18 721 14

Нечувано увеличение на цената на автомобилите в Европа?

  • автомобили-
  • цени-
  • европа-
  • adac

Германският ресурс ADAC проведе проучване на пазара и установи, че новите автомобили са станали много по-скъпи, отколкото очакват купувачите

Нечувано увеличение на цената на автомобилите в Европа? - 1

Ако през 2017 г. базовият Volkswagen Golf можеше да се купи за 20 700 евро, сега търговецът ще поне 29 569 евро за най-простата версия на популярния германски хечбек. Справката показва, че средно за последните пет години цените на компактните автомобили в Европа са се увеличили с 44.3%.

Това се случва поради редица причини, включително факта, че производителите намаляват производството на бюджетни модели в опит да постигнат максимални маржове.

Освен това те се опитват да наситят оборудването с модерни мултимедийни системи и електронни помощници. В допълнение, въпросният Volkswagen Golf вече използва двигател с мощност 130 конски сили, като базов, а преди беше наличен с двигател с мощност 90 к.с.

През последните няколко години автомобилната индустрия страда от остър недостиг на микрочипове, а сега основният проблем се премества към рязкото увеличение на цената на енергийните ресурси. Някои компании бяха принудени дори да спрат производството.

През 2017 г. средната цена на нов автомобил в Германия е била 44 908 евро, а сега е нараснала до 53 525 евро (около 19%). Както отбелязват от ADAC, цените ще продължат да растат.

Преди това основателят на Tesla и SpaceX, най-богатият човек на планетата, Илон Мъск, направи друга прогноза за автомобилите с традиционни двигатели с вътрешно горене. Той заяви:

„Скоро ще третираме бензиновите коли по същия начин, както днес третираме парните машини. Остатъчната стойност на купените днес бензинови автомобили ще бъде много по-ниска, отколкото си мислите.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 27 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ввв

    56 5 Отговор
    Илънчо пак е прекалил с тревицата
  • 2 помисли

    43 5 Отговор
    Преди чиповете е имало автомобили. И той какви!!! Защо да няма и след чиповете?!!!

    Коментиран от #9

  • 3 Пилот на Ферари

    48 3 Отговор
    Това го писах още преди шест месеца . До сега заводите в Русия бълваха евтини автомобили . Евтини газ , ток , метали , работна ръка .....
    За алуминиеви двигатели , каросерии , други части - трябва евтина енергия . Освен това алуминия беше евтин .
    Сега при тия цени на газа от 2500€ и ток 800€ плюс скъпа работна ръка в Европа един голф ще стигне и 40 -45 хил € за не базовите модели . Тия автомобили стават не конкурентноспособни .

    Коментиран от #5

  • 4 старлинк

    27 3 Отговор
    Илон праща спътници да следят руснаците по поръчка на Пентагона. До сега не съм го видял да срути нефтеното царство на петродолара.

    Коментиран от #6


  • 5 малии

    20 3 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    Не мога да ги мисля у Перник
  • 6 Точен

    20 5 Отговор

    До коментар #4 от "старлинк":

    Илончо, Цукерчето, гугълчета, бил "гаражния" гейтс и прочие технологични голобради генийчета са едни фасади, зад които стоят истинските собственици цереушките и военните.
  • 7 Радославе

    21 6 Отговор
    Пропускате факта че и заплатите на запад доста ги вдигнаха, така че няма нищо драматично.
  • 8 мани мани

    22 3 Отговор
    м, ше чакаме бaлъците да купят скъпите нови, и после ще ги купим по-евтино 2ра ръка :)
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Йосип Броз Тито

    27 3 Отговор
    От доста години, цените вървят нагоре, а качеството надолу.
    Плаща се за некачествени боци, които като изтече гаранцията, стават само за скрап.

    Коментиран от #11

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Дойдохме си на думата

    8 3 Отговор
    Цените на електромобилите и на автомобилите с ДВГ няма да се изравнят, защото електромобилите са станали по-евтини. Ще се изравнят защото автомобилите с ДВГ от ден на ден стават по-скъпи.

    А колкото повече им падат продажбите толкова по-бързо ще им се качва цената, защото ще стават все по-нерентабилни за производство.
  • 13 Българин

    3 0 Отговор
    Електрокарите стават само за разнасяне на пратки на малки разстояния, като едно време електрокарите на жп гарите разкарваха пратките от влака до магазията и обратно и когато и да погледнеш, все бяха включени в мрежата за зареждане.
    В този ред на мисли много му здраве на Илончо, знае защо говори така, нали това му е бизнеса.Колкото до себе си , ще си карам дизеловата кола която си има дпф филтър и ще си гледам удобството.Имам и ретро бензинова кола която също ще продължа да си я карам с кеф.
  • 14 Реалист

    2 0 Отговор
    Качеството спада, цените растат...
    Хем ги правят едва да избутват гаранцията, хем искат едни неоправдани суми.
    Не е оправдано да метнеш 40 бона за кола, която след 5 години ще е готова за претопяване, иначе ще те разори от ремонти...