Last news in Fakti

29 Октомври, 2023 11:00 10 866 35

Възможно ли е да запалите колата без акумулатор?

  • акумулатор-
  • съвети

Според руски експерти, нтова не може да се случи дори и с т.нар. кондензаторни бустери

Възможно ли е да запалите колата без акумулатор? - 1

Кондензаторните бустери (стартери) си остават меко казано непопулярни, въпреки че са на пазара отдавна и имат редица предимства пред акумулаторите. Те могат да доставят по-силен ток и характеристиките им не се влошават при студ. Кондензаторните усилватели се зареждат за няколко минути и могат да абсорбират достатъчно заряд, за да стартират двигателя дори без акумулатор.

Експертите от Za Rulem, най-старото и авторитетно автомобилно издание в Русия, Михаил Колодочкин и Алексей Ревин , решиха да разберат причината за непопулярността на кондензаторните стартери и факта, че те са способни (както уверяват производителите) да стартират двигател без акумулатор.

За тестване избират четири пускови установки: Berkut Specialist, Inspector Charger, TopDiag и Utrai. Първите две, според производителите, са предназначени, наред с други неща, да стартират двигателя на автомобила с изваден от него акумулатор.

Но въпреки обещанията на производителите, нито устройството на Berkut, нито това на Charger успяват да се справят със задачата и да стартират двигателя на автомобил (в случая Lada Largus) с изваден акумулатор.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    29 1 Отговор
    Възможно е ако е с магнет....ставаше на балканчетата този номер, който ги помни още знае...

    Коментиран от #3, #22, #24

  • 2 Пиромана

    38 1 Отговор
    Възможно е разбира се, трябва ви парцал и кибрит или запалка
  • 3 Така е

    34 5 Отговор

    До коментар #1 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Номера ставаше на москвич 408 и полско фиатче, колата трябва да е с динамо. Ако е с алтернатор не става.

    Коментиран от #5, #34

  • 4 Сатана Z

    64 0 Отговор
    Едно време на тези "бустери" им викаха манивели.
  • 5 любител

    23 21 Отговор

    До коментар #3 от "Така е":

    прав си това се казва руска материална част вечна а не краварска електричка. хахаха

    Коментиран от #20

  • 6 Хахахаха

    16 34 Отговор
    Той двигателя на Лада не може да стартира по никакъв начин. Проблема не е в кондензаторните батерии. Хахахаха.
  • 7 Хахахаха

    45 0 Отговор
    -шефче да ида да взема четири нови свещи?
    -земи, ама от църквата, оти мотора е умрел!
  • 8 Ами да

    16 3 Отговор
    Ладата е била без двигател!
  • 9 ДА ПРОБВАТ СЪС ЗАПАЛКА ИЛИ КИБРИТ

    11 5 Отговор
    ЩЕ ИМ СЕ ПОЛУЧИ НА ТИЯ ПИШМАН ЕКСПЕРТИ!
  • 10 учони

    14 20 Отговор
    Тя таз лада с акумулатор не пали те се мъчили да я запалят без такъв.
  • 11 Руски простотии,

    21 23 Отговор
    все по добре сме, колкото повече се отдалечаваме от тия първобитни екземпляри!
  • 12 мммм

    5 0 Отговор
    Тия кондензатори са хубави, но ако не запали от първия път, или от втория или третия път?
  • 13 Механик

    24 1 Отговор
    Колите с електроника контролираща процесите вдвигателя НЕ МОГАТ да запалят без акумулатор.
    Машините от старите поколения, тези с "контактно запалване" и карбуратор, МОГАТ да запалят без акумулатор. За целта просто трябва да бъдат палени на теглене или бутане. В генераторите има остатъчен магнетизъм и при достатъчно добро развъртане се получава самовъбуждане.
    Най-лесно и съвсем дори и без никакъв генератор, могат да бъдат запалени по-старите дизели. Не само могат да бъдат запалени, а дори могат да пропътуват безаварийно много километри. Което не се отнася за бензиновит коли, посочени от мен по-горе. Проблемът при последните ще дойде именно от генератора, тъй като без съпротивлението на акумулатора, напрежението в генератора може да достигне над 150 волта, което е смърт за електирческите консуматори, както и за самия генератор. Просто са разчетени за работа при 14 и нещо волта или при 30 волта за 24-волтовите машини.

    Коментиран от #14, #29

  • 14 Дуньо простия

    22 1 Отговор

    До коментар #13 от "Механик":

    Пишете за неща, дето не са ви ясни.
    В съвременните автомобили има алтелнатор. В него си има регулатор, който отдавна е електронен, и е толкова малък, че се намира обикновено в блокчето с четките. Сложен там, понеже напрежението, което ще произвежда генератора, зависи от силата на магнитното поле, което създава възбудителната намотка. А тя се намира в ротора, и краищата и са изведени на контактните пръстени. Точно през четките, и тия пръстени, минава тока нужен за възбуждане на алтернатора. И се нарича така, щото произвежда променлив ток. За да се изправи, има блок от 6 диода. На всяка фаза по 2 диода. Освен това вътрешното съпротивление на акумулаторната батерия е различно при заредена и разредена батерия.
    Излиза, че според вас, ако откачите клемите от акумулатора, при работещ двигател, цялата инсалация на автомобила ще попадне под напрежение, което не може да понесе.
    Напрежението на генератора е фиксирано от регулатора, без значение от оборотите на двигателя в рамките на 14.2 ÷ 14.6 волта, и нищо, освен повреда, не може да го промени. А при повреда обикновено изчезва. Не се повишава.

    Коментиран от #19

  • 15 Бай шукар

    4 0 Отговор
    Да няма проблем едно кило бензин и един кибрит
  • 16 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    2 4 Отговор
    чета ,чета....имам един въпрос...Как подавате ток на стартера...........Без акумулатор....Как ще завъртите стартера на ръка,на хипноза........Някакъв пише за алтернатор...алтернаторът подава ток на акумулатора....нищо повече.Много често,електрониката се скапва от алтернатор-реле.затова си проверявайте акумулатора как зарежда.Зарежда ли над 15.......отива и комутатор и какво ли не....Та някой да каже,как подава електричество на Стартера....Знам няколко....да стартирам автомобил без да влизам в кабината,но при изключени скорости....не обичам да ме ...автомобил...Но трябва акумулатор....

    Коментиран от #17, #30

  • 17 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Когато автомобилът е стартиран,съм махал клемите като пръска искра и автомобилът се движи.не знам колко е хубаво за автомобила,но как го стартирате.
  • 18 Акумулаторното

    4 8 Отговор
    Няма съвременна кола, на която да и откачиш акумулатора и да продължи да работи.
  • 19 Иван4о

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Дуньо простия":

    Защо намеси ВЪТРЕШНО СЪПРОТИВЛЕНИЕ, каква би могло да бъде негово влияние?
  • 20 Смешник

    5 3 Отговор

    До коментар #5 от "любител":

    На Жигули и Лада двигателя е на фиат 124! Така че радостта Ви за руска лада с манивела е непонятна! Но прости му Боже, то не е виновно. Неуко е!
  • 21 бай Гъдю

    2 0 Отговор
    Палили сме кола Жигули, с правено тиристорно запалване, захранено с батерии от 2 х 4,5 V и с манивелата!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Един

    5 2 Отговор
    Радо , какви са тея "кондензаторни усилватели" бе момко? Да не си се повлякъл по "свободана енергия"? И това "Za rulem" се пише в оригинал на руски "За рулем" , което означава "зад волана" или "на кормилото"!
  • 24 баба Гицка

    6 0 Отговор

    До коментар #1 от "🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️":

    Повечето стари мотопеди до 50 куб.см. са с "магнет" за тока за искра, при палене и за фара - балканчета, симсончета, явички...
  • 25 РЗС

    2 4 Отговор
    ае тия пичове пробваха ли да видят дали тая лада ще запали с акумулатор първо, щот е много вероятно дори с два да не запали.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Дейвид

    2 0 Отговор
    Никой не спомена нищо за "стартов ток".

    Коментиран от #31

  • 29 Морски

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Механик":

    Колега, колите са снабдени с алтернатор, в който има изправителен блок (блокчето, което държи четките). Генераторът е нещо различно.
  • 30 Морски

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Не се подава ток на стартера, когато автомобила се бута за да запали. Друг е въпроса, че ако е с автоматична скоростна кутия, ще запали трудно (да не кажа никога). Все пак Мерцедес имаха скоростни кутии навремето, които въпреки че бяха автоматични, позволяваха запалване с бутане. Но това вече е друга тема.....
  • 31 бай Гъдю

    2 0 Отговор

    До коментар #28 от "Дейвид":

    Стартов ток, когато въртиш със стартера, когато дърпаш, буташ, или въртиш с манивела има само физически напън...
  • 32 Трабантът

    1 0 Отговор
    Възможно ли е да не съм от картон?
    Да или не?
    Питам се?
    Да пробваме?
  • 33 бай Гъдю

    0 0 Отговор
    Само, ако имате манивела! Или кибрит... :)
  • 34 бай Гъдю

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Така е":

    Динамото трябва да има "възбуждане", т.е. пак от батерия, или акумулатор, ако не е с постоянни магнити!
  • 35 незнайко

    0 0 Отговор
    С изваден акумулатор регулатора на алтернатора ще се чуди с кого да направи сравнение на напрежението и да го ограничи на 13.5 волта примерно ! Ако изобщо запали автомобила напрежението на в електрическата система ще се повиши ( може и до 27 волта ) което ще УБИЕ всичката електроника !!! Само старите коли с чукче и наковалня и маслени бобини могат да остискат на тази интервенция, но всички осветителни ккрушки които са включени в момента ще дадат фира ! АКУМУЛАТОРА е буфер в електрическата система и не трябва да се откача !!!