Големите производители на луксозни автомобили напоследък разочароват потребителите с модерни технологии за подпомагане на водача и сложни информационно-развлекателни системи. това става ясно от нов доклад на консултантската фирма JD Power.
Tesla, която претендира да е премиум производител се класира на пет места от дъното сред 32 марки, чиито собственици са били анкетирани за проблеми с техните тригодишни коли. Собствениците на Tesla се оплакват от проблеми със системата за подпомагане на водача, с проблеми в автопилота и системите за предупреждение за челен сблъсък, както и от множеството аеродинамични шумове в купето, казва директорът на JD Power Франк Хенли.
Други луксозни марки също са класирани като аутсайдери. Mercedes-Benz, Porsche, Audi и Acura са сред тези, които са постигнали под средния резултат за всички марки. Според доклада, оплакванията относно информационно-развлекателните системи, като например проблеми с безжичната телефонна връзка чрез Bluetooth, са повлияли на оценките на собствениците на автомобили на няколко луксозни марки..
Според Хенли, въпреки че луксозните марки се състезават да предоставят по-модерно цифрово съдържание и функции на таблото, собствениците на луксозни автомобили са около два пъти по-малко склонни да се насладят на информационно-развлекателни системи, отколкото собствениците на масови марки.