Издръжливостта на автомобила до голяма степен зависи от характеристиките на експлоатацията му. Показваме ви някои вредни навици, които се отразяват пагубно на окачването на автомобилите.
Каране през локви през зимата
В случай на намокряне преди замръзване, гумираните възли се разкъсват. Водата, която попада в пролуките между метала и гумените детайли от окачването, замръзва и разваля материала с течение на времето.
Отказ от загряване
разказвали сме ви, че елементите на окачването също трябва да се загреят, особено в студено време. След паркиране и престой в студена нощ, подвижните компоненти на окачването не издържат на сериозни натоварвания „на студено“. Окачването трябва да се натоварва постепенно: първоначално (а и не само) неравностите по пътя трябва да се минават внимателно, а смяната на лентата и управлението трябва да се извършват плавно.
Претоварване
Товароносимостта на лек автомобил се изчислява, като се вземат предвид пътниците. Предполага се, че теглото, което може да носи средностатистически автомобил е около 500 кг, но то трябва да бъде разпределено равномерно в автомобила. Ако багажникът обаче е претоварен до горе, тогава задната ос ще получи непоносимо натоварване, което ще доведе до повреда на елементите на окачването.
Монтиране на големи колела
Големите джанти с нископрофилни гуми ще добавят още 5-10 кг към теглото на стандартните. Това е допълнително натоварване на всички елементи на окачването, но по-лошото е, че нископрофилната гума абсорбира ударите по-зле при шофиране през неравности.
Всички елементи на окачването зависят един от друг, така че навременната подмяна на консумативите ще позволи да се избегнат сериозни повреди в бъдеще.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смарт-Олекотяване
Коментиран от #10
12:46 15.03.2023
2 Механик
Ако сте ми работници, не само няма да ви плащам, ами всеки ден ще трябва да ми оставяте по 100лв. на бюрото.
12:47 15.03.2023
3 ТИРбушон
13:13 15.03.2023
4 Мико
Коментиран от #5
13:29 15.03.2023
5 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #4 от "Мико":
Кола съветска на 35г почти,карана в огромната си част по бг-пътища е с оригинавните си Амортисьори Макферсън.километри над 310000.......Та вероятно да зависи преди всичко от Задволанното устройство.......Коментиран от #7, #8
13:59 15.03.2023
6 Кирчо
Audi A3 до 2002г, VW Golf 4, VW Bora, с тези може да си джасаш в дупките колкото си искаш.
16:04 15.03.2023
7 Мико
До коментар #5 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Та от кога съветските коли имат окачване бе пич. Ти знаеш ли що е то и за какво служи ?20:36 15.03.2023
8 ТеслАта
До коментар #5 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
От 35 години валяк. 180000000 км. и още е с оригиналото "окачване". Гарантирам, че ще издържи минимум още 15000000км.02:53 16.03.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Като нищо
До коментар #1 от "Смарт-Олекотяване":
То преди 15 години още си спомням, че имаше ъглошлайф с пластмасов лагер. Та и бутала няма да ме учуди един ден...Коментиран от #11
21:52 17.03.2023
11 Даже отдавна ги има
До коментар #10 от "Като нищо":
От преди 20г поне05:29 09.12.2023