Отидете към основна версия

2 033 9

BMW-тата от Neue Klasse може да се задвижват не само с ток, а и с водород

  • bmw-
  • neue klasse-
  • водород

Водородът за новата платформа е замислен от самото начало

Както неведнъж сме ви разказвали, баварците подготвят нова платформа за своите бъдещи автомобили. Архитектурата се нарича Neue Klasse platform и ще бъде в основата на новата гама от електрически превозни средства (EV), която ще бъде пусната на пазара през 2025 година. Въпреки че платформата е предназначена предимно за електромобили (EV), BMW очевидно проучва възможността за коли на тази база, които да са съвместими с водородната енергия.

Юрген Гулднер, генерален мениджър на споменатата програма, каза пред Autoblog , че BMW работи върху възможността за интегриране на водород в платформата Neue Klasse. Той обаче разкри, че водородната кола няма да бъде готова до 2025 година, но впоследствие ще се появи първо на по-големи автомобили. В края на краищата беше потвърдено, че първият базиран на BMW Neue Klasse модел ще бъде седан и ще бъде последван от компактен SUV.

Тъй като BMW започва "на чисто" с Neue Klasse, подготвената за бъдещето платформа е по-икономична и ефективна, особено ако водородът за нея е замислен от самото начало. Това позволява на баварците да останат гъвкави и отворени за изследване на нови технологии, когато се случват.

Гулднер обясни още и за решението за опаковане на резервоарите за водород, като каза, че планът е по-малки резервоари да бъдат разположени един до друг, като те ще се монтират на мястото на батерията на електромобила . Този подход би позволил по-голяма гъвкавост по отношение на броя на резервоарите, необходими за различните модели автомобили.

Както отбеляза Гулднер, останалата част от технологията, като двигателя, вече е в колата, така че е само въпрос на намиране на правилния дизайн и разположение на резервоарите за водород.

Идеята за водородно-електрически модели, базирани на Neue Klasse, все още не е бетонирана, но изглежда, че Гулднер е оптимист за потенциала на технологията. Той го нарече най-вълнуващият проект, по който е работил през 25-те си години в BMW, и е уверен, че компанията ще продължи да разширява границите на иновациите през следващите години.

Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 7 гласа.

Свързани новини