2 Април, 2023 12:00, обновена 2 Април, 2023 15:23 66 894 59

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

  • mazda-
  • cx-60-
  • тест
Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак - 1

Жирона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Докато всички европейски марки спряха да разработват нови дизелови двигатели и насочиха всичките си усилия към електромобилите, японците от Mazda поеха в съвсем различна посока, разработвайки голям шестцилиндров дизелов двигател за своя нов флагман. Става дума за Mazda CX-60 diesel, която имахме възможността първи да тестваме в Испания. Основното, което ни направи впечатление е, че това е изключително динамичен и същевременно икономичен двигател, готов да покрие невъзможните норми на стандарта Евро 7. Ето и впечатленията ни от модела.

Със своя уникален редови шестцилиндров дизелов двигател, големият SUV Mazda CX-60 показва добър темперамент, но също така рекордно нисък разход на гориво, което за феновете на жанра "дизел", а и за нас, е доста обнадеждаващо. Пускането на голям дизелов SUV през 2023 година, който освен това е шестцилиндров, е доста смела крачка от страна на японците. Питаме се: Това ли е правилният момент?

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Поне в Европа, където тази моторизация е заплашена от забрана в определени градове, този ход изглежда абсурден, но не така смятат японците. Mazda разчита на опита си като производител на двигатели - често противно на тенденциите - за да предложи дизел с рекордна икономия на гориво, който отговаря на най-строгите екологични изисквания и който определено може да промени играта в автомобилната индустрия.

Редови шестцилиндров дизелов двигател

А дизеловите двигатели, които пристигат тази година под капака на Mazda CX-60, след plug-in хибрида, са два или по-точно казано - с две мощностни характеристики. D200 доставя 200 к.с. към задните колела, докато D254 разполага с 254 к.с. и предава момента на всички колела. Във версията D200 цифрите са забележителни за SUV с такива размери: 5 л/100 км разход от едва 130 г/км CO2. При по-мощната версия разходът се увеличава едва с половин литър на сто километра пробег, което също е забележително. За сравнение ще кажем, че четирицилиндровият дизелов двигател на Stelantis например, разполагащ с мощ от само 130 к.с. отделя 143 г/км CO2.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

За да постигне тези цифри, дизеловата Mazda CX-60 е оборудвана с изцяло новия шестцилиндров мотор Mazda 3.3 e-Skyactiv-D. Последовател на „правилното оразмеряване“, т.е. идеята за регулиране на работния обем, който да се използва за оптимизиране на производителността, марката е избрала много точно кубатура от 3283 см3. Работата с възпламеняването на горивната смес също е различна, като дозирането става последователно на пет впръсквания.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Освен това двигателят впечатлява и със специфична форма на главата на буталото, както и на горивната камера, а "присаждането" на 48-волтова микрохибридизация (мек хибрид) и осемстепенната автоматична скоростна кутия без конвертор допринасят за ефективността, като същевременно осигуряват солиден въртящ момент от 550 Нм. С други думи този агрегат харчи между пет и шест литра на сто километра, има предостатъчно тяга и при скорост на автомобила от 100 км/ч работи на 1500 об/мин.

Ходови характеристики

Когато се приведе двигателят в действие, усещането е за истински автомобил от една вече отминала епоха. От самото начало шумът на дизела се чува ясно, но само ако сте отвън или с отворени прозорци, защото японците са работили доста усилено и над шумоизолацията на автомобила. Осемстепенната автоматична скоростна кутия пък осигурява плавно и почти неусетна превключване на предавките. Дизеловото SUV на Mazda е уникален "магистрален играч", където големите му размери са по-лесни за разбиране и преди всичко, където неговият шестцилиндров мотор може да се изрази напълно. Гъвкав в долната част на оборотомера, двигателят придружава повишаващите се обороти си с много приглушен звук.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Тук няма да усетите "ритник в задника", както при plug-in хибридната версия, но 245-те к.с. предлагат дълга и солидна тяга. Кутията реагира по подходящ начин на превключване на по-висока предавка, а микрохибридизацията изглажда малките прекъсвания на двигателя. За носталгично настроените по шестцилиндрови дизели (а и не само), които основната премиум конкуренция изостави ( Audi Q5 и Mercedes GLC), този CX-60 е отлично предложение.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Недостатъци

Естествено и този автомобил, както всички други, си има своите недостатъци. Шасито например не е много динамично, а тежестта на колата се усеща в завоите. Но CX-60 е забавен за шофиране, когато го приемете такъв, какъвто е: луксозен кросоувър, създаден за пътуване и за семейството. Mazda все пак можеше да се погрижи малко повече за возията. При този тип автомобили очакваме гладко придвижване на пътя, което тук не е така. Окачването отскача твърде много, когато пътят е осеян с дупки, а кренът на каросерията в по-остри завои е доста изразен.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Но тези недостатъци, могат да се охарактеризират, като "бели кахъри", защото този дизелов CX-60 спазва обещанията си по отношение на консумацията. При първата отсечка из околностите на Барселона и Жирона, която бе с дължина от около 150 км, карайки с максимално разрешената скорост и по магистрала, и по извънградски пътища, при това без особена загриженост за екологичното шофиране, компютърът показа забележителните 5.3 л/100 км. Все едно караш компактен дизел, а тук говорим за по-мощната версия - 245 коня и AWD задвижване.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Интериор

Що се отнася до салона на колата, той освен, че е изключително добре обезшумен, впечатлява с качествени и скъпо изглеждащи материали. Японците явно не се влияят много от новата псевдо-еко мода и тук са си налични добре познатите ни луксозни атрибути като качествена естествена кожа и истинско дърво. Иначе дизайнът на арматурното табло на CX-60 остава в духа на този на CX-5. Сглобката е добре изпълнена, а Mazda предлага няколко доста различни "атмосфери" за купето. И най-хубавото - болшинството бутони не са сензорни.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак

Цена

Накрая стигаме до цената. Няма нужда да търсите дълго, няма пряк конкурент на дизеловото CX-60 . А неговата конкурентна цена в този премиум сегмент (от 87 190 до 108 290 лв. с ДДС) , в крайна сметка е убедителна сама по себе си. И ако парите ви се струват много, то проверете ценовите листи на останалите подобни кросоувъри. За съжаление, в днешно време хубави (и не толкова хубави) евтини коли вече не се предлагат.

Тествахме Mazda CX-60 - единствената кола с нов дизел, при това шестак


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 98 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смех 😆🤡🤣

    9 167 Отговор
    Хаха хибрида на Тойота харчи 3.8л на 100 км и отделя 110г цо2 на 100км като сметнем и цената на литър бензин срещу литр дизел 2.58 лв срещу 2.88лв се оказва че дизелът е мъртъв а от Мазда са прозти

    Коментиран от #3, #12, #28, #45, #46

  • 2 1111

    154 4 Отговор
    Една от малкото подобни коли. 3.3 дизел с 200 коня звучи като да си е милионник. Подобен разход за подвижен апартамент си е повече от добро постижение. Браво!

    Коментиран от #6

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Име

    111 6 Отговор
    Много добро ревю. Това си е олд скул модерна кола. Бях фен на немското, но слеващата ще е тази.

    Коментиран от #5, #26

  • 5 Смех 😆🤡🤣

    14 113 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Много е модерна да тракащ дизел

    Коментиран от #19

  • 6 Смех 😆🤡🤣

    14 92 Отговор

    До коментар #2 от "1111":

    И връви на мрътвец питай ги за колко набира до 100
  • 7 Калоян

    106 3 Отговор
    Това е колата, дизел автомат, а и цената и е прилична, на фона на конкуренцията де. Добра статия, има и минуси и плюсове, но общото впечатление е за една чудна кола

    Коментиран от #9

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Смех 😆🤡🤣

    7 80 Отговор

    До коментар #7 от "Калоян":

    Да наистина чудна е зя всеки който НЕ може да събере две числа но това не е повод за гордост.

    Коментиран от #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Така като те чета

    63 4 Отговор

    До коментар #1 от "Смех 😆🤡🤣":

    Май няма видиш, нито нова Мазда нито Тойота хибрид.
    Хахахаха

    Коментиран от #14, #15

  • 13 Смех 😆🤡🤣

    7 55 Отговор
    Дизел феновете настръхнаха вече влизат в роли че са бащи на някого 🤟🤣

    Коментиран от #58

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Край

    17 35 Отговор
    Това е нов мн. сложен двигател - малко е вероятно да е надежден.

    Коментиран от #17

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ПРАВИЛНО РЕШЕНИЕ

    72 6 Отговор
    това е бъдещето бензин и качествени нови дизели с евро 7-8 стандарт у нас електричките не ги виждам като изгодна алтернатива поне в близките 25 години или копуваш караш до нищото и после търсиш рапатрак да те закара до зареждачка на 100км

    Коментиран от #21, #54

  • 19 Бачо

    35 3 Отговор

    До коментар #5 от "Смех 😆🤡🤣":

    Ти верно си смях ма голям смях.Кат прибавиш към хибрида и сметката за този СМЕХ ,то наистина си е за смях

    Коментиран от #20

  • 20 Смех 😆🤡🤣

    1 32 Отговор

    До коментар #19 от "Бачо":

    И каква е сметката я да чуйме
  • 21 777999

    62 6 Отговор

    До коментар #18 от "ПРАВИЛНО РЕШЕНИЕ":

    Точно така! Пък и ако начина ти на живот е динамичен…не се натрапвам с мнение, но работата ми е такава ,че понякога от София тръгвам за Пловдив от там се връщам бързо към София да взема детето от детска. Оставям го на жена ми в задръстването и тръгвам през Петрохан към Монтана…там спя и на сутринта се връщам към София. Петрохан зимата я минал снегорин ,я не… -20 градуса с електричка…в Америка Теслата се зарежда ,на сутринта тръгваш към стъкления офис ,там паркираш в подземния паркинг ,включваш да се зарежда ,качваш се в офиса на климатик. Работиш на лаптопа и провеждаш бизнес разговори на фейс тайм ,след това тренираш на последния етаж в лъскавата сграда, къпеш се и си взимаш сауна ,слизаш в подземния паркинг и се прибираш с Теслата вкъщи. Сядаш на дивана и си поръчваш храна от онлайн хипер маркета и след 40 мин ти я доставят ✌️✌️
    Е, и аз бих купил Тесла!

    Коментиран от #27

  • 22 777999

    70 2 Отговор
    Статията ми привлече вниманието заради това ,че става въпрос за Мазда. И реално тази кола наистина си заслужава ако си олд скуул привърженик. Плюс това е пълна с екстри ,конфигурирана с абсолютно всичко е под 120к. Като се има предвид ,че същото изпълнение Шкода Супърб 4х4 е около 106-107 хил. лв…тук имаш по-мощен двигател с 8 степенна кутия и по висок просвет и сигурност. Аз 2017 година закупих Мазда 6 от Стар Моторс 2.2д 175к.с. автомат с най-високото изпълнение. Спрямо цена/качество/екстри/функционалност си заслужава и не съжалявам. По никакъв начин не може да се сравнява с премиум автомобил ,но и не дразни. Просто нормална кола. Тази Мазда ми изглежда по същия начин…

    Коментиран от #33, #56

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Сатана Z

    11 25 Отговор
    По принцип кола с по—малък от 6 цилиндров двигател е за плебса.

    Коментиран от #38

  • 25 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    32 2 Отговор
    Страхотна Кола
  • 26 ха ха

    29 3 Отговор

    До коментар #4 от "Име":

    Аз съм вдигнал ръце вече с колите (електрокари и полуколи не разглеждам), които се предлагат и бях решил Дъстър дизел за 2025-та. Тази Мазда ме замисли...
  • 27 ха ха

    26 3 Отговор

    До коментар #21 от "777999":

    Това с теслата е по-забавно, когато работиш от вкъщи. Тогава вечер можеш да я разходиш до магазина, а в събота и по-далеч. Интерено ми е къде е сметката в това да ходиш със скъпа кола до магазина, но всеки да си я прави сам...
  • 28 В Кюпа!

    47 9 Отговор

    До коментар #1 от "Смех 😆🤡🤣":

    На така наречените природозащитници ще им светне, че електрическите коли замърсяват повече от дизела ама ще бъде късно. Никой не си дава сметка, че тази батерия на електричките има своя живот и като се изчерпи кво прайм тогава. Къде ще ги изхвърлят като се знае, че литийвите батерии замърсяват повече тяхния полуразпад е доста дълъг период, а добиивът им е доста трудоемък и скъп и да не забравяме, че добивът на литии замърсява много природата и е само на определени места по планетата. Откъде ще го добиваме никой не се замисля. Може би от астероиди или други планети но това може да стане след най малко 100 години, а до тогава кво? Но производителите на зелена енергия спонсорират шайката дрогинщайн да протестират за една доза и останалите глупендери им се вързват. Всичко е навързано като свински черва ама света е доста изпростял и не го осъзнава.

    Коментиран от #47

  • 29 Смех 😆🤡🤣

    20 5 Отговор
    Аз съм прост, беден, цървул. Тази кола струва повече от родата ми, която е много голяма
  • 30 кво става бе

    8 1 Отговор
    Факти да не обръщат тренда?
  • 31 Мемфис

    9 23 Отговор
    Попитайте специалисти в тази област и с учудване ще разберете, че тези параметри за емисии на вредни газове и разход / 100 км са постигнати от Мерцедес и БМВ още през 2014 г. Но …за нашите медии това са чудеса!
  • 32 1345

    26 7 Отговор
    Мхм, даже VW още преди тях са ги постигнали, че и задминали! Питай американците! Апропо, кои са “специалистите в тази област”? Аутобилд ли :-))))

    Коментиран от #34

  • 33 Така е

    10 6 Отговор

    До коментар #22 от "777999":

    Ако бяхте изчакали 1 година можеше да си купите Камри хибрид, вместо Мазда 6. Но, тогава не се знаеше, че ще почнат да внасят Камри в Европа. Измислената дума премиум за мен не съществува.

    Коментиран от #43

  • 34 Знаещ

    17 2 Отговор

    До коментар #32 от "1345":

    Руснаците са номер едно в областта на икономията на гориво! Познавах един Игор преди няколко години, който не беше стъпвал на бензиностанция, откакто си купи дизел и много се учудваше на високите цени на нашите горива.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Ауто

    22 1 Отговор
    Професионално написана статия, поздравления!
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Мазда дизел

    1 20 Отговор
    Пази Боже
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 ахаааа

    11 10 Отговор
    бях в магазина. Цената е 120000. Честито.
    КУпих си СУВ 2010 година за 5300.
    На тая сигурно годишната и застраховка е повече.
  • 42 Тоз

    4 23 Отговор
    Чудна работа кой би си купил дизел 2023. Всички мои познати, дизелджии се отметнаха от нафтените коли, а и не се знае как може да ги приключат със закон най-внезапно. А последните дизели на Мазда бяха с тежки проблеми. Единствено G-моторите им са добри-бензин.
  • 43 777999

    8 3 Отговор

    До коментар #33 от "Така е":

    Камри ми допада, идеятя за хибрид също. Може би е най-оптималния избор за нашата държава. Хипотетично ,нямаше как да мисля за Камри ,защото не е комби…Маздата е комби и това беше задължителен критерии. Следващото е ,че Тойотата е доста по-скъпа…Камрито е луксозно и дори в момента са скъпи. Може би ме е малко яд ,защото не знаех ,че 2018г. ще излезе още един фейслифт на Мазда 6 с някой по значителни промени като окачването например. Може би това ми е главната забележка към тази кола. Изглежда голяма ,а със заводските 19” всъщност вози доста твърдо и нервно на нашите пътища. В завой иначе е стабилна и директна ,няма голямо недозавиване и се усеща добре ,но не е комфортна кола…можеше по-добре.
  • 44 Име

    9 1 Отговор
    Карам мазда 6 2015 ,2,0 бензин автоматик. Вече е на 110000км. Определено с 2,5 литровия бензинов мотор е по-добре, но човек не може да има всичко.
  • 45 Име

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Смех 😆🤡🤣":

    Харчи 3,8л на хартия. Иначе Камрито е чудесен автомобил.
  • 46 Toй

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Смех 😆🤡🤣":

    Тойота Камри е хубава кола, но ако не я бяха прецакали с този хибриден двигател.

    Коментиран от #51

  • 47 тони

    3 15 Отговор

    До коментар #28 от "В Кюпа!":

    Батериите на електричките имат доста живот. След 10-15г, когато са на 70-80% от капацитета си ще се взимат за съхранение на електричество от соларни панели.

    Коментиран от #55

  • 48 тони

    2 21 Отговор
    Колата е чудесна, но във версия бензин + плъгин хибрид. Много се чудих дали да съм от първите капарирали, но в крайна сметка бъдещето е на изцяло електрически автомобили и взех Тесла

    Коментиран от #49, #50

  • 49 Къпан пор

    16 0 Отговор

    До коментар #48 от "тони":

    Тесла от Джъмбо магазина за играчки?
  • 50 Къпан пор

    13 0 Отговор

    До коментар #48 от "тони":

    И сега си зареждаш Теслата безплатно от фотоволтаика на покрива?
  • 51 Така е

    1 5 Отговор

    До коментар #46 от "Toй":

    Доста се смях след тази мрачна следизборна сутрин, на това как са прецакали Камри-то с хибриден мотор. Явно не си доближавал Камри или возил, карал, притежавал. Толково сте объркани с тези хибридни прецаквания,че е време малко да се пообразовате по въпроса за хибридите. Хибридната война е друго и там търпим ужасни последици.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Тремор

    3 3 Отговор
    БМВ-то на бедняка.
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Мнение

    2 1 Отговор

    До коментар #47 от "тони":

    Толкова ли те кара GSM-а?!
    Вземи да се събудиш, щото явно спиш и си в некъв друг свят!
  • 56 Даниел

    1 7 Отговор

    До коментар #22 от "777999":

    Има една лека особеност - Шкода Супърб за около 100к е 280кс и е доста по-просторна от Мазда CX-60. Маздата отвън изглежда голяма, но като пространство, Шкодата печели.

    Коментиран от #59

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Смех 😆🤡🤣":

    Този който те е направил отдавна е настръхнал като видял какъв теслар се извъдил...сигурно съжалява че не те е у.давил като бебе
  • 59 Дали

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "Даниел":

    Шкода Дизел с 280 коня ?