Малко хора знаят, но дори току-що излязлата от шоурума кола се нуждае от минимална поддръжка. В противен случай могат да възникнат проблеми в бъдеще, да речем, с различни възли и агрегати. Разказваме ви как как да ги избегнете.
Обикновеният неодимов магнит е изключително полезно нещо за всеки собственик на автомобил. Известен факт е, че някои собственици на употребявани автомобили го използват за спирачна течност. Но сега ще говорим как да го приложим на нов автомобил с минимален пробег.
Като начало си припомняме, че всеки двигател се нуждае от разработване, въпреки че повечето автомобилни компании вече твърдят обратното. С технологията обаче не можете да спорите. Колкото и да е напреднало съвременното производство, идеалът все още не е постигнат.
Имаме предвид, че по стените на цилиндрите и буталните пръстени на прясно сглобен двигател все още има грапавини с размери от няколко микрона. И на частите от цилиндрово-буталната група им трябва време, за да се напаснат една към друга.
Отчасти това е причината в самото начало на експлоатация доста от новите двигатели да имат повишен апетит за масло. Маслото има за задача и да събира продуктите от износване: малки метални стружки. Невидими за окото, но такива отпадъци имат осезаем ефект върху състоянието на основните механизми на двигателя, тъй като абразивът драсква стените на цилиндъра.
А масленият филтър играе основна роля в почистването на смазката . За да се подобри ефективността му, върху корпуса на тази част се монтират магнити. Освен това е желателно да се фиксират не един, а четири, така че субпродуктите да се улавят по-бързо и да се разпределят равномерно в корпуса на филтъра. И най-важното, да не се връщат в системата.
Ако пробвате този трик, след 1500-2000 км пробег вътре в кутията ще се натрупат достатъчно количество стоманени стружки, но маслените канали и пръстени ще останат чисти. След този определено трябва да отидете в сервиза: източете маслото и сменете филтъра.
И след това можете спокойно да карате до първото задължително посещение в сервиза, което обикновено се предписва да се извършва след 15 000 км. Така моторът няма да бъде подложен на износване в началото на живота си, тоест ще издържи по-дълго.