Last news in Fakti

2 Юни, 2023 11:04 23 749 40

Защо е необходимо поставянето на магнит на масления филтър, дори и на нова кола?

  • маслен филтър-
  • магнит-
  • съвети

Обикновеният неодимов магнит е изключително полезно нещо за всеки собственик на автомобил

Защо е необходимо поставянето на магнит на масления филтър, дори и на нова кола? - 1

Малко хора знаят, но дори току-що излязлата от шоурума кола се нуждае от минимална поддръжка. В противен случай могат да възникнат проблеми в бъдеще, да речем, с различни възли и агрегати. Разказваме ви как как да ги избегнете.

Обикновеният неодимов магнит е изключително полезно нещо за всеки собственик на автомобил. Известен факт е, че някои собственици на употребявани автомобили го използват за спирачна течност. Но сега ще говорим как да го приложим на нов автомобил с минимален пробег.

Като начало си припомняме, че всеки двигател се нуждае от разработване, въпреки че повечето автомобилни компании вече твърдят обратното. С технологията обаче не можете да спорите. Колкото и да е напреднало съвременното производство, идеалът все още не е постигнат.

Имаме предвид, че по стените на цилиндрите и буталните пръстени на прясно сглобен двигател все още има грапавини с размери от няколко микрона. И на частите от цилиндрово-буталната група им трябва време, за да се напаснат една към друга.

Отчасти това е причината в самото начало на експлоатация доста от новите двигатели да имат повишен апетит за масло. Маслото има за задача и да събира продуктите от износване: малки метални стружки. Невидими за окото, но такива отпадъци имат осезаем ефект върху състоянието на основните механизми на двигателя, тъй като абразивът драсква стените на цилиндъра.

А масленият филтър играе основна роля в почистването на смазката . За да се подобри ефективността му, върху корпуса на тази част се монтират магнити. Освен това е желателно да се фиксират не един, а четири, така че субпродуктите да се улавят по-бързо и да се разпределят равномерно в корпуса на филтъра. И най-важното, да не се връщат в системата.

Ако пробвате този трик, след 1500-2000 км пробег вътре в кутията ще се натрупат достатъчно количество стоманени стружки, но маслените канали и пръстени ще останат чисти. След този определено трябва да отидете в сервиза: източете маслото и сменете филтъра.

И след това можете спокойно да карате до първото задължително посещение в сервиза, което обикновено се предписва да се извършва след 15 000 км. Така моторът няма да бъде подложен на износване в началото на живота си, тоест ще издържи по-дълго.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Циник

    39 15 Отговор
    В това има доста логика... за разлика от някои други авто- акъли, които четем понякога.

    Коментиран от #3

  • 2 Пет лева кубика

    27 8 Отговор
    И не наливайте вода от чешмата в охладителната система, дори и през лятото.
    Водата от ВиК запушва водната помпа.

    Коментиран от #5, #16

  • 3 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    32 3 Отговор

    До коментар #1 от "Циник":

    Взех да се чудя от 30 гд. какво ми е липсвало на автомобилите.А глей къде била тайната.

    Коментиран от #12

  • 4 Нали пробкат е намагнетезирана

    35 4 Отговор
    ....защо да слагам и на филтъра магнит?!Инъче е добра идеята и има логика
  • 5 Стига бе

    11 5 Отговор

    До коментар #2 от "Пет лева кубика":

    От кладенеца може ли?

    Коментиран от #6

  • 6 Горна баня

    11 4 Отговор

    До коментар #5 от "Стига бе":

    Може, ако е филтрирана.
  • 7 Опорка

    39 7 Отговор
    Пълни глупости, пробката на картера е магнитна и върши тая работа.
  • 8 мисли прости

    9 22 Отговор
    И как точно , магнитното поле на магнита ще проникне през металната стена за която е залепен , чудим се ?

    Коментиран от #13

  • 9 Не благодаря

    19 14 Отговор
    По голяма глупост не бях чел. Такъв съвет не се препоръчва от производителите.
  • 10 1234

    24 9 Отговор
    Когато колата е в гаранция намате право да правите самоволно каквото и да било по двигателя, гаранцията отпада
  • 11 ъхъ

    48 4 Отговор
    Е, филтъра за какво е тогава, да спира листа и дребни камъчета?
  • 12 Циник

    2 7 Отговор

    До коментар #3 от "🤣🤣🤣🤣🤣🤣":

    Това е само за нови автомобили. Освен ако не си купуваш нов всяка година 😀
  • 13 Мъск

    26 5 Отговор

    До коментар #8 от "мисли прости":

    Ако си открил материя която спира магнитни силови линии, си на крачка от перпетумобиле.

    Коментиран от #38, #39

  • 14 Руски спомени

    21 11 Отговор
    Този съвет е от социалистическо време. На старите руски коли го правихме защото филтрите бяха не качествени. В ссср беше практика. Днес няма нужда от такива "изобретения"
  • 15 Механик

    39 2 Отговор
    Пак някой не си е чел урока и пише неща, дето не ги разбира.
    Всяка машина в която има триене, произвежда стружки. Най-много стружки произвеждат новите машини, защото се сработват триещите се двойки. Това обаче не означва, че трябва да редите магнити по филтрите.
    Съвремениите филтри филтрират до едрина няколко микрона. Стружки с размери под тия няколко (5-6) микрона са абсолютно безопасни автомобилния двигател.
    Производителите на филтри са си направили сметката. А и щом са одобрени от автомобилните производители, значи няма за какво да се притеснявате и да си усложнявате живота.
    п.п.
    Но ако сложите магнити, върху тях ше се наслагват стружки под формата на купчинки. Та те тия кучинки от намагнитени стружки, ако ги отмие масления поток, тогава те могат да ви направят белята.

    Коментиран от #24, #26

  • 16 Механик

    31 3 Отговор

    До коментар #2 от "Пет лева кубика":

    Водата от чешмата НЕ ЗАПУШВА водната помпа, но прави отлагания от котлен камък по стените на цилиндрите и главата. Котления камък е лош проводник на топлина и по тоя начин двигателят ви започва да се охлажда по-лошо. Чешмяната/варовита вода бързо запушва каналите на радиаторите. Почва от радиаторчето на парното, а после и основния радиатор.

    Коментиран от #35

  • 17 Радо, филология ли си завършил?

    26 5 Отговор
    Ако да - пиши за филологията. Ще е интересно и полезно.

    В съвременния автомобилен двигател няма стружки. Преди сглобката всеки детайл се измива и издухва старателно. Парче метал може да се откърти поради фабричен дефект в отливката. Преди да се монтира към купето двигателят се изпробва, загрява и натоварва до номиналната си мощност. Измерват се една страница с параметри. Прави се предварително, защото после нарастват разходите по отстраняване на евентуалния дефект. След това се сменя маслото и мотора отива за монтаж. За евентуалните метални включвания в маслото се грижи магнитът в маслената пробка, която се намира в най-ниската точка на картера. В масления филтър маслото се движи с голяма скорост и това място не е най-удобното за ловене на стружки.

    Едно време руските двигатели трябваше да се разработват, да им се сменят маслата и филтрите по схема, да се промиват двигатели. Това по света отдавна го няма.

    Коментиран от #40

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 бай Ставри

    13 1 Отговор
    Пробката за източване на маслото, е с магнит в горния край. Тоя магнит обира железните частици, преди да стигнат до филтъра

    Коментиран от #30

  • 20 Патил_от_съвети

    18 0 Отговор
    Като си купих първата чисто нова кола от магазина и много "доброжелатели" от роднини през съседи до приятели и познати започнаха да дават акъл как да разработят двигателя правилно. А аз все ги питах следното: "Колко нови коли сте имали и на колко нови коли се е наложило да разработвате двигателите"? Те замълчавах, ама въпреки това аз знаех отговора - 0.
  • 21 Аааааа

    10 3 Отговор
    Въх, да турим и по един магнит на всеки цилиндър да дърпа буталата по-леко.
    Всякаква вода може да слага в радиатора, но с мъничко Калгон - хем ще циркулира без да спира, а и ще се самопочиства, само за нови автомобили.
  • 22 я слагам магнит..

    14 1 Отговор
    На турбината, та ако се счупи некоя перка,магнито да я пипне-та да не прецака останалите перки..
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 и да и не

    11 5 Отговор
    Какво ще улови магнита след като новите двигатели са с алуминиеви блокове, Буталата също са алуминиеви,а биелните и основните лагери са покрити със сплав от цветни метали.

    Коментиран от #28

  • 28 Бай Ставри

    15 1 Отговор

    До коментар #27 от "и да и не":

    За сегменти и ризи не си ли чувал.

    Коментиран от #31

  • 29 Абсолютни т.потии

    14 1 Отговор
    Той филтъра за това е филтър,да филтрира маслото! С магнит,или без, филтъра улавя боклуците в маслото!
  • 30 А бе ти какъв таралясник караш?!

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "бай Ставри":

    На по новите автомобили няма магнит,обикновена пробка си е!
  • 31 Истина ти казвам

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Бай Ставри":

    Масово модерните двигатели са с ризи бай Ставре
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 айде нема нужда

    7 1 Отговор
    Ако стружките са алуминиеви , какво ще хване този магнит ?
    И второ - нали за това е тоя маслен филтър . Те стружките и без магнита не могат да минат през него .
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Бикарбонат

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Механик":

    То на чистачките се отлага котлен камък, че какво остава за елементите на водното охлаждане.

    Коментиран от #36

  • 36 Механик

    5 0 Отговор

    До коментар #35 от "Бикарбонат":

    Котлен камък се отлага навсякъде където има варовита вода.
    Но най-лесно котелния камък запушва малките сечения, като тръбичките на радиаторите. особено тези на парното, защото там освен тръбички има и едни други работи, ама кво да ти обяснявам.
    Колото до "водната помпа", там много трудно ще запушиш "големите дупки" с котлен камък.
    Обаче то се мисли, преди да се изкажеш.
    Когато четеш е важно да асимилираш за какво иде реч.
  • 37 Опел

    4 0 Отговор
    На пластмасова капачка на филтъра какъв магнит се слага? Пак ли ниодимов?
  • 38 патето Яки

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "Мъск":

    зад ламарината на филтъра няма да се задържи стружка,............. магнитния поток се затваря в метала на ламарината зад нея е почти нищо, .........сега го изпробвах залепих магнит на лопатка дебела 0.7-1.0 мм и сложих малки стружки от струга от другата страна на магнита, стружката не се задържа въобще, ....пробката е магнитна и съм чистил налепнали ситни стружки като прах при смяна на маслото
  • 39 патето Яки

    2 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мъск":

    желязната ламарина спира магнитните линии, сложи си телефона в консервна кутия, затвори я и ще се убедиш че телефона не приема
  • 40 патето Яки

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Радо, филология ли си завършил?":

    пълни глупости за руските двигатели, и волга и москвич и лада и запорожец имаха маслен филтър същия като сегашните малко по едър