23 Април, 2024 13:18 3 171 7

Това е новия най-голям Opel

  • opel-
  • grandland

Grandland смени поколението си и се сдоби с акумулаторна версия За кросоувъра са обещани три модификации, от които две хибридни и една електрическа

Това е новия най-голям Opel  - 1

Новото поколение Opel Grandland е разсекретено. Моделът се отърва от префикса X след актуализацията през 2021 г. и сега е време за смяна на поколението. Така Opel представи „втория“ Grandland и обяви три версии наведнъж, включително хибридни и електрически.

Второто поколение Opel Grandland е значително трансформирано: предната част е направена в корпоративния стил 3D Vizor, светещи ивици се простират през предната и задната част на автомобила, емблемата вече е осветена в бяло, а надписът Opel отзад е осветен в червено.

Това е новия най-голям Opel

Кросоувърът разполага с усъвършенствана матрична оптика (всеки фар се състои от 25 600 елемента), която, според представители на компанията, свети по-ярко и подчертава по-добре обектите на пътя, без да заслепява другите водачи.

Освен всичко изброено, новият Grandland е по-голям от своя предшественик, салонът му е по-просторен, а багажникът му е по-гобемен (увеличението е с 36 литра). В салона „вторият“ Grandland има 16-инчов екран на мултимедийната система, а зад волана е монтиран цифров инструментален панел.

Това е новия най-голям Opel

Анонсиран е и хед-ъп дисплей, а климатичният контрол се управлява с физически бутони. Седалките по традиция имат немския AGR ортопедичен сертификат. Още нещо любопитно е, че страничните дефлектори са интегрирани във вратите, което визуално увеличава предния панел.

Сред необичайните решения можем да подчертаем безжично зарядно устройство за смартфон, разположено под стъклото. И накрая, пътниците отзад имат допълнително място за краката, а задната седалка се сгъва в съотношение 40:20:40, увеличавайки обема на багажника до 1 641 литра.

Това е новия най-голям Opel

Моделът е базиран на платформата STLA Medium на концерна Stellantis, която Grandland споделя с Peugeot 3008, като тази платформа позволява инсталирането както на двигател с вътрешно горене, така и на електрически двигатели с батерия.

Базовият кросоувър на Opel има мек хибриден тракт с 1.2-литров трицилиндров двигател и 48-волтов стартер-генератор. Едно стъпало по-нагоре е пълноценният хибрид, който изминава на чисто електричество до 85 километра, но ще бъде пуснат в продажба по-късно. Е, най-скъп ще е Grandland, задвижван само от ток.

Това е новия най-голям Opel

Всички технически характеристики на новия Opel Grandland ще бъдат оповестени през следващите месеци, като началото на продажбите в Европа е планирано за есента на 2024 година. Във Великобритания моделът традиционно ще се продава под марката Vauxhall.

Това е новия най-голям Opel


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пежото

    13 1 Отговор
    Правописна грешка в заглавието!

    "Това е новияТ Опел", правилно е с пълен член.

    Коментиран от #2

  • 2 Пич

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пежото":

    Ти погледни Опел каква голяма грешка е !
  • 3 Шерлок Холмс

    20 0 Отговор
    Пфу! Споделя само козината! Германци и французи полузяха по даунсайзинга! На тая гемия двигател с три?!? цилиндърчета на който му е извадена с турбо душицата! И колко ще живее? Легендата казва 200 хиляди. А практиката казва, че след 100 хиляди почват течове на масълце и други такива благинки. Покорно благодаря. А нема нужда.

    Коментиран от #4

  • 4 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    0 13 Отговор

    До коментар #3 от "Шерлок Холмс":

    Не е эа скъсани като теб

    Коментиран от #5

  • 5 Шерлок Холмс

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ми аз ще взема или чисто нова дизелова Октавия или Корола. Щото съм скъсан за тоя коптор. Но теб съветвам, да се сдобиеш с него. За да ти завиждам благородно!

    Коментиран от #6

  • 6 някойситам

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "Шерлок Холмс":

    Преди 2 дни направих 3 000 км на новата си октавия 4х4, дизел.
    Мога да кажа, че за нова кола, това е най-добрия вариант в момента на пазара за цена-продукт, единствено което мога да отбележа, като купите октавия със 17 джанти - сменяйте ги при първа възможност, или оставете само за зима. Гумата на тази джанта е 205/55 - което е непоносимо да се кара на по-висока скорост, ужасно дебела и тясна гума, става само за града или до 120-140 км/ч извънградско. Другото, при всяко пускане на двигателя, сътветвам да се изключва line assist - тя не само пречи, но и създава аварийни ситуации. Последното - гледайте да имате чистачка за задно стъкло, ако е лифтбек (в България последната октавия лифтбек със задна чистачка е рядкост, незнам защо), камера за задно виждане и датчик за сляпа зона - не се предлагат даже за високо ниво оборудване, само по-поръчка (което е грешка на Еуратек, да не се досетят за елементарни опции като тези). НО имайки предвид всички тези минуси, колата е тиха, комфортна (за версията с 4х4 се предлага многоточково окачване, което е меко), безопасна, доста пъргава и икономична. Като цяло, добра кола за парите си.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.