Last news in Fakti

6 Юли, 2023 10:43 27 128 18

Тествахме Hyundai Kona - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена

  • hyundai-
  • kona-
  • тест
Тествахме Hyundai Kona  - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена - 1

Новата генерация на Hyundai Kona ще се появи пред публика съвсем скоро, но в продажба ще влезе най-рано през следващата година. Тестът, който направихме е на настоящата версия на Kona, като съвсем умишлено не избрахме електрифицирана версия. Говорим за компактен кросоувър с бензинов двигател, аналогови уреди и модерен дизайн или с други думи "old school" кола в модерна обвивка и не на последно място - продаваща се у нас на атрактивна цена.

Екстериор

Подобно на Nissan Juke, визуално Kona също е нещо като "обичай ме или ме мрази". Може да не е толкова екстремен като Juke, но идеологията е подобна. Неговата основна цел е да бъде достатъчно поляризиращ, за да привлече поколението и на милениалите. Външният вид на Kona определено е поляризиращ. Има заплашителни очи на Чингис Хан за предните фарове, които са с напълно различна философия от дизайна от трислойната предна решетка.

Тествахме Hyundai Kona  - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена

Предницата впечатлява с два комплекта фарове за мъгла. И отново, те изглежда са дошли от две напълно различни коли. Тези отгоре са заобиколени от тежка облицовка и сякаш са слезли от някакъв военен камион. Междувременно тези в долната част са прости, непретенциозни и функционални; като прост инструмент на работник..

Но по някакъв начин този калейдоскоп от различни дизайнерски елементи всъщност се събира, за да създаде една доста привлекателна "муцуна". И тук казваме лека кола, а не SUV, защото въпреки че Kona се продава като кросоувър, тя по-скоро е по-мускулест и леко повдигнат хечбек.

Интериор

Вътре нещата са по-нормални. Има спортни акценти, но кормилното управление, уредите пред водача, климатичната система, сензорният мултимедиен дисплей и всичките тапицерии на вратите, дизайнът на централната конзола и дори вентилационните отвори и дръжките на вратите са типични за Hyundai. Ясно е, че позата на млад и екстравагантен автомобил са само във външната част.

Тествахме Hyundai Kona  - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена

Всъщност Kona е базирана на модела i20. Така че вътре има достатъчно място за четирима пътници. Мястото за раменете и коленете е подобно, но пространството за главата изглежда е малко повече от това на хечбека. С други думи интериорът е добре изпълнен, материалите са качествени, уредите са традиционни, като всичко това прави колата функционална, удобна за пътуване и практична.

Двигател и ходови характеристики

Компактните размери, заедно със спортната настройка на окачването и бензиновия мотор с мощност 198 к.с., правят този автомобил доста забавен за шофиране. Kona се чувства лека предсказуема на пътя. Има бързо превключване на предавките, благодарение на седемстепенната автоматична трансмисия, а по-планински пътища се усеща стегната - без недозавиване и крен.

Тествахме Hyundai Kona  - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена

Кормилното управление на Kona е леко, но прецизно. Един от недостатъците на колата е недотам доброто обезшумяване на салона. Аеродинамични шумове и такива от мотора липсват в купето, но спортното окачване прави разговорите с пасажерите отзад малко по-трудни. Но пък от друга страна по-твърдата возия придава на Kona напълно приятна динамика на шофиране.

Но какво е добра управляема кола без подходящата огнева мощ под капака? Този аспект се покрива от 1.6-литровия бензинов двигател с директно впръскване, съчетан с гореспоменатия автомат с двоен съединител. Двигателят е не само с приличен оборотен диапазон, но впечатлява и с приятен звук и доста мащност. 198-те коня го карат да се измъква от завоите с ентусиазма на развълнувана мажоретка. И се появяват трицифрени скорости, преди да можете да броите до осем. Но пък, когато сте по-спокойни, двигателят става безшумен и е готов за бързи изпреварвания, дори когато оборотомерът се движи под знака от 2000 об./мин.

Цени

Тествахме Hyundai Kona  - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена

Това е едно от големите предимства за бензиновата Kona. Тя представлява традиционен автомобил, без електрификация, харчещ около седем литра на сто километра и изключително приятен за управление. Той ще допадне на онези, които не искат автомобили-компютри. Разполага с стандартен мощен ДВГ, аналогови уреди пред водача и с всички необходими екстри - такива, нужни не поколението Y (известно също като Милениали) , а на хората на средна възраст. А предвид все по-покачващите се цени на новите автомобили, тази на Kona е доста атрактивна.

Тествахме Hyundai Kona  - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марин

    18 8 Отговор
    Хубаво ревю на една доста интересна кола - особено тази, която сте тествали - наистина е олдскул като задвижване (визирайки ДВГ-то и аналоговите уреди с визически бутони), което е добре, а на външен вид е много интересна.

    Коментиран от #2

  • 2 МаКаТа

    10 5 Отговор

    До коментар #1 от "Марин":

    Така е. Цената ѝ също е добра - не е ниска, но на фона на сегашната реалност е перфектна.

    Коментиран от #13

  • 3 коня

    8 8 Отговор
    много скъпа е, старе бмвета по 2000лв и фърляш и сменяш като се счупи
  • 4 Раптор

    15 2 Отговор
    Това дето ме дразни е това DCT. Нямам му вяра. Адски дразнещо е, че зарязаха класическите автоматици.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    11 11 Отговор

    До коментар #4 от "Раптор":

    Класическият автоматик е голям, тежък и скъп, освен това е и по-бавен като реакция. Защо да го правят още, щом могат да предложат нещо по-просто и лесно на същата цена, което ще рече да си увеличат маржа на печалбата? Повечето хора си нямат и на идея как работят автоматите така че дали е цвт или роботизирана, все тая. Важното е да има два педала и да върви като дадеш газ, това е.

    Коментиран от #7, #8, #12, #18

  • 6 гост

    10 2 Отговор
    Много е тясна на задните седалки, дори за деца, почи никакво място за крака няма при стандартна позиция на предните седалки. Липсват й едни 20см дължина от Б-колоната назад, за да е добра и хубава семейна кола, иначе като цена,дизайн и моторизация всичко е 6.
  • 7 ....

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    мхм, дали пък щото не е по-евтино да слагат тия кенфи и CVT.... :)
  • 8 Тоя па

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Душевната и сърдечна болка ще дойде, когато човек разбере колко пари трябва да налее за ремонт на кутията. Ама както е казал народът - всички се смеят заедно, но всеки си плаче поединично.
  • 9 Малко ми е

    6 2 Отговор
    50000лв за и20? И това било перфектно. Не се учудвам, че панелите са по 2к/квм
  • 10 Димирест

    7 1 Отговор
    Поколението и на милениалите? Някой може ли да ме светне какво е това? Да разпознавам на пътя милениала с корейския жмел!
  • 11 Няма да я купя

    7 0 Отговор
    Да "N"-ката на Кона е 53 000лв., 1.6 198к.с., но визията е отвратително грозна, и това му казвте младежка кола?!? Вътре е горе-долу добре, во мястото отзад е ограничено.
    Новата Кона вече е в Хюндай, видях я със собствените си очи края на юни. Не е официално представена, но цената на 1.0 3 цилндъра и 120к.с. е около 51 000лв., благодаря, но ще пропусна. Да визията ми харесва, вътре е по-голяма с 20см., но до тук.
  • 12 Явно не сте запознат

    5 2 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Да, класическият автомат сменя скоростите по-бавно. И това са му минусите. Като разликата не е някаква чутовна имайки предвид, че не говорим за спортни автомобили, а за ежедневна, семейна кола. Във всичко друго e по-добрия вариант. Атоматиците с двоен съединител са чупливи, по-скъпи за производство и не на последно място - отваратителни в тръгни-спри трафик. Реагират бавно при подаване на газ от място, придърпват... Трагедия са! Който е карал такова нещо знае за какво става въпрос. Относно колата, много е тясна отзад, малък багажник и тн. Има по-добри алтернативи в този ценови диапазон.
  • 13 СЗО

    4 0 Отговор

    До коментар #2 от "МаКаТа":

    65000 за малолитражка?? Не е много атрактивна....
  • 14 Aлереко

    5 3 Отговор
    Тоя кенеф за 60к и да ми го дават нема го погледна . За тия пари ще се возим на премиум клас . S класа ,А8 . Не знам кой болен мозък дава пари за това ,пък ако се наденеш нема те намерят с тая консерва китайска (корейска ) :)))
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Ив ах

    2 1 Отговор
    туй, грозно нящо ...
  • 17 Чудесен автомобил

    5 1 Отговор
    Но не е за комплексари които искат да карат S8 на 15 години
  • 18 Знайко

    4 0 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    ...аз не бачкам , за печалбата на спестовниците....ако даваш по-смотана алтернатива на истинския автомат-дай и по ниска цена! А пък това да не можеш да разбереш кое е фарове и кое халоген....нямам думи. Кривогледа предница, липса на багажник, липса на премиум елементи а цена като за среден клас автомобил....много е хубава, купете си я!