Last news in Fakti

29 Януари, 2023 13:15 47 519 54

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

  • mercedes-benz-
  • eqs suv-
  • тест-
  • eqs

Моделът Mercedes-Benz EQS 580 4MATIC е най-забележителната електрическа кола на нашия пазар

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас) - 1

Когато седанът EQS излезе миналата година, той окончателно сигнализира за електрическото бъдеще на Mercedes-Benz. Това беше електромобил, достоен за луксозната емблема, с коренно различен външен вид отвътре и отвън. EQS също премахна безпокойството за пробег: карахме го над 600 километра през лятото.

Това обаче е седан с най-добрата аеродинамика на съвременен автомобил. Но попитайте някого какво иска пазарът и отговорът ще един и същ - SUV-та. Така на бял свят се появи и EQS SUV, разтегнат висок кросоувър с три реда седалки, който стои на върха на широката гама от кросоувъри на Mercedes. Ще проработили тази рецептата в света на SUV-тата? Еднозначният отговор е ДА, но с някои допълнителни компромиси.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Като се има предвид това, както подсказва името, EQS SUV е взел назаем адски много от своя брат - седанът EQS. Платформата и междуосието са същите, въпреки че размерите са различни: SUV-то е естествено по-високо, но е и по-широко със 140 милиметра. Всъщност този електромобил е дори малко по-къс от GLS. Въпреки това, EQS SUV има трети ред седалки, които не са некомфортни.

Екстериор

Стилът естествено е подобен на седана, но със свои собствени нюанси. Предната „решетка“ е по-голяма и при някои модификации осеяна с шарка от малки MB лога. Фаровете са с подобна форма, но имат уникален LED подпис, съставен от тънки триъгълници в горната част. Подобно на много електрически кросоувъри (BMW iX и Hyundai Ioniq 5, наред с други), EQS SUV се движи ниско, приличайки повече на голямо комби, отколкото на традиционно SUV.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Макар и огромен, този автомобил има супер коефициент на въздушно съпротивление от 0.26. Също така EQS SUV разполага с ъгъл на задната врата, който позиционира каросерията някъде между "изправения" GLS и силно скосения GLE Coupe. Качен на големи 21-цолови джанти (налични са 20 и 22), EQS SUV е внушителен и визуално по-интересен от седана.

Интериор

Тази част също е почти идентична със седана, но е и още по-добра. Със своя огромен екран, който на практика заема цялото арматурно табло, с кремава свръх фина кожа и уникално амбиентно осветление, интериорът на EQS SUV е ефирен и просторен, с меки на допир материали навсякъде.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Има достатъчно дърво, за да почувствате най-луксозния клас автомобили. Но най-впечатляващ е обгръщащият дизайн на арматурното табло, придаващ на EQS SUV цялата атмосфера на възможно най-елегантния салон. И всичко това става още по-добро през нощта, когато започне светлинното шоу.

Предните седалки са изключително удобни, с меки възглавници на облегалките за главите. Шофьорската позиция е естествено по-висока, а видимостта е отлична. Има дори няколко просторни ниши за съхранение на различни вещи - по-големите от които са в панелите на вратите, както и под централната конзола.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Настаняването на втория ред е почти толкова хубаво и комфортно, колкото и на предния, благодарение на редица скъпи опции. Уникалните облегалки за глава са налични и тук, кацнали върху гъвкавата седалка с отопление. Модернизираният сгъваем подлакътник може да се похвали с таблет, от който пътниците на втория ред могат да контролират всичко в салона. Пасажерите също получават достъп до безжично зарядно устройство, както и същите контроли с жестове като на предните две места.

Има и повече място за главата от еквивалентния GLS, а седалките се плъзгат напред и назад почти 20 см. Не на последно място, EQS SUV може да се похвали с петзонов климатроник; четири зони за първите два реда седалки и пети за допълнителните две места в багажното отделение.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

А, да, третият ред. Той е наличен като опция за всички SUV версии на EQS, а пространството за тези допълнителни места е подходящо за възрастни, но... в краен случай. Там също има и четири USB-C порта и две поставки за чаши, като седалките и на третия ред са отопляеми. Един от малкото минуси в този уникален кросоувър е това, че на електрическите седалки на втория ред им трябва цяла вечност, за да се отместят и да отворят пътя за достъп до третия ред. И когато го направят, те изместват и креслата на първия ред.

Що се отнася до информационно-развлекателната система MBUX, то с нея се разбираме отлично. Сегашният потребителски интерфейс на Mercedes е малко сложно изглеждащ в началото, особено когато е представен в целия си блясък с Hyperscreen екрана. Въпросният Hyperscreen се състои от два 12.3-инчови екрана и централен, 17.7-инчов сензорен екран, всички те под един стъклен панел. Той е опция за EQS 450 SUV и стандарт за тестваната от нас върхова версия 580. Системата е свръх интуитивна, предлага големи, лесни за четене икони, така че е безпроблемно да прелиствате между селекциите.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Предпочитаме дори да не зацапвам екрана с пръсти и затова в по-голямата си част използваме малкият десен тъчпад на волана, който според нас е най-добрият метод. Ако сте свикнали с гласови асистенти у дома, този на Mercedes е един от най-добрите, отговаряйки точно на естествения език. С годините системата се подобрява все повече и повече, така че има минимален шанс случайно да я активирате.

Настройката на информационно-развлекателната система е само един аспект и можем да запълним целия този преглед само с технически части. Едно от убийствените приложения на EQS SUV е неговата навигация с добавена реалност. Използвайки head-up дисплея, системата показва упътвания директно в съответствие с пътя - когато стигнете завой стрелките плават точно на кръстовището, в посоката в която трябва да поемете. Това е един от най-добрите аргументи досега да използваме системата на колата, вместо просто да се включим Android Auto, както правим при другите тестови автомобили.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Истинският лукс в салона се усеща вечер, когато се включи неповторимото амбиентно осветление. А разширените теми, с интегрирани визуални ефекти и програми за масажиране на седалките, наистина помагат при по-дълги пътувания. Интегрираните на втори ред екрани за забавление обаче изглеждат леко противоречиво, но това да са му кусурите, както се казва.

Ходови характеристики

Това е голямо SUV, фокусирано върху комфорта. Казваме този очевиден факт, защото е малко вероятно хора, които могат да отделят шестцифрена сума в евро за нещо подобно, да се интересуват от неща като особено информативен волан и динамични "хардкор" настройки на шасито. Максималната скорост от 210 км/ се достига неусетно, а ускорението (особено на спортен режим, който включва и звук от аудиосистемата) е впечатляващо - 4.6 секунди от място до 100 км/ч.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Въпреки че е доста тежък, това не означава, че EQS е лош за шофиране – не е така. Всъщност той е забележително пъргав за нещо толкова огромно, а с до 10 градуса завиване на задните колела, за да му помогне в тесни пространства, е уникален за маневриране и паркиране. Освен това е бърз, както бихте очаквали от всичко с два електрически мотора със системна мощност от 516 конски сили. EQS набира скорост със самоуверено, сякаш нищо не може да го спре.

А спирането е... единственият лек недостатък в системата. Но само в началото. Спирачният педал на EQS SUV е трудно да се прецени, особено при най-високата настройка за регенеративно спиране. Тук той редовно се измества надолу-нагоре за да може регенерацията да върши своето. Това първоначално е доста неестествено и кара водача да се чувства неуверен. Но просто с тази система трябва да се свикне.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

Возията обаче е... феноменална. Подобно на седана и тук има четиризвенно окачване отпред и многораменно отзад, плюс стандартно въздушно окачване и адаптивни амортисьори, човек има чувството, че автомобилът левитира. А опциите за подпомагане на водача са върхът на технологията. Тази кола може да се управлява и сама, нужна ѝ е минимална помощ от ваша страна.

Разход

Тъй като тестваме през януари, не очаквахме EQS SUV да се доближи до седана на дълги разстояния. Но тази кола, при студено време и с нормално шофиране може да измине някъде около 400 километра с едно зареждане- Това е близо до официалните 459 км. Този добър автономен пробег идва от 108.4-kWh батерия, която е с 0.6 kWh повече капацитет от седана.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

При зареждане на бърза зарядна станция стандартното зареждане от 10 до 80 процента става за 31 минути. В интернет пространството има много данни за разход от над 30 kWh на 100 км, но по време на четиридневният ни тест драйв, при това комбинирано градско и извънградско, борд компютърът отчете разход от 22.6 kWh на 100 километра, което повече от похвално за този огромен автомобил.

Цена

Естествено EQS SUV има цена, подходяща за неговото място на автомобилния връх. Цената на тестваната от нас върхова версия 580 (няма да има AMG) e 235 250 лева без ДДС. От там насетне има цял куп опции, някои по-скъпи, други не толкова, но те са толкова много, че цената лесно може да се покачи драстично.

Тествахме най-луксозното SUV на Mercedes (вижте и цената му у нас)

В нашия случай, тест автомобила струва 334 515 лева с ДДС. Цената, както сами виждате не е никак ниска, но ако можете да си я позволите, то трябва да знаете, че що се отнася до новите електромобили, то няма по-добра кола от тази (лично мнение). Нито Audi с техните e-tron електромобили, нито BMW с новата си електрическа "седмѝца" могат да се доближат до хегемона EQS SUV.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 77 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Еееее.....

    122 24 Отговор
    С това може да се фукаш , че имаш пари , но не може да се фукаш , че имаш кола !
  • 2 кола за

    114 8 Отговор
    можещите да крадат евросредства или участвали в "приватизацията".
  • 3 Смех 😆🤡🤣

    25 53 Отговор
    Тоя сандък едва ли може да се движи дори
  • 4 Майкооо

    43 45 Отговор
    На русофилията ще им избоде очите
  • 5 анонимен

    14 43 Отговор
    регистрационния номер е украински.

    Коментиран от #37, #53, #54

  • 6 Заради мерцедес не ща и да чуя

    65 14 Отговор
    за немска кола, след шестата година платих за 1 г. 12 000 за ремонти. Не вярвайте на Балканстар1 те "помагат" колата ви да се чупи по-често.

    Коментиран от #45

  • 7 .......................

    62 5 Отговор
    Това са 7-8 Дъстъра или тристаен ново строителство
  • 8 Трябва да се купите два мерцедеса -

    36 18 Отговор
    единият го караш, а другия в сервиза !

    Коментиран от #48

  • 9 Гост

    39 29 Отговор
    Както винаги, коментари на огорчени от живота собственици! Които даже не могат да платят гумите с джантите на това чудо! Чакаме професионалния коментар на токаджийте!

    Коментиран от #13, #16

  • 10 Гоуст

    56 9 Отговор
    Как няма возията да е.... феноменална. Та тази кола е мнооооого тежка. Всеки автомобил солидно натоварен вози...феноменално. Е трудно се управлява и още по-трудно спира, ама това е от...... педала. Все още законите на физиката са в сила.

    Коментиран от #18, #33

  • 11 Край

    31 21 Отговор
    Немско менте на добрия китайски електрически автомобил - Nio.
    Германците първо да опитат да направят свестен климатик, телевизор, смартфон и след 15-20 г. току виж стигнали китайците.
  • 12 Гоуст

    17 1 Отговор
    Най луксозното.......на Мерцедес. "Майбах" да ги забраниха за автомобилите.
  • 13 Е какво да кажа токаджиите

    18 13 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Много добре са осветили стрелбището. Типичен лунапарк с мигащи шарени светлинички, съчетание с максимална скорост от 210 км в час за "най-добрия" си автомобил. Отново са наблегнали на обзавеждането - добри полилеи и перфектни шевове на кожената мебел.

    А за външността ще се въздържа от коментар. Само ще те попитам на тебе харесва ли ти?

    Ето нещо, което лично на мен ми харесва повече и струва 100 хиляди по-малко. Лично на мен волана не ми харесва, но може да се поръча с кръгъл.

    Коментиран от #41

  • 14 Гатанка

    29 10 Отговор
    Голямо,грозно, скъпо и чупливо.Що е то?
  • 15 грийнпийс

    39 7 Отговор
    3 тона литий, eco-friendly отвсякъде....
  • 16 един от стадото

    20 2 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    прав си. Ама келешите имащи такава мотриса само в инстаграма и тиктока ще ги видиш с нея. От там нататък хващат самолета
  • 17 НЕ БЛАГОДАРЯ !

    18 13 Отговор
    30 kWh по 1 лв на киловат на зарядна станция в София = 30 лв на 100 километра.

    НЕ БЛАГОДАРЯ !

    Без да броя как един токов удар (или електрошок под калника) ще направи този кютук в безполезна купчина ламарина

    Коментиран от #20, #51

  • 18 един от стадото

    14 4 Отговор

    До коментар #10 от "Гоуст":

    в казармата най добре возеше емтелбето. Шум до Бога иначе като лодка
  • 19 мнение

    13 8 Отговор
    гледайте майтап, когато застрахователите започнат да отказват щети от самовъзпламеняване. Както и да ги забранят в подземни и закрити паркинги, нищо че сега им слагат зарядни станции по моловете, зер да са в крак с модата.....Още няма натрупани достатъчно случаи, въпрос на време е. Тогава ще стане интересно кой ще хвърли една торба с пари за нещо дето утре може да е пепел.....

    Коментиран от #21

  • 20 Защо си мислиш

    19 3 Отговор

    До коментар #17 от "НЕ БЛАГОДАРЯ !":

    Че някой който е дал 300-400 000 лв за автомобил си прави тази сметка?

    От друга страна, онези които са си купили "евтини" Тесли зареждат напълно безплатно на зарядните на Тесла и за 3 лв на 100 км в собствения си гараж.

    Коментиран от #23

  • 21 Изкара логика!

    15 1 Отговор

    До коментар #19 от "мнение":

    Застраховател щял да откаже застраховка? Ти сериозен ли си? Всичко се застрахова. Въпросът е като ти каже цената дали ще се съгласиш да я платиш или ще поемеш риска.

    Коментиран от #22

  • 22 хаха

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "Изкара логика!":

    прав си, опитай да направиш каско на мотор. Същото ще е с тези, въпрос на време
  • 23 професоре

    12 7 Отговор

    До коментар #20 от "Защо си мислиш":

    По днешните цени на тока зареждане в гаража ми излиза около 6.60, 6.80 лв на 100 км, а не 3 лв.

    Очаква се тока за бита да поскъпне значително, а след 2 години домакинствата излизат на свободния пазар.

    Коментиран от #24, #26

  • 24 Задача за 2 клас, не за професор

    7 3 Отговор

    До коментар #23 от "професоре":

    68 киловатачаса за 420км колко струва зареждането на нощна и колко струва изминаване на 100 км?

    Покажи сметките за 6,80 в гаража? Какъв разход и на каква цена си смятал?

    По моите сметки, десетина лв София - Слънчев бряг

    Коментиран от #28

  • 25 Хари

    11 0 Отговор
    Много пари които не оправдават икономиката.

    Коментиран от #27

  • 26 Да не се чудиш

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "професоре":

    Ето откъде взех цифрите. На по-ниски скорости и градско шофиране харчи по-малко.

  • 27 Ти сериозен ли си

    21 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хари":

    S класа и икономика никога не се слагат в едно изречение!
  • 28 Ти да не си 15 годишен

    16 2 Отговор

    До коментар #24 от "Задача за 2 клас, не за професор":

    30 киловата на 100 км , по 1 лв цена на киловат на станция = 30 лв.

    400 километра до морето = 120 лв

    Казваш (По моите сметки, десетина лв София - Слънчев бряг )

    Твоите сметки ...... приятен път, дечко

    Коментиран от #30

  • 29 Люсид

    7 5 Отговор
    Не се интересувам от такива недоразумения
  • 30 А ти на 8 ли си?

    11 6 Отговор

    До коментар #28 от "Ти да не си 15 годишен":

    Къде е тази нощна тарифа по левче?

    Питай мама и тати колко стотинки е!

    С онези 68 киловатчаса не са смятани, а са измереми след реално пътуване от София до Слънчев бряг.

    По задачи за 9 годишните в трети клас 420 км - 10,50лв с включени загуби при зареждане

    2,50 лв за 100км при 16,2 разход.

    Това на нощна. На суперчарджър - 0 лева и 0 стотинки . ЗЕРО.
  • 31 ПЛЕД

    15 1 Отговор
    Стандартното меню: едни, дето няма да го купят, постоянно търсят разбиране.
    Жени и съседки за оправяне нямате ли? Пари за печелене? Щанги за вдигане? МАРШ на работа!
  • 32 Дойчен Кочен

    11 7 Отговор
    350 000 за това? Айде мерси, нЕма нужда! Дай да не ви смЕтам колко истински коли могат да се купят за толкова пари!
    Наште катафалки вече само индобългари ги карат и уважават. Щото им е толкова акълът.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Някой знае ли?

    9 6 Отговор
    Какво е това ЕА на номера? Електрически Автомобил или ново означение за София-град? Първото ми се струва тъпо, а второто - още по-тъпо... Щото трябва да последва ЕВ, което е друго...
  • 35 Яяя

    8 3 Отговор
    Отпред на Дачия , отзад на Пежо ... Разсипаха е тази марка
  • 36 12345

    23 2 Отговор
    Султанът на Бруней може и да си купува такива коли по 300к+ лева и нагоре, обаче ние в БГ не ги копаем парите из полето.

    Има достатъчно коли до 60 000 лева дето могат да ни движат из нашите изорани пътища.

    Останалите могат да се вложат в образование на детето, бизнес, дарения и куп други по-смислени неща.
  • 37 СЗО

    20 1 Отговор

    До коментар #5 от "анонимен":

    Украински, друг път. ЕА е номер за Електрически Автомобил. Това са новите регистрационни номера за електрички.
  • 38 купчина ламарини

    9 1 Отговор
    Все пак си е една купчина ламарини и не си струва парите, за които може да се купи една луксозна вила или къща, която ще просъществува и 300 години. Може ли един Мерцедес да имаш дори и 100 години?
  • 39 Порно

    7 0 Отговор
    ЩО не напишат колко е разхода при скорост 130 кмч
  • 40 Гоуст

    6 4 Отговор

    До коментар #33 от "Физик":

    Физикаааа, КАМАЗ с 10Тона товар има .... феноменална возия. А с 15Тона товар направо не забелязва дупки и неравности. Ама това е за хора знаещи и имащи опит. Това нещо е с окачване и ходова част на автомобил по-лек с 300кг от него.Ако имаш кола натовари я равномерно с 300кг и ми кажи как вози. За управление и спиране няма да те питам. Ама аман от голобради плиткомозъчни всезнайковци, разбирачи с нулев опит.
  • 41 12345

    12 2 Отговор

    До коментар #13 от "Е какво да кажа токаджиите":

    Теслата е с адски скучен и грозен интериор. Мерца е супер луксозен.

    Коментиран от #49

  • 42 Директора

    5 3 Отговор
    При зареждане на бърза зарядна станция стандартното зареждане от 10 до 80 процента става за 31 минути.
    Значи, за да зареди 100% ще трябва около 45 мин., което е безумно. При това на бърза зарядна станция. На обикновена или бавна, не знам как се казва, ще трябва час и половина!
    Е как да стане?
    А и не е казано, тия 400 км. с климатик ли са, с парно, какви консуматори са включени. Аз не искам да се возя вътре с балтона, шапката и шаловете.
  • 43 Електричка

    8 1 Отговор
    Някой мож ли да ме упъти как да взема пари по европрограма?
  • 44 НИКИ

    5 2 Отговор
    ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ГРОЗНА КОЛА РАЗВАЛИХА МЕРЦЕДЕС ИСТИНСКИТЕ КОЛИ ТО МИ ПРИЛИЧА НА МАЗДА ИЛИ ТОЙОТА НО НЕ И НА МЕРЦЕДЕС УЖАС УЖАС.
  • 45 Грешка, става дума

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Заради мерцедес не ща и да чуя":

    за Силверстар !
  • 46 Име

    8 2 Отговор
    Суперизчерпателно и обективно ревю. Кой каквото ще да комнетира под него - едно е ясно. Това е изключителна кола от ново поколение, но за съжаление - много, много скъпа.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 П.Мисисипов

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Трябва да се купите два мерцедеса -":

    Друго нещо си е москвича ,другари...но като няма москвичи,ще караме мерцедеси...другари..
  • 49 Разбира се, че е луксозен

    2 4 Отговор

    До коментар #41 от "12345":

    А освен това свети и мига като панаирджийско стрелбище. Наистина няма как да наречеш този интериор скучен. По му отива думата "кичозен".

    А за едни интериора на Тесла е скучен, но пък другата дума е "стилен".

    Тоест въпрос на вкус!

    И тебе да питам харесва ли ти екстериора и отговаря ли по лукс и стил на интериора? Защото за мен отвън е скука и няма помен нито от лукс нито от стил, пък бил той дори кичозен стил .

    Коментиран от #50

  • 50 Бла

    5 0 Отговор

    До коментар #49 от "Разбира се, че е луксозен":

    Стилен интериор и тсла, са оксиморон. Как може да ги ползваш, в едно изречение? Те, в тесла едни извивки, едни луксозни изработки и качествени материали.... Мани, мани не казвай на никой :). Сложили , 2 таблета, малко по - големи и големия интериор....
  • 51 7777777777777777777777777777777777777777

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "НЕ БЛАГОДАРЯ !":

    Там еврина пластмаса ве ганьо. Къв удар кви 5 евра
  • 52 Даа

    3 1 Отговор
    И годишната застраховка да стува повече от джипа ми? Не, мерси.
    А и колко светофара ще е моя? Докато ми опрат пистолета мутрите и ми обяснят, че съм се объркАл..
  • 53 Варна

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "анонимен":

    Номера от новите БГ номера за електрически автомобили!
  • 54 Васил

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "анонимен":

    ЕА - електрически автомобил