Last news in Fakti

15 Март, 2023 12:40 23 966 11

Четири вредни навика, които "убиват" окачването на колата ви

  • съвети-
  • окачване-
  • вредни навици

Въпреки че много шофьори правят това

Четири вредни навика, които  "убиват" окачването на колата ви - 1

Издръжливостта на автомобила до голяма степен зависи от характеристиките на експлоатацията му. Показваме ви някои вредни навици, които се отразяват пагубно на окачването на автомобилите.

Каране през локви през зимата

В случай на намокряне преди замръзване, гумираните възли се разкъсват. Водата, която попада в пролуките между метала и гумените детайли от окачването, замръзва и разваля материала с течение на времето.

Отказ от загряване

разказвали сме ви, че елементите на окачването също трябва да се загреят, особено в студено време. След паркиране и престой в студена нощ, подвижните компоненти на окачването не издържат на сериозни натоварвания „на студено“. Окачването трябва да се натоварва постепенно: първоначално (а и не само) неравностите по пътя трябва да се минават внимателно, а смяната на лентата и управлението трябва да се извършват плавно.

Претоварване

Товароносимостта на лек автомобил се изчислява, като се вземат предвид пътниците. Предполага се, че теглото, което може да носи средностатистически автомобил е около 500 кг, но то трябва да бъде разпределено равномерно в автомобила. Ако багажникът обаче е претоварен до горе, тогава задната ос ще получи непоносимо натоварване, което ще доведе до повреда на елементите на окачването.

Монтиране на големи колела

Големите джанти с нископрофилни гуми ще добавят още 5-10 кг към теглото на стандартните. Това е допълнително натоварване на всички елементи на окачването, но по-лошото е, че нископрофилната гума абсорбира ударите по-зле при шофиране през неравности.

Всички елементи на окачването зависят един от друг, така че навременната подмяна на консумативите ще позволи да се избегнат сериозни повреди в бъдеще.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смарт-Олекотяване

    23 3 Отговор
    това е бъдещата кола! Кога буталата ми станат от ПВЦ,тогава ще сме в 21 век..

    Коментиран от #10

  • 2 Механик

    48 7 Отговор
    Пак сме си изсмуквали статии от палците.
    Ако сте ми работници, не само няма да ви плащам, ами всеки ден ще трябва да ми оставяте по 100лв. на бюрото.
  • 3 ТИРбушон

    40 2 Отговор
    Браво на автора. От нищо нещо и хонорара тече.... 😃 Ама поне заглавието предполага голям кликбит!
  • 4 Мико

    56 2 Отговор
    4 навика , но забравихте основния фактор. Каране по бг пътиша . Дори и да си загрял окачването , избягваш локвите през зимата , претоварване , което е рядко и по- големи гуми . Бг пътя е смъртоносен за окачването , както рака при хората

    Коментиран от #5

  • 5 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    17 18 Отговор

    До коментар #4 от "Мико":

    Кола съветска на 35г почти,карана в огромната си част по бг-пътища е с оригинавните си Амортисьори Макферсън.километри над 310000.......Та вероятно да зависи преди всичко от Задволанното устройство.......

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Кирчо

    10 18 Отговор
    На калпава кола шофьора е виновен.
    Audi A3 до 2002г, VW Golf 4, VW Bora, с тези може да си джасаш в дупките колкото си искаш.
  • 7 Мико

    19 20 Отговор

    До коментар #5 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Та от кога съветските коли имат окачване бе пич. Ти знаеш ли що е то и за какво служи ?
  • 8 ТеслАта

    17 5 Отговор

    До коментар #5 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    От 35 години валяк. 180000000 км. и още е с оригиналото "окачване". Гарантирам, че ще издържи минимум още 15000000км.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Като нищо

    7 4 Отговор

    До коментар #1 от "Смарт-Олекотяване":

    То преди 15 години още си спомням, че имаше ъглошлайф с пластмасов лагер. Та и бутала няма да ме учуди един ден...

    Коментиран от #11

  • 11 Даже отдавна ги има

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Като нищо":

    От преди 20г поне