Аналитичната агенция Focus2move състави класация на кросоувъри и SUV-та, които са най-популярни на световните пазари през 2022 г. Лидерството в SUV сегмента продължава да се държи от Toyota RAV4, която през първата половина на тази година е продала 371 000 екземпляра, заемайки 2.5 процента пазарен дял.
Въпреки това, RAV4 все още изостава от резултата от миналата година: според резултатите от 2021 г. Toyota успява да продаде тогава 1 132 000 екземпляра от RAV4, тоест приблизително 566 хиляди за шест месеца.
В класацията за кросоувърите бестселъри Toyota RAV4 е следвана от корейския кросоувър Hyundai Tucson. 273 000 души са го избрали през първите шест месеца на 2022 г., което му осигурява 1.8% дял от пазара на SUV автомобили. Челната тройка допълва още един "кореец" - KIA Sportage с 221 000 продадени бройки и 1.5 на сто дял.
Четвъртото място в класацията се заема от китайския кросоувър Wuling Hongguang Mini EV, най-популярният електрически автомобил в Китай, който не изостава много от Sportage. Продадените екземпляри за шест месеца са 202 000. Същият резултат демонстрира и Volkswagen Tiguan, който обаче пада с три позиции в класацията.
Шесто място заема друга Toyota - Highlander с 186 000 продадени бройки, която за разлика от Tiguan успява да се изкачи с три позиции въпреки производствените проблеми на Toyota. Honda CR-V със 181 хиляди автомобила заемаседмото място в класацията на агенция Focus2move, а Mazda CX-5 е на осма позиция със 171 хиляди продадени коли.
Единственият модел в топ десет от премиум класа е Mercedes GLC, от който са продадени 166 000 броя. Mercedes-ът заема девето място. Класацията се допълва от втория китайски автомобил в нея - BYD Song, който скача с 32 позиции благодарение на 163-те хиляди продадени коли.