Добре известен факт е, че по родните бензиностанции горивото не е от най-качествените. Сега няма да ви обясняваме в коя търговска верига горивата са по-качествени и в коя не - всеки си има становище по темата, но трябва да знаете, че нискокачествения бензин вреди твърде много на цялата горивна система в автомобила, като се започне от резервоара, та се стигне до ауспусите.
В резултат от нискокачествен бензин в резервоара на автомобила се събира много мръсотия. Това са остатъци от производството на гориво в рафинерията, неразтворими добавки, мръсотия и друга шлака, която се набива направо в горивната система. Горивната помпа е първата, която „вкусва“ последствията от нискокачественото гориво. Филтърната мрежа бързо се запушва, горивната помпа, създавайки необходимото налягане, работи на границата на възможностите си и може да се скапе само за няколко месеца.
Следваща спирка на мръсотията са инжекторите. За пълен структурен провал ще им бъдат достатъчни няколко такива бензиностанции. С течение на времето устройството, което е с доста фина и прецизна настройка, започва да не работи правилно, изпращайки собственика направо в сервиза. Цените там за ремонт на инжекционни дюзи - вижте сами, но е по-добре да зареждате на най-скъпата бензиностанция. Ще ви излезе по-евтино.
Изгаряйки в цилиндрите, нискокачественото и мръсно гориво унищожава свещите в същото време - вижте, колко струва една иридиева свещ - запушва пръстените с кокс и остават въглеродни отлагания по буталата и дори по стените на цилиндъра. И ако свещите могат да се сменят, то следващите три критични точки водят до доста по-сериозен ремонт на двигателя. Той е придружен от нови гарнитури, гумички на клапаните и други "периферни елементи", които не са толкова скъпи, но работата по смяната им е скъпа. Все още искате да спестите от бензин?
За десерт, разбира се, изпускателната система в лицето на катализатор и ламбда сонда. Тази двойка в тандем може лесно да издърпа бая пари от собственика, а повредата настъпва много бързо - дори само няколко зареждания с нискокачествено гориво могат да запушат катализатора, който ще започне да се разпада, изпращайки цели купища керамични чипове направо в цилиндрите. Истински Армагедон под капака.
Цените за такива ремонти са прекомерно високи, работата е сложна и мръсна, а след това трябва да платите и фините настройки. И всичко това е резултат от няколко икономии на гориво на обща стойност около стотина лева годишно. И за да не се стигне до до неотложната нужда за да платим по-късно хиляди и да останем без кола с месеци, то силно препоръчително е да зареждате с възможно най-качествените горива!