Отидете към основна версия

30 048 11

Тествахме Porsche 911 Targa 4 GTS - една кола без аналог у нас

  • porsche-
  • 911-
  • gtx-
  • targa-
  • тест

Култовото 911 плюс покрив Targa създават незабравимо изживяване

Porsche 911 Targa 4 GTS от 2022 г. представлява нещо като албум с най-добрите хитове за всички времена. В тази кола германските инженери са успели да съберат всички най-добри функции, налични за генерацията 992 на 911, естествено с изключение на атмосферния двигател на GT3. А от всички последни 911-ки, именно модификацията GTS е изборът за суперкар, който може да се кара ежедневно. В това се убедихме от организирания от вносителя на Porsche у нас, тест на модела. Ето и впечатленията ни.

За новия GTS, трилитровият боксер битурбо двигател на 911 произвежда 473 конски сили при 6 500 об/мин, което е с 30 коня повече от мощността на Carrera S и невероятните 94 к.с. повече спрямо базовата Carrera. За истинските фенове трябва да отбележим, че GTS е само с 29 к.с. по-маломощен суперавтомобил от GT3, което ако не сте на писта, трудно може да се усети. Освен това в стремежа си да направят GT3 по-добър от всякога, инженерите трябва да пожертват част от "ежедневния комфорт" на автомобила.

Това означава тежко управление, шумен салон и двигател с доста нескромен разход на гориво. Естествено всичко това се прави за да се постигне най-голяма производителност. Тези неща доставят несравнимо вътрешно изживяване, но също така правят GT3 труден за ежедневно шофиране. И ако хардкор феновете на модела ще отхвърлят тези доводи, то за всички останали има 911 Carrera 4 GTS.

Ако трябва да отправим критика към турбо двигателя, то е, че той не осигурява толкова завладяващ саундтрак като атмосферен 911. Двигателят обаче също звучи потресаващо, особено когато вкарвахме колата във високите оборотни режими. Targa GTS 2022 се предлага или с осемстепенна PDK трансмисия (която остава най-добрата с двоен съединител ) или със седемстепенна ръчна. Нашият тестови автомобил беше оборудван с PDK кутията, която ще очарова и най-големите противници на "автоматици". Трансмисията се характеризира с прецизни, и дори резки превключвания, както и с осма предавка, която е наистина полезна за намаляване на икономията на гориво на магистралата.

Както при всички останали модели Targa, GTS се предлага изключително със задвижване на всички колела и това е още един щрих в общата картина GTS да има толкова много мощност и добро управление. Едва ли ще усетите допълнителното тегло на предния край, а количеството сцепление, предлагано от активната AWD система с векторно разпределение на въртящия момент е просто зашеметяващо.

Сцеплението става още по-уникално и заради "лепкавите" гуми Pirelli P Zero, които са стандартни за GTS, монтирани на 20-цолови предни и 21-цолови задни колела, заимствани от 911 Turbo. Спирачките са почти винаги силна черта за 911 и тези на GTS не са изключение. Те предлагат голяма устойчивост и значително по-добро усещане и лекота на модулация спрямо въглеродно-керамичните супорти. Те също така са включени в цената, а не са опция, струваща 9000 евро, каквито са въглеродните, а в същото време за цивилната пътна мрежа вършат повече от страхотна работа.

GTS версията разполага с 10 милиметра по-нисък клиренс в сравнение с Carrera и поради тази причина трябва да се внимава по нашите недотам гладки пътища. Системата за активно управление на окачването на Porsche работи блестящо, както винаги, предлагайки превъзходен контрол, без да иска големи жертви от комфорта. Всички контактни точки на водача - педали, превключвател, волан - се чувстват перфектно пресметнати и поставени за максимален комфорт и увереност при шофиране на скорост. Кормилното управление на GTS е остро като скалпел и е отлично балансирано, а за електронно подпомаганото управление предлаганото ниво на обратна връзка е похвално.

Има причина 911 да заема своето място в пантеона като перфектния спортен автомобил, а най-новото поколение GTS само допълнително подчертава това. Той е безмилостно бърз, когато го "настъпите", предлагайки привидно неограничено сцепление и кара дори обикновените шофьори да се чувстват, като рали пилоти по пътищата. Но не е само това, което прави 911 страхотен супер автомобил. Това, което го прави легенда, е неговата използваемост, практичност и качество. Тази кола може всичко и го прави наистина, много добре.

Тази практичност и използваемост произтичат до голяма степен от отличния интериорен дизайн, който 911 винаги са предлагали. Targa GTS е просторен по начин, по който други спортни автомобили не са - това е една от най-удобните спортни коли за нас. Материалите, които Porsche избира за тапицерията на GTS, също са феноменални. Нашето тестово превозно средство беше с изключително разкошен изцяло черен кожен салон, в който всеки детайл е изпипан до съвършенство.

Всичко е перфектно сглобено, без скърцане, дрънкане или неуместни шевове. 911 се чувства като артикул с невероятно високо качество, мнение, което е подкрепено от многобройните му първи места в проучванията на собствениците на J.D. Power за качество и удовлетворение. Интериорната техника за версията 2022 на 911 също е превъзходна. 10.3-инчовият екран на Porsche Communication Management системата е красиво интегриран в таблото и е отзивчив, интуитивен за използване и включва както Apple CarPlay, така и най-накрая - интеграция с Android Auto.

Подобно на повечето немски луксозни марки, Porsche е изцяло за а ла карт опции. Това означава, че ще плащате за всичко, което искате, но най-важното е, че няма да плащате за неща, които не искате. Имайки това предвид, списъкът с опции на нашия тестов автомобил е изненадващо кратък. Няма карбонови спортни седалки със силно изразена странична поддръжка и петточкови колани. Вместо това във въпросното Porsche са похарчени пари за неща като система за повдигане на предната ос и Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), които подобряват изживяването при шофиране и правят GTS още по-пригоден за ежедневно каране автомобил.

Говорейки за т.нар. поникар, това е, колата на Porsche, която трябва да имате, ако искате да сте в играта. 2022 Porsche 911 Targa 4 GTS обаче не е никак евтин автомобил. цената му стартира от 332 000 лева с ДДС, а когато започнете да добавяте екстри, тази цена се повишава бързо. Можете ли да получите по-бързи и по-мощни автомобили за значително по-малко пари? Абсолютно ДА, но с тези превозни средства вие се отказвате от практичността и изживяването при шофиране - точно това, което прави 911 толкова специален.

Това е автомобил, с който можете да ходите ежедневно на работа, а в същото време, ако имате по-дълъг десен крак, тази кола ще ви достави изключителна динамика. Но най-важното е, че тази мощ е контролирана. Управлението на автомобила е уникално, крен в завоите почти липсва и колата седи като залепена за пътя. Най-добре това се усеща по планински път със завои. Такава "езда" е истинско удоволствие.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 19 гласа.

Свързани новини