая говоря за обороти на двигателя! За да бъда по-точен, проверих в google и става въпрос за 23 308 RPM. Малко съм се изсилил с онези 30 000, защото цитирах по памет.И очевидно не схващаш, че говоря за електрическия двигател на камиона на Тесла при който няма предавки, а е свързан директно към колелата чрез редуктор с фиксирано предавателно число. Същия двигател при тези обороти се движи с 300 км в час при леките автомобили и на гумите има 10 хиляди нютон метра.
Ако увеличат предавателното число три пъти, при същите обороти скоростта ще стане 100 км в час, а въртящият момент 30 000 нютон метра.
17:19 29.11.2022
120 В крайна сметка
До коментар #117 от "Определя се":
И дизеловата и електрическата композиция ще тежат общо по 40 т, нали?Тоест им трябва едно и също количество енергия за изминаване на едно и също разстояние при едни и същи условия?
Вероятно ще има разлика в теглото на полезния товар, но това няма нищо общо с условията на задачата, чиито отговор търсим.
При ускорение тези 40 т ще изискват определено количество енергия за ускоряване до 90 км в час. При намаляване на скоростта, същото количество енергия ще се отдели във вид на топлина в спирачките, двигателя и ретардера на дизеловия камион. При електрическия около 70-80% от тази енергия ще се върне обратно в батерията.
Колко от тези 40 тона се падат на влекача няма абсолютно никакво значение за решаването на задачата!
Коментиран от #121, #123
17:25 29.11.2022
121 Но има огромно
До коментар #120 от "В крайна сметка":
икономическо значение, а това е най-важната задача….едно е да превозиш 24 тона полезен товар например, съвсем друго е с 4 тона по-малко заради по-тежкия ти влекач/ремарке….от там сам се досещаш къде ти отива ефективността…..Коментиран от #124
17:30 29.11.2022
122 Турбо
До коментар #111 от "Как да не зависи":
Влекача на Тесла с 1000 квтч батерия е 15 тона.Съвременен дизелов влекач е 9 тона и не гори повече от 25 л/100.За да са равни условията,трябва да натовариш Тесла Семи с 6 тона товар повече.Май гроздето пак ще ти излезе кисело.
Коментиран от #127
18:17 29.11.2022
123 Турбо
До коментар #120 от "В крайна сметка":
Ако ще превозваме 25 т товар,композицията на Тесла ще тежи 40 т,а една дизелова ще тежи само 34 т.Сметките май вече са други,тесльо.
Коментиран от #125
18:22 29.11.2022
124 Несъмнено е така
До коментар #121 от "Но има огромно":
Но има една малка подробност. Едно е да превозиш 24 тона на 800 км с 224 литра нафта за над 700 лв или 20 тона за 140 лв, нали?И една по-голяма подробност:
"Тъй като и САЩ, и ЕС са одобрили по-високи надбавки за тегло за електрически тежкотоварни камиони, очакваме полезният товар да бъде поне толкова висок, колкото би бил за дизелов камион. В ЕС е разрешено електрическите полукамиони да бъдат с 2 тона (4400 паунда) по-тежки от дизеловите еквиваленти, а в САЩ допустимото е 0,9 тона (2000 паунда)."
Тоест ако от tesla са казали това за Щатите, то в Европа камионът на Тесла ще може да вози един тон повече от дизелов камион!
Коментиран от #126
18:24 29.11.2022
125 Пак не внимаваш в задачата
До коментар #123 от "Турбо":
Говорим за два камиона с еднакво общо тегло, а не с еднакъв товар. Като ще отчитаме кпд при еднакви условия, не смятаме КПД за тон товар, въпреки че ти и такова понятие може да измислиш за да ти излязат сметките.И не се ли усещаш, че дори така да смяташ си по- ниско интелигентен и от блондинка защото както ти обясних вече, перпето мобиле ще стане още по-голямо, защото изкарваш че до колелата на 34 т на дизелов камион стига повече енергия, отколкото се харчи от батерията на 40 тонен електрически камион за изминаване на същото разстояние. Както и да го въртиш както и да го сучеш сметките ти няма да излязат. Няма как да го докараш над 20% КПД.
Сметни при 25 литра на 100, колко киловат часа ще стигнат до колелата за 800 км?
Коментиран от #130
18:31 29.11.2022
126 Значи отново
До коментар #124 от "Несъмнено е така":
се бута неистово електриката, за да може да се доближи до дизела!!!Защото ако твоите сметки в пари и разход са поне. с 50% верни, повярвай ми всички ще изоставят на мига дизела и дори тези няколко тона разлика в полезния товар няма да имат такова значение….
И това с цените на ел. зареждането е така в самото начало…занапред по-тънко няма да става….
И пак да не се пропуска факта, че нилок не дава данни за курса на теслата….
Коментиран от #129
18:49 29.11.2022
127 Наистина ли
До коментар #122 от "Турбо":
има реални данни за 15 тона собствено тегло на теслата??? Това е много…15-16 тона ти е съвременна 5-осна европейска композиция с не-олекотено ремарке…. Полезния товар тук ще е много повече….а ако се гони обем, а не тонаж с олекотено ремарке и 15-ина тона товар, разхода ще е още надолу…..може и около 22 да падне…..Коментиран от #128
18:56 29.11.2022
128 Не го питай за източник
До коментар #127 от "Наистина ли":
Това е мръсна дума за него! Той тези цифри така си ги говори, точно като 45% КПД от резервоара до гумите. Затова каквото и да смята все излиза перпето мобиле.Коментиран от #131
19:07 29.11.2022
129 Точно това имам предвид
До коментар #126 от "Значи отново":
И не забравяй възможността фирмите са ми да произвеждат електричеството за зареждане на камионите. Сещаш ли се само върху халетата на pepsi колко фотоволтаични панели могат да се наредят?За около 200 000 лв се изграждат 100 kw фотоволтаична централа, която произвежда средно около 1 300 00 киловат часа годишно в България. Това количество електрическа енергия стига за изминаване на около 130 000 километра и тази фотоволтаична централа ще работи 25 години в гаранция.
Това са над 3 милиона километра за 200 000 лв по около 6-7 стотинки за километър на камион с общо тегло 37 т.
На по-късен етап може към нея да бъдат добавени и стари батерии от камиони в които да се съхранява енергията и да е възможно бързо зареждане.
Много пъти съм повтарял че камионите ще са първите, които ще минат на ток, защото това им е бизнеса!
Тогава и един час повече за зареждане за изминаване на 2000 километра ще е без значение.
19:21 29.11.2022
130 Турбо
До коментар #125 от "Пак не внимаваш в задачата":
Перпетуум мобиле се получава с данни избрани удобно за подкрепа на опорките ти.Аз си избирам 25 л/100 разход х 800 км е 2000 на входа.На изхода съм сметнал 900.
900/2000 се получава 45% кпд.
Ето ти пример как с избрани данни според случая,можеш да получиш резултат какъвто ти трябва.
Коментиран от #132
08:53 30.11.2022
131 Турбо
До коментар #128 от "Не го питай за източник":
Данните над 50% за комън рейл дизел и под 70% кпд за електромобилите съм ги взел от статии в нета.Няма да си губя времето да ти ги търся смятам,че си с достатъчна грамотност да си ги потърсиш сам.Сега вероятно ще кажеш,че статиите не са верни.08:58 30.11.2022
132 Хубаво си ИЗБИРАШ
До коментар #130 от "Турбо":
Ама няма нищо общо с реалността. Няма такъв разход за 40 тона камион.Но приемам.
Щом 40 тонен дизелов камион се нуждае от 900kWh на колелата за изминаване на 800 км, от колко ще се нуждае 40 тонен електрически камион?
По твоята логика от под 700kWh, което противоречи на физичните закони ОТНОВО.
Избери си друго КПД и по възможност реален разход прочетен от някъде, а не ИЗБРАН.
09:46 30.11.2022
133 А правиш ли разликата?
Тези 50% максимална или средна стойност на КПД са?
А вече за трета или четвърта година схванали разликата между максимално КПД, което може да се наблюдава само при точно определени обороти и натоварване на двигателя и дори при същите обороти само с промяна на натоварването на изхода на двигателя с по-малко нютон метри, това КПД рязко пада. С промяна на оборотите, това КПД също рязко пада. Тоест е почти недостижимо в реални условия.
А правиш ли разлика между КПД от резервоара до гумите за мощност и КПД между резервоара и гумите за енергия за изминаване на 100 км, където както мощността така и КПД се променят буквално всяка секунда ?
Ама ти кога ли си правил разлика между мощност и енергия?
При електрическия двигател КПД е почти еднакво в целия диапазон както на оборотите така и на натоварването, а заради способността му да работи както като двигател така и като генератор, КПД на енергията за изминаване на 100 км може да се вдигне в зависимост от релефа и дори да задмине 100% в определени участъци, без това по никакъв начин да нарушава физичните закони.
Тоест като четеш някакви цифри не е лошо да се опиташ да ги разбереш преди да ми ги цитираш, че познай на тебе накъде ти отива нивото на интелекта спрямо блондинката с която ме сравнявате.
11:35 30.11.2022