През октомври Toyota Motor започна да продава първия си глобален електрически автомобил, bZ4X, в Китай, въпреки че преди това предлагаше на местните клиенти електрически кросоувър, базиран на C-HR. След януарското намаление на цените на Tesla много местни конкуренти последваха примера и Toyota нямаше друг избор освен да намали цената на bZ4X до $24 800 за базовата версия с предно задвижване. Това е с 15% по-малко от цената на автомобила през октомври.
Както съобщава CarNewsChina , цената на кросоувърите Toyota bZ4X на китайския пазар е спаднала с 15% и при двата местни оператора, които всъщност са съвместни предприятия на японския автомобилен гигант с местните концерни FAW и GAC. Базовата версия на електрическия автомобил поевтиня с $4300 и сега може да се купи в Китай за $24 800 по текущия обменен курс.
За тези пари клиентът ще получи автомобил с предно задвижване и тягова батерия с капацитет 50.3 kWh. Общо bZ4X се предлага в четири версии, две от които са със задвижване на четирите колела, по-наточената конфигурация с капацитет на батерията от 66.7 kWh сега струва $37 600.
От октомври миналата година до януари тази година Toyota успя да продаде 3 844 електрически автомобила от този модел в Китай, което съответства на само 0.26% от местния пазар на електрически автомобили. Това не попречи на bZ4X да се превърне в най-популярната японска електрическа кола в Китай през последното тримесечие.
Миналата година японските марки заедно успяха да продадат общо 14 995 електрически автомобила в Китай, заемайки пазарен дял от едва 0.35%. Като цяло продуктите на японските компании заемат 19% от местния автомобилен пазар, но прогресът при електрическите автомобили е бавен.
Миналата година електрическите автомобили от всички марки заемаха 20% от китайския автомобилен пазар, докато японските автомобили представляваха само 0.4%. Друг реверанс на Toyota към китайските клиенти може да се счита появата на възможност за преоборудване на кросоувъра bZ4X със слънчев панел на покрива, който може да удължи пробега с до 1 750 км пробег на година, захранвайки тяговата батерия по време, когато колата е паркирана. Тази опция обаче не е евтина, за нея се искат допълнително $2 800.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГРАД КОЗЛОДУЙ
13:26 19.02.2023
2 Читател
Коментиран от #10
13:51 19.02.2023
3 Смех 😆🤡🤣
13:55 19.02.2023
4 Ггг
15:01 19.02.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Тойода
15:23 19.02.2023
7 Така е
Дали тук ще намали цени-не ми се вярва. В момента предлага цени, които са равни или по-ниски от конкуренцията. За същата цена имаш автомобил харчещ наполовина и автоматик. Имам предвид хибридите. Плюс рекордна гаранция. Поскъпването е поне с 20 процента спрямо началото-средата на 2021.
18:52 19.02.2023
8 Калин
Да бяха евтини иди-дойди,но скъпи и шумни.
Толкова ли е скъпа тази изолация?
19:08 19.02.2023
9 Нико
В Европа над 55К,€
Само къде не зная дали има далавера от там да се купуват.
Коментиран от #13
19:11 19.02.2023
10 Един
До коментар #2 от "Читател":
И се чакат над година,когато ще са и морално остарели и ще излязат по евтини и ефективни електрички ,пазара се развива с бесни скорости ,с парите си няма да чакам !19:13 19.02.2023
11 Имайки...
Коментиран от #12
22:02 19.02.2023
12 ха ха
До коментар #11 от "Имайки...":
Абе, мани другото, ами и АЕЦ-ът трябва да ти е преносим :))) Най-забавни са тези, които си купуват хибрид. Две различни и средно лоши технологични решения в една кола, която им пробутват за по-добра. Хем носиш рисковете на двете технологии, хем поддръжката и накрая като се скапе батерията нямаш нищо... Трябва да кихнеш маса пари. Измамта на зелената химера...00:02 21.02.2023
13 Красимир
До коментар #9 от "Нико":
И по 28К има на 76К мили21:59 06.03.2023