Отидете към основна версия

30 618 16

Тествахме новото BMW 8er (вижте и БГ цените му)

  • тест-
  • bmw-
  • 8er-
  • цени

Обновената осма серия на баварците вече се предлага и у нас

BMW Серия 8 е един от новите модели, който баварската марката разкри през 2018 г., за да се бори с понастоящем "мъртвия" Mercedes-Benz S-Klasse Coupe & Cabriolet . И въпреки че Mercedes вече не произвежда конкурента, баварците не се отказаха и обновиха в средата на цикъла, този впечатляващ модел. При това говорим за цялата гама BMW Серия 8 за 2023 година - купе, кабриолет и GC версия с четири врати. Автомобилът вече се предлага и на родния пазар, а екипът ни имаше възможността да се запознае отблизо и с трите версии на обновената "осмица". Впечатленията ни са, че няма много забележими промени по външността на колата, но в нея вече са интегрирани още повече технологии. Ето и по-конкретно за какво иде реч.

Екстериор

Както вече споменахме промените се отнасят за цялата гама BMW Серия 8, включително купе, кабриолет, седан Gran Coupe, както и най-наточеното M8 Competition. Нашето мнение е, че, с оригиналния си дизайн, Серия 8 е може би най-добре изглеждащото BMW налично в момента. Големите "бъбреци" на повечето други модели на BMW наистина улесниха серията 8, но независимо от това кой каква решетка харесва, няма дискусия относно факта, че "осмицата" изглежда изключително добре.

С настоящото освежаване, за щастие, BMW не монтира масивна радиаторна решетка и върху предницата на 8er. Вместо това грилът вече свети, но ако тази екстра не ви хаверсва, тя може и да се изключи. Другите екстериорни промени се ограничават най-вече до няколко нови цвята за каросерията – Skyscraper Grey металик, San Remo Green металик, Portimao Blue металик, BMW Individual Frozen Tanzanite Blue металик и Frozen Pure Grey. Нови опции за джанти също са включени в пакета.

Задълбочаването ни в нивата на оборудване ни разкри още няколко незначителни актуализации на дизайна. Облицовката на модификацията M850i ​​xDrive, за всички стилове на каросерията, получава M огледала отвън, както и M лого на решетката. Преди това тези атрибути бяха запазени единствено за модела M8. За M850i ​​xDrive Coupe се предлага и нов допълнителен M Sport Package Professional, който добавя черни спирачни апарати, решетка, спойлер и тъмни вложки в предните фарове. В M8 Competition екстериорните актуализации са ограничени до тези с тъмни вложки (можете да разгледате M8 Competition във видеото, което направихме в края на материала).

Интериор

Най-голямата промяна в гамата на BMW Серия 8 се открива в салона на автомобила. Става дума за по-големия екран на информационно-развлекателната система. Старият 10.5-инчов дисплей сега е заменен от 12.3-инчов Live Cockpit Professional дисплей. В M8 Competition има и опционални седалки M Carbon, които се предлагат като допълнителна опция. Под капака няма същестрени промени след обновяването за 2023 г. за който и да е модел от серия 8. Там продължават да се монтират двигателите от предходната година.

Двигатели и ходови характеристики

Както вече спомехме, двигателите и основните възли и агрегати по колата не са нови и за нашето впечатление за тях вече сме ви разказвали. Версиите 840 и 850, които тествахме предлагат много динамика, като и двете имат само един съществен недостатък - прекалено голямата обща маса на колата, която е над два тона. И това въпреки карбоновите елементи от каросерията. Именно високото тегло прави колата една идея по-лоша за управление от BMW M5, например. Този факт обаче не означава, че ще усетите нестабилност.

Общият център на тежестта е много нисък и автомобилът и в трите си версии е стабилен в завои, като единствено заради по-тежкия агрегат, при висока скорост може да се усети леко недозавиване. Въпреки по-високото тегло, трябва да кажем, че спирачките са уникални и могат да приведат колата в покой за отрицателно време. Що се отнася до возията, то тя може да е, както твърда (в спортните режими), така и доста комфортна, въпреки големите 20-цолови джанти.

Цена

Трябва обаче да сте наясно, че всичката тази динамика и тегло обаче няма как да кореспондират с нисък разход на гориво. На практика, дори и със спокойно шофиране, е трудно разходът да бъде свален под 12 на 100. Що се отнася до цените, също не се надявайте да са ниски. Колите, независимо от сегмента поскъпнха драстично, а тук говорим за върхови технологии, висококачествени материали и добре познатото свръхпрецизно германско изпълнение.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 14 гласа.

Свързани новини