Отидете към основна версия

66 188 19

Цените на автомобилите най-накрая започнаха да падат. Ето какви са причините и прогнозите

  • нови автомобили-
  • употребявани коли-
  • цени-
  • прогнози

Редица марки автомобили започнаха да продават коли на цена под обявената "на табелата", нещо, което някога беше нормално, но стана рядкост през последната година или повече. По информация на CNN, за първите шест месеца на тази година цените на новите коли са се продавали средно със 700 евро над препоръчаната от производителя цена на дребно. По данни на Edmunds обаче, през последните няколко месеца цените са паднали средно до около 230 евро.

Въпреки че някои марки обаче все още искат много повече. Налични модели на Land Rover средно все още се продават с 4 500 евро над цената по ценова листа, докато моделите на Kia се продават с около 1 600 евро. Honda също държи високи цени, като за налични автомобили се иска сума, по-голяма средно с 1 360 евро.

Според анализаторите от Cox Automotive, като цяло купувачите, които пазаруват масови, нелуксозни превозни средства, са склонни да плащат повече за наличен автомобил, отколкото купувачите на луксозни автомобили. Въпреки че купувачите на луксозни автомобили, които съставляват около 17% от пазара, все още плащат по-високи цени като цяло - 66 000 евро средно в сравнение със 44 000 евро за бюджетните марки.

Малката разлика в ценовите надценки може да отразява факта, че нелуксозните автомобили в много случаи имат опции и функции, подобни на тези в луксозните автомобили, казва специалистът на Cox Марк Ширмър. Сега търговците просто изискват клиентите да плащат за това, което продуктът действително предлага, колите се продават с много екстри и не се гони по-ниска цена.

Като цяло, анализаторите на автомобилното ценообразуване в Cox показват, че купувачите плащат средно 527 над базовата цена, определена от производителя. Това е по-висока сума от тази, която посочват от Edmunds , но отново по-ниска от по-рано през годината. (Разликата е свързана с методите на анализ и специфичните източници на данни).

Някои производители, като Ford и Honda, отчитат желанието на дилърите да се справят с ниски запаси, по-високи цени и по-дълго време на чакане, за да получат своите по-добри печалби. Ръководителите на тези компании са на мнение, че никога няма да се върнат назад в дните, когато се даваха сериозни отстъпки.

Макар и все още ограничени, особено за някои производители като Honda, запасите от превозни средства са най-високи от юни 2021 г., $Ако потребителите са гъвкави по отношение на марката и модела, ще бъде възможно да се намери добра сделка в разпродажбите в края на годината", каза Ребека Ридзевски от Cox Automotive.

Някои големи SUV-та, като Volvo XC90, например се продават със сравнително големи отстъпки от 1500 до 2000 евро под цената на табелата. Volvo и Lincoln като цяло са двете автомобилни марки в света, които предлагат най-големи отстъпки, според данни на Edmunds. Buick е друга марка, предлагаща доста големи отстъпки, според Cox, но и двете аналитични компании не отчитат почти никакви отстъпки от европейските производители на автомобили.

Така или иначе статистиката показва, че цените на новите автомобили започват леко да падат и на този пазар се наблюдава по-серозно раздвижване. Има обаче и нещо, което може отново да намали продажбите на нови коли. Фактите показват, че и цените на употребяваните автомобили също започват да падат, при това с по-големи процентни темпове от новите - нещо, което може да тласне купувачите на нови автомобили обратно на пазара на употребявани, твърдят от Cox.

С инфлацията и високите цени на бензина, собствениците на по-евтини, икономични модели ще получат най-добрата цена за своите употребявани коли, пише анализаторът на Cox Automotive Брайън Финкелмайер в скорошен доклад. Тези, които търгуват със сравнително нови и по-големи и скъпи превозни средства обаче могат да бъдат разочаровани. Защото те са ги купили от дилъра прекалено скъпо.

Каквото и да си говорим обаче ще трябва да мине доста време, преди пазаруването да се върне към начина, по който беше преди, когато купувачите можеха да договорят големи отстъпки за повечето превозни средства, казва Друри от Edmunds. Това със сигурност няма да започне да се случва до края на 2023 г. или дори през 2024 г., завършва експертът.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 25 гласа.

Свързани новини