Китайският производител на железопътно оборудване China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) представи нов влак, за който твърди, че е първият в света градски електрически влак с горивни клетки. Този транспорт ще действа като аналог на метрото, но на повърхността и ще се движи с много по-висока скорост.
Основата за новия водороден влак е влакът-стрела Fuxing, който се движи в цялата страна. С максимална скорост от 160 км/ч се смята, че това е най-бързият влак, задвижван с водород, в света. За сравнение френската Coradia iLint ускорява до 140 км/ч.
В същото време френският водороден влак може да измине 1000 километра, докато китайската новост към момента може да измине само 600 километра. Следователно ще се използва за градски пътувания.
Отбелязва се, че влакът използва система за сигурност с няколко хиляди сензора от различни видове и размери, която отговаря за безопасността на водородните бутилки и горивните клетки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ми Нет
Коментиран от #8
12:00 09.06.2023
2 абе
12:02 09.06.2023
3 минавам
12:05 09.06.2023
4 честен ционист
12:12 09.06.2023
5 Механик
12:13 09.06.2023
6 Водорода като се окисли става
13:14 09.06.2023
7 Трябва да има СО2 да
13:17 09.06.2023
8 гост
До коментар #1 от "Ми Нет":
Да правиш на водород цял вид транспорт , който по принцип си е електрифициран е нещо много повече от глупост !! Това е въпиющо доказателство за силен дебилизъм или очевадна схема за източване , чети крадене на държавни пари !!!! Няма и няма да има държава или дори компания в света , която електрифицирането на мрежата да е ПО-СКЪПО от внедряване на такива "водородни" влакове със цялата съпътстваща инфраструктура за зареждане и съхранение на този водород !! Отделно въпроса ,че преобразуването на ток във водород и после обратно в ток е ДОКАЗАНО , че няма как да стане с под 30-35 % загуба на енергия , докато загубите на ток по мрежата на сегашните влакове са под 7 % !! И самите влакове ще са в ПЪТИ по-евтини без тези измислени водородни системи !! НИКОГА НИКЪДЕ няма да има разпространение на водородни влакове , дори в Китай , европейските производители направиха прототипи , изпробваха ги , доказаха , че са в ПЪТИ по-скъпи и несигурни от сегашните влакове и ги пратиха в музея !!! Влаковете стрела в Япония се движат със скорости над 500 км/ч и си работят прекрасно със сегашната обикновена контактна мрежа !! Без бомби във влака и със в пъти по-ниски разходи !!Коментиран от #9, #10, #14
19:21 09.06.2023
9 тиху ве
До коментар #8 от "гост":
реднек клекавКоментиран от #11
00:17 10.06.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
До коментар #9 от "тиху ве":
Именно за такива день...и говорех , виж как се позна , хаха !07:05 11.06.2023
12 Тъпанар
12:47 11.06.2023
13 Водород до 8
21:59 11.06.2023
14 Водород
До коментар #8 от "гост":
Виж ком. 13.Коментиран от #15
22:00 11.06.2023
15 гост
До коментар #14 от "Водород":
Виж си акъла или по-скоро липсата на такъв !!! НИКОГА задвижване с водород няма да превъзхожда батерии нито в автомобил , нитов камион , нито във велосипед даже !!! Ама НИКОГА !!! Дори само загубата на над 30 % от енергията в преобразуването ток-водород-ток е достатъчна да прати любимия ти водород при любимото ти двг !! Без да стигаме до десетки пъти по-сложната и несигурна система от "горивни клетки " , бомби със 700 ( СЕДЕМСТОТИН ) и нагоре атмосфери и разход като на кюмбе !!! След над 20 години "разработки" Мерцедес и Тойота така и не можаха да постигнат пробег повече от 500-600 км при СИЛНО ОГРАНИЧЕНИ мощности и живот на горивните клетки 160-200 000 км !!! И цена доста надвишаваща цената на батериите !! С кое превъзхожда батериите , с нещастните мечти на русолюбец , дето не може да понесе поредното американско лидерство в технологиите ?? Хахахах , няма да доживееш !!08:41 12.06.2023
16 Какво има във влака
13:50 22.10.2023
17 Апостолов
16:37 20.02.2024
18 Николов
16:58 20.02.2024
19 Донев
17:58 20.02.2024
20 Филипов
18:05 20.02.2024