Става дума за най-продаваните модели от различните марки, като в статистиката има изненада - вездесъщият Golf вече не е най-продаваната кола. Според актуалните данни с най-популярните модели автомобили на европейския пазар през април 2022 година, лидер е субкомпактен френски хечбек.
И така, миналия месец хечбекът Peugeot 208 стана най-предпочитаната кола в Европа. През април европейците са купили 15 615 бройки от този модел, което обаче е с 15% по-малко в сравнение с април 2021 г.
Второ място заема компактният кросоувър Volkswagen T-Roc, чийто резултат е 13 998 автомобила (-9%).
Хечбекът Dacia Sandero затваря Топ 3 (12 913 автомобила, -2%).
В челната петица също се класират Fiat 500 и Ford Puma, чиито продажби възлизат съответно на 12 835 (-18%) и 12 601 (-5%) автомобила.
Топ 10 на най-продаваните модели на европейския пазар включва: Toyota Yaris (12 448 коли, -28%), Opel/Vauxhall Corsa (11 834 коли, -30%), Toyota Corolla (11 678 коли, -4%), Kia Sportage (11 635 автомобили). , +53%) и Fiat Panda (11 544 коли, -4%).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Ахххха
10:48 02.06.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Гольо от Карлуково
До коментар #6 от "Пълни глупости":
Малко не ми е ясно как стои въпросът с джоба на собственика на електромобил след 5г. експлоатация и смяната на батерията, която може да ти фалира мерака да имаш токозависима бибитка, щото цените са от 8000 нагоре...Коментиран от #10, #46
11:35 02.06.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Технологиите напредват
До коментар #8 от "Гольо от Карлуково":
Първите най-проблемни батерии на Tesla изкарваха 400-500 хиляди км при бързо зареждане преди да се наложи ремонт, а не смяна. Има пример с такъв автомобил който в момента е на 1,5 милиона километра като на 500 хиляди километра му е ремонтирана батерията гаранционно и безплатно.Батериите на Тесла модел 3 са много по-добри и изкарват по повече. Още преди две години бяха правили лабораторно засега изследвания, които показваха над 3 милиона пробег с една батерия. Засега по разбираеми причини няма още това не е доказано на практика.
Миналата седмица излезе новина, че са патентовали батерия, която е способна да изкара 100 години запазвайки капацитета си.
Тоест още днешните технологии предоставят 100 години и 3 милиона километра. Кое от двете не ти стига?
А технологиите няма да спрат дотук. На практика батериите ще станат почти вечни и след като спрат да се ползват в автомобила, могат още дълги години да продължат да съхраняват възобновяемата енергия произведена на собствения покрив с помощта на която да зареждаш в следващия си електромобил е да посрещаш нуждите от електрическа енергия на дома си през по-голямата част от годината.
Коментиран от #26
11:48 02.06.2022
11 Пилот на Ферари
До коментар #6 от "Пълни глупости":
Нищо не разбрах от тия дълги фермани дето си ги написал .Коментиран от #12, #14
11:54 02.06.2022
12 Резюме
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
"Немците ще влачат плувката . Един Голф ще удари цена 100 бона . Кой ще я купува тая дървена каляска ? За останалите няма да говорим ."При 100 бона за golf или 100 бона за Тесла модел У, и при 5 лв за литър гориво, повечето шофьори ще изберат да си купят електрическия автомобил за същата цена.
Достатъчно кратко и ясно ли се изразих този път?
Коментиран от #15, #27
12:05 02.06.2022
13 Красимир Георгиев Дианабад
12:08 02.06.2022
14 Другия ферман
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
В резюме, настоящите технологии на батериите предполагат 100 години живот и/или над 10 000 цикъла заряд-разряд на батерията.Това означава че батерията не само ще надживее автомобила, но и ще може още докато е на автомобила, а и след това още дълги години да се ползва за съхранение на възобновяема енергия, която е най-евтината възможна в момента енергия, но има недостатък, че не е постоянна и трябва да се съхранява за по-късно използване. Това неминуемо ще свали цената на тока в бъдеще, за разлика от цената на бензина която само ще расте.
12:14 02.06.2022
15 Пилот на Ферари
До коментар #12 от "Резюме":
Ти май коментираш някоя статия за електромобили ? Не виждам каква е връзката тук !12:21 02.06.2022
16 Пилот на Ферари
12:23 02.06.2022
17 КОй
До коментар #1 от "ъъъъъъъ":
Незнам кой обеднява,ама вчера си поръчах чисто новичка(55хил евро) Но немога да се сравнявам с рашисткие лади де, няма как да си позволя 6000лв за кола.12:34 02.06.2022
18 Прочети заглавието
Това са най-популярните модели на европейския пазар (Изненада: Golf е извън топ 10).
Ти говориш че golf ще стане 100 000 лв, а аз ти отговарям какви ще са последствията от тази цена.
Темата все още е какви ще са най-продаваните автомобили, а не електромобили, когато голфа стане 100 000 лв.
Дали ти харесват изводите или не, си е лично твой проблем, който няма да промени реалността.
Какво ще си купиш ти няма никакво значение, защото за същите пари повечето шофьори ще изберат по-бързия и по-евтин за поддръжка и зареждане автомобил. Такива като тебе които си купуват всеки най-нов излезнал модел на Ферари няма да променят автомобилната промишленост и автомобилния пазар. Карай си Ферарито със здраве!
Коментиран от #23
12:36 02.06.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Горчивата истина
13:21 02.06.2022
21 Значи
13:55 02.06.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Велика България
До коментар #18 от "Прочети заглавието":
Абсолютно си прав, но спориш с хора, които живота им е масата, и телефона. Главите са им заварени в дирници по-големи от на крава, а пи..ките им са като сварени спагети. Но пък самочувствието им е винаги по-голямо от селото от което излизат!! Хората са казали: Можеш да обориш 40 учени с един факт, но не и един идиот с 40 факта!!!14:27 02.06.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Мармот
До коментар #10 от "Технологиите напредват":
А има един мармот, който в лабораторни условия завива със станиол шоколад!!!14:45 02.06.2022
27 Бедни
До коментар #12 от "Резюме":
Ти прочете ли изобщо статията? А разбра ли я какво ти казва? Казва Европейците не са толкова богати колкото ги изкарвате и си купуват само сапунерки или бюджетни коли. Затова ги няма немците щото искат много пари.14:48 02.06.2022
28 Тоалетна хартия
До коментар #6 от "Пълни глупости":
Вятър те вее на бял кон.... нищо не разбираш от това, което си надраскал!!!!Коментиран от #31
15:09 02.06.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 оня с коня
15:13 02.06.2022
31 Пак ще си поговорим след две-три години
До коментар #28 от "Тоалетна хартия":
Да видим токът още ли ще струва левче за киловат, а бензина дали ще е само 3 лв за литър?Да видим през 2025 година Дали пък няма да се продават повече скъпи електромобили отколкото "евтини" бензинки.
15:15 02.06.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Тарикат
До коментар #33 от "Сигурно ще е така":
Те бензинките нали ще изчезнат, само ти ли да си тариката да ти е безплатно пък ние да теглим. И ние ставаме чок тарикати. Да видим тогава как се живее в държавата на тарикатите.Коментиран от #37
16:47 02.06.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Ние сме тарикати
До коментар #35 от "Тарикат":
Ще караме бензинките на запада още 40 години!17:34 02.06.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Сигурно ще е така
Забравяш, че милиардите, които събере държавата ще си останат в държавата, няма да отидат за купуване на петролни продукти, независимо дали отиват в Русия, САЩ или при арабите.
Забравяш, ако наистина се инсталират 15 гигавата мощности от възобновяеми източници, когато пекне Слънце ще има излишък от едни 10 гигавата за износ, които научават че в България ще се вливат милиони за всеки час през който пече слънце.
Дали ще си изберем политици, които да оставят тези милиони да стигнат до народа вече е съвсем отделен въпрос.
Коментиран от #47
21:04 02.06.2022
42 Дрън-дрън
Само че са пропуснали, че ако електрическите поскъпват, бензиновите поскъпват още по-бързо заедно с цените на бензина.
Освен това пропускат да отбележат, че токът няма как да поскъпва в дългосрочен план, защото цената на слънчевата енергия ще си остане безплатна, а цената на инсталациите за нейното усвояване вече са прекалено евтини и достъпни, за да може всеки да си ги позволи.
От друга страна, бленувания евтин ток от АЕЦ е Мираж, защото Франция която даваха постоянно за пример в момента има огромен глад за електрическа енергия и се очаква към края на годината цената на тока във Франция на едро да е 1000 евро за мегаватчас.
Понеже анти електриците мразят тока и математиката, преведено на български това означава 2 лв за киловатчас на едро от производител преди данъци и такси. Наистина доста евтин ядрен ток!
След този нагледен урок, как атомната енергия не е толкова сигурна, а въглищната и газовата не е толкова евтина, света много по-бързо отколкото някой някога си е представял ще премине към възобновяема енергия и електромобили и войните за енергийни ресурси ще станат безсмислени.
21:09 02.06.2022
43 Ще вземе от който може
За мащаб - АЕЦ Козлодуй е с мощност 2 гигавата, а потреблението на България в момента е 4 гигавата.
Аз без да им искам разрешение, вече съм си инсталирал три киловата фотоволтаици на покрива за собствени нужди и в момента климатика, хладилника и бойлера ми работят за без пари и имам излишък, който ако държавата мислеше за народа, щеше да ми го изкупува за 15 стотинки и да го продава на 30 за да печели, и да свали цената на тока, ама кой ти мисли за народа, икономиката и интересите на държавата?
21:11 02.06.2022
44 Има на кого да продаваме тока
В момента близо половината от общо 56-те ядрени реактора на страната са спрени, което е негативен рекорд за страната, а при 12 от тях причината са инспекции за корозия. Притесненията там са за пукнатини в тръбите на резервна система за впръскване на вода за охлаждане на реакторите, които могат да създадат потенциална авария.
"Има цяла поредица от проблеми, които доведоха до абсолютно безпрецедентно ниво на трудности и спирания във френската ядрена индустрия", казва Ив Мариняк, специалист по ядрена енергия в мозъчния тръст négaWatt, пред Finantial Times.
Според него само проблемите с корозията са довели до 10-годишно дъно в производителността на ядрените електроцентрали.
...
Това повиши опасенията за нов ръст в цените на електроенергията във Франция - прогнозните цени на тока за първото тримесечие на 2023 г., когато се очакват първите пикови натоварвания, се покачиха над 1000 евро на мегаватчас."
....
21:18 02.06.2022
45 Буха ха
Коментиран от #49
22:10 02.06.2022
46 ТУЗАРА с Модел Х Dual Motor
До коментар #8 от "Гольо от Карлуково":
Ти ндей беше гайле. След 2012-та всички клетки от автомобилен клас в коли с термоуправление и BMS имат 20-години ресурс и надживяват купетата.И кой ти кара кола след 8-годишната гаранция на батерията?
Аз 4 не мога да добутам. Почва да ми втръсва!
22:18 02.06.2022
47 смех
До коментар #41 от "Сигурно ще е така":
Един атомен реактор е 1500мегавата от големите а ти говориш че тия панели дет хладилник не зареждат ще произведат 10 гигавата и как ще стане това вярваш ли на тия глупостиКоментиран от #48
00:23 03.06.2022
48 Дрън-дрън
До коментар #47 от "смех":
Дали един единствен 330 вата панел като моите захранва хладилник, който е с по-малка мощност. А има панели и по 500 вата. Но ти виждал ли си фотоволтаична централа с един-единствен панел?Това им е хубавото на фотоволтаичните панели, че добавяш колкото ти трябват бройки, свързваш ги с бързите връзки един към друг и към инвертора и започват да произвеждат веднага ток. Колко време се строи този атомен блок от 1500 мегавата и кога ще произведе първия си киловатчас?
Моите панели произведоха първия си киловатчас след по-малко от 48 часа от доставката на панелите.
АЕЦ Белене се строи вече 50-та година и не е произвел един киловатчас енергия. Кога очакваш да се зареди първия електромобил с нова евтина атомна енергия?
Германия произвежда над 50% от енергията си от възобновяеми източници и е най-големия износител на електрическа енергия в Европа в момента. Франция разчита на атомни централи и е на път да се превърне в най-големия вносител на електрическа енергия в Европа. За всеки който може да мисли логично е ясно накъде върви енергетиката.
Коментиран от #50, #51
08:31 03.06.2022
49 Мхм
До коментар #45 от "Буха ха":
Купи си Мустанг 65-та09:19 03.06.2022
50 Мхм
До коментар #48 от "Дрън-дрън":
Ахам колкото ти трябват повече и унищожаваш съответната площ с тези нискоефективни боклуци.Коментиран от #53
11:33 03.06.2022
51 Мхм
До коментар #48 от "Дрън-дрън":
Какво да мислиш логично Аец работят от 50-те години как изведнъж станаха неефективни и то точно във Франция която е притискана от германистан да се откаже от Аец в полза на вятърни турбини произвеждани от Сименс как досега 70 години бяха ок Аеците и оче са ама не в ЕС а в Русия и Сащ Япония и Китай.Коментиран от #52
11:35 03.06.2022
52 Елементарно Уотсън
До коментар #51 от "Мхм":
В момента близо половината от общо 56-те ядрени реактора на страната са спрени, което е негативен рекорд за страната, а при 12 от тях причината са инспекции за корозия. Притесненията там са за пукнатини в тръбите на резервна система за впръскване на вода за охлаждане на реакторите, които могат да създадат потенциална авария."Има цяла поредица от проблеми, които доведоха до абсолютно безпрецедентно ниво на трудности и спирания във френската ядрена индустрия", казва Ив Мариняк, специалист по ядрена енергия в мозъчния тръст négaWatt, пред Finantial Times.
"Франция ще има нужда всички нейни съседни страни да имат начини да произвеждат електричество", обяснява Никола Льоклер, съосновател на консултантската компания Omnegy, цитиран от Bloomberg.
"За нас е важно Германия да не е в прекалено обтегнати отношения с Русия. Ако те нямат достъп до руски газ, няма да могат да произвеждат енергията от която се нуждаем", коментира още той.
Виждаш ли колко е "сигурна" атомната енергия. А искаш ли да видиш колко е евтина:
"Това повиши опасенията за нов ръст в цените на електроенергията във Франция - прогнозните цени на тока за първото тримесечие на 2023 г., когато се очакват първите пикови натоварвания, се покачиха над 1000 евро на мегаватчас."
Преведено на български - 2 лв за киловатчас на едро преди данъци и такси при "скъпа" изкупна цена 15 стотинки за киловатчас от фотоволтаици - 75 евро за мегаватчас.
12:23 03.06.2022
53 Дрън-дрън та пляс
До коментар #50 от "Мхм":
Покрива ми беше около 200 квадрата преди да монтирам фотоволтаиците и не съм унищожил нито един квадрат от него, въпреки че монтирах 15 квадрата фотоволтаици с мощност 3 киловата. Има още място.Е колко мислиш площ ще е необходима? Един блок на атомна централа 1000 мегавата, което е милион киловата и струват около милиард лева. При необходими 5 квадрата за киловат, това са някакви си 5 милиона квадратни метра, които ще осигуряват годишно по 1 300 000 мегаватчаса енергия които са достатъчни за зареждането на половин милион електромобила за годишния им пробег.
Тази инвестиция от 1 милиард лева ще осигури зареждането за 25 години на половин милион електромобила с абсолютно сигурна цена за зареждане.
Само за година България трябва да даде повече от милиард за изкопаеми горива за да могат да заредят половин милион бензинови или дизелови автомобили, като тази цена ще се повишава с годините.
Дали пък площта и инвестицията не са малки, погледнато от тази гледна точка?
Коментиран от #56
12:42 03.06.2022
54 Кокъл
23:45 06.06.2022
55 Плам
17:01 19.08.2022
56 Инженер
До коментар #53 от "Дрън-дрън та пляс":
Толкова тъпотии не бях чел скоро.КПД на слънчевите батерии е 23% максимум, на АЕЦ е около 33%.
Отделно АЕЦ е подходящ за базова мощност, не се влияе от климатични проблеми и дали е нощ или не.
За слънчевите панели не може да се каже същото.
Отделно производството им плюс това на акумулаторните батерии е неособено екологично и заминава маса енергия.
Мога още много неща да ви напиша, но няма смисъл.
14:56 04.09.2022