Малко хора знаят, но дори току-що излязлата от шоурума кола се нуждае от минимална поддръжка. В противен случай могат да възникнат проблеми в бъдеще, да речем, с различни възли и агрегати. Разказваме ви как как да ги избегнете.
Обикновеният неодимов магнит е изключително полезно нещо за всеки собственик на автомобил. Известен факт е, че някои собственици на употребявани автомобили го използват за спирачна течност. Но сега ще говорим как да го приложим на нов автомобил с минимален пробег.
Като начало си припомняме, че всеки двигател се нуждае от разработване, въпреки че повечето автомобилни компании вече твърдят обратното. С технологията обаче не можете да спорите. Колкото и да е напреднало съвременното производство, идеалът все още не е постигнат.
Имаме предвид, че по стените на цилиндрите и буталните пръстени на прясно сглобен двигател все още има грапавини с размери от няколко микрона. И на частите от цилиндрово-буталната група им трябва време, за да се напаснат една към друга.
Отчасти това е причината в самото начало на експлоатация доста от новите двигатели да имат повишен апетит за масло. Маслото има за задача и да събира продуктите от износване: малки метални стружки. Невидими за окото, но такива отпадъци имат осезаем ефект върху състоянието на основните механизми на двигателя, тъй като абразивът драсква стените на цилиндъра.
А масленият филтър играе основна роля в почистването на смазката . За да се подобри ефективността му, върху корпуса на тази част се монтират магнити. Освен това е желателно да се фиксират не един, а четири, така че субпродуктите да се улавят по-бързо и да се разпределят равномерно в корпуса на филтъра. И най-важното, да не се връщат в системата.
Ако пробвате този трик, след 1500-2000 км пробег вътре в кутията ще се натрупат достатъчно количество стоманени стружки, но маслените канали и пръстени ще останат чисти. След този определено трябва да отидете в сервиза: източете маслото и сменете филтъра.
И след това можете спокойно да карате до първото задължително посещение в сервиза, което обикновено се предписва да се извършва след 15 000 км. Така моторът няма да бъде подложен на износване в началото на живота си, тоест ще издържи по-дълго.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Циник
Коментиран от #3
11:18 02.06.2023
2 Пет лева кубика
Водата от ВиК запушва водната помпа.
Коментиран от #5, #16
11:24 02.06.2023
3 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
До коментар #1 от "Циник":
Взех да се чудя от 30 гд. какво ми е липсвало на автомобилите.А глей къде била тайната.Коментиран от #12
11:24 02.06.2023
4 Нали пробкат е намагнетезирана
11:25 02.06.2023
5 Стига бе
До коментар #2 от "Пет лева кубика":
От кладенеца може ли?Коментиран от #6
11:26 02.06.2023
6 Горна баня
До коментар #5 от "Стига бе":
Може, ако е филтрирана.11:30 02.06.2023
7 Опорка
11:32 02.06.2023
8 мисли прости
Коментиран от #13
11:34 02.06.2023
9 Не благодаря
11:47 02.06.2023
10 1234
11:50 02.06.2023
11 ъхъ
11:55 02.06.2023
12 Циник
До коментар #3 от "🤣🤣🤣🤣🤣🤣":
Това е само за нови автомобили. Освен ако не си купуваш нов всяка година 😀12:07 02.06.2023
13 Мъск
До коментар #8 от "мисли прости":
Ако си открил материя която спира магнитни силови линии, си на крачка от перпетумобиле.Коментиран от #38, #39
12:48 02.06.2023
14 Руски спомени
12:55 02.06.2023
15 Механик
Всяка машина в която има триене, произвежда стружки. Най-много стружки произвеждат новите машини, защото се сработват триещите се двойки. Това обаче не означва, че трябва да редите магнити по филтрите.
Съвремениите филтри филтрират до едрина няколко микрона. Стружки с размери под тия няколко (5-6) микрона са абсолютно безопасни автомобилния двигател.
Производителите на филтри са си направили сметката. А и щом са одобрени от автомобилните производители, значи няма за какво да се притеснявате и да си усложнявате живота.
п.п.
Но ако сложите магнити, върху тях ше се наслагват стружки под формата на купчинки. Та те тия кучинки от намагнитени стружки, ако ги отмие масления поток, тогава те могат да ви направят белята.
Коментиран от #24, #26
13:10 02.06.2023
16 Механик
До коментар #2 от "Пет лева кубика":
Водата от чешмата НЕ ЗАПУШВА водната помпа, но прави отлагания от котлен камък по стените на цилиндрите и главата. Котления камък е лош проводник на топлина и по тоя начин двигателят ви започва да се охлажда по-лошо. Чешмяната/варовита вода бързо запушва каналите на радиаторите. Почва от радиаторчето на парното, а после и основния радиатор.Коментиран от #35
13:13 02.06.2023
17 Радо, филология ли си завършил?
В съвременния автомобилен двигател няма стружки. Преди сглобката всеки детайл се измива и издухва старателно. Парче метал може да се откърти поради фабричен дефект в отливката. Преди да се монтира към купето двигателят се изпробва, загрява и натоварва до номиналната си мощност. Измерват се една страница с параметри. Прави се предварително, защото после нарастват разходите по отстраняване на евентуалния дефект. След това се сменя маслото и мотора отива за монтаж. За евентуалните метални включвания в маслото се грижи магнитът в маслената пробка, която се намира в най-ниската точка на картера. В масления филтър маслото се движи с голяма скорост и това място не е най-удобното за ловене на стружки.
Едно време руските двигатели трябваше да се разработват, да им се сменят маслата и филтрите по схема, да се промиват двигатели. Това по света отдавна го няма.
Коментиран от #40
13:36 02.06.2023
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 бай Ставри
Коментиран от #30
17:20 02.06.2023
20 Патил_от_съвети
18:30 02.06.2023
21 Аааааа
Всякаква вода може да слага в радиатора, но с мъничко Калгон - хем ще циркулира без да спира, а и ще се самопочиства, само за нови автомобили.
18:49 02.06.2023
22 я слагам магнит..
19:10 02.06.2023
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 и да и не
Коментиран от #28
20:17 02.06.2023
28 Бай Ставри
До коментар #27 от "и да и не":
За сегменти и ризи не си ли чувал.Коментиран от #31
20:25 02.06.2023
29 Абсолютни т.потии
22:37 02.06.2023
30 А бе ти какъв таралясник караш?!
До коментар #19 от "бай Ставри":
На по новите автомобили няма магнит,обикновена пробка си е!22:41 02.06.2023
31 Истина ти казвам
До коментар #28 от "Бай Ставри":
Масово модерните двигатели са с ризи бай Ставре00:41 03.06.2023
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 айде нема нужда
И второ - нали за това е тоя маслен филтър . Те стружките и без магнита не могат да минат през него .
06:44 03.06.2023
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Бикарбонат
До коментар #16 от "Механик":
То на чистачките се отлага котлен камък, че какво остава за елементите на водното охлаждане.Коментиран от #36
08:36 03.06.2023
36 Механик
До коментар #35 от "Бикарбонат":
Котлен камък се отлага навсякъде където има варовита вода.Но най-лесно котелния камък запушва малките сечения, като тръбичките на радиаторите. особено тези на парното, защото там освен тръбички има и едни други работи, ама кво да ти обяснявам.
Колото до "водната помпа", там много трудно ще запушиш "големите дупки" с котлен камък.
Обаче то се мисли, преди да се изкажеш.
Когато четеш е важно да асимилираш за какво иде реч.
10:46 03.06.2023
37 Опел
13:39 03.06.2023
38 патето Яки
До коментар #13 от "Мъск":
зад ламарината на филтъра няма да се задържи стружка,............. магнитния поток се затваря в метала на ламарината зад нея е почти нищо, .........сега го изпробвах залепих магнит на лопатка дебела 0.7-1.0 мм и сложих малки стружки от струга от другата страна на магнита, стружката не се задържа въобще, ....пробката е магнитна и съм чистил налепнали ситни стружки като прах при смяна на маслото22:02 03.06.2023
39 патето Яки
До коментар #13 от "Мъск":
желязната ламарина спира магнитните линии, сложи си телефона в консервна кутия, затвори я и ще се убедиш че телефона не приема22:05 03.06.2023
40 патето Яки
До коментар #17 от "Радо, филология ли си завършил?":
пълни глупости за руските двигатели, и волга и москвич и лада и запорожец имаха маслен филтър същия като сегашните малко по едър22:10 03.06.2023