19 Февруари, 2023 13:15 9 948 13

И Toyota започна да намалява цените на автомобилите си

  • toyota-
  • bz4x-
  • цени-
  • китай

Японците свалиха цените на електрическия си автомобил bZ4X с 15%

И Toyota започна да намалява цените на автомобилите си - 1

През октомври Toyota Motor започна да продава първия си глобален електрически автомобил, bZ4X, в Китай, въпреки че преди това предлагаше на местните клиенти електрически кросоувър, базиран на C-HR. След януарското намаление на цените на Tesla много местни конкуренти последваха примера и Toyota нямаше друг избор освен да намали цената на bZ4X до $24 800 за базовата версия с предно задвижване. Това е с 15% по-малко от цената на автомобила през октомври.

Както съобщава CarNewsChina , цената на кросоувърите Toyota bZ4X на китайския пазар е спаднала с 15% и при двата местни оператора, които всъщност са съвместни предприятия на японския автомобилен гигант с местните концерни FAW и GAC. Базовата версия на електрическия автомобил поевтиня с $4300 и сега може да се купи в Китай за $24 800 по текущия обменен курс.

За тези пари клиентът ще получи автомобил с предно задвижване и тягова батерия с капацитет 50.3 kWh. Общо bZ4X се предлага в четири версии, две от които са със задвижване на четирите колела, по-наточената конфигурация с капацитет на батерията от 66.7 kWh сега струва $37 600.

От октомври миналата година до януари тази година Toyota успя да продаде 3 844 електрически автомобила от този модел в Китай, което съответства на само 0.26% от местния пазар на електрически автомобили. Това не попречи на bZ4X да се превърне в най-популярната японска електрическа кола в Китай през последното тримесечие.

Миналата година японските марки заедно успяха да продадат общо 14 995 електрически автомобила в Китай, заемайки пазарен дял от едва 0.35%. Като цяло продуктите на японските компании заемат 19% от местния автомобилен пазар, но прогресът при електрическите автомобили е бавен.

Миналата година електрическите автомобили от всички марки заемаха 20% от китайския автомобилен пазар, докато японските автомобили представляваха само 0.4%. Друг реверанс на Toyota към китайските клиенти може да се счита появата на възможност за преоборудване на кросоувъра bZ4X със слънчев панел на покрива, който може да удължи пробега с до 1 750 км пробег на година, захранвайки тяговата батерия по време, когато колата е паркирана. Тази опция обаче не е евтина, за нея се искат допълнително $2 800.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    13 14 Отговор
    ИЗВИНЕТЕ да НЕ стане като КИТАЙСКИТЕ МОСКВИЧИ от ТЯХ са ПРОДАДЕНИ само 5 БРОЯ
  • 2 Читател

    48 3 Отговор
    А тук започват от 104000 лв.при 24800$ в Китай. Но все пак сме европейска държава. На най-богатия континет живеем :)

    Коментиран от #10

  • 3 Смех 😆🤡🤣

    9 8 Отговор
    Айде бе къде сте тия дето говорехте че нямало кооите да са за секи кой ша ви копува баклюците бе
  • 4 Ггг

    15 12 Отговор
    Производството на ел. автомобили е с над 30% по-евтино от аналогични с ДВГ. Цените тепърва ще падат.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Тойода

    15 5 Отговор
    Тойота са фърст!
  • 7 Така е

    13 2 Отговор
    Въобще не ме интересува в другия край на света какво прави Тойота с цените.
    Дали тук ще намали цени-не ми се вярва. В момента предлага цени, които са равни или по-ниски от конкуренцията. За същата цена имаш автомобил харчещ наполовина и автоматик. Имам предвид хибридите. Плюс рекордна гаранция. Поскъпването е поне с 20 процента спрямо началото-средата на 2021.
  • 8 Калин

    10 0 Отговор
    Надежни коли,но шумни.
    Да бяха евтини иди-дойди,но скъпи и шумни.
    Толкова ли е скъпа тази изолация?
  • 9 Нико

    7 0 Отговор
    Гледах цените в САЩ по 40К$ PHEV
    В Европа над 55К,€
    Само къде не зная дали има далавера от там да се купуват.

    Коментиран от #13

  • 10 Един

    3 4 Отговор

    До коментар #2 от "Читател":

    И се чакат над година,когато ще са и морално остарели и ще излязат по евтини и ефективни електрички ,пазара се развива с бесни скорости ,с парите си няма да чакам !
  • 11 Имайки...

    13 1 Отговор
    ...впредвид, че ми трябва личен АЕЦ, за да мога да си позволя да зареждам тези батерии и да съм доста богат, за да платя прородосъобразно да рециклират у.м.ре.ли.те батерии после, аз пари за тези технологии няма да дам! Ако искат и за жълти стотинки да ми ги продават!

    Коментиран от #12

  • 12 ха ха

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Имайки...":

    Абе, мани другото, ами и АЕЦ-ът трябва да ти е преносим :))) Най-забавни са тези, които си купуват хибрид. Две различни и средно лоши технологични решения в една кола, която им пробутват за по-добра. Хем носиш рисковете на двете технологии, хем поддръжката и накрая като се скапе батерията нямаш нищо... Трябва да кихнеш маса пари. Измамта на зелената химера...
  • 13 Красимир

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Нико":

    И по 28К има на 76К мили