Отидете към основна версия

4 695 16

Нова мода: Задължителен месечен абонамент за автомобилните екстри

  • екстри-
  • автомобили-
  • месечен абонамент

След BMW и GM въвежда задължителна опция от $1500 за автомобили

Системата OnStar, която доскоро се предлагаше като месечен абонамент за автомобили на GM, представлява нещо като навигация завой по завой, възможност за използване на смартфон като ключодържател, гласов асистент Amazon Alexa, пътна помощ и много други.

Любопитното е, че тя става задължителна. За някои модели на GM опцията OnStar все още не е задължителна и струва $49,99 на месец. За автомобилите Buick, GMC и Cadillac Escalade обаче опцията вече е задължителна и трябва да се купи веднага за три години на цена от 1 500 долара.

С други думи, цената на тригодишен абонамент за OnStar вече е включена в цената на новите автомобили и варира според модела. Например автомобилите Buick ще поскъпнат с 1 500 долара, основните версии на GMC Sierra и Canyon - с 1 675 долара, други модели на GMC - с 905 долара, Cadillac Escalade - със същите 1 500 долара, като единствено цената на Hummer EV с OnStar изобщо няма да се покачи.

Automotive News, цитирайки представител на General Motors, уточнява, че няма отстъпка за тези клиенти, които не възнамеряват да активират и използват OnStar. TheDrive.com установи, че към момента опцията не е задължителна за модели на Chevrolet и Cadillac, различни от Escalade. Поне засега.

Това обаче не е прецедент. Пресен пример за подобно отношение към клиентите е отоплението на седалките в BMW. Баварският автомобилен производител взима месечна такса и за отопление на волана, електронни системи за подпомагане на водача, автоматични дълги светлини и други.

Можете също да закупите функции за постоянна употреба. Но има едно предупреждение: всички платени услуги се предлагат само на нови BMW-та. Всичко това поражда ложичният въпрос: Ще станат ли автомобилните екстри задължителни?

Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 18 гласа.

Свързани новини