Last news in Fakti

14 Ноември, 2022 12:47 62 908 47

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

  • subaru-
  • solterra-
  • тест
Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта) - 1

Флоренция, Италия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Subaru стана електрическо, но по умен начин: това е първата електрическа кола на марката, която се нарича Solterra и която е разработена съвместно с модела Toyota BZ4X, но всъщност е доста по-пригодена за терени извън асфалта. В това се уверихме по време на първите тестове на модела, които марката проведе в Италия. Ето и впечатленията ни.

Ако виждате прилики с модела на Toyota BZ4X, то те не са случайни, но както вече споменахме, това не е копиране, а е съвместна разработка. И Subaru-то се различава от Toyota-та, при това в положителния аспект на нещата. Двата автомобила са разработени един до друг с равни инженерни усилия, като по този начин включват най-добрите характеристики на Toyota и най-доброто от Subaru.

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

С други думи Subaru ползва платформата на Toyota, но интегрира в нея своето виждане за истински 4х4 автомобил. Не може да се отрече, че има много общи неща между двойката електромобили, но нашето мнение е, че Solterra си заслужава повече, най-вече заради всъдеходните си характеристики.

Това ли е същото Subaru, което прави уникалните рали коли?

Да, но японците са се превърнали в една много различна компания в наши дни. Винаги е имало две страни на Subaru: разумното, рационално - ориентирано към стабилността и сигурността, и дивото и динамичното - което донесе на марката международна известност през 90-те години. Идеалното съчетание между тези две насоки е идеята, от която произлиза Solterra.

Автомобилът е изграден върху платформата e-TNGA на Toyota, разполага с пакет батерии с капацитет 71.14 kWh, разположен между осите в пода и електрически двигатели отпред и отзад за задвижване на всички колела (версия с един двигател се предлага за Toyota, но не и за Subaru).

Ниско разположените батерии в пода, както и двата електромотора позволяват на Solterra да запази традиционните ценности за автомобилите с марката Subaru - нисък център на тежестта и отлична проходимост. Двата електромотора са със системна мощност 215 конски сили, които са напълно достатъчни за иначе тежкото купе, както на асфалт, така и извън него.

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

Solterra ускорява от 0 до 100 км за 6.9 секунди и с едно зареждане може да измине разстояние от 465 километра. Другото хубаво при този електромобил е, че може да бъде зареждан и от супербързи 150-киловатови зарядни станции. Това са "паспортните" данни на колата, но след обстойният тест, който направихме из околностите на Тоскана, можем да кажем, че този автомобил наистина е динамичен и без проблем може да измине над 400 километра с едно зареждане.

Що се отнася до визуалните разлики с Toyota-та, то Solterra има фини промени във външния вид отпред и отзад, както можете да видите от снимките. С други думи Subaru-то изглежда по-хардкор, каквото всъщност е. Има обаче и възли, които не можете да видите. Инженерите на Subaru казват, че са променили окачването на колата, за да я направят малко по-твърда и за по-спортно шофиране. Возията наистина е твърда, но не некомфортна, а стабилността в завои с висока скорост е забележителна. Теглото е разпределено много добре между осите и недозавиване, както и крен в завоите не се усещат.

Системата за задвижване на всички колела е постоянна и при Subaru Solterra, тъй като е добре известно, че купувачите на Subaru изискват постоянно задвижване на всички колела за сигурност при всякакви метеорологични условия и на всички пътни настилки. Другото интересно е, че в салона на Solterra има и лостчета на гърба на волана за контрол на нивото на регенеративно спиране. Ако не ви се борави с тях можете просто да изберете режим на шофиране с един педал, който заменя лостчетата зад волана.

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

При управлението на Solterra всичко става много лесно. Усещането е като за модерната порода електрически автомобили, при които инженерите са разбрали, че не е нужно да предлагат на водача ненужна мощност, просто защото могат. Вместо това в Solterra има толкова мощност, колкото ви е необходима и тя се доставя по много по-плавен начин. Всичко това е много приятно и прави електромобила лесен и релаксиращ за шофиране.

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

Също така е и удобен. Solterra вози твърдо, но без сътресения в купето. Кормилното управление е прецизно, но не динамично - по-скоро надеждно и предсказуемо, точно както го искат купувачите на Subaru. Subaru също така използва офроуд потенциала на Solterra, показвайки, че дните на ралитата не са напълно отминали.

Изпробвахме го на доста предизвикателно горско трасе, с остри изкачвания и спускания, както и с водна преграда. Всичко това беше преодоляно с впечатляваща лекота от новото Subaru. С други думи това е кола, която ще преодолее всички препятствия, които вероятно някога ще срещнете, докато го притежавате. Офроуд тестът беше още едно доказателство за това колко добре са се справили инженерите на Subaru с електромобил, подходящ за шофиране в пресечена местност.

Какво е вътре?

Въпреки че има някои промени във външния стил, Solterra е почти идентична с Toyota-та, що се отнася до вътрешно пространство. Все пак това не е непременно лошо. Интериорът има твърде много черна пластмаса и е малко натоварен с бутони, но въпреки това всички контроли са лесни за навигация, а уредите са информативни.

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

Салонът е изключително просторен. Шофьорската позиция е добра, с отлична видимост и усещане за простор. Междувременно пътниците отзад могат да се насладят на пространство за краката, което наподобява това на някои луксозни седани. Багажникът може и да не е водещ в класа си според рулетката, но е с много полезен и използваем размер и няма да ви е трудно да натъпчете багажа на цялото семейство за дълга ваканция.

Кои са съперниците на Solterra?

На първо място BZ4X, естествено, но както вече споменахме Subaru-то е за предпочитане. Останалите съперници са много, защото това е формула, която се харесва напоследък и се предлага от толкова много други производители на автомобили - дължина 4.6 - 4.7 метра, със стил на кросоувър и пробег плюс или минус 400 километра. Това са модели като Ford Mustang Mach E, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Tesla Model Y и VW ID4, всички от които влизат в тази формула.

Присъда и цени

На Subaru може да е отнело повече време, за да пусне електрическа кола, отколкото на конкурентите, но това не е важно сега: основното е, че Solterra е тук и се продава и у нас - и това е наистина силен първи опит.

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)

Въпреки че не е непременно открояващо се във всеки отделен аспект, в тази кола липсват големи недостатъци или неприятни изненади. Усещането е точно това, което е: симпатичен масов SUV от японска автомобилна компания, който просто е електрически. Това, което си заслужава най-много в Solterra е свързано с управлението на колата.

То е отлично на асфалт, но по-важно - безупречно в пресечена местност. Клиренсът от 210 мм е още едно сериозно предимство на Solterra, като колата се предлага и с 18-цолови колела и с 20-ки. Ценита не са ниски, но предвид цялостно високите цени на новите автомобили, както и тези на преките конкуренти, могат да се определят, като прилични. Те варират в диапазона 115 990 - 123 590 лева с ДДС.


Спецификации на Subaru Solterra

Мотори: Два синхронни двигателя с постоянен магнит
Скоростна кутия: Автоматична
Задвижвани колела: Четири
Мощност: 215 к.с.
Електрически пробег (официален): 450 км.
Ускорение от 0 до 100 км/ч - 6.9 секунди
Максимална скорост : 160 км/ч
Собствено тегло: 2035 кг
Дължина: 4690 мм
Височина: 1650 мм
Широчина: 1860 мм
Междуосие: 2850 мм
Клиренс: 210 мм

Тествахме новото Subaru Solterra (вижте колко струва у нас и как се представя извън асфалта)


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Коста

    52 10 Отговор
    Отлично ревю на Радо, но всичко в колата ми харесва, единствено цената ѝ е твърде висока.
  • 2 Име

    16 20 Отговор
    Ме субару си е субару, не се съмнявам, че е проходимо и се държи добре на пътя, нищо, че е електричка, а по отношение на цената - вече всички от конкурентите са по толкова. Електрическата КИА с два мотора е 160 000, та това даже може да се определи, като евтино.

    Коментиран от #12

  • 3 някойситам

    57 26 Отговор
    Субару за 120 000 лв? Не, мерси!
  • 4 Караиванов

    27 17 Отговор
    Сериозен и изчерпателен материал за една хубава, макар и електрическа, кола. Но то това е бъдешщето, трябва да свикваме.
  • 5 О. Ч. З

    30 11 Отговор
    Като всяка нова технология е нормално да е на висока цена
    Като наводнят пазара със такива брички след д 2 или 3 години цените ще им станат на половина важна е конкуренцията
  • 6 Това е

    14 18 Отговор
    Тойота Ярис Крос, емблема Субару

    Коментиран от #38

  • 7 Иво

    22 6 Отговор
    Това е модел с добра концепция но при тези цени няма шанс да се наложи на европейския пазар.
  • 8 Ти да видиш

    40 8 Отговор
    Ako предлагат таа консерва със бензинов генератор за ток взимам я! Иначе закъсаш ли у гората,кумчо вълчо ше ти скрои шапката,на шофьорките може и друго да им направи!🙄🙄🙄😜

    Коментиран от #31

  • 9 Така е

    44 2 Отговор
    Това бил масов сув с цена 120х.Какви времена.Прочитайте каквото пишете. Малко реализъм не е излишен.И за над среден европеец 60х евро са сериозен разход.
    РАВ почва от 59х. лева в БГ.А 7местен Ландкрузър е 100х лева.Все повече не разбирам как цените на двг и ел се доближавали.Давам премери с Тойота, защото от много години са една марка.
  • 10 Физика

    29 20 Отговор
    При първият дъждец, да не говорим за сняг, тези 2 тона стават недвижимост!
  • 11 Скъпо

    35 3 Отговор
    Покажете нещо по достойно за джоба на българина

    Коментиран от #24

  • 12 Фен

    12 8 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Това не е subaru .това е нещо !?!!!? съвместно с toyota има същата toyota.
    Само емблемата е обща със марката. А до киа ев6 е двойно по-мощна по космическа от това ......
  • 13 Град Козлодуй оригинала

    24 11 Отговор
    Да му убиеш дизайнера
  • 14 Буха ха

    42 4 Отговор
    Цените били прилични?7? Нескописан опит за просташка шегичка.
  • 15 Директора

    24 7 Отговор
    Подигравка е да показвате такъв "off-road" и да го свързвате със Субаро и проходимост. Та тези пътища са проходими за всеки средностатистически автомобил с предно предаване, не се излагайте, моля ви. Или дайте истински пътища, или по-добре не разваляйте отличните впечатления, които имаме за проходимостта на Субару. За гумите да не отварям дума. Гуми за асфалт, а уж офроуд. Стига стига...

    Коментиран от #45

  • 16 Трибека

    22 2 Отговор
    Мен ми стига стара Трибека за 8 % от цената на това. И да й стане нещо, пак ще я продам за половината пари, дреме ми. А това тука след една година колко от цената си ще загуби - 20 %, повече ? Немам вера на такива.

    Коментиран от #17

  • 17 Р2 program

    10 11 Отговор

    До коментар #16 от "Трибека":

    На мен пък ми харесва, а и имам пари за такова. Само да се появи у нас и го купувам
  • 18 Ироничен

    24 0 Отговор
    "Те варират в диапазона 115 990 - 123 590 лева с ДДС."
    =========
    Да си я карат. Повече от 10 заплати за тенекия не давам!

    Коментиран от #20

  • 19 огидог

    28 3 Отговор
    а някакъв коментар за максималната скорост:))) космос 160км.:)))) и чичо гошо с голфчето за 1500лв да ти светка на магистралата ,че се моташ:))))))))))))))))
  • 20 тортаСлук

    12 2 Отговор

    До коментар #18 от "Ироничен":

    10 са много даже. Макс 4-5 месечни заплати.
  • 21 Дфен

    12 1 Отговор
    Грозно табло
  • 22 мвнтхпф

    19 1 Отговор
    Явно сто хилки никой не ги брои за пари вече. Както някой по-рано е писал, "Какви времена, какви нрави, какво чудо доживяхме!".

    А и явно и аз съм от тъпите и задръстени, които не знаем как да изкарваме толкова пари, че 120 хил. лв. да са ни "прилична" цена за кола. Преди 15 години си купих кола от магазина и явно няма да повторя. Не виждам как ще се пречупя да дам толкова пари за кола. Да повторя - за КОЛА, не за самолет или космически кораб. То верно ще взема да загледам колко пари чинят малките хеликоптери...

    За толкова пари тая кола трябва да може да прави някаква извънземна мусака и други работи, бе!
  • 23 дилър на електрокари

    13 3 Отговор
    така рекламата я видяхме .остава да видим до края на годината колко българи ще си купят от тия електрокари?
  • 24 автоджамбазов

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Скъпо":

    по-достойното е на някоя немска автоморга ако може трета ръка.

    Коментиран от #30

  • 25 дидо

    6 9 Отговор
    направили са асвалтов тъпняк неспособен на офроуд

    Коментиран от #27

  • 26 абсурд

    10 9 Отговор
    Аз толкова грозна, но пък скъпа кола не съм виждал
  • 27 един от многото

    9 5 Отговор

    До коментар #25 от "дидо":

    Прав си този терен извън асфалта ще го премина и с ролкови кънки!
  • 28 Отвратен

    12 2 Отговор
    Вместо мокет по таблото трябва да лсожат БУЛАНА в червено! За младите джендърчета, които се възхищават на тази пародия на автомобил да проверят в гугъл какво е това! Такива малоумщини предстоят да видим в таблетостроенето че ума ти занайде!
  • 29 КУКУКУ

    11 3 Отговор
    123 000 Лева, ам чи то без пари ве! А сега сериозно, тъпите шеги настрана...адски е скъпа тази кола!!Отвън е копие на недоразумението Тойота RAV4, аз лично ако трябва да дам 123 000 лева , ще си купя нещо по-така.Не че ги имам де:)
  • 30 бате

    6 3 Отговор

    До коментар #24 от "автоджамбазов":

    бас ловя че, от моргата ще държи повече и за жълти стотинки ще върви без проблем.

    Коментиран от #34

  • 31 КУКУКУ

    4 2 Отговор

    До коментар #8 от "Ти да видиш":

    Има такава кола, Опел Ампера
  • 32 Летящият

    4 12 Отговор
    ГРОЗДЕТО Е КИСЕЛО, казала лисицата и си ублизала ........!
  • 33 Реалист

    12 0 Отговор
    След някоя година, мизерните жаблета, като я разцепят от каране, ще дойде нов внос в България... На 150 000км "РЕАЛНИ", с по 2 санта кит по веждите и вратите...
  • 34 Автоджамбазов

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "бате":

    прав си !!! мойта е VW втора употреба за 15 год. смених съединител и някои дребни работи. ко да се прави и аз искам нова ама тия у Парламенто не дават !!
  • 35 Не благодаря

    4 1 Отговор
    Тойота с друга Емблема
  • 36 Импреца

    5 1 Отговор
    Рали автомобилите не надвишават 1200кг, а максималната скорост не е ограничена. С това тегло електрокарите изобщо не са за "извън пътя".
  • 37 Българин

    8 0 Отговор
    115000лв ? Знаете ли колко много пари са това за една кола, особено за българина.
  • 38 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Това е":

    Почти сте прав , на външен вид много си приличат. За съжаление това не може да се избегне. Под облеклото са различни както и цената, която е в полза на яриса, но той е хибрид.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Съдията Дред

    1 0 Отговор
    И сигурно ще се произвежда от Тойота ? И без това сега Сузуки купува Тойота Корола хибрид, и го продава като Сузуки Суейз, за да влиза в нормата по отношение на емисиите. Тая "съвместна разработка" е пак с тая цел,но вече са променили леко тойотата.
  • 41 Кози

    1 1 Отговор
    какъв е смисълът от ревю на тази кола в този сайт? Потенциалният собственик на такъв автомобил не е сред читателите на Факти
  • 42 ЧАПАЕВ

    1 2 Отговор
    МОЖЕ ЛИ ДВА БРОЯ? ЕДНАТА ЗА ЧАСТИ.
  • 43 Готин

    1 1 Отговор
    Ще купя едно на жената. Хем ще "кифлее" по село ( щот тука е така, всяка е със СУВ), хем ще ходи с него да вади картофи по нивата. Екстра е за грандоманки и селянки.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Директора":

    Оутбак H-6 3000 208 коня 2002 г. 332 лв данък евро 3. Имам копче POWER , имам и копче VDC OFF (Varialble differential control...тоест без системи против пробуксуване)! Давам кик , изкопавам 4 дупки и излитам ниско! ...зимата се приплъзнах на гладкия цимент на еко-то и се спрях в колоната , изкъртвайки обшивката от метал, без дори пукнатина на бронята....оказа се че не съм виновен защото те не са си изчистили от снега:)
  • 46 Петела

    0 0 Отговор
    Нищо не казано за шумът в купето. Японците по принцип не обръщат внимание на този "детайл"
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.