Отидете към основна версия

27 006 18

Тествахме Hyundai Kona - една "old school" кола в модерна обвивка и на атрактивна цена

  • hyundai-
  • kona-
  • тест

Новата генерация на Hyundai Kona ще се появи пред публика съвсем скоро, но в продажба ще влезе най-рано през следващата година. Тестът, който направихме е на настоящата версия на Kona, като съвсем умишлено не избрахме електрифицирана версия. Говорим за компактен кросоувър с бензинов двигател, аналогови уреди и модерен дизайн или с други думи "old school" кола в модерна обвивка и не на последно място - продаваща се у нас на атрактивна цена.

Екстериор

Подобно на Nissan Juke, визуално Kona също е нещо като "обичай ме или ме мрази". Може да не е толкова екстремен като Juke, но идеологията е подобна. Неговата основна цел е да бъде достатъчно поляризиращ, за да привлече поколението и на милениалите. Външният вид на Kona определено е поляризиращ. Има заплашителни очи на Чингис Хан за предните фарове, които са с напълно различна философия от дизайна от трислойната предна решетка.

Предницата впечатлява с два комплекта фарове за мъгла. И отново, те изглежда са дошли от две напълно различни коли. Тези отгоре са заобиколени от тежка облицовка и сякаш са слезли от някакъв военен камион. Междувременно тези в долната част са прости, непретенциозни и функционални; като прост инструмент на работник..

Но по някакъв начин този калейдоскоп от различни дизайнерски елементи всъщност се събира, за да създаде една доста привлекателна "муцуна". И тук казваме лека кола, а не SUV, защото въпреки че Kona се продава като кросоувър, тя по-скоро е по-мускулест и леко повдигнат хечбек.

Интериор

Вътре нещата са по-нормални. Има спортни акценти, но кормилното управление, уредите пред водача, климатичната система, сензорният мултимедиен дисплей и всичките тапицерии на вратите, дизайнът на централната конзола и дори вентилационните отвори и дръжките на вратите са типични за Hyundai. Ясно е, че позата на млад и екстравагантен автомобил са само във външната част.

Всъщност Kona е базирана на модела i20. Така че вътре има достатъчно място за четирима пътници. Мястото за раменете и коленете е подобно, но пространството за главата изглежда е малко повече от това на хечбека. С други думи интериорът е добре изпълнен, материалите са качествени, уредите са традиционни, като всичко това прави колата функционална, удобна за пътуване и практична.

Двигател и ходови характеристики

Компактните размери, заедно със спортната настройка на окачването и бензиновия мотор с мощност 198 к.с., правят този автомобил доста забавен за шофиране. Kona се чувства лека предсказуема на пътя. Има бързо превключване на предавките, благодарение на седемстепенната автоматична трансмисия, а по-планински пътища се усеща стегната - без недозавиване и крен.

Кормилното управление на Kona е леко, но прецизно. Един от недостатъците на колата е недотам доброто обезшумяване на салона. Аеродинамични шумове и такива от мотора липсват в купето, но спортното окачване прави разговорите с пасажерите отзад малко по-трудни. Но пък от друга страна по-твърдата возия придава на Kona напълно приятна динамика на шофиране.

Но какво е добра управляема кола без подходящата огнева мощ под капака? Този аспект се покрива от 1.6-литровия бензинов двигател с директно впръскване, съчетан с гореспоменатия автомат с двоен съединител. Двигателят е не само с приличен оборотен диапазон, но впечатлява и с приятен звук и доста мащност. 198-те коня го карат да се измъква от завоите с ентусиазма на развълнувана мажоретка. И се появяват трицифрени скорости, преди да можете да броите до осем. Но пък, когато сте по-спокойни, двигателят става безшумен и е готов за бързи изпреварвания, дори когато оборотомерът се движи под знака от 2000 об./мин.

Цени

Това е едно от големите предимства за бензиновата Kona. Тя представлява традиционен автомобил, без електрификация, харчещ около седем литра на сто километра и изключително приятен за управление. Той ще допадне на онези, които не искат автомобили-компютри. Разполага с стандартен мощен ДВГ, аналогови уреди пред водача и с всички необходими екстри - такива, нужни не поколението Y (известно също като Милениали) , а на хората на средна възраст. А предвид все по-покачващите се цени на новите автомобили, тази на Kona е доста атрактивна.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.

Свързани новини