Ако през 2017 г. базовият Volkswagen Golf можеше да се купи за 20 700 евро, сега търговецът ще поне 29 569 евро за най-простата версия на популярния германски хечбек. Справката показва, че средно за последните пет години цените на компактните автомобили в Европа са се увеличили с 44.3%.
Това се случва поради редица причини, включително факта, че производителите намаляват производството на бюджетни модели в опит да постигнат максимални маржове.
Освен това те се опитват да наситят оборудването с модерни мултимедийни системи и електронни помощници. В допълнение, въпросният Volkswagen Golf вече използва двигател с мощност 130 конски сили, като базов, а преди беше наличен с двигател с мощност 90 к.с.
През последните няколко години автомобилната индустрия страда от остър недостиг на микрочипове, а сега основният проблем се премества към рязкото увеличение на цената на енергийните ресурси. Някои компании бяха принудени дори да спрат производството.
През 2017 г. средната цена на нов автомобил в Германия е била 44 908 евро, а сега е нараснала до 53 525 евро (около 19%). Както отбелязват от ADAC, цените ще продължат да растат.
Преди това основателят на Tesla и SpaceX, най-богатият човек на планетата, Илон Мъск, направи друга прогноза за автомобилите с традиционни двигатели с вътрешно горене. Той заяви:
„Скоро ще третираме бензиновите коли по същия начин, както днес третираме парните машини. Остатъчната стойност на купените днес бензинови автомобили ще бъде много по-ниска, отколкото си мислите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ввв
10:33 20.09.2022
2 помисли
Коментиран от #9
11:02 20.09.2022
3 Пилот на Ферари
За алуминиеви двигатели , каросерии , други части - трябва евтина енергия . Освен това алуминия беше евтин .
Сега при тия цени на газа от 2500€ и ток 800€ плюс скъпа работна ръка в Европа един голф ще стигне и 40 -45 хил € за не базовите модели . Тия автомобили стават не конкурентноспособни .
Коментиран от #5
11:05 20.09.2022
4 старлинк
Коментиран от #6
11:05 20.09.2022
5 малии
До коментар #3 от "Пилот на Ферари":
Не мога да ги мисля у Перник11:07 20.09.2022
6 Точен
До коментар #4 от "старлинк":
Илончо, Цукерчето, гугълчета, бил "гаражния" гейтс и прочие технологични голобради генийчета са едни фасади, зад които стоят истинските собственици цереушките и военните.11:53 20.09.2022
7 Радославе
11:56 20.09.2022
8 мани мани
12:28 20.09.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Йосип Броз Тито
Плаща се за некачествени боци, които като изтече гаранцията, стават само за скрап.
Коментиран от #11
13:57 20.09.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Дойдохме си на думата
А колкото повече им падат продажбите толкова по-бързо ще им се качва цената, защото ще стават все по-нерентабилни за производство.
07:51 21.09.2022
13 Българин
В този ред на мисли много му здраве на Илончо, знае защо говори така, нали това му е бизнеса.Колкото до себе си , ще си карам дизеловата кола която си има дпф филтър и ще си гледам удобството.Имам и ретро бензинова кола която също ще продължа да си я карам с кеф.
14:58 28.10.2022
14 Реалист
Хем ги правят едва да избутват гаранцията, хем искат едни неоправдани суми.
Не е оправдано да метнеш 40 бона за кола, която след 5 години ще е готова за претопяване, иначе ще те разори от ремонти...
15:06 24.11.2022