Отидете към основна версия

13 676 11

Как да изберем добър употребяван кросоувър (ЧАСТ II)

  • автомобилът на старо-
  • кросоувъри

ЧАСТ I

Продължаваме темата с няколко съвета за това, на какво трябва да се обръща внимание при избора на употребяван кросоувър. Така например, появата на ръжда на типични места (прагове, арки, ръб на предния капак, дъно на вратите) силно зависи от естеството на работа. През зимата, при постоянно каране попътища с осоляване, разграждането на боята става по-бързо. Следователно, дори при еднакъв пробег, състоянието на два екземпляра може да се различава значително.

Съвет : потърсете каросерията в най-добро състояние, като не обръщате много внимание на декларирания пробег - още повече, че, както добре знаем, километражите на много от автомобилите са върнати.

При ограничен бюджет е разумно да се оцени очакваната цена заедно с ремонтните дейности след закупуването на колата. Това до голяма степен зависи от общото състояние на кросоувъра, но е полезно да се вземат предвид и други фактори.

1. По-добре е да избирате от най-популярните модели - недостигът на резервни части ги засяга по-малко, има много неоригинални аналози, а самите резервни части обикновено са по-евтини.

2. Избягвайте трансмисии, които са от типа CVT и роботзирани. Техният ресурс обикновено е по-скромен от този на механичната трансмисия или на класическия автоматик. А при пробег над 100 хиляди км, колите със CVT и "роботи" са по-трудни за препродажба.

3. Избягвайте структурно сложни двигатели, които са идентифицирали уязвимости и системни заболявания: слаби ангренажни вериги, склонност към натрупване на сажди, твърде деликатно горивно оборудване. Предотвратяването и ремонтът на всичко това често е пагубно. За предпочитане са бензиновите атмосферни мотори.

4. Автомобилите от таксита и каршеринг често се продават много по-евтино от останалите. Ако можете избягвайте такива автомобили. Техният пробег задържително е над 300-400 хиляди км.

И още: Въздушното окачване след 100 хиляди км или дори по-рано изисква скъп ремонт. Системата Start-stop спестява гориво (едва забележимо), но намалява живота на двигателя. LED оптиката блести по-добре от халогенната, но ще "издои" портфейла ви, ако случайно се наложи да я смените. Или с други думи: Колкото по-малко елементи на лукс в автомобила, толкова по-лесно и по-евтино е за поддръжка.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 21 гласа.

Свързани новини