Новата Astra вече е у нас, като пристигането и съвпадна с обявяването от страна на марката за пълната електрификация на компанията. Но новата Astra е това, което очакваме ние българите - има и бензинови, и дизелови мотори, а по-късно ще се появи и изцяло електрическа версия. Тестът, който направихме е на (според нас) най-оптималната версия - тази с бензинов двигател с мощност 130 конски сили и "облечена" в спортната версия GS Line. Ето и впечатленията ни.
Новият външен вид на емблематичен за Opel, защото в него са интегрирани черти от култовата Manta. Леките ретро елементи са добре комбинирани с модерна визия върху едно голямо, изискано и технологично модерно шаси с качества, които невинаги са придружавали Opel и Astra. Като цяло още с външния вид става ясно, че тази кола е една добра комбинация от нови технологии и традиционни елементи за марката.
В своето шесто поколение Astra носи новата маска на марката, така наречения Opel Vizor, напълно дигиталното вътрешно табло, наречено Pure Panel, в което са включени всички индикатори, инструменти и принадлежности. Налице са и нови системи за пасивна и активна безопасност, като разпознаване на неизбежен сблъсък с автоматично аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, предупреждение за напускане на лентата, разпознаване на пътни знаци и система за разпознаване на умората на водача и др.
В интериора на колата и по-конкретно в високото GS Line изпълнение е включен и високотехнологичен хедъп дисплей, който проектира изображенията директно върху ветроупорното стъкло и е характерен за автомобилите от премиум сегмента. Колата впечатлява и с познати технологии, характерни и за останалите нови модели на Opel, като системата за адаптивно осветление Intelli-Lux LED Pixel Light със 168 LED елемента, със светлинна хореография от предните светлини, които превръщат нощта в ден (буквално!).
И накрая премиум анатомичните седалки на Opel, които оправдават прекомерната реклама от страна на марката. те са ергономични с отлична странична поддръжка и не изморяват дори и при дълги пътувания. Новата Astra е дълга 4 374 мм и широка 1 860 мм, като е само с 4 мм по-дълга от предшественика си. Междуосието обаче е увеличено с 13 мм до 2 675 мм, предлагайки достатъчно пространство за пътниците и 433 литра за багаж.
Базирана на платформата Stellantis EMP2, за Astra това е френският принос към създаването на автомобил, който все още се произвежда в Рюселсхайм с прецизността, предоставена от немското внимание към детайла. Но също така и в дизайна, с който Opel поддържа имиджа си различен въпреки френските си собственици. Колата технологично е близка до Peugeot 308, например, но нито външният вид, нито настройките на окачването издават този факт.
както вече споменахме, избрахме обикновена версия с конвенционален бензинов агрегат с мощност 130 к.с. Да, това е френският PureTech, който се вписва доста добре в немската философия за модела. Скоростната кутия също е от французите. Става дума за осемстепенната трансмисия, която се представя отлично в комбинация с въпросния бензинов агрегат. Що се отнася до характеристиките на шофиране, то колата впечатлява с малко по-твърда возия, особено сравнена с тази на Peugeot 308. Воланът е информативен, кренът в завоите - минимален, а като единствен минус можем да посочим по-слабата шумоизолация на купето.
Като цяло, по десетобалната система, можем да систематизираме представянето на отделните агрегати така: мотор - 9 точки, качество и сглобка на материалите - 7 точки, разход на гориво - 8 точки, комфорт/пространство - 8 точки, сигурност - 9 точки, функционалност - 8 точки, технологии - 8 точки, съотношение цена качество - 9 точки. Сумарно този сбор прави една доста прилична оценка, която е заявка, че новият модел ще има успех на нашия пазар и с достойнство ще се противопостави, както на френските си съплатформеници, така и на вездесъщият Golf.
Двигателят е безшумен с изключение на диапазона след 6 000 об/мин, а поведението на новата Astra е сред най-добрите изпълнения в категорията, превръщайки ежедневното шофиране в един наистина приятен процес. Със сигурност бихме искали нещо повече при ускорението, което от 0-100 км/ч става за 9.7 секунди не смятаме, че при среден разход от 6.5 литра няма да има оплаквания. А що се отнася до цените - вижте ги и преценете сами дали новата Astra е скъпа или не е.