В случай на преминаване през дупки, пукнатини и други пътни неравности, през което време средният педал е активно натиснат, колата може да получи скрити щети, които ще се проявят в последствие. Ако неизправността не бъде коригирана навреме, това може да доведе до големи проблеми. Това е експертното мнение на Ян Хайцер.
„Основният удар при преминаване през дупки пада върху частите на окачването. Ако водачът попадне в дупка на пътя при спиране, когато пружините са компресирани, това е особено проблематично за частите от окачването. В допълнение към тампоните, лагерите и кормилните щанги, страдат и кормилната рейка или скоростната кутия ”, твърди експертът.
Също така при такъв инцидент се повреждат и сферични шарнири, рамената на окачване и накрайниците на кормилни щанги. Ако след такова спиране в дупка на пътя частите на окачването и кормилното управление се повредят, осезаеми звуци, включително скърцане, ще бъдат първите, които ще покажат дефекта.
От удара могат да се нарушат ъглите на колелата, след което колата ще започне да тегли настрани, когато се движи по права линия, а луфтът на кормилното управление може да се увеличи. Ако дълго време не забележите последната неизправност, това ще доведе до повишено износване на гумите и необходимостта от тяхната смяна.
Съветът на специалиста е да не се натиска спирачка, когато преминавате през дупка. Естествено, ако пътните условия налагат спирането по време на преминаване през дупка, то натикът върху спирачката не трябва да се намалява. Но ако няма опасност от колизия, то е добре да отпуснете спирачката преди попадането на колата в дупката.