Kia официално потвърди разработката на пикап на рама. Пресслужбата на автомобилния производител съобщи, че на път е пикап, който "ще отговаря точно на предназначението си". Разработката на пикапа Kia е стартирало през 2020 година, като целите са товарен капацитет от 1000 килограма и максимално тегло от 3 500 килограма. Конкуренти ще са средноразмерни модели на Ford и Toyota, също изградени на рама.
Сега, австралийски журналисти научиха от дилъри, че проектът се нарича Kia TK. Говорим за всъдеход на рама с дизелов двигател. Според шпионските снимки за основа ще бъде взет модела Mohave, но зад двуредовата кабина ще има товарна платформа. Основният пазар за пикапа е Австралия: местният офис на Kia лобира за разработването на такъв модел повече от пет години.
По предварителни данни пикапът Kia ще дебютира във версия с четири врати със задвижване на четирите колела и с 2.2-литров турбодизел CRDi (200 к.с., 440 Нм). На някои пазари пикапът може да се предлага със задно задвижване и с 2.5-литров бензинов двигател. В бъдещата топ версия се предвижда нов шестцилиндров 3.0-литров турбодизел (277 к.с., 588 Nm) от Genesis GV80: с този двигател пикапът Kia ще може да предизвика Ford Ranger Raptor.
Прототипите на пикапа Kia вече се тестват по обществени пътища, проектът е официално потвърден, така че дебютът най-вероятно ще се състои през 2024 г. Австралийските журналисти смятат, че новостта ще влезе на австралийския пазар не по-рано от 2025 г. А изцяло ново SUV на Kia беше отложено за по-добри времена : електрическите модели и пикапите са с приоритет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Жерар Дьожарден
Коментиран от #2, #4
10:03 29.05.2023
2 Леля Гошо
До коментар #1 от "Жерар Дьожарден":
Пикап с бензинов двигател вместо дизелов е особено неудачен избор ако пикапът е 4х4 и се ползва по предназначение, т.е. превоз на хора и товари по всякакви пътища, вкл. офроуд, теглене на ремарке и пр. а не за ходене до мола.10:51 29.05.2023
3 Селянин
11:13 29.05.2023
4 Антон
До коментар #1 от "Жерар Дьожарден":
Само така си мислиш. Хората не карат само малолитражки в града.Коментиран от #5
12:39 29.05.2023
5 Жерар Дьожарден
До коментар #4 от "Антон":
От формулата даваща връзка между мощност и въртящ момент се вижда че мощността зависи от въртящият момент линейно.Бензиновите двг имат по висока мощност която обезсмисля въртящият момент с който се хвялят дизелите от там следва и правилният извод че от високият въртящ момент а от тук и от самият дизел няма никакъв смисъл.Щом имаш по голяма мощност при бензиновите двг.Няма как въртящият момент да е значима компонента като той се компенсира изцяло от по високите обороти при които работят бензиновите двигатели.Дизеловият двг се е налагал Винафи по политически причини а не по технически такива.Коментиран от #6
13:06 29.05.2023
6 Леля Гошо
До коментар #5 от "Жерар Дьожарден":
Това че си се опитал да попрочетеш нещо е похвално, лошото е че не си го разбрал и че нямаш практически опит. Вероятно си се научил на Лада, имал си някоя стара Астра и си мечтал за Голф.Формулата за мощността е обороти умножени по въртящия момент. Тъй като въртящият момент на дизела на ниски обороти е по-висок от бензиновия, когато си на офроуд, в критични ситуации не е необходимо да даваш много газ за да не заглъхне мотора, както е при бензина. А като дадеш много газ и забоксуваш, не е добре
Ако не си го изпитал, едва ли ще го разбереш.
Освен това, ако едва пъплиш горе из балкана, дизелът е ЗНАЧИТЕЛНО по икономичен.
Коментиран от #7
22:18 29.05.2023
7 Жерар Дьожарден
До коментар #6 от "Леля Гошо":
Математически съм прав а това ти в каква кал ще влизаш си е твоя работа.Факта е кой има повече йоне и това съм аз с бензинката това е основното.Коментиран от #9, #10, #11
00:50 30.05.2023
8 Забрайл съм си името
08:26 30.05.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Теслар неподострен
До коментар #7 от "Жерар Дьожарден":
IT специалист си нали ?23:44 24.07.2023
11 Физик
До коментар #7 от "Жерар Дьожарден":
Чистата математика е за смятане. В живота само с математика не се получат нещата.19:47 28.07.2023