4 Юли, 2022 08:35 73 670 45

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

  • тест-
  • opel-
  • astra
Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ) - 1
Снимки: Леонид Селиктар

Новата Astra вече е у нас, като пристигането и съвпадна с обявяването от страна на марката за пълната електрификация на компанията. Но новата Astra е това, което очакваме ние българите - има и бензинови, и дизелови мотори, а по-късно ще се появи и изцяло електрическа версия. Тестът, който направихме е на (според нас) най-оптималната версия - тази с бензинов двигател с мощност 130 конски сили и "облечена" в спортната версия GS Line. Ето и впечатленията ни.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

Новият външен вид на емблематичен за Opel, защото в него са интегрирани черти от култовата Manta. Леките ретро елементи са добре комбинирани с модерна визия върху едно голямо, изискано и технологично модерно шаси с качества, които невинаги са придружавали Opel и Astra. Като цяло още с външния вид става ясно, че тази кола е една добра комбинация от нови технологии и традиционни елементи за марката.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

В своето шесто поколение Astra носи новата маска на марката, така наречения Opel Vizor, напълно дигиталното вътрешно табло, наречено Pure Panel, в което са включени всички индикатори, инструменти и принадлежности. Налице са и нови системи за пасивна и активна безопасност, като разпознаване на неизбежен сблъсък с автоматично аварийно спиране, разпознаване на пешеходци, предупреждение за напускане на лентата, разпознаване на пътни знаци и система за разпознаване на умората на водача и др.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

В интериора на колата и по-конкретно в високото GS Line изпълнение е включен и високотехнологичен хедъп дисплей, който проектира изображенията директно върху ветроупорното стъкло и е характерен за автомобилите от премиум сегмента. Колата впечатлява и с познати технологии, характерни и за останалите нови модели на Opel, като системата за адаптивно осветление Intelli-Lux LED Pixel Light със 168 LED елемента, със светлинна хореография от предните светлини, които превръщат нощта в ден (буквално!).

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

И накрая премиум анатомичните седалки на Opel, които оправдават прекомерната реклама от страна на марката. те са ергономични с отлична странична поддръжка и не изморяват дори и при дълги пътувания. Новата Astra е дълга 4 374 мм и широка 1 860 мм, като е само с 4 мм по-дълга от предшественика си. Междуосието обаче е увеличено с 13 мм до 2 675 мм, предлагайки достатъчно пространство за пътниците и 433 литра за багаж.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

Базирана на платформата Stellantis EMP2, за Astra това е френският принос към създаването на автомобил, който все още се произвежда в Рюселсхайм с прецизността, предоставена от немското внимание към детайла. Но също така и в дизайна, с който Opel поддържа имиджа си различен въпреки френските си собственици. Колата технологично е близка до Peugeot 308, например, но нито външният вид, нито настройките на окачването издават този факт.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

както вече споменахме, избрахме обикновена версия с конвенционален бензинов агрегат с мощност 130 к.с. Да, това е френският PureTech, който се вписва доста добре в немската философия за модела. Скоростната кутия също е от французите. Става дума за осемстепенната трансмисия, която се представя отлично в комбинация с въпросния бензинов агрегат. Що се отнася до характеристиките на шофиране, то колата впечатлява с малко по-твърда возия, особено сравнена с тази на Peugeot 308. Воланът е информативен, кренът в завоите - минимален, а като единствен минус можем да посочим по-слабата шумоизолация на купето.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

Като цяло, по десетобалната система, можем да систематизираме представянето на отделните агрегати така: мотор - 9 точки, качество и сглобка на материалите - 7 точки, разход на гориво - 8 точки, комфорт/пространство - 8 точки, сигурност - 9 точки, функционалност - 8 точки, технологии - 8 точки, съотношение цена качество - 9 точки. Сумарно този сбор прави една доста прилична оценка, която е заявка, че новият модел ще има успех на нашия пазар и с достойнство ще се противопостави, както на френските си съплатформеници, така и на вездесъщият Golf.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)

Двигателят е безшумен с изключение на диапазона след 6 000 об/мин, а поведението на новата Astra е сред най-добрите изпълнения в категорията, превръщайки ежедневното шофиране в един наистина приятен процес. Със сигурност бихме искали нещо повече при ускорението, което от 0-100 км/ч става за 9.7 секунди не смятаме, че при среден разход от 6.5 литра няма да има оплаквания. А що се отнася до цените - вижте ги и преценете сами дали новата Astra е скъпа или не е.

Тествахме новата Astra на Opel (вижте и БГ цените ѝ)


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 83 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име

    69 17 Отговор
    Добро ревю, колата също е добра - опел си е опел, та бил той и френнски

    Коментиран от #29

  • 2 ККК

    14 19 Отговор
    ЗАЩО ТРИЕТЕИЛИ ТАКА НАРЕДИХА СОРОСИТЕ
  • 3 Пич

    86 23 Отговор
    Външно добре , вътре - супер грозно и нефункционално ! Двигателите - миксери за фрапе ! Извод - Опел вече не е Опел , а е нещо , но скъпо нещо !!!
  • 4 Хитрото

    82 14 Отговор
    Мотора е фалш 3 цилиндров работи като шевна машина макс ресурс 50000 км с директно впръскване всичко е боклук.

    Коментиран от #6

  • 5 Хитрото

    64 10 Отговор
    Забравих да добавя и дизела е 3 цилиндров , коментара за френската креативност го оставям на вас.

    Коментиран от #10, #15

  • 6 Професор

    30 46 Отговор

    До коментар #4 от "Хитрото":

    Абе друго си е Лада Кранта без ABS.

    Коментиран от #43

  • 7 оня с коня

    58 8 Отговор
    Хубавото на Колата е че може да се движи.Лошото е,че няма да има Мераклии-купувачи.
  • 8 Повече от 10 бона за кола не

    103 13 Отговор
    Наи добре е нещо за 2 бона и караш дорде върви и ако може с леки ремонти да я караш дорде умре на пътя и тогава земаш следващата за 2 бона това е наи ефтиния транспорт но не е изгодно това поведение на потребителите за концерните и затва ви втълпяват разни неща че вечно да им плащате....дал 100 бона евра за ел кола и сека година още 10 бона евро каско и вика аз карам с 5лв на 100км много е ефтино😂😂😂😂

    Коментиран от #35

  • 9 техник

    55 3 Отговор
    СКЪПА Е! И ПРОСТИЯ И ВАРИАНТ Е СКЪП!
  • 10 Турбо

    35 1 Отговор

    До коментар #5 от "Хитрото":

    Грешиш!Бензиновият мотор е трицилиндров,дизела е с четири.
  • 11 Марио

    70 30 Отговор
    Карам шестцилиндрово БМВ и преди Благоевград точно тази пловдидската Астра ме задмина като спрял, а карах със 150 км/ч. Така че може и да е трицилиндров, но колата върви, а и изглежда добре. Ама гроздето е кисело за повечето от вас.

    Коментиран от #13, #16, #45

  • 12 Хаджи Генчо

    5 54 Отговор
    Опел-ръжда.

    Коментиран от #40

  • 13 Подаде ли сигнал

    27 6 Отговор

    До коментар #11 от "Марио":

    Подаде ли сигнал че има самолет на пътя.. Щом и номерът си му видял..

    Коментиран от #14

  • 14 Калата

    30 5 Отговор

    До коментар #13 от "Подаде ли сигнал":

    Аз също видях няколко няколко такива жълти и сини в Банско. Колата определено е хубава и на живо.
  • 15 В грешка си

    21 0 Отговор

    До коментар #5 от "Хитрото":

    Дизеловия е 4 цилиндров 1.5
  • 16 3 цилиндъра

    22 8 Отговор

    До коментар #11 от "Марио":

    Няма лошо, аз карам поло 3 цилиндъра и вече е на 260000.скорости от порядъка на 120-130 км/ч си ги поддържа на всяка магистрала.Аз също бях на мнение, че нещо няма да е както трябва но уви.
  • 17 Първо плюеме по колата после я хвалим

    17 2 Отговор
    Чрез коментарите плюят всяка кола а после като отидат да я тестват на живо почва да я хвали
  • 18 Милен

    47 4 Отговор
    Добре изглежда, след петнайсетина години може да си взема една такава :))))
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Порно

    43 4 Отговор
    Егати цифроманията. Не беше толкова отдавна , когато си купих ново дизелово 308 за 26 600. Сега същото с емблема Астра почти двойно?

    Коментиран от #32

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Ауууу

    19 5 Отговор
    Аз съм си фен на Опел, но тук вече духът му го няма!
  • 23 Нане

    27 2 Отговор
    Тествах я на Кар експото и ми се стори слабичка, така че предпочитам да си взема Киа Спортидж 1.6 :)
    а цените са цифромания, да, но явно трябва да свикваме

    Коментиран от #28

  • 24 Ами

    9 0 Отговор
    OPC ЩЕ ИМА ЛИ?
  • 25 Еее

    43 2 Отговор
    Това е скандално, базов модел астра от 43000 лв. Дизел автомстик 60хил лв. Това е 100% поскъпване на модела от последните два модела. В тоя клас има мнохо по евтини и изгодни коли. Не знам кой трезво мислещ би дал 60 хил лв за астра дизел
  • 26 Фен на Опел

    25 3 Отговор
    50000лв за три цилиндрово Пежо с емблема на Опел ми се вижда доста.
    През 2007 си взех нова Астра от магазина и до ден днешен е без грешка при новият собственик.
  • 27 Кольо,

    6 26 Отговор
    Мислех преди години да си купя Адам Опел конкретно Инсигния но разбрах че са доста чупливи..
    Втората причина която ме отказа е че масово се карат от по бедните индианци...
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Емил

    19 30 Отговор

    До коментар #1 от "Име":

    Кое и е доброто?! 50-60 бона за безлична, саката и капризна въшка! За тия пари купуваш перфектен Кайен на 5-6 години, дето ще те вози удобно, сигурно и бързо поне два пъти повече километри от това недоносче!

    Коментиран от #38

  • 30 Хаха

    31 18 Отговор
    Само гладни папагали коментират май, чули от други папагали и видели ама на снимка...карал съм въпросния двигател 1.2 3цил, 130 к.с в Пежо 3008 и върви доста прилично, пробегът при нормално обслужване е 250-300х.км.При среден годишен пробег 15х.км в сегмент С, това са към 20г при първи 5 в гаранция...предостатъчно, ама Ганя ще иска бМв или Ауди 3.0 тди да е "вечен"....е нищо че ще му изтърбуши дпф-а и ще му изолира егр-а и ще трови наред...
  • 31 Факт

    15 9 Отговор
    Не ми харесва изобщо.Дизайнерите къде видяха общо с Опел Манта ?Недодялан на външен вид опит за нещо различно,но изглежда зле.Всъщност отдавна няма здрав хубав Опел .Карам само нови коли от тази марка и след първите астри и част от второто поколение другото е много зле
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ДиД

    16 0 Отговор
    Сигурен съм че ще има купувачи за количката. Дано да са с късмет и да си я търкалят безаварийно много километри.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Емиле

    3 2 Отговор

    До коментар #29 от "Емил":

    ти 8 клас ли си или акъла ти е на осмокласник? И да не ми отговориш не е голяма загуба. А ако ми отговориш всички във форума ще са наясно.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Читател

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Хаджи Генчо":

    Живееш в 90-те години. Събуди се...
  • 41 Специалист

    12 1 Отговор
    Цените им са много дебели,за тези пари спокойно скачам в доста по добри автомобили...Киа сийд,Хюндай i30, новата шкода Октавия,Пежо 308,трудно ще имат продажби на тези цени ...
  • 42 Обективно

    10 0 Отговор
    Цените развалят нещата, попрекалили са с 10-15 хил отгоре. По-добрият избор в този сегмент е киа сиид - по-евтина и супер здрава.
  • 43 Емо

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Професор":

    Сьс сигурно ст гранта а е с по голям ресурс от тази прахосмукачка
  • 44 Гледам и пак гледам

    3 1 Отговор
    и виждам пежо, никакъв опел не мога да видя!
  • 45 Бай Цървул

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "Марио":

    А един мармот завиваше шоколад в станиол…