Предвид все по-високите цени на бензина, българите все по-често започват за обръщат внимание на автомобилите с газови уредби. У нас обаче болшинството такива коли са с вторично монтирана газова уредба, която не предоставя същата динамика и разход, както фабричните АГУ.
Преди да ви разкажем за корейските автомобили, работещи само на газ, ще припомним някои особености на автомобилните газови уредби, работещи с пропан бутан. За автомобилите с инжекционни системи, каквито всъщност са почти всички у нас, е необходима по-сложна и респективно по-скъпа газова уредба. Новите газови уредби са три основни вида и се разделят на четвърто, пето и шесто поколение. При АГУ-тата от четвърта генерация има електронен блок за управление, газови инжектори и газов изпарител.
В нашия случай обаче става дума за най-съвършените и респективно най-скъпите газови уредби - тези от шесто поколение. Най-съвременните системи, тези от шесто поколение също впръскват горивото в течно състояние, но не чрез отдели, както при пето поколение, а чрез стандартните дюзи. Стартирането на двигателя е възможно на газ при всякакви температури и не се отразява негативно на работата му дори и при много студено време. Освен това тези системи са и най-икономични. Проблемът е, че са много скъпи, а повечето хора, които си монтират АГУ в автомобила го правят с цел икономия.
Именно поради тази причина във фокуса ни попадна фирмата carsbg11, която е оторизирана да предлага на нашия пазар автомобили от марките Hyundai и Kia, които заводски са произведени с гореспоменатите газови уредби от шеста генерация. Те работят само и единствено на пропан бутан. Фирмата предлага автомобили с гаранция от една или две години или 35 000 км на година пробег, а колите, които внася са много интересни не само на външен вид, а и от техническо естество.
За какво става дума? Това, както вече споменахме, са модели на марките Hyundai и Kia, произведени в Корея и разполагащи с лесни за поддръжка и изключително здрави атмосферни двигатели. За да могат тези автомобили да се продават у нас, те притежават TUV сертификат и специално разрешително от българския контролен орган "Контрол-тест".
Освен това преди да пристигнат в България, фирмата вносител ги ревизира по 150 пункта, подменя се каквото е необходимо и чак след това е възможно издаването на гаранция, сходна с тази на новите автомобили. Корейските коли с фабрична газова уредба на течна фаза, които се внасят у нас, обикновено са на възраст три години, а пробегът им е от порядъка на абсолютно доказуеми и реални 150 000 километра.
Моделите са оборудвани с двулитрови двигатели (Hyundai Sonata, Kia K5), с трилитрови агрегати (Kia K7, Hyundai Grandeur), а топмодели, като уникалната Kia K8 например, разполагат с 3.5-литрови мотори с вътрешно горене. Всички автомобили работят с класически автоматични скоростни кутии, които също са изключително надеждни.
Статистиката сочи, че при правилна поддръжка, такива автомобили могат да достигнат и пробег от един милион километра, без да се налагат сериозни ремонти. И това не са само думи. Вече има няколко таксѝта у нас, които са минали въпросната отметка от 1 млн км. А като споменахме правилна поддръжка, трябва да кажем и как се случва тя в България.
Българо-корейската компания има изградена мрежа от доверени сервизи и самата тя е вносител на всички резервни части. Любопитното е, че резервните части са оригинални, директно от производителя, а повечето от тях са налични на склад у нас. Налични, тук в България са и над 150 автомобила, така, че няма да се налага да чакате, а изборът съвсем не е малък.
Колкото и да звучи клиширано, то е факт, че автомобилите изглеждат, като нови, а техническото им състояние наистина е такова. Така, че ако искате икономична и здрава кола, обърнете внимание на предложенията на carsbg11 . единственият сертифициран вносител на корейски автомобили работещи само на газ в България.