Отидете към основна версия

26 106 25

Тест и БГ цена на кабрио версията на най-мощното BMW M4

  • bmw-
  • m4-
  • тест

Версията Competition ускорява от 0 до 100 за 3.7 секунди

Мощните кабриолети са умираща порода. При по-ниския клас все още автомобили като Mazda MX-5 държат фронта, като на пазара има и доста роудстъри с шасита от въглеродни влакна, но те влизат в категорията на т.нар. суперкари - следователно са много, много скъпи. BMW M4 Competition Convertible няма много преки конкуренти. Това може би е причината баварците да продължат да правят своята спортна кола с две врати и с отварящ се покрив, когато съперниците от Mercedes-AMG и моделите с мек покрив от средния размер на RS отдела на Audi, за момента не се продават.

Всъщност най-близкият съперник на това BMW, що се отнася до мощност, е 911 GTS Cabriolet на Porsche, но този автомобил е по-расов, но и значително по-скъп . И така, добра ли е цената на M4 Competition Convertible? Нееднозначният отговор е: Не точно, но пък този ефектно изглеждащ кабриолет предлага истинско представяне на спортен автомобил. И докато визията на тази кола е доста спорна (преценете сами от снимките), то в динамичните и качества няма никакъв спор. Именно поради тази причина започваме със "сърцето" на M4 Competition.

Двигател и ходови характеристики

3.0-литровият шестцилиндров турбо двигател е пренесен от версията Coupé, със същите 503 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Той е свързан и с идентична осемстепенна автоматична скоростна кутия, но M4 Competition Convertible се предлага само с M xDrive задвижване на четирите колела и няма версия със задно предаване. Въпреки че мекият покрив на този автомобил е с 40 процента по-лек от сгъваемия твърд покрив на своя предшественик, M4 Competition Convertible все още тежи значителните 1 920 кг. Това се дължи на теглото на електрическия покривен механизъм плюс някои допълнителни укрепвания за компенсиране на загубата на твърдост на каросерията. Това прави факта, че този модел спринтира от 0 до 100 км/ч само за 3.7 секунди още по-впечатляващ. Теглото всъщност помага на сцеплението по права линия и M4 се чувства добре балансиран. С въртящ момент от 650 Нм, на която и да е от най-долните четири предавки, колата се изстрелва напред само след кратка пауза, докато се включи турбо.

Доускорението също е впечатляващо, като по-острите настройки на мотора и трансмисията, както и отчетливата турбо дупка, могат да се харесат на спортно ориентираните водачи. Високото тегло на колата се усеща, но това BMW има колосално ниво на сцепление, благодарение на системата M xDrive, която работи за повишаване и на пъргавината на колата, разпределяйки мощността с пристрастие към задната ос. Въртящ момент се предава на предните колела само когато е необходимо. Режимът 4WD Sport ви позволява да усещате добре колата. Разбира се, както при Coupé, изключването ESC изпраща цялата мощност само към задната част, но това е най-добре да се прави от опитни водачи и само на писта. Иначе, средният разход на гориво за кола с над 500 коня не е никак висок. Изминахме над 1000 километра, а средният разход бе 11 литра на 100 километра пробег.

И все пак M4 Competition Convertible се чувства малко тежък, освен заради теглото и заради малко повечето гъвкавост в корпуса му. Това също е забележимо и на път с неравности. Далеч не е ужасно, но усещате малко повече структурни вибрации чрез твърдата двукомпонентна седалка-кофа от въглеродни влакна, отколкото във версията Coupé, а твърдото окачване на M4 изостря това усещане. Иначе автомобилът е стабилен и при високите скорости, които M4 може да постигне, но те не трябва да се пробват в режим Comfort. Разбира се, има безброй налични опции за персонализиране на настройките на автомобила, с регулируемо окачване, кормилно управление, педал на газта, ESC, усещане на спирачния педал и други настройки, които могат да бъдат конфигурирани и запазени като предварително зададени чрез докосване на една от двете червени лостчета, монтирани към волана.

Интериор

Покривът се отваря с едно натискане на бутон и се сгъва електрически за 18 секунди при скорост до 50 км/ч. С отворен покрив може да очаквате да се насладите на шума на мощния двигател, но факта, че моторът е с турбокомпресор и голяма част от звука му се усилва през високоговорителите, означава, че не е толкова ефектен, като звучене, колкото може би сте си представяли. Това е пълноценен четириместен автомобил, въпреки че пространството за краката отзад е ограничено, както и пространството за главата, когато покривът е вдигнат.

Таванът се сгъва в кухина в багажника, така че в него има 385 литра багажно пространство с вдигнат покрив и 300 литра със свален. Последната цифра е повече с 80 литра от своя предшественик, който имаше по-обемист сгъваем твърд покрив. Що се отнася до приборния панел, то получавате същото ниво на комплект като при обикновените M3 и M4, което означава страхотна информационно-развлекателна система, заредена с много функции и комплект за подобряване на производителността, плюс цифрово табло.

Присъда

Откритата версия на BMW M4 е една от малкото опции в тази ценова категория на пазара на мощни кабриолети, така че трябва да се отбележи фактът, че е добре за купувачите, че имат този избор, защото основните германски конкуренти вече напуснаха този сектор. Това не е най-комфортният автомобил, а премахването на покрива осигурява много повече достъп до шума и мръсотията, особено в големите градове, но определено дава едно различно измерение на изживяването при шофиране. Ако искате изключителен, по-голям кабриолет с много мощ, то откритата версия на BMW M4 Competition е най-добрият ви залог. Базовата цена стартира от 193 900 лв. с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Свързани новини