Кондензаторните бустери (стартери) си остават меко казано непопулярни, въпреки че са на пазара отдавна и имат редица предимства пред акумулаторите. Те могат да доставят по-силен ток и характеристиките им не се влошават при студ. Кондензаторните усилватели се зареждат за няколко минути и могат да абсорбират достатъчно заряд, за да стартират двигателя дори без акумулатор.
Експертите от Za Rulem, най-старото и авторитетно автомобилно издание в Русия, Михаил Колодочкин и Алексей Ревин , решиха да разберат причината за непопулярността на кондензаторните стартери и факта, че те са способни (както уверяват производителите) да стартират двигател без акумулатор.
За тестване избират четири пускови установки: Berkut Specialist, Inspector Charger, TopDiag и Utrai. Първите две, според производителите, са предназначени, наред с други неща, да стартират двигателя на автомобила с изваден от него акумулатор.
Но въпреки обещанията на производителите, нито устройството на Berkut, нито това на Charger успяват да се справят със задачата и да стартират двигателя на автомобил (в случая Lada Largus) с изваден акумулатор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
Коментиран от #3, #22, #24
11:04 29.10.2023
2 Пиромана
11:04 29.10.2023
3 Така е
До коментар #1 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Номера ставаше на москвич 408 и полско фиатче, колата трябва да е с динамо. Ако е с алтернатор не става.Коментиран от #5, #34
11:06 29.10.2023
4 Сатана Z
11:07 29.10.2023
5 любител
До коментар #3 от "Така е":
прав си това се казва руска материална част вечна а не краварска електричка. хахахаКоментиран от #20
11:10 29.10.2023
6 Хахахаха
11:12 29.10.2023
7 Хахахаха
-земи, ама от църквата, оти мотора е умрел!
11:15 29.10.2023
8 Ами да
11:27 29.10.2023
9 ДА ПРОБВАТ СЪС ЗАПАЛКА ИЛИ КИБРИТ
11:38 29.10.2023
10 учони
11:52 29.10.2023
11 Руски простотии,
12:08 29.10.2023
12 мммм
12:51 29.10.2023
13 Механик
Машините от старите поколения, тези с "контактно запалване" и карбуратор, МОГАТ да запалят без акумулатор. За целта просто трябва да бъдат палени на теглене или бутане. В генераторите има остатъчен магнетизъм и при достатъчно добро развъртане се получава самовъбуждане.
Най-лесно и съвсем дори и без никакъв генератор, могат да бъдат запалени по-старите дизели. Не само могат да бъдат запалени, а дори могат да пропътуват безаварийно много километри. Което не се отнася за бензиновит коли, посочени от мен по-горе. Проблемът при последните ще дойде именно от генератора, тъй като без съпротивлението на акумулатора, напрежението в генератора може да достигне над 150 волта, което е смърт за електирческите консуматори, както и за самия генератор. Просто са разчетени за работа при 14 и нещо волта или при 30 волта за 24-волтовите машини.
Коментиран от #14, #29
13:28 29.10.2023
14 Дуньо простия
До коментар #13 от "Механик":
Пишете за неща, дето не са ви ясни.В съвременните автомобили има алтелнатор. В него си има регулатор, който отдавна е електронен, и е толкова малък, че се намира обикновено в блокчето с четките. Сложен там, понеже напрежението, което ще произвежда генератора, зависи от силата на магнитното поле, което създава възбудителната намотка. А тя се намира в ротора, и краищата и са изведени на контактните пръстени. Точно през четките, и тия пръстени, минава тока нужен за възбуждане на алтернатора. И се нарича така, щото произвежда променлив ток. За да се изправи, има блок от 6 диода. На всяка фаза по 2 диода. Освен това вътрешното съпротивление на акумулаторната батерия е различно при заредена и разредена батерия.
Излиза, че според вас, ако откачите клемите от акумулатора, при работещ двигател, цялата инсалация на автомобила ще попадне под напрежение, което не може да понесе.
Напрежението на генератора е фиксирано от регулатора, без значение от оборотите на двигателя в рамките на 14.2 ÷ 14.6 волта, и нищо, освен повреда, не може да го промени. А при повреда обикновено изчезва. Не се повишава.
Коментиран от #19
14:19 29.10.2023
15 Бай шукар
15:26 29.10.2023
16 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #17, #30
18:29 29.10.2023
17 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Когато автомобилът е стартиран,съм махал клемите като пръска искра и автомобилът се движи.не знам колко е хубаво за автомобила,но как го стартирате.18:33 29.10.2023
18 Акумулаторното
19:20 29.10.2023
19 Иван4о
До коментар #14 от "Дуньо простия":
Защо намеси ВЪТРЕШНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, каква би могло да бъде негово влияние?21:00 29.10.2023
20 Смешник
До коментар #5 от "любител":
На Жигули и Лада двигателя е на фиат 124! Така че радостта Ви за руска лада с манивела е непонятна! Но прости му Боже, то не е виновно. Неуко е!08:24 30.10.2023
21 бай Гъдю
08:49 30.10.2023
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Един
09:15 30.10.2023
24 баба Гицка
До коментар #1 от "🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️":
Повечето стари мотопеди до 50 куб.см. са с "магнет" за тока за искра, при палене и за фара - балканчета, симсончета, явички...09:38 30.10.2023
25 РЗС
10:42 30.10.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Дейвид
Коментиран от #31
19:18 30.10.2023
29 Морски
До коментар #13 от "Механик":
Колега, колите са снабдени с алтернатор, в който има изправителен блок (блокчето, което държи четките). Генераторът е нещо различно.18:58 31.10.2023
30 Морски
До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Не се подава ток на стартера, когато автомобила се бута за да запали. Друг е въпроса, че ако е с автоматична скоростна кутия, ще запали трудно (да не кажа никога). Все пак Мерцедес имаха скоростни кутии навремето, които въпреки че бяха автоматични, позволяваха запалване с бутане. Но това вече е друга тема.....19:01 31.10.2023
31 бай Гъдю
До коментар #28 от "Дейвид":
Стартов ток, когато въртиш със стартера, когато дърпаш, буташ, или въртиш с манивела има само физически напън...07:40 01.11.2023
32 Трабантът
Да или не?
Питам се?
Да пробваме?
19:38 03.11.2023
33 бай Гъдю
15:22 01.12.2023
34 бай Гъдю
До коментар #3 от "Така е":
Динамото трябва да има "възбуждане", т.е. пак от батерия, или акумулатор, ако не е с постоянни магнити!18:02 01.12.2023
35 незнайко
08:33 09.02.2024