Last news in Fakti

20 Февруари, 2023 11:02 14 358 40

Няколко съвета преди покупката на употребяван автомобил

  • съвети-
  • покупка-
  • употребяван автомобил
Няколко съвета преди покупката на употребяван автомобил - 1

Имайки предвид реалностите на днешния ден, когато всяка стотинка е от значение, ние считаме тази информация за особено полезна и уместна. Всъщност трябва да разберете една проста истина. Дори ако продавачът е приятел или роднина, има смисъл внимателно да инспектирате и проверите всичко по колата.

Такава предпазливост ще запази добрите отношения и ще ви предпази от рискове. В крайна сметка може да има неизправности в колата, за които собственикът дори не подозира. Има обаче още няколко точки, които играят първостепенна роля при избора и покупката на автомобил с пробег.

Критично мислене. Всичко, което продавачът казва, не е нищо повече от желание за продажба. Обръщайте внимание само на фактите.

Не гледайте километража. Имайте предвид, че в Западна европа средният пробег на година е 20-25 хиляди километра. Умножете ги по възрастта на колата и ще получите приблизителният реален пробег.

Не бързайте. Макар готините коли да се продават бързо, това не е причина да пренебрегвате проверките.

Цена. Най-евтината оферта плюс обяснението на продавача за спешността на продажбата са най-честите капани, в които можете да попаднете.

Удавени коли. Дори и продавачът да ви уверява, че не е ремонтирал нищо, а само е подсушил и измил колата, то знайте, че най-лошото нещо, което може да се случи на с електроника, е влагата.

Няколко съвета преди покупката на употребяван автомобил

Проверете геометрията на колата. Ако геометрията на каросерията е нарушена, възстановена с помощта на донорски части, има шанс да получите крива кола вместо мечтаната. Това е важно, ако не искате да пилеете парите си.

Цената на автомобила. За да минимизира данъчното облагане, автомобилният бизнес използва схема с подценяване на реалната стойност на автомобила в договора за покупко-продажба. Искате ли да сте собственик на 5-годишно BMW X6, което по документи е закупено за 5 хиляди лева, например?

Отдалечени региони. Помислете къде ще проверявате колата. Ако сте от провинцията и сте дошли за кола в столицата, например в събота и неделя, когато сте свободни, може да се окаже, че сервизите не работят.

Не пренебрегвайте точките по-горе и тогава ще имате шанс да станете собственик не на боклук, а на нормална кола, която да ви служи вярно. Не се страхувайте да питате и изисквате всичко, което искате да знаете от продавача.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Буко Баламата

    70 8 Отговор
    Няма как пи покупка на кола втора употреба да не бъдете излъгани. В България се вкарват най-изтърбушените и евтини коли.

    Коментиран от #4, #7

  • 2 див Селянин

    56 1 Отговор
    и да знаете ,,гъзарията е скъпо нещо,,
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Люсид

    5 11 Отговор

    До коментар #1 от "Буко Баламата":

    Ми що купуваш втора употреба
  • 5 Радо

    45 2 Отговор
    Трябва задължително да има бастун в багажника - значи възрастен човек я е карал колата. Няма ли бастун - не я купувайте.

    Коментиран от #10

  • 6 Мнение

    63 2 Отговор
    Съвет 1:
    Не вярвайте на джамбази!

    Съвет 2:
    Не ходете при джамбази, освен за разходка!

    Съвет 3:
    Не си купувайте и колело от джамбази!

    Коментиран от #9

  • 7 АБВ

    11 3 Отговор

    До коментар #1 от "Буко Баламата":

    Тези за 6000 до 14000 е така
  • 8 гост

    44 2 Отговор
    свестните коли хората на запад си ги карат дори и да са по стари ,озове ли се за продан значи е чао

    Коментиран от #11, #19

  • 9 АБВ

    25 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мнение":

    А кои са джамбазите тези от Дупница ли за тях е ясно
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    37 1 Отговор

    До коментар #5 от "Радо":

    😀😀😀
    Преди години търсехме кола за синковеца.
    " Имам една точно като за него. Карала я е само една майка да вози детето за градина. И понеже вече не ходи на градина я продават."
    Поглеждаме я,
    Гоуф III, тогава тъкмо идваха нововнос, с Ремус, с Рекаро салон, спортен волан и огледал....
    Синковецът му се изсмя и му вика:
    - Явно и синът и вече се е оженил , затова я продава!

    Коментиран от #15

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    57 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Дядо ми казваше " Никой не си дава добрия кон! "
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 И аз...

    33 13 Отговор
    ...едон съвет при покупка на автомобил да ви дам -> купете си най-евтиният, ама да е заводски току що закупен от производителя. Новото си е ново. Никой няма да ви продаде автомобил, който е здрав и за който е дал 5 пъти повече отколкото ще получи от вас. НИКОЙ. Хората продават само машини, които имат дефекти. Иначе няма абсолютно никаква икономическа логика -> never touch a running system ;) .

    Коментиран от #14, #18

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Кози

    5 1 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ха ха, голяма смешка много оригинално
  • 16 Павел пенев

    59 23 Отговор
    Това ви е прехвалената демокрация. Ще караме стари коли,ще се обличаме с дрехи на килограм,ще ядем боклуци с буболечки и ще си говорим за евроатлантически ценности и солидарност. Гнусни нищожества, кой ще ходи на фалшивите избори не ми е ясно.
  • 17 гост

    27 1 Отговор
    автоОказион ,ТИПТОП,търси да закупи бастуни и пазарски чанти в големи количества

    Коментиран от #25

  • 18 Не винаги

    17 1 Отговор

    До коментар #13 от "И аз...":

    Не винаги са с дефекти. Повечето случаи са вече за обслужване което вече не е никак изгодно. Не че при новите не те дерат в годишните ТО за гаранцията. Цената е добра когато те устройва и сумата от тия плащания за 5 или 6 години напред.
  • 19 Кози

    26 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    По-принцип да, но не всяка е "чао". Просто не минава ТЮВ-а, трябва ремонт или са намерили ръждиво петно, в чужбина е скъпо и не им се занимава и се отървават.
  • 20 унуфрии

    37 2 Отговор
    Абе всичко е до късмет.Жена,кола,телевизор и т.н.

    Коментиран от #21

  • 21 Име

    25 1 Отговор

    До коментар #20 от "унуфрии":

    Не всичко, но стара кола и млада жена са на късмет :). Все пак съветите от статията са добри и не е зле да ги сзва човек, поне малко да минимизила риска.

    Коментиран от #23, #34

  • 22 Някой си

    15 14 Отговор
    Има хубави екземпляри, но и цената им е "хубава". Преди година и половина си продадох старата Мазда 6. Най - високо ниво на оборудване, всички допълнителни екстри, чисто нови летни гуми Michelin Pilot Sport 4S, зимни гуми на 3 сезона на отделни 17" джанти и още куп неща. На 4 години и половина с 6 месеца оставаща гаранция и 97 000 км пробег. Не съм свалил и един лев от цената, на която я бях обявил. Автомобила беше с най - високата цена в Мобиле-то и то доста над останалите. Човека, който я взе ми преведе капаро по банков път без дори да я е виждал на живо, само по снимки. Взе я и редовно ми изпраща клипчета/снимки. Много е доволен и няма никакви грижи. Говорихме си по темата и той ми каза, че познат негов си взел същия модел от автокъща на 120 000 км за доста по - малко пари, но със средно ниво на оборудване и до момента е дал повече по ремонти и консумативи, отколкото е струвала моята.
    Та извода е, че има добри автомобили, просто струват повече, но могат в крайна сметка да ти излязат по - малко.
  • 23 абе ти

    19 1 Отговор

    До коментар #21 от "Име":

    качи млада жена в стара кола,пък ще видиш как ще ти се минимизират сметките.
  • 24 Тити

    32 0 Отговор
    У нас масово колите са около 150-170 хиляди километра независимо от възрастта и са уникати.
  • 25 Леля Гошо

    15 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Продавам малко употребявани бастуни на невероятни цени, всичките са от багажниците на бабички и дядки от Германия, Белгия Холандия и Дания. Имам и от Швейцария, но те са по-скъпи защото не са китайски.
  • 26 малко съвети

    32 4 Отговор
    Това по-горе са празни приказки от човек, който не разбира но пише статии:
    Ето ти няколко съвета.
    1. Визуална инспекция - гледат се фуги около фарове, врати и тн - да няма по-големи разстояния вляво, или дясно!
    Там където има разстояние е имало удър!
    2. Гледа се боята боядисаните детайли са в различен нюанс на цвета.
    3. Гледа се салона, да не е претапициран волана, гледат се изтъркани ли са педалите. И тавана да не е виснал!
    4. Гледа се състоянието на вратите, лесно ли се отварят и затварят...
    5. Гледа се генерацията отдаз - ако е цялата в сажди - пропускаш!
    -
    Ако ти хареса всичко по-горе, чак тогава се пали и се слуша.
    1. Ако не запали добре и претриса - пропускаш
    2. Ако запали добре, оставаш да поработи и после гасиш.
    Ако разклати при гасене - лощо.
    3. Докато колата работи, може някой да я изфорсира да се чуе шума на двигателя да се види как успокоява и какъв цвят дим излиза отзад - и дали излиза изобщо.
    4. Гасиш - чакаш 5 мин и палиш пак, да се види топла как пали.
    5. Пробваш електрониката, фарове, процорци, климатици, радио, пръскалки, чистачки!
    .... ако всичко по-горе ти хареса, може да запишеш час на майстор, да я погледне отдолу за ръжди и течове!
    Макар, че може и сам да го направиш с фенерче.

    Коментиран от #27, #33

  • 27 и кой

    4 7 Отговор

    До коментар #26 от "малко съвети":

    джамбазин си мислиш че ще ти допусни тези огледи.или купувай или бягай идват други балъци.

    Коментиран от #29

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 нема ме допуснат ли

    13 0 Отговор

    До коментар #27 от "и кой":

    И ако няма да ги допусне да си пази автопарка /моргата/
    Коли много, спекулативно вдигтаха цените, кола на която искат 20 000лв, са я взели за около и под 10 000лв
    Като си свалят цените, тогава ще продават - сега която и кола да гледам, след 3-4 месеца още стои!
    Добре че са Амиго, ТВI и други, че хората да купуват на лизинг .... иначе съвсем са умрели тези джамбази!
  • 30 Джоко

    7 0 Отговор
    И помнете, никой не се разделя с автомобила си защото е перфектен.
  • 31 Пешко вие го знаете

    3 0 Отговор
    мойта таратайка си е поскъпнала с едно 50% отгоре.Ако я продам и си купя следващият модел със същите параметри трябва да дам с 3000 отгоре.И то без регистрацията.Пита се в задачата какво му е новото на новият автомобил, освен цената?
  • 32 бай Даньо

    5 1 Отговор
    В България публиката както винаги не е в час. За това обаче не е виновен никой защото българите рядко имат опита да са купили нова кола по демокрацията и да са я карали 10 години , изключвам руските коли по соца който си бяха траш на по 3 години ... . Коли се порадват на запад не само защото са заминали а някога просто омръзват на собствениците ( много често) , излязъл е новия модел "трябва да го имам" , трябва ти друг тип кола ( карал си седан трябва ти ван, ) не можеш да отидеш на сватбата на дъщеря си с 15 годишна кола колкото и да е здрава... не оправдавам бизнес модела на българските автоджамбази но отварям една друга гледна точка че има и свестни коли сред боллуците и са доста повече отколкото си представя масовото мнение в БГ.
  • 33 бай Даньо

    2 3 Отговор

    До коментар #26 от "малко съвети":

    Първите две точки са безсмислени ако колата е ремонтирана професионално стига да не е била в брутална катастрофа ( тогава отива на автоморгата без да стига до ремонт ) . В България автотенекеждиите работят парлапански и нищо почти не се прави както трябва . Виж на запад при ремонти покрити от застровката колата е като нова.
  • 34 бай Даньо

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "Име":

    и прасе... Лафа е кола на старо, жена и прасе се вземат на късмет...
  • 35 Тони

    8 0 Отговор
    Дрън,дрън дрън...
    Тук се продават само курници..
    През 2021г бях в Германия по работа,и се наложи да си тръгна по-рано от планираното...Реших да купя една кола и да се прибирам на ход...Е да ама в Германия кола с тюф и технически подържана струва пари,накрая купих един голф 4 тди за 2хил евро с тюф... Колата определено излезе уникално подържана,тук ми се смяха много хора....Но миналата седмица я продадох за 5бона,а я карах 2години,и нищо не пипнах по нея...
  • 36 Пламен

    3 10 Отговор
    Аз съм стигнал до извода,че най-добре е да се купи нова кола на лизинг...Вече два пъти правя това нещо.И бих потретил след някой друга година....

    Коментиран от #37

  • 37 Мнение

    12 0 Отговор

    До коментар #36 от "Пламен":

    Дааам, ако си мислите, че там филм няма, мноооооого сте се заблудили!

    1. Новите автомобили са ултра скъпи (не че заводите вдигат кой знае колко цените, а скапаните прекупвачи /както за всички стоки днешно време/ надуват колкото могат), което води до един труден за покриване лизинг, чиято крайна цена граничи с цена на жилище!!!

    2. Цената на новия автомобил далеч не се ограничава до покупката! Когато си вземете нов автомобил той е в гаранция, НО задължително трябва да плащате ултраскъпо каско и консумативи (да, нямате право сами да си сменяте масла и филтри, ако искате да ви важи гаранцията)!!!

    3. При наличие на някаква щета, която каското е поправило (в зависимост от платената сума), застрахователя ви вдига следващата вноска, поради ред техни си причини, което значи, че плащате години кат поп по няколко хилядарки на година, а ако ви се наложи да си поправите колата от това каско, ви вдигат следващата вноска, демек вие още веднъж си плащате щетата!!!

    И накрая като теглите чертата се получава:

    - 5 г гаранционен период по около 2к лв (средно за 50-60к себестойност), прави 10к лв само за каско (отделно от цената на автомобила)!

    - Консумативи завишени 4-5 пъти, които се сменят веднъж на 30к км, което пък убива вашия двг!

    - Масово слагат зелени "майсторчета" в официалните представителства, които се упражняват и научават на вашите нови автомобили!

    Тези и много други примери знам от опит на близки хора!
    Вече всичко е направено да ви вземе п
  • 38 Георги

    10 0 Отговор
    Вкарва се криминализиране за измама на автоджамбазите за километрите на колата.
    При продажба от автокъща 6 месеца гаранция на двигателят и всичко ще си дойде на място .
    Тука се продават коли от автоджамбазите с с пълна щета като нови.
    Време е всичко да си дойде на мястото.
  • 39 Георги

    5 0 Отговор
    Вкарва се криминализиране за измама на автоджамбазите за километрите на колата.
    При продажба от автокъща 6 месеца гаранция на двигателят и всичко ще си дойде на място .
    Тука се продават коли от автоджамбазите с с пълна щета като нови.
    Време е всичко да си дойде на мястото.
  • 40 Георги

    6 0 Отговор
    Вкарва се криминализиране за измама на автоджамбазите за километрите на колата.
    При продажба от автокъща 6 месеца гаранция на двигателят и всичко ще си дойде на място .
    Тука се продават коли от автоджамбазите с с пълна щета като нови.
    Време е всичко да си дойде на мястото.