2 Август, 2022 12:14, обновена 2 Август, 2022 15:40 85 47550

Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq

  • автомобилът на старо-
  • skoda-
  • kodiaq
Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq - 1

При избора на употребяван автомобил възниква естествен въпрос - какво да вземем? В повечето случаи първите собственици продават колата след 3-5 години каране, с пробег около 100 - 200 хил. км. Но точно в този диапазон се появяват проблеми, свързани с най-скъпите ремонти - тези на двигатели и скоростни кутии. Според статистиката на mobile.bg - най-големият сайт за автомобили у нас, моделът на Skoda, нарече Kodiaq е един от автомобилите с повишена проходимост, който се котира най-добре на нашия пазар за употребявани автомобили. Сега ви разказваме за основните плюсове и недостатъци на този модел.

"Най-старите" екземпляри са на 5 години, като що се отнася до двигателите, няма атмосферни. Бензиновите турбо двигатели 1.4 (CZCA - 125 к.с., CZDA и CZEA - 150 к.с.) от серията EA211 дойдоха в Kodiaq многократно модернизирани. При тях са променени дизайна и материалите на буталата и пръстените, а вместо слабата ангренажна верига те вече са с ремък.

Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq

Проблемите са свързани с отлагане на въглеродни и маслени остатъци в моторите. Заводът не крие това, като позволява до 1 литър доливане на масло на всеки 1000 км пробег. Моторите от серията CZEA имат система за изключване на два от цилиндрите при леки натоварвания. Икономични са, но в крайна сметка това води до неравномерно износване на гърбиците на разпределителния вал.

Като цяло двигателите са надеждни, с изключение на някои проблеми с турбото инжекционната помпа и други малки неща. Пробег от 250 хиляди км изглежда постижим.

За най-добрия дизел за този модел се смята DFGA 2.0 TDI (150 к.с.). Много сложен, но (странно!) Не се разваля и минава над 300 хиляди км. Основното нещо е да не скъсате ангренажен ремък. Но той е по-лесен и по-евтин за смяна от веригата. Също така трябва да внимавате за течове от трансмисията, да почистите горивното оборудване, EGR клапана и филтъра за твърди частици.

Ръчната скоростна кутия се появи едва през 2018 г. за двигатели 1.4. Най-масовите трансмисии за Skoda Koiaq са DSG роботизираните, които са от два вида. DQ250 за 1.4 и DQ500 за всички останали. Те също са безкрайно модернизирани и вече постигат добри резултати.

Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq

DQ500 е в състояние да издържи 180-200 хиляди км без намеса. И DQ250 също, но там ще се наложи смяна на комплекта съединители. Вярно, всичко зависи от това къде и как карате. Стоенето в задръствания скъсява живота на тези скоростни кутии.

Що се отнася до цените на които се продават тези екземпляри у нас - те варират приблизително в диапазона 40 000 - 100 000, а по-конкретни оферти на нашия пазар можете да откриете ТУК.

За модела

Kodiaq представлява пет или седемместен средноразмерен кросоувър, който е съплатформеник на VW Tiguan, но го превъзхожда по отношение на габарити. Според чехите именно по-големите размери привличат клиентите. Kodiaq е по-просторен, както по отношение на салон, така и що се касае до обем на багажника.

Дължината му е 4697 мм, а широчината, височината и междуосието са съответно 1882, 1676 и 2791 мм. Автомобилът с повишена проходимост се предлага с ефектни лети джанти с размери 17 цола, а като опция могат да бъдат поръчани 18 и 19-цолови. Коефициентът на въздушно съпротивление на Kodiaq е равен на 0.33.

Още от екстрите, включени в допълнителното оборудване включват адаптивно шаси DCC с режим off-road, като то е налично само за версиите с 4х4 предаване. Този режим настройва за пресечена местност двигателят, трансмисията, антиблокиращата система и системата за електронно стабилизиране.

Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq

Най-мощните дизелов и бензинов агрегати се предлагат само с 4х4 система, докато при останалите варианти клиентите има модификации само с предно предаване. Новост за марката са и системи като видео наблюдение около цялата кола, синхронизация на системата с мобилни устройства с iOS и Android операционни системи.

В колата е налична и система за стабилизиране и подпомагане на движението при теглене на ремарке, паркинг асистент, иновативна система за предпазване на ръбовете на вратите при паркиране в ограничени пространства, LTE интернет свързаност и други, индуктивно зареждане на смартфона в колата и много други.

Мултимедийната система впечатлява с голям екран и с харддиск с капацитет 64 Гб памет. Тя може да се свърже с всеки смартфон, защото поддържа интерфейсите Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink и SmartGate. В топ версиите е налична и висококачествената аудиосистема Canton с 10 високоговорителя.

Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq

Климатичната инсталация е тризонална, а екстрите се допълват от система за следене на пътните знаци. Качеството на материалите в салона е на много високо ниво, а вторият ред седалки може да се движи в диапазон от 18 сантиметра в предно задна посока. Дължината на изключително просторния салон е 1793 мм.

Багажният обем е 720 литра, но при сгънат втори ред седалки той може да бъде увеличен до 2 065 литра. Петата врата има възможност да се отваря безключово, като за целта е нужно единствено водачът да постави крака си под задната броня.

Колко струва и струва ли си да купим употребявана Skoda Kodiaq


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 49 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    135 5 Отговор
    🥸🥸🥸🥸🥸🥸🥸🥸
    "Заводът не крие това, като позволява до 1 литър доливане на масло на всеки 1000 км пробег."
    🥸🥸🥸🥸🥸🥸🥸🥸
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    127 8 Отговор
    Няма нужда от смята на маслото на 8-10 К ! То вече е подменено двойно ‼️‼️‼️

    Коментиран от #5

  • 3 123456

    84 15 Отговор
    Дъстъра му дават по-малко повреди
  • 4 Фен

    86 25 Отговор
    Само да кажа , веднъж ми се наложи да карам същата само че бензин. Такова дърво не съм срещал, а съм карал над 10 различни сув от този клас

    Коментиран от #6


  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    59 8 Отговор

    До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    😀
    Минусчев, толкова масло гори Трабант , ако знаеш какво е това ‼️
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    39 10 Отговор

    До коментар #4 от "Фен":

    Попитай гугъл-преводач , какво значи Шкода на български 😉😉😉

    Коментиран от #37

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ....

    63 8 Отговор
    това за да го купиш трябва да си особен вид мазохист, маслото е все едно караш двутактово...

    Коментиран от #9

  • 9 Иванчо Сериозния

    54 26 Отговор

    До коментар #8 от "....":

    А какво да купя? РАВ4? Е няма такова дърво и вътре, и вън.
    Немските няма една свястна от тия години.
    GLC свястно почва от 70к лева втора ръка, Q5 до 2017 е същия модел 12 години и са по 50к лева.
    BMW всичките трошат мотора на 150к километра.

    Коментиран от #10, #25

  • 10 Нормален

    46 43 Отговор

    До коментар #9 от "Иванчо Сериозния":

    RAV-ката е супер.Не знам какво се филмираш.

    Коментиран от #11

  • 11 Иванчо Сериозния

    64 19 Отговор

    До коментар #10 от "Нормален":

    Супер е, ако си на 50+ и си се отказал от живота.
    СВТ-то да ти бучи на главата не си е работа, който е имал знае.
  • 12 Смех

    61 10 Отговор
    И викаш има хора дето да си купят тая кошница на 100 км с вероятност да издържи още някои и друг километър докато гори масло като маслена печка?

    Коментиран от #14, #45

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Иванчо Сериозния

    66 7 Отговор

    До коментар #12 от "Смех":

    ВАГ се купува дизел задължително. Видяхме им експериментите с TSI, TFSI и т.н.
    Неуспешни до един. Стават ако вземеш нова и караш 2-3 години.

  • 15 Рода на Трабант

    65 10 Отговор
    Значи ако пътувам от София до Варна и обратно, ще трябва да долея около литър масло?! Че то моя 20 годишен Сеат харчи много по-малко мосло бе! Срам за немските инДЖинери!
  • 16 Луд

    61 5 Отговор
    Дъстър 1.6 атмосферен ....масло не пипа от смяна до смяна.
    Върви все едно си дръпнал ръчната обаче.

    Коментиран от #21

  • 17 2333

    68 4 Отговор
    Такъв сандък, с 1.4 двигател.? Ама имало турбо,мурбо и му се били изключвали два от цилиндирте ?? Що за дивотия, просто се чудят каква врътка да измислят, отдавна колите не се измислят от инженери, а от някакви софтуеристи и продавач-консултанти. Кола, която е много готина, обаче като ти потрябва отказва да работи. Скъпи пластмасови ноклуци на колела, не е до марката, а до годината на производство. Леш.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Инж.

    53 16 Отговор
    Те за това Лексус са вече на светлинни години пред немските кошници, а ВАГ-аджийките въобще не ги броим за автомобили....

    Коментиран от #24

  • 21 кънчо

    20 16 Отговор

    До коментар #16 от "Луд":

    асам доволен от дастара карам слушебен от 5 години биа го по гурите тез шкоди не ми ги фали
  • 22 КОй

    11 24 Отговор
    Аз си поръчах 50хил Евро, всички рашисти са добре дошли да си карат ладите.....
  • 23 дедя

    15 9 Отговор
    има ли идиоти да си дават парите и с тая скъпа нафта да дават още парички и да не си карат колата
  • 24 Про100 100

    8 0 Отговор

    До коментар #20 от "Инж.":

    ++++++++

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Гошо

    38 23 Отговор
    Имам Кодиак 2.0 tdi 190 ps
    Чук без дръжка 5 местен уникален автомобил
    Отдолу е audi allroad Отгоре е джип Всеки който види колко е просторен завижда.
    Без климатик и печка 6.8 с климатик или печка 8 - 9
    Маслото не го пипа грам!
    Ds 500 най здравата кутия на dsg грешка няма страхотна цена истинска кола за народа .

    Коментиран от #39, #42

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Лично мнение

    7 14 Отговор
    Сори, но е доста грозновата и дизел версиите, тракат като ... VW-ни. То е ясно. Определено аз бих си взел друга кола. Но, например в друг клас- Октавия и Супърб са супер.
  • 29 Нагостен

    20 9 Отговор
    Сузуки, това е марката. Имам го 4 г. 4/4.Обслужваш го един път годишно и караш. Не е лукс но за парите си е ок.
  • 30 Гост

    15 8 Отговор
    Типичен ВАГ груп - гадна твърда черна пластмаса
  • 31 Ало

    13 7 Отговор
    Пластмасата в интериора на шкодата е като хартия. До 100 хил върви като за последно. След тов ати трябват антифони з ада не аглушееш вътре. Иначе е пушка и лъщи на ново и евтино
  • 32 От бранша

    20 12 Отговор
    Стига сте си чесали езиците. Нещо се губи при превода или Радославчо си пише свободни изречения. Няма такова доливане на 1 литър масло за 1000 км. Няма начин. Дори на 10 000км. е недопустимо за нов автомобил без значение от марката. Живеем в 21 век и това са глупости на търкалета. Бъдете здрави

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Име

    12 8 Отговор

    До коментар #32 от "От бранша":

    Ако верно си от бранша, да не попада човек на теб. Аз си купих чисто ново БМВ и ми казаха същото - 1 л. на 100б км. Стандарт, но пък върви на пушка.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 бай пантелеймон наследникът на бай иуп

    16 5 Отговор
    преди 35 г. карах тази "марка". отвратителна кола ! но тогава нямахме избор социализъм сър !

    Коментиран от #38

  • 36 Настрани и на Опаки

    12 3 Отговор
    Възмутен съм от това как за двадесет години не се научиха да изпишат цифрите на скоростомера и оборотомера правилно както трябва!
  • 37 И без да питаме,го знаем...!

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    То просто е емблематично-
    ,,Шкода" =,,Жалко...съжалявам..."...
  • 38 Явно,че тогава...

    9 0 Отговор

    До коментар #35 от "бай пантелеймон наследникът на бай иуп":

    ...си карал ,,Шкода-1000MB"...-1000 Мъки-Български...

    Коментиран от #40

  • 39 Гоше,

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "Гошо":

    Без майтап,ама да не си рекламен агент на ,,Шкода"...?!
  • 40 А пък аз да ви кажа...!

    7 2 Отговор

    До коментар #38 от "Явно,че тогава...":

    Карах навремето ,,АЗЛК"=,,Ах Защо Ли те Купих"...!Така,че хич не ми се жалвайте с тая ,,Шкода"...
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Иванчо Сериозния

    7 8 Отговор

    До коментар #26 от "Гошо":

    Ей това е автомобил, който ще ти служи 10 години без един сериозен проблем.
    Страхотен семеен джип, браво за избора
  • 43 Фау Ве

    4 8 Отговор
    За парите си е без аналог. 190к.с. минимум обаче. Карам Карок с 1.5TSI DGS 4x4 и съм изключително доволен. Досега за повече от три години съм сменил маслото един път, предстои втори след няколко дена. Харчи около 500мл/15000км което за мен не е нищо - точно с остатъка от смененото масло се долива и следващото е нова смяна на маслото. Шкодите не са УАУ, но цена-качество са топ.

    Коментиран от #44

  • 44 Майстора

    16 1 Отговор

    До коментар #43 от "Фау Ве":

    Всичко добре, ама за 3 години да смениш маслото 1 път е малко несериозно. Не се доверявай толкова на сервизните предписания на ВАГ, че точно оттам почват страданията.
  • 45 Стоянов

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "Смех":

    Шкода Октавия 2011г. .. закупена от Шкода в Надежда .. в момента на 292000 км . Смяна на масло на 20000км . Ремонт .. предна дясна главина и един пукнат радиатор на климатик. Продължавам да карам с пълна синтетика и не доливам грам. На кого да вярвам???
  • 46 хах

    6 4 Отговор
    На 20 годишен дизелов форд сложих пропан-бутан и такива лъскави джипчета ги издухвам на магистралата.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Е ееееее

    1 2 Отговор
    Това за шкода ли!!
  • 49 Шкода

    4 5 Отговор
    Карам Кодиак 1.4 бензин 150 кс от 2018-та - сменям маслото на 15000 км и до сега никога не се е налагало да се долива и грам. Моят е най-високо изпълнение с кожен салон и много екстри - возил съм се и в други автомобили, вкл. "премиум", имал съм БМВ 5-ца и мога да кажа, че качеството в шкодата е на много високо ниво - просторно, комфортно и върши чудесна работа. Единствено не става за състезания, както и да ходиш в гората на лов, но хората, които си вземат тази кола не я вземат за такива работи.
  • 50 ......

    5 3 Отговор
    най- грозните и безсмислени коли с най- неможещите и комплексирани шофьори. като искаш каруца си вземи VW. после ще почнат ремонтите и таблото като елхичка и така. ауди не ги коментирам дори. купуваш трошлив VW с подръжка на мерцедес от горния сегмент. ВАГ е = на страдание и комплекси. само за работни коли за майстори стават