13 178 19

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

  • bmw-
  • xm

Това е първият самостоятелен модел на BMW M от 45 години

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята - 1

BMW M навлиза в нова ера с представянето на супер кросоувъра XM, първият баварски plug-in хибрид, който е само с индекс М. Новостта се различава от обичайните „М-ки“ не само по мощния си бензиново-електрически силов тракт. XM има нестандартни дизайнерски решения, уникално име и само една версия. BMW XM става и първия самостоятелен модел от подразделението M за почти 45 години, защото, както вече споменахме, 5.1-метровият кросоувър няма и няма да има „обикновени“ аналози.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Серийната версия на BMW XM до голяма степен повтори миналогодишния прототип. Има много разлики в нюансите, но общата концепция е запазена. От забележимите опростявания на очи се набиват традиционни дръжки на вратите, липса на т.нар. "тайни" фарове и по-малко изтънчена форма. XM е сравним по размер с X7 : междуосието на кросоувърите е същото (3 105 милиметра), но суперхибридът е с четири сантиметра по-къс, половин сантиметър по-широк и пет сантиметра по-нисък.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Приемствеността с предишната уникална разработка на BMW M - спортният автомобил M1 от края на 70-те години - се постига чрез лазерно гравирани емблеми от противоположните страни на задния спойлер. Неочаквано дизайнерско решение е и залагането на златисти елементи. Горният ръб на прозорците, линията на перваза на стъклото, облицовката на решетката, елементите на дифузора и спиците на опционалните 23-цолови джанти са направени в златисти отенъци.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Люкът за зареждане на BMW XM е разположен в предния ляв калник и е открит, сякаш за да подчертае електрификацията на модела. Под капака има доказания 4.4-литров V8 (489 конски сили, 650 Нм), който работи заедно с електромотор със мощност от 196 конски сили (280 Нм), вграден в осемстепенния автоматик и система за задвижване на всички колела. Системната пикова мощност е 652 конски сили, а въртящият момент - 800 Нм, което позволява на новия продукт да се нарече най-мощният сериен модел на М дивизията.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Динамичното представяне в никакъв случай не е рекорд: от място до 100 километра в час BMW XM ускорява за 4.3 секунди, максималната скорост е 250 или 270 километра в час (с M Driver`s package). Неофициалният флагман на М-ките се оказва по-бавен от нехибридния X5 M/X6 M с префикс Competition и това не е изненадващо, тъй като собственото тегло на иновацията е цели 2 750 килограма. От BMW обаче не крият, че XM е най-тежкият модел в историята.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Има три неща, които могат да зарадват феновете на BMW. Първо, хибридът XM е оборудван с батерия от 25.7 киловатчаса, която позволява изминаването на 88 километра по цикъла WLTP само на ток, без да стартирате двигателя с вътрешно горене. Второ, разходът на гориво в комбинирания цикъл на напълно зареден кросоувър няма да надвишава 1.6 литра на 100 километра. Трето, обещаната топ версия Red Label със 745 конски сили и въртящ момент 1000 Нм е на път - тя трябва да бъде не само тежка, но и много по-бърза.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

От другите положителни страни си струва да отбележим идеалното статично разпределение на теглото, което е в съотношение 50:50 и много луксозния интериор. По отношение на архитектурата всичко е много подобно на актуализирания X7 - почти същите кори на вратите, подобна мултимедийна система iDrive 8, идентичен преден панел и централен тунел. XM се отличава само с фиксиран трансмисионен джойстик, декорация и довършителни материали.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Автомобилът е украсен с кожа в цвят кафе и тъмносиня напа, а за атмосферата в купето отговаря не само амбиентното осветление, но и стоте светодиода в „скулптурния“ таван. Интересното е, че за XM е избрана естествена кожа, а не изкуствен веган заместител. Важен нюанс е и оформлението на местата за сядане. То е по схемата 2 + 3, като трети ред по принцип не е предвиден.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята

Сглобяването на BMW XM ще започне преди края на годината в американския завод на марката. Базовият кросоувър ще струва 160 000 долара, докато версията със 745 конски сили ще се предлага за 185 000 долара, като ще трябва да доплатите за персонализиране на интериора и 23-цолови джанти. За сравнение, BMW X6 M струва $114 000 в Съединените щати, докато сравним триредов X7 M60i може да бъде закупен за $103 000.

Ето го суперкросоувъра XM - най-мощното и най-тежко BMW в историята


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 19 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Боклук

    27 20 Отговор
    И най грозното!
  • 2 Смех

    22 5 Отговор
    Чудят се каква глупост да направят 1.6 на сто има линоще някой да вярва в тия глупости
  • 3 ......

    11 16 Отговор
    супер е !
  • 4 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    21 12 Отговор
    Откровен боклук!
    Визия нула!

  • 5 Патурко

    23 8 Отговор
    Позлатена грозотия само за китайския пазар или някой от нашенските храненици тип батка на Тиквата! Затриха я тази марка и това си е!
  • 6 Радостин

    13 22 Отговор
    Уникална красота и връх в автомобилостроенето. Казах. Вие си говорете, ама ще обръщате очи след мен, като си го купя и ще цъкате с език. Гроздето е кисело, нали пиленца.

    Коментиран от #8

  • 7 Пич

    11 7 Отговор
    Т те това , ще стане любимо на дребните китайци ,и тези , с дребните флашки !!!
  • 8 Селянино

    13 7 Отговор

    До коментар #6 от "Радостин":

    Селяниноо.....
  • 9 Тост

    15 5 Отговор
    Не изглежда добре.Изглежда като китайска кола.Никога не съм харесвал немските автомобили, но едно време БМВ имаха тежкарски вид.Сега са.... мани, мани...

    Коментиран от #16

  • 10 666

    14 8 Отговор
    Не знам какво общо има с идеологията на бмв за приятно спортни коли тоя хипопотам.Задминаха май и кадилак по тегло и грозотия.

    Коментиран от #17

  • 11 Ти си

    5 1 Отговор
    Гледай ти , а вчера някой писа че бъдещето принадлежало на електричката !
    Пустите му германци според еко талибаните ни връщат в каменната ера с този автомобил ...
  • 12 Телевизия Бобов дол

    10 4 Отговор
    Циганийка с тия златисти оттенъци !
  • 13 Фашизо-Демокрация

    9 3 Отговор
    И кому е нужна цялата тая суета след като до месец светът може да е изпепелен
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 15 4.4

    5 1 Отговор
    Ми то си е прасьонка с това тегло и ноздри 😃😃
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Смешно

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "666":

    Да сравняваш пошлото бмв с великия култов бранд Кадилак е все едно да сравняваш голф 2-ка с Ланча Интеграле или Мазерати.

    Коментиран от #18

  • 18 предпочитам

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Смешно":

    голфа пред ланчията да ти кажа не за друго ами от личен опит а ти си хейтвай колкото искаш…

    Коментиран от #19

  • 19 Смешно

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "предпочитам":

    Ами ти може да предпочиташ и Волга пред Кадилак, но това са си твои предпочитания,а не е хейт.