Отидете към основна версия

51 383 32

Корейските автомобили вече удовлетворяват клиентите много повече от "Германския премиум"

  • корейски автомобили-
  • kia-
  • hyundai-
  • genesis-
  • удовлетвореност

Марките Kia, Hyundai и Genesis, притежание на корейската корпорация Hyundai Motor Group оглавиха глобалното проучване на автомобилната удовлетвореност, като изпревариха традиционно силните в това отношение световни премиум автомобили. Това сочат данни на американската маркетингова и информационна агенция JD Power.

Премиум сегмент

При най-луксозните модели, в т.нар. Tech Experience Index (TEI) Genesis оглавява списъка на премиум марките с 643 точки. Назад останаха Cadillac (584), Mercedes-Benz (539) и Volvo (526). Отбелязва се, че Genesis оглавява класацията за втора поредна година.

В същото време, в името на автомобилната мода, Genesis сега все повече навлиза в зоната на „електричеството“. През второто тримесечие на тази година марката е продала 8 948 изцяло електрически модела GV60, GV70 EV и G80 EV по целия свят. И тази тенденция, според представители на Genesis, само ще се увеличава.

Масов пазар

Сред автомобилите от така наречения "масов пазар" пък няма равни на Hyundai - компанията оглави класацията с 534 точки. И това, очевидно, не ѝ е непознато, защото това е третото поредно 1-во място (преди това печели приза през 2020 г., 2021 г.). В общата класация Tech Experience Index (TEI) продуктите на Hyundai заемат 4 позиции, изпреварвайки премиум модели на Volvo и BMW.

Марката Kia следва Hyundai плътно по петите с 495 точки, което се възприема от представителите на компанията като отличен резултат. „Ние отново сме признати за една от най-иновативните марки от JD Power и това затвърждава статута на Kia като всеобхватен лидер в индустрията“, каза Стив Сентър от Kia America. „С такава висока удовлетвореност на клиентите в различни области, включително дизайн, надеждност и сега иновации, ние няма да почиваме на лаврите си и ще продължим да се движим напред във всички области на развитие.“

Автомобилите се оценяват за 90 дни

В проучването, което е проведено от февруари до май 2022 г., са участвали 84 165 собственици на автомобили сред онези късметлии, които са закупили нов автомобил тази година и са успели да го притежават поне 90 дни.

US Tech Experience Index (TEI) класира новите технологии и клиентското изживяване на всеки обявен производител на автомобили въз основа на различни аспекти като удобство, автоматизация, информационно-развлекателни системи и мрежи. Всеки автомобил получава потребителски точки в общо 4 категории и 35 технологии. Максималният възможен резултат е 1000.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 51 гласа.

Свързани новини