3 030 11

Най-популярните автомобили в различни страни по света за 2022 г, в това число и у нас

  • нови автомобили-
  • продажби
Най-популярните автомобили в различни страни по света за 2022 г, в това число и у нас - 1

Експерти от Motor1 анализираха глобалните продажби на автомобили и посочиха най-популярните модели през 2022 г. по страни. Ето и кои са те.

Китай

Китай е най-големият автомобилен пазар в света, така че автомобилните производители често залагат на тази страна. Обемът на продажбите на автомобили в Китай през 2022 г. се е увеличил с 2% спрямо 2021 г. През годината в страната са продадени 26.86 милиона коли.

Китайското правителство насърчава собствениците на електрически автомобили, като предлага различни предимства. Ето защо Wuling Hongguang Mini EV, миниатюрен електрически хечбек, заема третото място по продажби. Първото място е за кросоувъра BYD Song Plus. През годината в Китай са закупени 459 424 коли от този модел.

САЩ

В САЩ продажбите на автомобили са намалели с 8% спрямо 2021 г. През 2022 г. в САЩ са продадени 13.83 милиона коли. Северноамериканският пазар все още е доминиран от големи пикапи. Най-популярният модел беше Ford F-Series. През годината са продадени 653 957 такива коли.

Второто място по продажби зае Chevrolet Silverado. През 2022 г. са закупени 523 249 коли от този модел. Челната тройка се затваря от пикапа RAM. През годината са продадени 468 344 такива коли.

Европа

В Европа също има спад в продажбите на автомобили. В Германия, Великобритания, Франция, Италия и Испания през 2022 г. са закупени с 6% по-малко нови автомобили, отколкото през 2021 г. Общо през годината в региона са закупени 9.05 милиона коли.

Европейците предпочитат компактните хечбеци и кросоувъри. Автомобилите местно производство са популярни в много страни. Ето и най-популярните автомобили в Европа:

Германия - Volkswagen Golf (84 282 продадени коли).
Франция - Peugeot 208 (88 812 продадени коли).
Италия - Fiat Panda (105 384 продадени коли).
Испания - Hyundai Tucson (21 985 продадени коли).
Великобритания - Nissan Qashqai (42 704 продадени коли).
България - Toyota Corolla (1 239 продадени коли).

Други държави

Продажбите на автомобили са се увеличили в Австралия, Индия, Индонезия и Турция. През 2022 г. в тези страни са продадени дори повече нови автомобили, отколкото през 2020 г. и 2019 г. В Индия е поставен абсолютен рекорд от 4.37 милиона коли. Сега това е третият по големина автомобилен пазар в света. Най-популярните коли в тези страни са:

Австралия - Toyota Hilux (64 391 продадени коли).
Индия - Suzuki Maruti Wagon R (217 317 продадени коли).
Индонезия - Daihatsu Gran Max (65 062 продадени коли).
Турция - Fiat Egea (68 779 продадени коли).


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гаглей

    17 4 Отговор
    Много приятно се изненада, че королата е най продаваната кола тук
  • 2 да питам

    12 13 Отговор
    Къде го новия Москвич бе ?

    Коментиран от #6

  • 3 4.4

    15 8 Отговор
    Тука най-популярна са една немска марка с три букви, няма да назовавам имена, която всеки ден се лепва ту в бордюри, ту в стълбове. Интересното при тази марка е, че се управлява от много интелигентни шофьори, със стайлинг спортен костюм (анцуг), както и аксесоарите към него - диагоналка и оригинални слънчеви очила от битака. Самите драйвъри са изключителни капацитети, с много познания за автомобилите, шперове, газови уредби и т.н., като в същото време не могат да кажат един куплет (не цяло стихотворение) от някой автор. Претенциите им големи , но има защо все пак карат класни ( 20 годишни) автомобили и изглеждат, като сериозни "бизнесмени" от квартала. С тези "бизнесмени" трябва много да се внимава да не ги обидиш на кола, защото в противен случай ще ти налетят, ще ти дръпнат една страхотна лекция как те карат "изключителен премиум", пък ти си "смешен" с твоята нормална кола, която не притежава "лукса" и тарикатлъка на неговия "самолет". Освен това той е тарикат, щото сипва за 7-8 лв на бензиностанцията, колкото да обиколи квартала и така пести пари, пък ти си будала, че даваш много пари като пълниш резервоара до горе. Това е малка част на субклутурата, на любителите на една определна марка автомобили с три букви, от Дойчланд. 😉😉

    Коментиран от #4

  • 4 Не че не си прав

    8 4 Отговор

    До коментар #3 от "4.4":

    Но ти сложих минус, защото не можеш с лека ръка да слагаш всички под един знаменател.

    На практика такива индивиди карат всякакви модели "premium" или "джипове", обикновено черни а между собствениците на 20-годишните и чисто новите няма особена разлика.

    Но пак казвам че това са само отделни случаи които потвърждават правилото, а не са правило.

    Има изключително интелигентни, възпитани и добре облечени хора, които управляват всякакви марки, така че автомобилът НЕ определя човека!
  • 5 Анализатор

    3 9 Отговор
    Разчитайки данните, броят на продадените в китай автомобили, които се зареждат в контакта е повече от абсолютно всички продадени автомобили в Европа, а догодина ще е повече и от всички продадени автомобили в САЩ.

    Повече са даже от всички продажби на марката toyota, чиито шеф се опитва да обясни на света че за електромобилите и плъгин хибридите все още няма търсене, а когато имало нямало да има материали за производство на толкова батерии, защото от toyota не могли да намерят дори за планираните 10 000 броя от един доставчик и произвеждат един и същ модел с батерии от двама доставчика.

    Коментиран от #7

  • 6 ЧИЧО МАНЧО

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "да питам":

    ОЩЕ НА ПОТОЧНАТА ЛИНИЯ СЕ ПЕЧЕ , ДАЛ СЪМ ЗАЯВКА ЗА ЕДИН ТОПЪЛ КОСМИЧ ОЧАКВАМ ТЕЛЕГРАМАТА ВСЕКИ МОМЕНТ ДА МИ Я БИЯТ ОТ ХЛАДИЛНИКА В МОТОТЕХНИКА И ДА МЕ ИНФОРМИРАТ ПО ПОЩАТА , ЩОТО ДОЙДАТ ЛИ СТУДЕНИ ОТКАЗВАМ ЗА СЛЕДВАЩАТА ПРАТКА И ЩЕ ЧАКАМ ЗА ПЕПЕЛИВ ЦВЯТ !!!😛😂😀😄😃😁😄😀😛😂😄😄😁,.
  • 7 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "Анализатор":

    Как точно ги разчете така данните, че ми е много любопитно? И защо поставяш на едно място хибриди и ел. коли, като първите са по-скоро коли с двг, отколкото електрически.

    Коментиран от #8

  • 8 Казва му се обща култура

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Ето ти процентите, смятай сам. засега заедно с плъгин хибридите са повече от общите европейски продажби, а догодина и само чистите електромобили вероятно ще са повече ако се запази тренда:

    Ако китайските производители на оригинално оборудване искат да продължат да удвояват продажбите си, както много досега, сега има единствен начин да го направите: износ.

    От друга страна, с дялове на плъгини приблизително една трета от общия пазар, плъгин превозните средства достигнаха 35% пазарен дял през ноември и 30% от началото на годината, докато изцяло електрическите (BEV) представляват 25% от продажбите на автомобили в страната миналия месец (22 % от началото на годината). Това забавяне на темпа на растеж трябваше да се случи.

    И все пак, ако електрификацията се стабилизира при темпове на растеж от около 50%, очаквайте делът на плъгините да бъде около 45% след една година, като BEV притежават една трета (33%) от китайския пазар!

    Коментиран от #9

  • 9 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Казва му се обща култура":

    Аз в тази статия не виждам цитираните от теб проценти, не ги виждам и в оригиналната. Затова пък намерих официалните данни от китайската асоциация и там се вижда че плъгин и ел коли са около 26% от общите продажби или почти 7 млн, което мисля е по-малко от 9 млн. Догодина може да стане както казваш, ама на този етап си много смешен, като се опитваш да лъжеш, че и да си разчиташ сам лъжливата информация.

    Коментиран от #10

  • 10 Защо реши

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Че ще ти цитирам тази статия и ще ти говоря за обща култура? Цитирах ти последната подробна статия, която съм чел за Китай. Ето ти заглавието на статията да си я намериш и сам:

    China Electric Car Sales — 25% Fully Electric, 35% Have A Plug!

    December 30, 2022

    Само заглавието не е ли достатъчно красноречиво? Както виждаш е доста подробен анализ с много данни. А декември месец продажбите на електромобили навсякъде полудяха и тази година започва с летящ старт.

    Ето ти още едно подобно заглавие, но за продажбите през декември в Германия

    EVs Take 55% Of The German Auto Market In December!


    Цитат и от онази статия, да видиш как германия изпреварва китай при електромобилите


    Добавките заеха 55,4% от продажбите на пътнически автомобили за месеца, като изцяло електрическите заеха една трета (33,2%), а хибридите с плъгини поеха една пета (22,2%). Безконтактните хибриди заеха 12,8%, оставяйки по-малко от една трета от продажбите за автомобили само с горивни двигатели (31,8%).

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #10 от "Защо реши":

    Любимото ми е като почнеш да размиваш няква тема и ставаш още по-смешен. Заглавия на няква статия от не знам си къде може да напише всеки, каквото си иска. Аз ти говоря за официални данни от Китайската автомобилна асоциация излезли на 12 януари. Намери ги, разгледай ги и спри да си измисляш.