Last news in Fakti

4 Януари, 2023 12:59 53 612 62

5 причини да не купувате нова кола на лизинг

  • автомобил на лизинг-
  • лизинг-
  • нови автомобили

Без значение каква е ситуацията в живота ви, умният ход винаги е да прочетете дребния шрифт

5 причини да не купувате нова кола на лизинг - 1

Лизинговите схеми, които дилърите ви предлагат за да си купите чисто нов автомобил правят колата на лизинг много примамлива. В крайна сметка лизингът поддържа ниски месечни плащания и можете да си позволите ново возило. Въпреки че лизингът предлага някои предимства, особено ако сменяте колите на всеки няколко години, той също е пълен с недостатъци.

Ето пет от тях, описани от ресурса nasdaq.com. Някои от недостатъците не важат за нашата страна, но има такива, на които трябва да обърнете внимание. Или с други думи този материал има за цел да ви накара да четете по-внимателно договора за мизинг на автомобил.

Инвестиция в чуждо имущество

Лизингът означава никога да нямате собствен капитал в превозното средство. Никога не можете да си върнете парите, които вложите в него. Всички екстри, с които дооборудвате колата, са от полза само за дилъра.

Ограничения на пробега

Някои дилъри ограничават пробега на лизингова кола от 12 000 до 15 000 годишно. Това се прави по две причини. Те не само ще могат да препродадат колата с малък пробег за повече пари, след като я върнете обратно, но и в договора ви се казва, че ще трябва да платите за всеки километър, изминат над лимита.

5 причини да не купувате нова кола на лизинг

Географски ограничения

Ако сте решили да вземете автомобил на лизинг, прочетете внимателно договора. Възможно е дилърът да е включил клауза, че не можете да се преместите в друг град или държава с лизинговото превозно средство. За някои тази клауза е ограничаваща.

Променливи доходи

Да кажем, че животът върви страхотно, но какво се случва, ако се разболеете или загубите работата си? Ще имате ли достатъчно пари в спестовната си сметка, за да плащате лизинга или ще останете без транспорт?

Допълнителни разходи

Договорът за лизинг на автомобил определено не е забавно четиво. Ако прочетете договора достатъчно внимателно, ще откриете доста допълнителни такси и задължителни ремонти и обслужване (въпреки че колата не ви принадлежи). Ще има и солидна такса за прекратяване на договора, ако решите да го прекратите по-рано.

Заключение

Въпреки тези недостатъци, лизинговите договори са идеални за някои. Например, ако имате високоплатена работа и искате да си придадете образ на успял човек, когато шофирате, автомобилът на лизинг може да бъде най-рентабилният начин да направите това. Без значение каква е ситуацията в живота ви, умният ход винаги е да прочетете дребния шрифт, преди да вземете окончателно решение. Ако нямате налични пари или пък не сте сигурен в постоянните си доходи, то обърнете внимание на малкоупотребяван автомобил - макар и не чисто нов, той ще си е ваш, което е далеч по-добре от финансова гледна точка при евентуална препродажба и не само.

5 причини да не купувате нова кола на лизинг


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 90 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Причина

    85 5 Отговор
    номер едно: няма пари.
  • 2 Име

    88 24 Отговор
    Супер е, че има такива статии, защото повечето са спонсорирани от лизинговите компании и те убеждават, че едва ли не това е великата работа. Но простите хора не ги четат за съжаление, взима новата кола - един месец е тарикат и после - олеле малеле.

    Коментиран от #20, #27, #35

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Алексей

    60 15 Отговор
    Инвестиция в чуждо имущество - това е номер едно при лизинг за физически лица. Ако имате пари, по-добре е да вземете заем от банка и да си купете колата. По-изгодно е от договор с лизингова институция. Изплащайки колата инвестирате във ваша собственост. Застраховките за автомобил на физическо лице може да са по-изгодни от автомобил на лизин, при който се прилагат условия като за рент-а- кар. Лихвата за лизинга е по-ниска от лихвата за банков заем, но допълнителните такси по лизинга изравняват тази разлика.

    Коментиран от #44

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Иванчо Сериозния

    42 50 Отговор
    аз мисля че лизингат е добра оферта взимаш нова кола караш плащаш 200-300 на месец и мяташ на следващи като ти писне винаги караш нова кола независимо от обстоятелствата

    Коментиран от #10

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Някой си

    53 6 Отговор

    До коментар #7 от "Иванчо Сериозния":

    Не е конкретизирано,за оперативен или финансов лизинг става въпрос?Излиза много повече от 200-300 лв/месечно.Това са рекламни уловки,например-първоначална вноска -35%,накрая на лизинга,още 35%,а оставащите 30% ти ги правят на вноски за 5 години.Тогава,60 вноски по 300 лв.Обслужване-500 лв,масло и филтри-450,Каско-2000,лихви,таксички разни тарикатски,с дребни буквички.Преди 2 години,моите сметки показаха,че ако си купя нов бус за 15000 км/годишно,ще ми излиза по-скъпо от товарно такси с шофьор...

    Коментиран от #15

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 За оперативен става въпрос

    34 1 Отговор

    До коментар #10 от "Някой си":

    За оперативен става въпрос. Журналистите не правят разлика. Не е много изгоден за физическо лице, освен ако не искаш винаги да караш до 4 годишна кола и да не се занимаваш с глупости при подмяната и. Което не е лошо :)

    Коментиран от #17

  • 16 Аз пък

    49 6 Отговор
    Аз пък знам поне 10 причини защо да не си купувате нов автомобил, ако стария ви още го бива, не сте комплексар и не ви пере кълвача по главата да карате нови ламарини !!!

    Обобщават се в максимата на производитела - Не е трудно да направиш нещо да работи, трудното е да го направиш планово да се скапе !!!
  • 17 Оперативен лизинг

    29 5 Отговор

    До коментар #15 от "За оперативен става въпрос":

    Оперативен лизинг за Дачия Сандеро вече е над 1000 лв на месец, няма 200 няма 300 няма 500. То и с финансовият лизинг, вече при тези цени с 20% първоначална и 10% остатъчна стойност, мезечните 72 вноски са над 400 към 500 лева.
  • 18 ПотУРКо

    23 76 Отговор
    Статия за клошари! От такива са и коментарите! Пълна трагедия на овцедушните бедняци тъдява! Плаче ми се като чета малограмотните изказвания на просяци с хиляда лева доход на месец!

    Коментиран от #31, #33, #34, #39, #41, #48

  • 19 Турбо

    31 5 Отговор
    Авторът говори за оперативен лизинг,който е нещо като дългосрочен наем.В края на периода колата се връща.При финансовият лизинг дилъра ми приема старата кола за първоначална вноска.Остатъка от цената се дели на 60 месеца и се получава месечна вноска.След изплащането на колата може да я придобиеш или да я върнеш като първоначална вноска за следващата.

    Коментиран от #22

  • 20 Мунчо

    43 5 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    А като теглиш 20-30к заем за да си купиш "нов внос" на 500к км. смяташ ли колко лихва ще връщаш към банките, отделно колко още ще набуташ в тоя "кош" да го "съживиш".... и като теглиш чертата след 4,5 годинки тая кола е станала 50к лева.... с реално ще струва 10-15к....абе вложението в ламарина(пластмаса) вече е доста скъпо удоволствие за "Ганьо" с хиляда лева заплата... 😂
  • 21 Тодор

    39 4 Отговор
    Наистина си взех кола на лизинг. В договора пише, че мога да пътувам в EU, Турция, Македония и Сърбия. Цялата лихва е към 3 х лв, за 5 години. Не ми се вижда много. Предимствата изглежда са, че колата не е твоя, но автокаско е уловката. То е доста солено и плащаш още и данъка. Обаче който не може, да не се хваща на хорото!

    Коментиран от #28

  • 22 Бате Иво

    11 7 Отговор

    До коментар #19 от "Турбо":

    Той я приема ама по негова оценка не по пазарна

    Коментиран от #23, #29

  • 23 Турбо

    22 4 Отговор

    До коментар #22 от "Бате Иво":

    Ако не си доволен от оценката на дилъра,може да не върнеш колата и да си я продадеш сам.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 ЧИЧО МАНЧО

    9 3 Отговор
    АЗ КОСМИЧА СИ ГО ПЛАЩАМ В КЕШ ДЕТО ЩЕ ДОДЕ , НЯМА Л.........Г НЯМА Д.........Г , ПАРИТЕ СА МИ НАТРУПАНИ В БУРКАНБАНК ОТ ТЕЗ ГОЛЯМИТЕ 3 ЛИТРОВИТЕ ЗА ЗИМНА ТУРШИЯ !!!😂😃🤣😁😄😀🤣😁😃😂😃🤣,.
  • 26 Пламен Нечев

    15 7 Отговор
    Пълни глупости! Статията не отговаря на истината, само е преписана и преведена от някъде.
  • 27 Пламен Нечев

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Това което описвате са единични случаи. Има хора които си купуват и следващите автомобили на лизинг.
  • 28 Пламен Нечев

    8 8 Отговор

    До коментар #21 от "Тодор":

    Защо да е солено каското? Цената е същата като при директно сключване на ФЛ.

    Коментиран от #58

  • 29 Пламен Нечев

    12 4 Отговор

    До коментар #22 от "Бате Иво":

    Много сте прав, винаги е по изгодно сам да си я продадеш, но......
    Все пак дилъра поема след това риска от спад в цените, дилъра се занимава с бумащините, дилъра поема обажданията и огледите 50% от които са малоумни, все пак и този дилър гледа да спечели някой лев....и т.н.

    Коментиран от #59

  • 30 Бай Х

    14 8 Отговор
    Кола на изплащане е като съпруга за общо ползване !
    А в съветска страна,като България,това носи и още много странични изненади.
    И накрая,,остатъчната стойност"е чистата печалба на лизингодателя,т.е.сумата с която си щастливо прекаран !!!
  • 31 Електричка

    19 2 Отговор

    До коментар #18 от "ПотУРКо":

    Извинете,бихте ли споделили колко според вас е месечният доход с който няма да сме клошари?

    Коментиран от #42

  • 32 Порно

    12 4 Отговор
    Лизинга е изгоден само за фирми поради данъчните облекчения. За физическо лице си е набутване отвсякъде.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Никси

    8 2 Отговор

    До коментар #18 от "ПотУРКо":

    на такъв като тебе само в устната кухина с 200 , за да разбереш защо !!! ТЪПАНАР
  • 35 бобо

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Сложих ти минусче /което е без значение/. После прочетох коментарите до края. Дължа ти извинение.
    Наистина засегна нечии интереси.
  • 36 Само питам

    11 11 Отговор
    Тази статия специално ьа Ганьо ли е написана, защото в белите държави хората си сменят колите на 3-4 години. Европейците не са като Ганьо, чрез колата да демонстрира статут. Европейците ди купуват каквито коли си искат, защото могат с техните заплати, не са роби на комунистическата номенклатура. За швейцарците няма да ви говоря, те са друга бира.

    Коментиран от #50

  • 37 Тито13

    3 15 Отговор
    Поредната глупава статия, има два вида лизинг и всички умни ги ползват цял живот. Само глупавите дават цялата сума на куп.
  • 38 Тито13

    2 14 Отговор
    Поредната глупава статия, има два вида лизинг и всички умни ги ползват цял живот. Само глупавите дават цялата сума на куп.
  • 39 ЧИЧО МАНЧО

    12 1 Отговор

    До коментар #18 от "ПотУРКо":

    АКО ЗАГРЕБА С ЕДНА КОФА ОТ ФАДРОМА L-34 ,ЩЕ ТЕ ПОСИПЯ ЦЕЛИЯ С ПАРИ И ЩЕ ТЕ ПО ЗАТРУПАМ МАЛКО МНОЖКО ОБАЧЕ , ТЪЙ ЧЕ НИДЕЙ СЕ ИЗКАЗВА НЕПОДГОТВЕН ДЕТО НЕ ПОЗНАВАШ ХОРАТА , КЛОШАР ЩЕ ВИКАШ НА БАБАТИ ОТ КАСПИЧАНСКИ , ТУТРАКАНСКИ ОКРЪГ ЯСНО ЛИ ТИ Е , ДА НЕ ВИДИШ 2 ДИОПТЪРА ДАЛЕКОГЛЕДСТВО НАБЪРЗО ,ТРИМАТА ОТ ЗАПАСА И С ДЕЦА НА МОРЕ !!!😄😄😁😁😃🤣😂😁😀😄😂😃
  • 40 Омърчиегутуроан коърбъчефърчуй

    0 5 Отговор
    Кви са тия глупости?
  • 41 5 лева

    10 0 Отговор

    До коментар #18 от "ПотУРКо":

    Ееее не така остро,някои от нас харесват стари брички...клошарски...
  • 42 Даааа

    15 3 Отговор

    До коментар #31 от "Електричка":

    Еми според днешните цени на храни, горива, отопление, и т.н....минимум трябват 3к на човек, за да може да си позволи да живее що годе нормално, а ако е семеен с две дечица... то не знам как биха се справили с по-малко от 5,6к на месец... Това са фактите, всичко друго е бля, бля,бля....
  • 43 Гост

    6 4 Отговор
    Пълни небивалици! По точките (без ограничението за ползване, защото то се налага според колата, НО от застрахователя):
    1. А покупката на жилище с ипотека, какво е?
    Да не коментираме, че лизинга е с опция за придобиване…
    2. Ограничението на пробега е в пряка зависимост от финансовите условия! По ниско начална вноска, и по висока остатъчна стойност носят по малки вноски, но има рестрикция за километрите, всеки си прави сметка, никой не ти го налага.
    3. Променливите доходи важат за всичко! Ами ако имаш ипотека? Лизингодателите са гъвкави, никой не иска да загуби сигурни месечни плащания, има възможност за преструктуриране на вноската!
    4. Допълнителните разходи са ясни от началото! Все, при поискване получава погасителния план и може да си сметне крайната сума! Лихвите се движат от порядъка на 1 лев и надолу на ден! Разходите за поддръжка са ясни, ТО също може да се поиска, отделно ако искате гаранция, то трябва да я обслужвате по план, и не къде да е! А пък за предсрочното погасяване, ами на война едната таксата е 250 лева, което ако е много?

    Общо взето, нищо интересно не е написано!
  • 44 Димитър

    8 4 Отговор

    До коментар #4 от "Алексей":

    Алексейчо, не си проветрявай устата! Не си прав. Карам нова кола и това, за което говориш съм го сметнал предварително. Лизингът си е своеобразен кредит, който повярвай ми е в пъти по-изгоден, от който и да е банков такъв.
  • 45 Димитър

    9 4 Отговор
    Като ви чета драсканиците разбирам, че никой от драскачите не е купувал нова кола на лизинг.

    Коментиран от #51

  • 46 Христос

    14 2 Отговор
    Този сайт не беше ли сериозен?
    Авторът е следвало да се запознае по-детайлно какво се има предвид под термина "leasing" в Америка. Това е услуга за отдаване под наем - дилърът ти дава кола, за която плащаш такса всеки месец. Накрая на договора връщаш колата на дилъра. Такава услуга при нас почти не можеш да срещнеш и със сигурност никой няма да ти предложи - трябва да питаш изрично.
    Услугата може да звучи абсурдно, но е доста популярна в Америка, поради ниските такси, понякога излиза по-изгодно от колкото да закупиш автомобила.
    Единственото общо с покупката на кредит...или както ние го наричаме "лизинг" (поради незнайни причини) е точката "променливи доходи"
    Авторът по-добре да изтрие статията.
  • 47 РаТко хиперкара § суперфоня

    0 0 Отговор
    Пет причини Радко да си беше стоял на село! Повече са поне 500!
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Оня

    2 2 Отговор
    Потресен съм от неграмотността на статията ! Като се почне от елементарни правописни грешки ( няма ли редактор! ) до пунктуационни , и фактически грешки!
  • 50 Само отговарям

    9 6 Отговор

    До коментар #36 от "Само питам":

    Хората в западна Европа благоденстват и това е факт ( не е като в пРосийката) , но и там колите се сменят на 7-8-10 години , или като почнат да правят проблеми. Никой в Европата не сменя ЛИЧНА кола на 3-4 години , правят го фирмите !

    Коментиран от #53

  • 51 Друг Димитър

    10 2 Отговор

    До коментар #45 от "Димитър":

    Ами потвърждавам казаното от вас, купих си кола на лизинг тази година, по изгодно е от банков кредит, лизингът може да се прекрати по всяко време без допълните такси.

    Оскъпяването е някъде към 3000 лева с таксата за разглеждане, говорим за кола до 60к лева, за 6 години.

    Можеш да си пътуваш из цяла Европа, дават ти избор на различни застрахователи, ако има нещо дето не е включено, примерно да пътувате до страна извън Европа, се плаща допълнително.

    Общо взето договорът е изцяло в ползва на Лизингодателя, но ако сте коректен, общо взето имат интерес и те да са, защото иначе би им рухнал бизнеса, ако се разчуе.

    Просто кола на лизинг се купува ако може да си го позволите, до 10-20% процента от доходите ви максимум, трябва да имате и резерв, иначе просто не се набутвайте.

    Коментиран от #61

  • 52 Ама верно ли

    2 0 Отговор
    Купени си някоя нова 10 годишна кола да са доволни търгашите. И задължително да е стар немски дрънгел с превъртян километраж и свален катализатор.
  • 53 Как никой

    4 1 Отговор

    До коментар #50 от "Само отговарям":

    Трета кола сменям вече на 3тата година. Отиваш поръчваш изкупуват ти старата и като дойде новата махаш останалите лепенки и караш. Най добрата кола е новата....няма какво да се лъжем
  • 54 Бай чеп

    1 1 Отговор
    НоваКола на лизинг нее за хора без пари!!! После вноските...си е... Майката!!!
    На гладния българин само втора ръка дърти-куци бангии трябват!!! Така че стойте мирни иданеви пука!!! Важното е" парата" в джоба дае!!!
  • 55 Бай чеп

    0 1 Отговор
    НоваКола на лизинг нее за хора без пари!!! После вноските...си е... Майката!!!
    На гладния българин само втора ръка дърти-куци бангии трябват!!! Така че стойте мирни иданеви пука!!! Важното е" парата" в джоба дае!!!
  • 56 Ауди турбо гъзар

    1 2 Отговор
    Ауди А4Б5 1.8Т 4х4 -1996г.Товае истината само!!! Вечен!!! Чугунен блок,няма ръжди и гнило по купето!!! Тунинг до колкото си щеш,и върви на бургия зверски!!! Изрод кола!!! Май ги няма вече много много!!! Легенда!!!
  • 57 Радко

    0 1 Отговор
    Радо прашката, пак блести с интелект…
  • 58 ьдцфжгбхнй

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "Пламен Нечев":

    Не парите за каско-то са проблем- така или иначе за кола под 6-7г. каско-то е задължително... Особено със сегашните коли където един фар или един стоп може да струват бесни пари щото са модерни, диодни, матрични и т.н.
    Миналата зима сменях предното стъкло на колата заради пукнатина от камък- застрахователя ми олекна с НАД €2300 (монтажа отделно) щото колата е модерна, с 57632345678 вида сензори, камери и датчици дето следят за 23456789 неща всяка секунда... ОК, моята кола е с всички възможни системи и джама е безобразно скъп (щото някои сензори вървят в комплект със стъклото), но дори и за модела с най-малко системи стъклото струва над €1000... Фаровете ми струват над €2700 бройката, предна броня- €700+, стопове- €1400+, огледало- €400+ и реално един лек удар на паркинга може да ми струва над €5000... Тоест каско-то си е задължително...

    Та проблемът не е в цената на каско-то, а какво става ако размажеш тотално (или бъде открадната) лизинговата ти кола... А става това, че лизингодателя прибира парите, лизинга ти се приключва И ТОЛКОВА. Парите дето си ги платил ТИ до момента си остават за лизингодателя и ти правиш като вятъра... Найс, а...

    Коментиран от #60

  • 59 йклфгхй

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пламен Нечев":

    Алооооууууу, дебилчо- ти на кой свят живееш?

    Моите коли ги сменям максимум на 3г. и 140-150 000км., с пълна история при дилъра и т.н.... И всяка година сменям поне по 5-6 служебни коли по същата схема с малко години, в гаранция и с порядъчен пробег... И АБСОЛЮТНО НИКОГА дилъра не ми е давал добра оферта за изкупуване на старата кола. Примерно дилъра ми оценява колата на €25 000 (което е минималната цена за модела), но не ме кефи и аз я пускам сам за продажба на €28 000- обичайно до 3 дни съм я продал за €27 000...
    Да дадеш старата кола на дилъра е удобно щото разполагаш с кола до последният момент- ако я продаваш сам няколко дни ще ходиш пеша... А може и седмици да си пеша... Удобно е, но НЕ Е безплатно...
    С очите си съм виждал много пъти дилърите да продават такива изкупени коли с поне €3500 надценка щото я продава ОФИЦИАЛНИЯТ ДИЛЪР, а не бай Пеша джамбазина...
  • 60 777

    2 0 Отговор

    До коментар #58 от "ьдцфжгбхнй":

    Почти си прав, но едно нещо не е така. Ако ти откраднат колата, продължаваш да си плащаш вноските. Ако не я намерят до 3 месеца, тогава спираш с вноските.
  • 61 Можеш ли да смяташ

    1 0 Отговор

    До коментар #51 от "Друг Димитър":

    ГПР през ОББ в 5%,ДСК е около 4,5 НА ГОДИНА. Това оскъпяване 3000 на 60 000 е на година. Случайно се занимавам с тези неща и ми в писнало от хора които си мислят ,че лихвата е за целия период. За кола 60 000 за 5 год имаш 15 000 лихви и около 10 000 каско. След 5 год тя струва 35 000 анти е излязла 85

    Коментиран от #62

  • 62 Димитър

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "Можеш ли да смяташ":

    Господине, колата ми струва 55751 лв. с ДДС.

    Когато си платя целият лизинг по договор с лихви и ДДС ще платя 60330 лева.

    Оскъпяването ми е точно 4579 лева за 6 години договор.

    Каското е отделно и ми е около 2800 лева на година.