За първи път чухме категорично негативни мнения за хибридите преди около дванадесет години от представители на немската школа. На една от презентациите ръководителят на инженерната група на Audi призна, че мрази хибридите и ги смята за задънена улица в развитието на автомобилната индустрия. Но тогава скептичното отношение към японското ноу-хау изглеждаше като мърморене на консерватори. Сега обаче ни се струва, че имаше известна истина в думите на представителите на известната немска марка.
Основното предимство на хибридите е тяхната магическа ефективност. Производителите заявяват консумация на нива от 3.5 литра и дори 1.5 литра от същия бензин, който използват стандартните коли с ДВГ на 100 километра. Но чудеса, както е добре известно, не се случват.
Необходима е еднаква енергия, за да задвижите кола с определена маса от място, независимо дали е хибридна или не. Енергията може да бъде получена от гориво или от контакта. Следователно plug-in хибридът ще превъзхожда бензиновите коли по отношение на консумацията само ако водачът го захранва с електричество чрез жици.
Но у нас все още няма много станции за зареждане. А кабел от осмия етаж е меко казано неудобно. И кой би си помислил след тежък ден с куп торби от супермаркета да си играе с жиците половин час? Хората оставят колата пред входа и хукват към дома при децата. Така шансовете на хибрид и двигател с вътрешно горене са изравнени.
Второто предимство на хибрида е по-високата ефективност на силовия тракт. Приблизително 5-7% от енергията може да се съхранява в батериите по време на рекуперация. Но това увеличение е полезно само в ограничен брой случаи. Например, електричеството е полезно за пътуване в задръствания. Но при напълно заредена батерия енергийният резерв е достатъчен за най-много 15-20 минути, а след това „каретата“ се превръща в „тиква“, тоест хибридът става обикновен автомобил. Цялото натоварване пада върху неговия бензинов агрегат, а динамичните характеристики на незареден хибрид са значително по-лоши от тези на конвенционалните автомобили.
Например Toyota Prius тежи 1405 кг, а Toyota Corolla, сходна по отношение на потребителските си качества, тежи 1240 кг. Хибридният двигател трябва да тегли не само колата, но и тежък придатък под формата на 50-килограмов електрически мотор и 100-килограмова батерия. В резултат на това разходът на гориво в реални условия на работа и дълги разстояния е почти еднакъв за двата автомобила - 7-8 литра.
Въпреки декларирания ресурс от 300 000 км, хибридната инсталация е много капризна. Електрическият мотор обикновено се намира вътре в скоростната кутия, което означава, че трансмисията работи при много по-високи термични натоварвания, което изисква хибридите да ползват специално масло и сервизни интервали, намалени наполовина.
Инверторът управлява "електроцентралата", която също се нагрява много и има нужда от допълнително отвеждане на топлината. В противен случай електронните платки, струващи няколко хиляди лева, изгарят. Батерията също така изисква охлаждане през лятото и отопление в студено време. В резултат на това Prius и Lexus RX400h вече имат две охладителни системи, които са склонни да се развалят два пъти повече.
Но основният проблем остава, разбира се, животът на батерията, който рядко надвишава 8-10 години, след което цялата плоча на батерията постепенно се превръща в баласт. А нова струва много, прекалено много
Хибридът е лесен за "убиване" и извън пътя. Ако погледнете под някой хибриден кросоувър, излизал извън асфалта, можете да видите сериозни щети по батерията. Всяко силно въздействие от камъни под колата заплашва с фатални щети, включително пожар. А и хибридните превозни средства обикновено са по-скъпи за възстановяване след инцидент.
В допълнение, подобни повреди могат да не се отразят на динамиката на колата веднага, но те са отворени за сняг, кал и вода. Електриката ръждясва, контактите изгниват и ток тече към кутията, причинявайки късо съединение. В резултат на това защитата изключва цялото задвижване и колата трябва да бъде натоварена на пътна помощ.
Като цяло, за да видим бъдещето в хибридите, е необходимо да си затворим очите за недостатъците им. И защо ви трябва този доста по-скъп хибрид? За хората, любители на конспиративни теории може би ще представлява интерес да разгледате списъка със заболявания на машинистите на електрически локомотиви и съществуващите санитарни изисквания за техните условия на труд. Накратко, седенето върху източника на силно електромагнитно поле не винаги е полезно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 За мен
14:58 01.09.2023
2 Турбодизел
Коментиран от #10, #46, #69, #75
15:00 01.09.2023
3 хибридите са гола вода
15:02 01.09.2023
4 Миризлив пор
Коментиран от #16, #18, #85
15:03 01.09.2023
5 Ироничен
Коментиран от #65
15:03 01.09.2023
6 гларус
Коментиран от #57, #96, #120
15:04 01.09.2023
7 Дерзайте
15:04 01.09.2023
8 НАСКО
15:04 01.09.2023
9 анонимен
15:05 01.09.2023
10 Питам се аз
До коментар #2 от "Турбодизел":
По този въпрос не се коментира. Табу. Но, виж всякакви там джендерасти са номер едно. Защо ли?15:08 01.09.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 нео
Коментиран от #97
15:12 01.09.2023
13 Не, благодаря
Коментиран от #116
15:13 01.09.2023
14 Ресурсът
Коментиран от #24, #45
15:31 01.09.2023
15 Некой си
Дали тези минуси могат да се екстраполират и за електромобилите?
Или при тях няма проблем да пуснеш ШВПС от деветия етаж, техните акумулатори изкарват 20, а не 10 години и цената на въпросните акумулатори е наполовина на хибридните.
И масата на електромобила е колкото на Фиат 500.
15:42 01.09.2023
16 Факт
До коментар #4 от "Миризлив пор":
Браво! Аз мога само да добавя, че в ОАЕ за ежедневни не карат колите за по 300+ бона, а стари Lexus GS450h, трета генерация, S190. Официалната кола на британския премиер Дейвид Камерън.2 ел. мотора (180+195 коня пикови) вътре в ск. кутия, един 3.5 V6, 300 коня - двигател на годината - 170 кила с 2 вида впръскване (директно И в колектора), с 80% въртящ момент още на 2 хил. оборота, бачка само в оптимални обороти с двускоростен планетарен вариаторен автоматик със секвенциална функция (до 260 набира като откачено), никаква периферия, никакви глупости (празен ход, задна скорост, спиране с накладки, студен старт, ремъци, алтернатори, стартери и пр.)
Хибрид с читава планетарна кутия (не CVT) е страхотно нещо!
Коментиран от #19
16:09 01.09.2023
17 Аз, Клавдий
16:29 01.09.2023
18 Владо
До коментар #4 от "Миризлив пор":
Колегата е МНОГО прав! Като собственик на чисто нов пълен хибрид мога да потвърдя че написаното от него е вярно. Гаранцията на колата и батерията е 10 години. Честно казано какво ще става след това при “новият внос”не ме интересува.16:31 01.09.2023
19 Некой си
До коментар #16 от "Факт":
Над 180 км/час малко сее предницата, иначе е супер.16:31 01.09.2023
20 Аз, Клавдий
16:54 01.09.2023
21 Така е
16:54 01.09.2023
22 Някой си
17:09 01.09.2023
23 преминаващ
17:58 01.09.2023
24 Гост
До коментар #14 от "Ресурсът":
Колега, те тези които се придвижват със С класа надали им е до 20 лева спестени на 100 км.. Имам предвид като нова кола, не от онези на 20+.18:14 01.09.2023
25 Ханс е тъп
Коментиран от #27
18:48 01.09.2023
26 Дойчен Кочен
Ми като нямаш време да опъваш кабели след работа - палиш хибрида на бензин и караш! А елекричката какво ще я правиш?
И на нас ауди и останалите немски марки не са ни за пример!
19:36 01.09.2023
27 Гост
До коментар #25 от "Ханс е тъп":
Говориш глупости, колега! Кой по точно дизел е бил убит от хибрида? Няма хибрид който да издържи на натоварване като дизела, и след това да покаже по добър разход! Само градското ви е в главата, ама и то на моменти! Хайне ‘изпъни’ 2.0 TDI до морето на магистралата, след това направи същото упражнение с хибрида! Например Голф и Корола. Да видим средния разход какъв ще е…?!?Коментиран от #31, #44, #119
19:39 01.09.2023
28 Линколн МКЗ Хибрид
2014 година. Внос от САЩ.
Невероятен автомобил. Бензинов двигател 2.0 литра, 142 к.с мощност.
Обща мощност с електромотора 188 к.с. Разход в града - от 2,5 до 5,0 литра. Ако тръгнеш със заредена батерия / заредена от предходно пътуване / изминава 5 - 6 км само на ток. Без много динамично каране. Стара Загора не е много голям по площ и понякога едно пътуване от 4 - 5 км изминава при разход на гориво 0 литра.
На дълъг път средния разход, който се отчита е 4,6 - 5,2 литра/ 100 км.
При средна скорост 110 км/час.
Автомобилът е изключително комфортен и фул екстри.
Батерията е 8 годишна, но "държи".
Колата е на 224 000 км /134 000 мили/ , много стегната и с чудесно вози.
Определено всяка кола , хибрид или не , изисква и добра поддръжка.
Коментиран от #29
19:40 01.09.2023
29 Гост
До коментар #28 от "Линколн МКЗ Хибрид":
Изисква се голяма смелост и късмет да си купиш щатски хибрид! Пожелавам ти второто, плюс безаварийни километри!19:50 01.09.2023
30 Богомил
19:53 01.09.2023
31 Факт
До коментар #27 от "Гост":
А ми да точно тези всичките никой не ги купувя дизела умре и го доказва пазарът.20:06 01.09.2023
32 Линколн МКЗ Хибрид
Преди да внеса този автомобил направих проучване / по-точно изчетох доста мнения в американски форуми / относно надеждността на този автомобил.
Както всеки автомобил има своите минуси и слабости.
Доброто в случая е, че е на една и съща платформа с Форд Мондео V.
А този Форд го има на Европейския пазар в същото хибридно изпълнение.
Разликата между Форд и Линколн е, че Линколн е луксозната марка на Форд. Иначе в Мото Пфое установих, че частите по окачване, двигател, батерия и други са идентични и на приемливи цени. Дори софтуера е същия и при необходимост може да се прилага / дано не се налага /
20:07 01.09.2023
33 Хибрид да , електрик не
Коментиран от #36, #40
20:09 01.09.2023
34 Електроинженер
Коментиран от #35
20:20 01.09.2023
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Математик
До коментар #33 от "Хибрид да , електрик не":
Брато, кво значи с един резервоар от София до Бургас или от София до Гърция? Аз с един резервоар ходя и се връщам до и от двете дестинации! Без хибрид, с над 10-годишна кола! Няма да кажа каква марка, че и без това много се търсят... Но и с обикновена Тойота не е невъзможно!20:26 01.09.2023
37 Джапанка
20:27 01.09.2023
38 Електроинженер
До коментар #35 от "Шайзен":
Не, такова животно нЕма! Все едно да ми разправяш за незареждаем телефон... Една батерия, ако не я заредиш - не можеш да я използваш!Друга тема е как се зарежда "незареждаемият" хибрид, но явно толкова ти е нивото, няма смисъл да си губя времето да ти обяснявам!
20:32 01.09.2023
39 Порно
21:47 01.09.2023
40 Дизел
До коментар #33 от "Хибрид да , електрик не":
Колега, от София до Созопол и обратно с един резервоар съм далеч от резервата. Натоварена кола, климатик, пък и десния ми крак е тежичък. Опитай с електричка или хибрид. Атаката срещу дизела е политическа.21:57 01.09.2023
41 ганю
като нямате петрол
дизел мин 30000 км на година
и 25 км след запалването
22:05 01.09.2023
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Тошо
Коментиран от #49, #108
22:24 01.09.2023
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Някой
До коментар #14 от "Ресурсът":
Супер неуместно сравнение на двата автомобила. Много ама много си далеч от истината.Няма да влизам в подробности и безмислени спорове,но нито хибридиде имат бъдеще нито електричните.Боклуци за пари.22:34 01.09.2023
46 Знайко
До коментар #2 от "Турбодизел":
Абсолютно си прав! Даже махнаха показаеля за облъчване при мобилните телефони, за да не се говори за това и да няма сравнения предизивикващи дебати.Моето мнение е че няма как да стоиш в полето на силен генератор , вълните да минават през меките тъкани и мозъка и да няма проблеми.
Коментиран от #53
22:47 01.09.2023
47 Джи
Коментиран от #90
23:04 01.09.2023
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Huберт
До коментар #43 от "Тошо":
Абсолютно си прав.Имам нов Ярис.Няма такъв кеф.Цената на бензина вече не ме вълнува23:51 01.09.2023
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Обикновен човек
05:52 02.09.2023
52 Някой
Батерията при хибриди на Тойота не под пода, а в багажника или под седалката. И е много защитена.
В статията нищо не се казва за ДВГ двигателя на Тойота, който работи по цикъла на Милър и има много по-висок КПД от ДВГ в другите автомобили. Най-вече за това, хибридите на Тойота са по-икономични, а не само заради рекуперацията при спиране.
Хибрид може да се направи с лек двигател, като Вангелов двигател, с 500 куб. см. двигател ... И с по-малка, съответно по-лека батерия.
За малка и лека градска кола с малък пробег, електрически автомобил с батерия е най-доброто.
За магистрала и големи междуградски отсечки най-доброто е дизелов или бензинов автомобил. Който зареждаш веднъж междинно, отнема няколко минути и минаваш 1500 км.
За хора, които не могат да си позволят да имат 2 автомобила, един за в града и един за извън града. Хибрид, с батерия за 80-100 км електрически пробег е най-доброто решение. В града се държи като електронни, на магистрала като ДВГ автомобил.
Коментиран от #59
07:18 02.09.2023
53 Някой
До коментар #46 от "Знайко":
Недей да крадеш чужди имена, Вземи си напъни мозъка и си измисли твое си име.07:23 02.09.2023
54 Феникс
Кой, как иска да си го разбира.
Коментиран от #56
07:24 02.09.2023
55 Фалшивата
07:45 02.09.2023
56 Любопитен
До коментар #54 от "Феникс":
Защо мислиш така? Не че имам нещо против, но е прекалено хубаво за да е истина.07:49 02.09.2023
57 Чайка
До коментар #6 от "гларус":
Развалят се на 100 хиляди км, ама горублянски километри.07:58 02.09.2023
58 Хибрид
Коментиран от #62
08:10 02.09.2023
59 Малка градска електричка
До коментар #52 от "Някой":
"За малка и лека градска кола с малък пробег, електрически автомобил с батерия е най-доброто.За магистрала и големи междуградски отсечки най-доброто е дизелов или бензинов автомобил. Който зареждаш веднъж междинно, отнема няколко минути и минаваш 1500 км
За хора, които не могат да си позволят да имат 2 автомобила, един за в града и един за извън града. Хибрид, с батерия за 80-100 км електрически пробег е най-доброто решение. В града се държи като електронни, на магистрала като ДВГ автомобил.."
И накрая получаваш едно голямо нищо с недостатъците и на двете технологии. Хибридът ще трябва да го зареждаш всеки ден с ток, а електромобила само веднъж седмично.
Тоест ще са необходими седем пъти повече зарядни станции, ако всички карат хибриди. Да не говорим че електромобила може да зарежда и на бърза зарядна станция, като вместо да заема всеки ден зарядна станция за 8 часа, ще зареди същия пробег за 5 минути и за тези 8 часа на една единствена колонка потенциално могат да заредят стотина електромобила.
1000 км могат да се минат с електромобил за 9 часа с включено време за зареждане, което е около 40 минути. Всеки нормален човек прави повече от 40 минути почивка за 9 часа шофиране така или иначе, така че и дългите пътувания се автомобил не са проблем.
Точно за дълги пътувания на финансов смисъл да се купи електромобил. Вече и в България бързите зарядни са под път и над път, а в Европа да не говорим.
Малък градски електромобил към момента е
Коментиран от #72, #73, #98
08:31 02.09.2023
60 глупости
08:32 02.09.2023
61 Малка градска електричка
Коментиран от #71
08:37 02.09.2023
62 Само за сравнение
До коментар #58 от "Хибрид":
"Взех на жена ми RX450h . Разход в града 8/100 300коня 2.2 тона автомобил. Преди това имаше Камри 2.4 170 коня- 1.5 тона- разход в града 12-13 бензин ."2,5 т електромобил с 1000 коня, за цената на 8 литра гориво ще може да измине над 2000 километра.
08:44 02.09.2023
63 В нашата
09:06 02.09.2023
64 Ярис Хибрид
Коментиран от #99
09:08 02.09.2023
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Анонимен
10:51 02.09.2023
67 По тая логика
10:54 02.09.2023
68 Курулин
10:54 02.09.2023
69 Гост
До коментар #2 от "Турбодизел":
Само на копейкаджиите антиваксъри им влияе, на нормалните хора-неКоментиран от #70
11:03 02.09.2023
70 Пропусна най-важните
До коментар #69 от "Гост":
"За ХОРАТА, ЛЮБИТЕЛИ НА КОНСПИРАТИВНИ ТЕОРИИ може би ще представлява интерес да разгледате списъка със заболявания на машинистите на електрически локомотиви и съществуващите санитарни изисквания за техните условия на труд. "Хайде ако можеш намери го този списък и дай линка към източника за да се посмеем!
Какви според тебе са вредите от източник на електромагнитно поле с ниска честота? Телефонът в джоба ти ти вреди много повече на топките, защото е комбинация между загряване и излъчване на свръх високи честоти, включително 5G опрени на топките ти. А ти се притесняваш за 50 херца на един метър разстояние, екранирани с няколко сантиметра метал плюс още няколко ламарини помежду ви, които правят фарадеев кафез.
Дай източника да видим дали конспираторите са споменали тези "малки подробности"
11:21 02.09.2023
71 333
До коментар #61 от "Малка градска електричка":
За чий ти е зарядна станция, като няма никакъв проблем да зареждаш малък градски автомобил с обикновено контакт? Като го включиш вечерта на нощна, ще заредиш до сутринта ток за 200км. Ти минавал ли си 200км дневно в града?Коментиран от #76
11:40 02.09.2023
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 п;-о0и9ъ6т
11:49 02.09.2023
75 Иво
До коментар #2 от "Турбодизел":
Разполагам с устройство, което измерва електромагнитно излъчване и тествах обстановката в десетгодишния ми Мерцедес мек хибрид. Няма отклонения при всички фази на работа на хибрида. Нормалния ми разход е около 5.8 на сто дизел измерено. Когато бързам на дълго каране отива до 6.3. За Е класа комби мисля че е добре.12:38 02.09.2023
76 И как ще стане
До коментар #71 от "333":
зареждането ако живееш на 7 етаж в блок с 144 апартамента и поне 200 коли около него(както е сега)?14:16 02.09.2023
77 Алекс
Карам си хибрида благодаря на Бога че има умни инжинерии!
15:12 02.09.2023
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Косьо
Коментиран от #80, #82
15:21 02.09.2023
80 Много искам да го видя това
До коментар #79 от "Косьо":
Каране с 220 км в час и разход 7 на 100. Ама много искам да го видя. Готов съм да платя половин милион за автомобилът ти, ако постигнеш този разход. Но ако не го постигнеш ще ми дадеш 100 пъти по-малко, само 5 000 лв. Съгласен ли си?То с бягане от училище за да не знаеш физичните закони и каране на need for speed на немските аутобани, ако се градеше истински жизнен опит, ехеее...
Пък и не знам кой хибрид работи при 220 км в час? Сигурно и той е от need for speed?
16:34 02.09.2023
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 ТеслАта
До коментар #79 от "Косьо":
Интаресно. При моите две коли с ДВГ, едната бензинова другата дизелова съм забелязал, че на магистрала увеличаването на средната скорост над 140км/ч има зависимост 20км/ч -1л/100км. Тоест 140км/ч-13л/100км, 160км/ч-14л/100км. 180км/ч-15л/100км и така до 200км/ч -16л/100 за дизела( не може повече) и 240км/ч -19л/100км за бензиновата кола.Като от около 230км/ч нагоре зависимостта отива към 20км/ч-2л/100км.17:10 02.09.2023
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 паси предателят
23:02 02.09.2023
85 Т101
До коментар #4 от "Миризлив пор":
С всичко съм съгласен, че хибридите изкарват колкото другите коли и т.н.Обаче,коя е тази кола от 90-те,която прави 500.000 км? Освен някой 5 цилиндров дизелов Мерцедес такси. Живота на ДВГ е 10-15.000 часа, някои могат да изкарат и над 20.000 карани на далече, бавно и по равно в умерен климат.
Като 10.000 часа е при нашенски каране, а 15.000 часа е при такова на дълги разстояния в по-умерен климат.
Днешните коли при обслужване на под 200 часа изкарват масово много повече от някогашните.
Коментиран от #86
23:25 02.09.2023
86 Това някаква лоша шега ли е?
До коментар #85 от "Т101":
Мерцедес W124 внос от Италия на поне 500к, изкара 50к километра при мен без никакви сериозни ремонти (май някакъв хебел смених отпред за жълти стотинки). Чисто нов Пасат от БГ представителството на 70к - за нов съединител. На Тойота и Хонда бензинките от 90те всички правят 500к без проблем. Огледай се какви коли се движат и до ден днешен по улиците (от края на 90те и началото на хилядолетието). Тези новите мики маус колички с 1.0-1.4 три цилиндрови двигатели ако издържат 10 години, пак е добре..00:13 03.09.2023
87 Едно не разбирам
Коментиран от #89
00:36 03.09.2023
88 Американец
взех новия 450н
00:41 03.09.2023
89 Така е
До коментар #87 от "Едно не разбирам":
То с едно поглеждане в сайта на Тойота, резултатът затова е такъв. Корола cvt струва 48х.а хибрид 50х. Реална разлика в ср.разход е поне 3,5л. Разликата в динамика-огромна. В хибида седобавят и важни екстри. С две думи, никакво предимство за 3цил. бензново виещо cvt пред хибрида. Печалбата е поне 10х. при покупка на хибрида за една средна експлоатация. Научете ги тия неща, че е нереално след толкова информация, такива умозаключения да се сътворяват.Коментиран от #91
08:18 03.09.2023
90 Лицемерие
До коментар #47 от "Джи":
А производството на батерии е мед и масло.08:46 03.09.2023
91 Сериозно
До коментар #89 от "Така е":
Защо сравняваш хибрида със CVT бензинката? И на двете скоростните кутии са отвратни. То е едно бучене, то е ужас. Дадох пример как ако човек не е инвалид, може да има същия автомобил на по-добра цена. Имам приятел с 2.0 хибрида 180 кс, който гледам са го спряли от продажба. Средния му разход е 6 след 30 к км. Няма как разликата да е 3.5 на 100. Разликата в ускорението едва ли е сериозна, и двете коли са превоз от точка А до точка Б, а не спортни. Да не говорим за допълнителното усложнение на хибрида, по-високото тегло, по-скъпото обслужване. Нереално е да пишеш преди да мислиш....Коментиран от #92, #100
11:34 03.09.2023
92 Така е
До коментар #91 от "Сериозно":
Имай си приятели, но кола нямаш, още по-малко хибрид, пък и Тойота. 125кс виещо cvt спрямо базовото рафинирано хибридно задвижване с 1.8 140кс.почти няма разлика в цена, но разликата е все едно, че караш един клас по-висок автомобил.Вслушвайте се малко в това какво говорим, че са смешни твърденията на далечен познат, евентуално имащ хибрид. И пак казвам, действителната разлика е 3.5л/100 м/у двата автомобила.
Ще повторя, ако имаш книжка, хващаш рейса и в някой магазин за Тойоти ще ти дадат да покараш хибрид.
Даже са любезни. Отделяш 1 час от безценното си време и наколко лева за билети. Тогава се оформя някаква много бегла представа за това какво е Тойота хибрид и не се пишат такива съчинения.
Коментиран от #93, #94
14:17 03.09.2023
93 Хайде стига празни приказки
До коментар #92 от "Така е":
Палим автомобилите отиваме до морето и обратно като караш след мен плътно и искам да ми покажеш 3,5 л на 100км разход. Искам да видя с очите си как ще спестиш 35 литра гориво. Хайде стига сте вярвали в перпетууммобиле. Няма откъде да ти дойдат допълнителни 350kWh енергия само от спестеното, защото един електромобил след всички загуби харчи от батерията под 200kWh за да измине тези 1000 км. Ти как само от рекуперация и леко подобрено КПД на двигателя ще спестиш 350kWh от тях? Пък ако ще сравняваме с дизелов автомобил, вероятно той ще изхарчи по-малко гориво от твоя хибрид.Можеш да направиш 3,5 л разлика само при градско шофиране в сравнение с автомобил без старт стоп система, като шофьорът му трябва да си няма идея как да кара и всеки път спира само със спирачката.
14:59 03.09.2023
94 Добре приятел
До коментар #92 от "Така е":
Тойота казват около 1.5 на сто разлика, но ще ти вярваме на тебе - анонимник от Интернет. Пак казвам, аз говоря за 1.5 чистия бензин с ръчна ск. кутия срещу хибрида. Разликата в цената е 10к, в динамиката - я има, я няма (125 срещу 140 кс) . Да не говорим за контрола, който ти дава ръчната ск. кутия. 250к км. докато избиеш по-високата цена. Хибрида е по-тежък, по-скъп за обслужване, по-сложен и предразположен към проблеми. Всеки сам си преценява.Коментиран от #101
18:55 03.09.2023
95 Радо Славчев
20:14 03.09.2023
96 скраП
До коментар #6 от "гларус":
Думата, която търсиш, е скраП - скраБ е нещо съвсем различно и не е за твоето мозъче...20:18 03.09.2023
97 До драйфащия
До коментар #12 от "нео":
Сериозно ли си драйФал по време на тест-драйВ??? Надявам се да си почистил колата след това...20:20 03.09.2023
98 НИЩО
До коментар #59 от "Малка градска електричка":
Напъна се и каза едно голямо НИЩО - нито трябва да си зареждаш хибрида по време на пътуване (освен с бензин), нито нормалните шофьори правим престой от 40 минути на 1000 км. Най-много едно кафе време и толкова. Последно пътувах 1300 км с хибрида и освен едно зареждане с бензин и 20 минути за кафе друго спиране не съм имал.20:39 03.09.2023
99 Умиране?
До коментар #64 от "Ярис Хибрид":
Поздравления за избора на автомобил. Само да попитам - това с "умирането" на батерията от голфсваген ли ви го подсказаха, или си е ваша фантазия?20:43 03.09.2023
100 Да бе
До коментар #91 от "Сериозно":
Какво е спряно от продажба???20:54 03.09.2023
101 По-скъп?
До коментар #94 от "Добре приятел":
Ти кога последно обслужва хибрид, че знаеш че обслужването е по-скъпо? В кой точно VW форум го прочете???20:58 03.09.2023
102 Собственик на Сузуки Витара Хибрид
1. Като натисна газта и се включи и електромотора, конете се удвояват и всекви бракми само с ДВГ ги отнасям като куцо пиле домат. Не важат Мерцедеси... иБе-емвета...
2. Разхода за моя Джип хибрид е средно около 7л./ 100 км. и то при условие че карам със средна скорост 130 км. /ч.
3. Не зареждам батерията от контакта, колата сама се зарежда като отпусна газта и карам по инерция!
Еми... тВа е!
Коментиран от #103, #109
01:02 04.09.2023
103 Състезание
До коментар #102 от "Собственик на Сузуки Витара Хибрид":
"конете се удвояват и всекви бракми само с ДВГ ги отнасям като куцо пиле домат."А те знаят ли, че се гоните? А дано ама надали!
02:17 04.09.2023
104 Руси
Коментиран от #105
08:24 04.09.2023
105 Така е
До коментар #104 от "Руси":
Руси, Руси, много си се объркал, няма надежда. Карай още 2млн, ти сам си преценяш.09:03 04.09.2023
106 ТеслАта
13:15 04.09.2023
107 Тони
15:34 05.09.2023
108 Добърден
До коментар #43 от "Тошо":
Прав си за батерията на приуса че е зад задната седалка.Аз имам Форд Маверик хибрид и батерията е от долу под пътника до шофьора.
Само за инфо това е пикап на платформата на Рейнджър.
Харчи 4.5 - 5 а е с 2.5 литра Аткинсън.
00:12 07.09.2023
109 охлюв
До коментар #102 от "Собственик на Сузуки Витара Хибрид":
Тая Витара ускорява до 100 за 10.2с, толкова бавен дизел никога не съм карал.16:08 13.10.2023
110 Мерцедес
Коментиран от #111
22:19 13.10.2023
111 Поршака
До коментар #110 от "Мерцедес":
5.88/100 със 150 знаеш га ше ти дава. И ние коли караме с 9г троник и много добре знаем разхода с тия скорости какъв е.00:40 14.10.2023
112 Пламен
Коментиран от #114
16:21 20.10.2023
113 Наката
01:11 21.10.2023
114 Наката
До коментар #112 от "Пламен":
И още толкова ще го караш. При правилната експоатация тойотата ще те надживее.01:19 21.10.2023
115 Байко
08:51 21.10.2023
116 Любчо
До коментар #13 от "Не, благодаря":
Ммдаа, старата Е класа 211 е много истински Бенц10:04 21.10.2023
117 Някой си
15:44 03.04.2024
118 Истината:
Дори в природата хибридите са Обречени!
Растенията и животните хибриди нямат потомства!
18:29 04.04.2024
119 Гост
До коментар #27 от "Гост":
Пет години карам Лексус is300h 2.5 бензин.Лятно време имам разход 5,5,зимата 6,3.Прекосявам цяла Европа от Холандия до България със средна скорост 130км/ч и разход 5.7 така че бих поспорил с теб15:58 10.04.2024
120 Гост
До коментар #6 от "гларус":
А знаеш ли каква е разликата между двигателя на хибриден автомобил и обикновен автомобил16:04 10.04.2024
121 Краси
В София разход максимум 6 в задръстване. Всяка една обикновенна кола без хибридно задвижване харчи в София 10-12 а при задръстване 15-16/100km.
22:18 25.04.2024
122 Нова
12:25 14.07.2024
123 хр. грозев предателят
17:28 14.07.2024