През октомври Toyota Motor започна да продава първия си глобален електрически автомобил, bZ4X, в Китай, въпреки че преди това предлагаше на местните клиенти електрически кросоувър, базиран на C-HR. След януарското намаление на цените на Tesla много местни конкуренти последваха примера и Toyota нямаше друг избор освен да намали цената на bZ4X до $24 800 за базовата версия с предно задвижване. Това е с 15% по-малко от цената на автомобила през октомври.
Както съобщава CarNewsChina , цената на кросоувърите Toyota bZ4X на китайския пазар е спаднала с 15% и при двата местни оператора, които всъщност са съвместни предприятия на японския автомобилен гигант с местните концерни FAW и GAC. Базовата версия на електрическия автомобил поевтиня с $4300 и сега може да се купи в Китай за $24 800 по текущия обменен курс.
За тези пари клиентът ще получи автомобил с предно задвижване и тягова батерия с капацитет 50.3 kWh. Общо bZ4X се предлага в четири версии, две от които са със задвижване на четирите колела, по-наточената конфигурация с капацитет на батерията от 66.7 kWh сега струва $37 600.
От октомври миналата година до януари тази година Toyota успя да продаде 3 844 електрически автомобила от този модел в Китай, което съответства на само 0.26% от местния пазар на електрически автомобили. Това не попречи на bZ4X да се превърне в най-популярната японска електрическа кола в Китай през последното тримесечие.
Миналата година японските марки заедно успяха да продадат общо 14 995 електрически автомобила в Китай, заемайки пазарен дял от едва 0.35%. Като цяло продуктите на японските компании заемат 19% от местния автомобилен пазар, но прогресът при електрическите автомобили е бавен.
Миналата година електрическите автомобили от всички марки заемаха 20% от китайския автомобилен пазар, докато японските автомобили представляваха само 0.4%. Друг реверанс на Toyota към китайските клиенти може да се счита появата на възможност за преоборудване на кросоувъра bZ4X със слънчев панел на покрива, който може да удължи пробега с до 1 750 км пробег на година, захранвайки тяговата батерия по време, когато колата е паркирана. Тази опция обаче не е евтина, за нея се искат допълнително $2 800.