Сензорните екрани станаха толкова повсеместни в съвременните автомобили, че е трудно да си представим модел след 2020 година без такъв. Но всъщност открихме един такъв. Става дума за версия на Hyundai Elantra, която на някои пазари може да бъде поръчана без сензорен екран - въпреки че това е за сметка на една от най-грозните централни конзоли, които някога ще видите.
Новите автомобили в Европа и САЩ почти навсякъде са оборудвани със сензорни екрани поради правилата за безопасност, изискващи наличието на камери. Това означава, че автомобилите, предназначени да се продават в тези региони, имат екрани, дори и автомобилните производители да искат да предложат по-евтини опции. Това, което компрометира дизайна на базовата Elantra за страни от Близкия изток, е именно липсата на екран.
Пример за "осакатения" Hyundai може да се намери на уебсайта на саудитския дилър Al Kaif Motors , където вместо стандартния 8-инчов сензорен екран на Elantra, той разполага само с малък матричен дисплей. Иначе системата има повечето функции на моделите със сензорен екран, с Bluetooth аудио и обикновено старо радио.
Сравнението с моделите със сензорен екран показва, че копчетата и трите бутона от двете страни на екрана са разположени по идентичен начин, което означава, че по-голямата част от основната електроника е същата и че може да е възможно да се преоборудват автомобили като този със сензорен екран. Вероятно не и обратното, поради по-големия брой функции, управлявани чрез сензорния екран.
Все пак е интересно да си представим какви биха могли да бъдат другите съвременни автомобили, ако се отклонят от парадигмата на сензорния екран. Вече виждаме постепенна тенденция към физически контроли като бутони и копчета , което дава надежда за автомобилно бъдеще с по-малко разсейващи фактори. Все пак колите са за шофиране, а не за гледане на филми на Marvel зад волана.