Last news in Fakti

1 Септември, 2023 14:44 133 197 121

Няколко причини да НЕ си купувате хибридна кола. И нова, и на старо!

  • хибрид-
  • съвети
Няколко причини да НЕ си купувате хибридна кола. И нова, и на старо! - 1

За първи път чухме категорично негативни мнения за хибридите преди около дванадесет години от представители на немската школа. На една от презентациите ръководителят на инженерната група на Audi призна, че мрази хибридите и ги смята за задънена улица в развитието на автомобилната индустрия. Но тогава скептичното отношение към японското ноу-хау изглеждаше като мърморене на консерватори. Сега обаче ни се струва, че имаше известна истина в думите на представителите на известната немска марка.

Основното предимство на хибридите е тяхната магическа ефективност. Производителите заявяват консумация на нива от 3.5 литра и дори 1.5 литра от същия бензин, който използват стандартните коли с ДВГ на 100 километра. Но чудеса, както е добре известно, не се случват.

Необходима е еднаква енергия, за да задвижите кола с определена маса от място, независимо дали е хибридна или не. Енергията може да бъде получена от гориво или от контакта. Следователно plug-in хибридът ще превъзхожда бензиновите коли по отношение на консумацията само ако водачът го захранва с електричество чрез жици.

Но у нас все още няма много станции за зареждане. А кабел от осмия етаж е меко казано неудобно. И кой би си помислил след тежък ден с куп торби от супермаркета да си играе с жиците половин час? Хората оставят колата пред входа и хукват към дома при децата. Така шансовете на хибрид и двигател с вътрешно горене са изравнени.

Второто предимство на хибрида е по-високата ефективност на силовия тракт. Приблизително 5-7% от енергията може да се съхранява в батериите по време на рекуперация. Но това увеличение е полезно само в ограничен брой случаи. Например, електричеството е полезно за пътуване в задръствания. Но при напълно заредена батерия енергийният резерв е достатъчен за най-много 15-20 минути, а след това „каретата“ се превръща в „тиква“, тоест хибридът става обикновен автомобил. Цялото натоварване пада върху неговия бензинов агрегат, а динамичните характеристики на незареден хибрид са значително по-лоши от тези на конвенционалните автомобили.

Например Toyota Prius тежи 1405 кг, а Toyota Corolla, сходна по отношение на потребителските си качества, тежи 1240 кг. Хибридният двигател трябва да тегли не само колата, но и тежък придатък под формата на 50-килограмов електрически мотор и 100-килограмова батерия. В резултат на това разходът на гориво в реални условия на работа и дълги разстояния е почти еднакъв за двата автомобила - 7-8 литра.

Няколко причини да НЕ си купувате хибридна кола. И нова, и на старо!

Въпреки декларирания ресурс от 300 000 км, хибридната инсталация е много капризна. Електрическият мотор обикновено се намира вътре в скоростната кутия, което означава, че трансмисията работи при много по-високи термични натоварвания, което изисква хибридите да ползват специално масло и сервизни интервали, намалени наполовина.

Инверторът управлява "електроцентралата", която също се нагрява много и има нужда от допълнително отвеждане на топлината. В противен случай електронните платки, струващи няколко хиляди лева, изгарят. Батерията също така изисква охлаждане през лятото и отопление в студено време. В резултат на това Prius и Lexus RX400h вече имат две охладителни системи, които са склонни да се развалят два пъти повече.

Но основният проблем остава, разбира се, животът на батерията, който рядко надвишава 8-10 години, след което цялата плоча на батерията постепенно се превръща в баласт. А нова струва много, прекалено много

Хибридът е лесен за "убиване" и извън пътя. Ако погледнете под някой хибриден кросоувър, излизал извън асфалта, можете да видите сериозни щети по батерията. Всяко силно въздействие от камъни под колата заплашва с фатални щети, включително пожар. А и хибридните превозни средства обикновено са по-скъпи за възстановяване след инцидент.

В допълнение, подобни повреди могат да не се отразят на динамиката на колата веднага, но те са отворени за сняг, кал и вода. Електриката ръждясва, контактите изгниват и ток тече към кутията, причинявайки късо съединение. В резултат на това защитата изключва цялото задвижване и колата трябва да бъде натоварена на пътна помощ.

Като цяло, за да видим бъдещето в хибридите, е необходимо да си затворим очите за недостатъците им. И защо ви трябва този доста по-скъп хибрид? За хората, любители на конспиративни теории може би ще представлява интерес да разгледате списъка със заболявания на машинистите на електрически локомотиви и съществуващите санитарни изисквания за техните условия на труд. Накратко, седенето върху източника на силно електромагнитно поле не винаги е полезно.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 245 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 За мен

    107 133 Отговор
    Само дизел, братче.....
  • 2 Турбодизел

    181 36 Отговор
    Последния абзац на статията е много важна и интересна тема, която обаче никой за последните години не повдига в пространството- електромагнитното поле. Как пък при такива волтажи и мощности това електромагнитно поле някак си магически не влияе върху хората вътре в автомобила?

    Коментиран от #10, #46, #69, #75

  • 3 хибридите са гола вода

    121 28 Отговор
    ама електричките са топ? Или нещо не разбрах?
  • 4 Миризлив пор

    147 40 Отговор
    Не знам кой е писал статията, но много ме съмнява да е виждал и ремонтирал хибриден автомобил. Просто е взел няколко мнения нахвърляни по някой форум и ги е преписал. В общи линии - хибрида е хубаво нещо с определен живот. Докато е в рамките на този живот, то батерията и ел. двигателя работят в момента в който ДВГ не е ефективен - тръгване, ускорение, преместване на 1-2 метра. Когато се спира пък двигателя става на генератор и зарежда батерията. При дълъг път когато ДВГ работи в режим няма защо да се включва Ел. Двигателя, така че си караш на ДВГ, при градски условия обаче икономията и удобството са осезаеми - бързо набира и харчи малко. Живота - вече ги няма ДВГ от 90-те години с живот 500 000 км, вече 350 000 са добър ресурс а дори и по-малко. Хибридните автомобили имат същия ресурс, изкарват го. Друг е проблема, че тук идват на 300 - 400 000 км пренавити на 123 000 и като им свърши живота и ревем "чупят се много" и започваме да слушаме разни разбирковци от кварталния сервиз дето познанията им са от времето когато се караха голф 2 а гъзарите караха 3-ки а богаташите 4 и нагоре.

    Коментиран от #16, #18, #85

  • 5 Ироничен

    134 12 Отговор
    Вече съм на 60 и е много възможно моята последна кола да е вече произведена, пък дори е възможно и да съм я купил. Да се тресат тези, дето им предстои да свикват.

    Коментиран от #65

  • 6 гларус

    43 96 Отговор
    Много се разваля двигателя на хиб. коли- сто хил.километра и чао, за скраб.

    Коментиран от #57, #96, #120

  • 7 Дерзайте

    75 37 Отговор
    Е ми те любителите на тостери са импотентни, няма какво повече да им навреди.
  • 8 НАСКО

    73 42 Отговор
    Имат само един мъничък плюс! Малко по-нисък данък! И туй то!
  • 9 анонимен

    91 64 Отговор
    Кой ти плати за тази измислена статия?
  • 10 Питам се аз

    60 20 Отговор

    До коментар #2 от "Турбодизел":

    По този въпрос не се коментира. Табу. Но, виж всякакви там джендерасти са номер едно. Защо ли?
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 нео

    146 27 Отговор
    Карам Рав 4 бензин 2 литра 151 коня , мислих да я сменям с хибридната и версия .Направих тест драйф и ми даде разход 7 , тоест за мен е безмислено ,защото и сега ми харчи горе долу толкова .Не видях предимства освен че е 7 години по млада от моята .Оставам си на бензин и мисля , че в близките години хората няма да си оставят безнзина или дизела

    Коментиран от #97

  • 13 Не, благодаря

    73 30 Отговор
    Истина е, че нямат ресурс а километрите се навъртат бързо. Старата Е класа W211 е милионник които си заслужава.

    Коментиран от #116

  • 14 Ресурсът

    113 31 Отговор
    На батерията на хибрида е 300 000 км твърдят, въпреки че можете да видите на по 500 000 км приуси в Сащ (300 000 мили) без сменена батерия. Карах около 1 година такси хибрид (нормален, не плъг ин) и в града дава 4.2 ако не я натискам и 4.6 с повечко натидсане. Ес класата на баща ми дава 12.5 градско. 8 литра спестени на 100 са 20лв. На 300 000км са 60 000 лв спестени от гориво за живота на батерията. Колата стпува 12 000 повече и нова батепия е 7000. Значи пестиш 60 000 лв и харчиш после 17 000 за ремонт. Тоест си 43 000 напред

    Коментиран от #24, #45

  • 15 Некой си

    48 21 Отговор
    Като чета за минусите - все за електрическата част става дума.
    Дали тези минуси могат да се екстраполират и за електромобилите?
    Или при тях няма проблем да пуснеш ШВПС от деветия етаж, техните акумулатори изкарват 20, а не 10 години и цената на въпросните акумулатори е наполовина на хибридните.
    И масата на електромобила е колкото на Фиат 500.
  • 16 Факт

    22 22 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Браво! Аз мога само да добавя, че в ОАЕ за ежедневни не карат колите за по 300+ бона, а стари Lexus GS450h, трета генерация, S190. Официалната кола на британския премиер Дейвид Камерън.
    2 ел. мотора (180+195 коня пикови) вътре в ск. кутия, един 3.5 V6, 300 коня - двигател на годината - 170 кила с 2 вида впръскване (директно И в колектора), с 80% въртящ момент още на 2 хил. оборота, бачка само в оптимални обороти с двускоростен планетарен вариаторен автоматик със секвенциална функция (до 260 набира като откачено), никаква периферия, никакви глупости (празен ход, задна скорост, спиране с накладки, студен старт, ремъци, алтернатори, стартери и пр.)
    Хибрид с читава планетарна кутия (не CVT) е страхотно нещо!

    Коментиран от #19

  • 17 Аз, Клавдий

    46 8 Отговор
    Тази година се сдобих с Тойота С-HR. 2000 кубика, хибрид, харчи ми 6, 4, предишната ми БМВ Х1 -7,2,разликата е малка. Недостатък е малкият багажник, и че на разбит асфалт имах усещане, че задира отдолу, а на вид е голяма кола. Не е плъг ин. Всичко друго е добре.
  • 18 Владо

    48 16 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    Колегата е МНОГО прав! Като собственик на чисто нов пълен хибрид мога да потвърдя че написаното от него е вярно. Гаранцията на колата и батерията е 10 години. Честно казано какво ще става след това при “новият внос”не ме интересува.
  • 19 Некой си

    14 5 Отговор

    До коментар #16 от "Факт":

    Над 180 км/час малко сее предницата, иначе е супер.
  • 20 Аз, Клавдий

    9 13 Отговор
    Тази година се сдобих с Тойота С-HR. 2000 кубика, хибрид, харчи ми 6, 4, предишната ми БМВ Х1 -7,2,разликата е малка. Недостатък е малкият багажник, и че на разбит асфалт имах усещане, че задира отдолу, а на вид е голяма кола. Не е плъг ин. Всичко друго е добре.
  • 21 Така е

    66 32 Отговор
    Не бях чел скоро по измислена статия. Едничко нещо няма вярно, или е много, много далеч от прекрасното задвижване особено на мощните хибриди на Тойота. От 3 години всеки ден благодаря за прекрасното придвижване, което осигурява хибрида. Но със и без такива измислени статии, за все повече хора става ясно, че това е най-доброто задвижжване в момента. Много надеждно-10г пълна гаранция, много икономично, и много динамично в последните поколения Тойота хибрид. За другите измислени хибриди, при които са залепили един електромотор към скорости, може да важат тези заключения. Те немските учени продължават да мислят, че тракторните мотори са най-доброто.
  • 22 Някой си

    50 9 Отговор
    Аз съм твърде ЗА хибридите, особено, ако ги карате предимно е града. От близо година карам Нисан кашкай e-power (самозареждаща се батерия, ДВГ играе роля на генератор само). Разход в града 3.0 - 4.0л/100, смесен разход 5 - 6л/100. Проблеми не съм имал, но и съм и направил 20 000 само. Преди това карах Рено Талисман 1.6 дизел, много добра кола за дълъг път, супер комфортна, адски много екстри и разход в града съответно 7-8 смесено 6-7л/100. Всичко е в зависимост къде карате предимно.
  • 23 преминаващ

    65 17 Отговор
    Статията е преведена от пропагндата на немския автопром. Германското автомобилостроене просто няма конкурентна хибирдна технология на японските. Иначе изброените недостатъци са валидни с по-голяма сила за чисто електрическите коли, на които немците залагат, защото дори в тази сфера са станали папагали на американците и Тесла.
  • 24 Гост

    36 8 Отговор

    До коментар #14 от "Ресурсът":

    Колега, те тези които се придвижват със С класа надали им е до 20 лева спестени на 100 км.. Имам предвид като нова кола, не от онези на 20+.
  • 25 Ханс е тъп

    50 21 Отговор
    Истината е че хибрида би дизела ей там ги удря в тъпити немчуги

    Коментиран от #27

  • 26 Дойчен Кочен

    46 7 Отговор
    Taka значи!? Хибридите са боклуци, а електическите кошници са хубави?
    Ми като нямаш време да опъваш кабели след работа - палиш хибрида на бензин и караш! А елекричката какво ще я правиш?
    И на нас ауди и останалите немски марки не са ни за пример!
  • 27 Гост

    42 20 Отговор

    До коментар #25 от "Ханс е тъп":

    Говориш глупости, колега! Кой по точно дизел е бил убит от хибрида? Няма хибрид който да издържи на натоварване като дизела, и след това да покаже по добър разход! Само градското ви е в главата, ама и то на моменти! Хайне ‘изпъни’ 2.0 TDI до морето на магистралата, след това направи същото упражнение с хибрида! Например Голф и Корола. Да видим средния разход какъв ще е…?!?

    Коментиран от #31, #44, #119

  • 28 Линколн МКЗ Хибрид

    28 12 Отговор
    От 3 месеца карам Lincoln MKZ hybrid.
    2014 година. Внос от САЩ.
    Невероятен автомобил. Бензинов двигател 2.0 литра, 142 к.с мощност.
    Обща мощност с електромотора 188 к.с. Разход в града - от 2,5 до 5,0 литра. Ако тръгнеш със заредена батерия / заредена от предходно пътуване / изминава 5 - 6 км само на ток. Без много динамично каране. Стара Загора не е много голям по площ и понякога едно пътуване от 4 - 5 км изминава при разход на гориво 0 литра.
    На дълъг път средния разход, който се отчита е 4,6 - 5,2 литра/ 100 км.
    При средна скорост 110 км/час.
    Автомобилът е изключително комфортен и фул екстри.
    Батерията е 8 годишна, но "държи".
    Колата е на 224 000 км /134 000 мили/ , много стегната и с чудесно вози.
    Определено всяка кола , хибрид или не , изисква и добра поддръжка.

    Коментиран от #29

  • 29 Гост

    34 3 Отговор

    До коментар #28 от "Линколн МКЗ Хибрид":

    Изисква се голяма смелост и късмет да си купиш щатски хибрид! Пожелавам ти второто, плюс безаварийни километри!
  • 30 Богомил

    21 16 Отговор
    Карам си тойотата рав 4 хибрид модел 2023 до 2026 и си сменям с модел 2026. Който иска да ги кара 8-10 години.
  • 31 Факт

    17 17 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    А ми да точно тези всичките никой не ги купувя дизела умре и го доказва пазарът.
  • 32 Линколн МКЗ Хибрид

    25 0 Отговор
    Благодаря за пожеланието, колега !
    Преди да внеса този автомобил направих проучване / по-точно изчетох доста мнения в американски форуми / относно надеждността на този автомобил.
    Както всеки автомобил има своите минуси и слабости.
    Доброто в случая е, че е на една и съща платформа с Форд Мондео V.
    А този Форд го има на Европейския пазар в същото хибридно изпълнение.
    Разликата между Форд и Линколн е, че Линколн е луксозната марка на Форд. Иначе в Мото Пфое установих, че частите по окачване, двигател, батерия и други са идентични и на приемливи цени. Дори софтуера е същия и при необходимост може да се прилага / дано не се налага /
  • 33 Хибрид да , електрик не

    24 10 Отговор
    Радослав Славчев личи си че не познаваш хибридите . Твоите писания се отнасят за хибриди втора ръка с 300 000 -500 000 км реални и превъртяни на 100 000 км по автокъщите . Аз имам Приус закупен от Тойота , всичко по колата е пригодено за дълга експлоатация така пише в упътването . Маслото се сменя на 16 000 км . От Тойота ми казаха че когато дойде времето за смяна на батерии и др части ползвам от 50% до 75% намаление от цената на частите и монтажа .От София до Бургас с един резервоар , същото е и от София до Гърция .

    Коментиран от #36, #40

  • 34 Електроинженер

    35 27 Отговор
    Тук някакви "специалисти" си мерят п/шките колко им горело това и колко им горело онова. Само че не мислят с плитките си мозъци, че БЕЗПЛАТНИТЕ зарядни станции за хибриди/ електромобили са просто сиренцето в капана за мишки. И че ако не още догодина, то 2025 година, цената на ел. енергията ще излети в Космоса и вече ще е непосилно за обикновения българин да си плаща дори сметките за битови нужди, камоли да зарежда електромобили/ хибриди! Без да съм лош пророк, очаквам цената за битови потребители да се вдигне ПОНЕ 10 ПЪТИ! И безплатните зарядни станции да станат платени! Като цената за зареждане ще включва космическата цена на ел. енергията, амортизационни отчисления за (много скъпата) зарядна станция, печалба на собственика, ДДС и т.н. Загубеното за зареждане време не го броим!

    Коментиран от #35

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Математик

    32 7 Отговор

    До коментар #33 от "Хибрид да , електрик не":

    Брато, кво значи с един резервоар от София до Бургас или от София до Гърция? Аз с един резервоар ходя и се връщам до и от двете дестинации! Без хибрид, с над 10-годишна кола! Няма да кажа каква марка, че и без това много се търсят... Но и с обикновена Тойота не е невъзможно!
  • 37 Джапанка

    7 5 Отговор
    Прочетете малко из нета за предимствата и недостатъците в нета за хибидните МПС, питайте Гужлето за ДВГ работещ по цикъла на Аткинс и за моторесурса му като пробег.дори питайте ЦатЖипити..Поздрави от слънчева Йокахама.
  • 38 Електроинженер

    11 13 Отговор

    До коментар #35 от "Шайзен":

    Не, такова животно нЕма! Все едно да ми разправяш за незареждаем телефон... Една батерия, ако не я заредиш - не можеш да я използваш!
    Друга тема е как се зарежда "незареждаемият" хибрид, но явно толкова ти е нивото, няма смисъл да си губя времето да ти обяснявам!
  • 39 Порно

    12 6 Отговор
    Последните изречения ме отказват от електричките.
  • 40 Дизел

    34 19 Отговор

    До коментар #33 от "Хибрид да , електрик не":

    Колега, от София до Созопол и обратно с един резервоар съм далеч от резервата. Натоварена кола, климатик, пък и десния ми крак е тежичък. Опитай с електричка или хибрид. Атаката срещу дизела е политическа.
  • 41 ганю

    14 5 Отговор
    ще правите теманета на арабите и Русия не се бойте
    като нямате петрол
    дизел мин 30000 км на година
    и 25 км след запалването
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Тошо

    43 11 Отговор
    Статията от километри си личи, че е написана от човек, който никога не притежавал хибрид, а по скоро е събирал информация от хейтъри. Имам хибрид Тойота Аурис 2015г, карам я вече година и не пипано нищо за ремонт по нея, разхода в града е от 3 до 5 на 100, зависимост, колко е тежък трафика и колкото е по-тежък толкова е по-икономична, тоест обратно на обикновения двг, извън града със 140км ми дава 5.5-6 с климатик, което пак е добър разход за мен. Забелязвам и по социалните мрежи, че много хора въобще не са в час с батериите на тези автомобили, но пишат глупости, като от сорта, като ти се развали батерията ще трябва да дадеш 7000лв за нова, ами само да информира незапознати те, че тези батерии не се подменят целите, а само клетката която е пробила, а една клетка в eBay е 30€, а в България е 100лв, и не изисква тежки познания да се смени, всяка клетка е на две болчета и включен кабел с букса. И още нещо на малоумната статия батериите не са под колата, а са под задната седалка и са напълно обезопасени от външно въздействие. Карах 12г различни дизели и няма спор, че дизела е добър, като въртящ момент извън градско, но парите, които давах за ремонти винаги са надхвърлял стойността на автомобила и друго ако искаш да караш по-нов автомобил, дизела е зле за града, бързо задръстват и започват светещите лампи и проблеми. Да не говорим за всички проблеми през които минава почти всеки дизел , турбини, дюзи, денфъер, дпф, датчици и така на татък, всеки е свободен да

    Коментиран от #49, #108

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Някой

    18 12 Отговор

    До коментар #14 от "Ресурсът":

    Супер неуместно сравнение на двата автомобила. Много ама много си далеч от истината.Няма да влизам в подробности и безмислени спорове,но нито хибридиде имат бъдеще нито електричните.Боклуци за пари.
  • 46 Знайко

    21 14 Отговор

    До коментар #2 от "Турбодизел":

    Абсолютно си прав! Даже махнаха показаеля за облъчване при мобилните телефони, за да не се говори за това и да няма сравнения предизивикващи дебати.
    Моето мнение е че няма как да стоиш в полето на силен генератор , вълните да минават през меките тъкани и мозъка и да няма проблеми.

    Коментиран от #53

  • 47 Джи

    27 14 Отговор
    Може би автора на статията трябва да се захване с нещо друго! Карам приус от 5 години, 160000км като общо е над 350000 вече! Без да броим връщането! Не е влизал в сервиз! Разхода в градски условия е на половина от конвенционален автомобил автоматик с еднакъв обем на ДВГ! Може да напишете истината за дизеловите автомобили, че изгорелите им газове причиняват няколко вида рак!

    Коментиран от #90

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Huберт

    24 6 Отговор

    До коментар #43 от "Тошо":

    Абсолютно си прав.Имам нов Ярис.Няма такъв кеф.Цената на бензина вече не ме вълнува
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Обикновен човек

    21 9 Отговор
    Който е написал статията, изобщо не е наясно със ситуацията. Карам хибрид Тойота Приус-2 от година и половина. Разход около 4.5 л. София-Варна отивам с един резервоар от 45л. и имам още гориво. За една година освен масло и филтри, съм сменил две биелетки по ходовата част. Минал съм 100 000 км. Спестил съм около 15 000 лв. само от гориво в сравнение с предишната ми дизелова кола (3000 куб.). Оттук нататък няма да сменя хибридна кола за такава с конвенционален двигател! Който иска, да се връща в 20 век!
  • 52 Някой

    17 5 Отговор
    Тази статия е непълна, некоректна, има лъжи в нея. Има различни хибридни принципи. Всяко нещо има предимства и недостатъци, в тази статия за предимствата нищо не са написали.

    Батерията при хибриди на Тойота не под пода, а в багажника или под седалката. И е много защитена.

    В статията нищо не се казва за ДВГ двигателя на Тойота, който работи по цикъла на Милър и има много по-висок КПД от ДВГ в другите автомобили. Най-вече за това, хибридите на Тойота са по-икономични, а не само заради рекуперацията при спиране.

    Хибрид може да се направи с лек двигател, като Вангелов двигател, с 500 куб. см. двигател ... И с по-малка, съответно по-лека батерия.
    За малка и лека градска кола с малък пробег, електрически автомобил с батерия е най-доброто.
    За магистрала и големи междуградски отсечки най-доброто е дизелов или бензинов автомобил. Който зареждаш веднъж междинно, отнема няколко минути и минаваш 1500 км.

    За хора, които не могат да си позволят да имат 2 автомобила, един за в града и един за извън града. Хибрид, с батерия за 80-100 км електрически пробег е най-доброто решение. В града се държи като електронни, на магистрала като ДВГ автомобил.

    Коментиран от #59

  • 53 Някой

    2 1 Отговор

    До коментар #46 от "Знайко":

    Недей да крадеш чужди имена, Вземи си напъни мозъка и си измисли твое си име.
  • 54 Феникс

    10 13 Отговор
    Едно ще ви кажа : КОЙ И КАКВОТО ДА ВИ ГОВОРИ, ЗНАЙТЕ ЧЕ СЛЕД 2025 ГОДИНА, ЕЛЕКТРОМОБИЛИ НЯМА ДА ИМА!!!
    Кой, как иска да си го разбира.

    Коментиран от #56

  • 55 Фалшивата

    4 2 Отговор
    Новина,аре усещайте се малко а!
  • 56 Любопитен

    5 1 Отговор

    До коментар #54 от "Феникс":

    Защо мислиш така? Не че имам нещо против, но е прекалено хубаво за да е истина.
  • 57 Чайка

    10 3 Отговор

    До коментар #6 от "гларус":

    Развалят се на 100 хиляди км, ама горублянски километри.
  • 58 Хибрид

    15 3 Отговор
    Взех на жена ми RX450h . Разход в града 8/100 300коня 2.2 тона автомобил. Преди това имаше Камри 2.4 170 коня- 1.5 тона- разход в града 12-13 бензин . Много по тежък и мощен автомобил с много по нисък разход. За другите неща в статията за ръждясали клеми и ударени батерии при Лексус няма такова проблеми. Батерията нова е 6800 лв - не е болка за умиране, ако се сравни с немските премиум като например смяна на верига на А8 -3.0 дизел е 10000 лв например….

    Коментиран от #62

  • 59 Малка градска електричка

    5 11 Отговор

    До коментар #52 от "Някой":

    "За малка и лека градска кола с малък пробег, електрически автомобил с батерия е най-доброто.
    За магистрала и големи междуградски отсечки най-доброто е дизелов или бензинов автомобил. Който зареждаш веднъж междинно, отнема няколко минути и минаваш 1500 км

    За хора, които не могат да си позволят да имат 2 автомобила, един за в града и един за извън града. Хибрид, с батерия за 80-100 км електрически пробег е най-доброто решение. В града се държи като електронни, на магистрала като ДВГ автомобил.."

    И накрая получаваш едно голямо нищо с недостатъците и на двете технологии. Хибридът ще трябва да го зареждаш всеки ден с ток, а електромобила само веднъж седмично.

    Тоест ще са необходими седем пъти повече зарядни станции, ако всички карат хибриди. Да не говорим че електромобила може да зарежда и на бърза зарядна станция, като вместо да заема всеки ден зарядна станция за 8 часа, ще зареди същия пробег за 5 минути и за тези 8 часа на една единствена колонка потенциално могат да заредят стотина електромобила.

    1000 км могат да се минат с електромобил за 9 часа с включено време за зареждане, което е около 40 минути. Всеки нормален човек прави повече от 40 минути почивка за 9 часа шофиране така или иначе, така че и дългите пътувания се автомобил не са проблем.

    Точно за дълги пътувания на финансов смисъл да се купи електромобил. Вече и в България бързите зарядни са под път и над път, а в Европа да не говорим.

    Малък градски електромобил към момента е

    Коментиран от #72, #73, #98

  • 60 глупости

    10 14 Отговор
    Тази статия ми звучи като изказване на Асен Василев за шкафчетата на Борисов. Самия той знае че са лъжа, но някой може да се хване.
  • 61 Малка градска електричка

    5 5 Отговор
    Малък градски електромобил към момента е нонсенс. За разликата в цената с бензинов автомобил, ще си купиш бензин за 20 години напред за малкото километри градско. Освен това малката батерия трябва да се зарежда все едно зареждаш хибрид - пет пъти по-често, което отново изисква повече зарядни станции, А и точно както на хибрида, амортизираш пет пъти по-бързо батерията, защото за един цикъл живот на батерията на един нормален електромобил, хибридът и малкия градски автомобил ще изхабят 5 цикъла живот на своите батерии.

    Коментиран от #71

  • 62 Само за сравнение

    4 7 Отговор

    До коментар #58 от "Хибрид":

    "Взех на жена ми RX450h . Разход в града 8/100 300коня 2.2 тона автомобил. Преди това имаше Камри 2.4 170 коня- 1.5 тона- разход в града 12-13 бензин ."

    2,5 т електромобил с 1000 коня, за цената на 8 литра гориво ще може да измине над 2000 километра.
  • 63 В нашата

    13 3 Отговор
    любима родина нещата не стоят точно така. Мислите ли, че държавата ще се лиши от акциза на петролните горива по 1лв.на литър? При 4млн тона консумация това са над 4млрд. лв. Просто електромобилите у нас са малко, но като станат 10-20% и консумацията на петрол видимо намалее ще се вземат мерки. Ще се опитам да позная: Електромер във всеки електромобил и хибрид, пломбиран естествено като тези от енергото. Ако щеш зареждай от солара "без пари" електромера се върти и ще трябва да се плаща акциз. Разбира се всичко ще е осеяно с добри намерения - екологичност, зелена сделка и др. подобни. Сегашните електромери са безконтактни и полицията ще има данни дали си платил само като минеш покрай тях.
  • 64 Ярис Хибрид

    11 3 Отговор
    Здравейте, от скоро имаме в къщи Ярис хибрид 2012 год. Вярно е че в града само електрическите коли са по удобни а на извънградско турбо дизел. Удоволствието от градско шофиране е несравнимо слизаш без да си изморен и схванат. Да вярно батерията след 10 години умира, ние я сменихме с батерия от катастрофирала кола 2020 година. на цена от 2600лв. По ефтиния вариант е само отделни клетки пренареждане на батерията след 5 години. Колата се кара с app hibrid assistant много помага за охлаждането на батерията. Но мой познат има Корола 2020 година и разхода на магистрала с 140 и климатик е 4.1 градско 3.3. Нашият Ярис градско е под 5. Всички недостатъци в статията са верни. За конвенционалните също са верни просто всички МПС -та са с определен живот без значение от производителя. Хибрид се купува с история а не от Горубляне. От Италия и Испания колите идват с изпечена батерия заради климата а от западна Европа леко ръждясали и изгнили.

    Коментиран от #99

  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 Анонимен

    7 1 Отговор
    Има един пич, куриер на лекарства, който си поства милите на колата всеки месец. Навъртя нанрав4 хибрид 2020г 430 000 мили, по-миналия ден се блъснал през нощта в двс елена и потрошил цялата кола. Нека са лоши хибридите. Аз имам дизелова тойота на 400 000, вярно, здрава е, но 430 000мили за 3г и половина, това вече е много.
  • 67 По тая логика

    7 0 Отговор
    Най-добре е с каручката с магарето.
  • 68 Курулин

    8 6 Отговор
    Пълни глупости, които я писал тая статия 100 про няма пари за хибрид и кара някой жигула на газ.. Образованите се малко преди да пишете глупости е хора .. прочетете 2 3 реда поне някаква информация за даденото нещо... Статиите ви 85% са лъжи.. ужс
  • 69 Гост

    9 7 Отговор

    До коментар #2 от "Турбодизел":

    Само на копейкаджиите антиваксъри им влияе, на нормалните хора-не

    Коментиран от #70

  • 70 Пропусна най-важните

    14 3 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    "За ХОРАТА, ЛЮБИТЕЛИ НА КОНСПИРАТИВНИ ТЕОРИИ може би ще представлява интерес да разгледате списъка със заболявания на машинистите на електрически локомотиви и съществуващите санитарни изисквания за техните условия на труд. "

    Хайде ако можеш намери го този списък и дай линка към източника за да се посмеем!

    Какви според тебе са вредите от източник на електромагнитно поле с ниска честота? Телефонът в джоба ти ти вреди много повече на топките, защото е комбинация между загряване и излъчване на свръх високи честоти, включително 5G опрени на топките ти. А ти се притесняваш за 50 херца на един метър разстояние, екранирани с няколко сантиметра метал плюс още няколко ламарини помежду ви, които правят фарадеев кафез.

    Дай източника да видим дали конспираторите са споменали тези "малки подробности"
  • 71 333

    6 5 Отговор

    До коментар #61 от "Малка градска електричка":

    За чий ти е зарядна станция, като няма никакъв проблем да зареждаш малък градски автомобил с обикновено контакт? Като го включиш вечерта на нощна, ще заредиш до сутринта ток за 200км. Ти минавал ли си 200км дневно в града?

    Коментиран от #76

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 п;-о0и9ъ6т

    0 0 Отговор
    икйуъхтг65рф
  • 75 Иво

    6 3 Отговор

    До коментар #2 от "Турбодизел":

    Разполагам с устройство, което измерва електромагнитно излъчване и тествах обстановката в десетгодишния ми Мерцедес мек хибрид. Няма отклонения при всички фази на работа на хибрида. Нормалния ми разход е около 5.8 на сто дизел измерено. Когато бързам на дълго каране отива до 6.3. За Е класа комби мисля че е добре.
  • 76 И как ще стане

    7 3 Отговор

    До коментар #71 от "333":

    зареждането ако живееш на 7 етаж в блок с 144 апартамента и поне 200 коли около него(както е сега)?
  • 77 Алекс

    10 3 Отговор
    Само неграмотен жорнълисъ може да напише подобна статия.
    Карам си хибрида благодаря на Бога че има умни инжинерии!
  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Косьо

    6 0 Отговор
    Volvo V60 2,4 disel/ plug-in hybrid 2016. Разход на гориво по книжка 1,8л/100км. , истината е 5-7л със скорост от 140-220км/ч . по Немските магистрали

    Коментиран от #80, #82

  • 80 Много искам да го видя това

    14 2 Отговор

    До коментар #79 от "Косьо":

    Каране с 220 км в час и разход 7 на 100. Ама много искам да го видя. Готов съм да платя половин милион за автомобилът ти, ако постигнеш този разход. Но ако не го постигнеш ще ми дадеш 100 пъти по-малко, само 5 000 лв. Съгласен ли си?

    То с бягане от училище за да не знаеш физичните закони и каране на need for speed на немските аутобани, ако се градеше истински жизнен опит, ехеее...

    Пък и не знам кой хибрид работи при 220 км в час? Сигурно и той е от need for speed?
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 ТеслАта

    6 1 Отговор

    До коментар #79 от "Косьо":

    Интаресно. При моите две коли с ДВГ, едната бензинова другата дизелова съм забелязал, че на магистрала увеличаването на средната скорост над 140км/ч има зависимост 20км/ч -1л/100км. Тоест 140км/ч-13л/100км, 160км/ч-14л/100км. 180км/ч-15л/100км и така до 200км/ч -16л/100 за дизела( не може повече) и 240км/ч -19л/100км за бензиновата кола.Като от около 230км/ч нагоре зависимостта отива към 20км/ч-2л/100км.
  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 паси предателят

    6 2 Отговор
    Някой му е платил за тая статия. Toyota от 1997-1998 година произвежда както и Honda хибридни автомобили. Докато Японската електроника е безотказна то Немската особено след 2005 EURO-4 е трагедия.( Немците никога не са били добре в електрoниката в момента като цяло Интернет само 8% за цялата страна докато много страни над 60-70 % ( когато бях я 2017 година в Германия в Улм в домовете скорост им беше много ниска ползваха още Модеми 56 К наложи ми се да сваля картите ? ---въпреки няколко пъти изключих и включих нищо не се промени когато искаш да гледаш филм най много един може да ползва и то с прекъсвания). Така ,че Ханса въобще не отдели внимание и средства като си мислеше от 80 години произвеждаме ДВГ и още толкова ще бъдем първи . Но Светът се промени и то много за къса време.
  • 85 Т101

    1 3 Отговор

    До коментар #4 от "Миризлив пор":

    С всичко съм съгласен, че хибридите изкарват колкото другите коли и т.н.
    Обаче,коя е тази кола от 90-те,която прави 500.000 км? Освен някой 5 цилиндров дизелов Мерцедес такси. Живота на ДВГ е 10-15.000 часа, някои могат да изкарат и над 20.000 карани на далече, бавно и по равно в умерен климат.
    Като 10.000 часа е при нашенски каране, а 15.000 часа е при такова на дълги разстояния в по-умерен климат.
    Днешните коли при обслужване на под 200 часа изкарват масово много повече от някогашните.

    Коментиран от #86

  • 86 Това някаква лоша шега ли е?

    5 2 Отговор

    До коментар #85 от "Т101":

    Мерцедес W124 внос от Италия на поне 500к, изкара 50к километра при мен без никакви сериозни ремонти (май някакъв хебел смених отпред за жълти стотинки). Чисто нов Пасат от БГ представителството на 70к - за нов съединител. На Тойота и Хонда бензинките от 90те всички правят 500к без проблем. Огледай се какви коли се движат и до ден днешен по улиците (от края на 90те и началото на хилядолетието). Тези новите мики маус колички с 1.0-1.4 три цилиндрови двигатели ако издържат 10 години, пак е добре..
  • 87 Едно не разбирам

    10 6 Отговор
    Сега погледнах ценовата листа на Тойота Корола. Чистия бензин е с 10 хил. по-евтин от хибрида. Според Тойота минималния разход на бензиновата е 6/100, а на хибрида 4.5/100. Тоест 1.5 литра спестени на 100 км. Или 150 л. на 10 000 км. Това са около 400 лева спестени на 10к километра. Тоест за да се избие с 10 000 лв. по-високата цена трябва да се минат 10000:400=25 цикъла по 10к километра, което са точно 250к километра. Ако един средностатистически човек кара в БГ 15к на година, трябва да кара поне 16.5 години, за да избие само по-високата първоначална цена. А колко хора въобще държат една кола 15+ години? Сметката не излиза...

    Коментиран от #89

  • 88 Американец

    2 2 Отговор
    Имах Лексус 450н .Врътнах 250000 мили само смяна на масло.Тази година си
    взех новия 450н
  • 89 Така е

    7 5 Отговор

    До коментар #87 от "Едно не разбирам":

    То с едно поглеждане в сайта на Тойота, резултатът затова е такъв. Корола cvt струва 48х.а хибрид 50х. Реална разлика в ср.разход е поне 3,5л. Разликата в динамика-огромна. В хибида седобавят и важни екстри. С две думи, никакво предимство за 3цил. бензново виещо cvt пред хибрида. Печалбата е поне 10х. при покупка на хибрида за една средна експлоатация. Научете ги тия неща, че е нереално след толкова информация, такива умозаключения да се сътворяват.

    Коментиран от #91

  • 90 Лицемерие

    2 2 Отговор

    До коментар #47 от "Джи":

    А производството на батерии е мед и масло.
  • 91 Сериозно

    2 3 Отговор

    До коментар #89 от "Така е":

    Защо сравняваш хибрида със CVT бензинката? И на двете скоростните кутии са отвратни. То е едно бучене, то е ужас. Дадох пример как ако човек не е инвалид, може да има същия автомобил на по-добра цена. Имам приятел с 2.0 хибрида 180 кс, който гледам са го спряли от продажба. Средния му разход е 6 след 30 к км. Няма как разликата да е 3.5 на 100. Разликата в ускорението едва ли е сериозна, и двете коли са превоз от точка А до точка Б, а не спортни. Да не говорим за допълнителното усложнение на хибрида, по-високото тегло, по-скъпото обслужване. Нереално е да пишеш преди да мислиш....

    Коментиран от #92, #100

  • 92 Така е

    4 3 Отговор

    До коментар #91 от "Сериозно":

    Имай си приятели, но кола нямаш, още по-малко хибрид, пък и Тойота. 125кс виещо cvt спрямо базовото рафинирано хибридно задвижване с 1.8 140кс.почти няма разлика в цена, но разликата е все едно, че караш един клас по-висок автомобил.
    Вслушвайте се малко в това какво говорим, че са смешни твърденията на далечен познат, евентуално имащ хибрид. И пак казвам, действителната разлика е 3.5л/100 м/у двата автомобила.
    Ще повторя, ако имаш книжка, хващаш рейса и в някой магазин за Тойоти ще ти дадат да покараш хибрид.
    Даже са любезни. Отделяш 1 час от безценното си време и наколко лева за билети. Тогава се оформя някаква много бегла представа за това какво е Тойота хибрид и не се пишат такива съчинения.

    Коментиран от #93, #94

  • 93 Хайде стига празни приказки

    5 2 Отговор

    До коментар #92 от "Така е":

    Палим автомобилите отиваме до морето и обратно като караш след мен плътно и искам да ми покажеш 3,5 л на 100км разход. Искам да видя с очите си как ще спестиш 35 литра гориво. Хайде стига сте вярвали в перпетууммобиле. Няма откъде да ти дойдат допълнителни 350kWh енергия само от спестеното, защото един електромобил след всички загуби харчи от батерията под 200kWh за да измине тези 1000 км. Ти как само от рекуперация и леко подобрено КПД на двигателя ще спестиш 350kWh от тях? Пък ако ще сравняваме с дизелов автомобил, вероятно той ще изхарчи по-малко гориво от твоя хибрид.

    Можеш да направиш 3,5 л разлика само при градско шофиране в сравнение с автомобил без старт стоп система, като шофьорът му трябва да си няма идея как да кара и всеки път спира само със спирачката.
  • 94 Добре приятел

    2 2 Отговор

    До коментар #92 от "Така е":

    Тойота казват около 1.5 на сто разлика, но ще ти вярваме на тебе - анонимник от Интернет. Пак казвам, аз говоря за 1.5 чистия бензин с ръчна ск. кутия срещу хибрида. Разликата в цената е 10к, в динамиката - я има, я няма (125 срещу 140 кс) . Да не говорим за контрола, който ти дава ръчната ск. кутия. 250к км. докато избиеш по-високата цена. Хибрида е по-тежък, по-скъп за обслужване, по-сложен и предразположен към проблеми. Всеки сам си преценява.

    Коментиран от #101

  • 95 Радо Славчев

    6 3 Отговор
    Радославе, от самолет си личи, че "статията" ти е пълна с безсмислици, полу-истини и откровени лъжи за хибридните автомобили. Фактът, че не правиш никаква разлика между plug-in хибрид и самозаряден такъв, подсказва нивото ти на експертни знания по темата. Ще посоча само един пример - "сервизни интервали, намалени наполовина". Няма такова животно, посочената от теб Toyota Corolla има абсолютно един и същи сервизен интервал без значение дали е хибридна или чист бензин (а също и дизел, докато все още се продаваше с такъв двигател). И автомобилната ни журналистика е на нивото на държавата...
  • 96 скраП

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "гларус":

    Думата, която търсиш, е скраП - скраБ е нещо съвсем различно и не е за твоето мозъче...
  • 97 До драйфащия

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "нео":

    Сериозно ли си драйФал по време на тест-драйВ??? Надявам се да си почистил колата след това...
  • 98 НИЩО

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Малка градска електричка":

    Напъна се и каза едно голямо НИЩО - нито трябва да си зареждаш хибрида по време на пътуване (освен с бензин), нито нормалните шофьори правим престой от 40 минути на 1000 км. Най-много едно кафе време и толкова. Последно пътувах 1300 км с хибрида и освен едно зареждане с бензин и 20 минути за кафе друго спиране не съм имал.
  • 99 Умиране?

    3 2 Отговор

    До коментар #64 от "Ярис Хибрид":

    Поздравления за избора на автомобил. Само да попитам - това с "умирането" на батерията от голфсваген ли ви го подсказаха, или си е ваша фантазия?
  • 100 Да бе

    1 1 Отговор

    До коментар #91 от "Сериозно":

    Какво е спряно от продажба???
  • 101 По-скъп?

    3 3 Отговор

    До коментар #94 от "Добре приятел":

    Ти кога последно обслужва хибрид, че знаеш че обслужването е по-скъпо? В кой точно VW форум го прочете???
  • 102 Собственик на Сузуки Витара Хибрид

    2 3 Отговор
    Моят Хибрид има няколко предимства.
    1. Като натисна газта и се включи и електромотора, конете се удвояват и всекви бракми само с ДВГ ги отнасям като куцо пиле домат. Не важат Мерцедеси... иБе-емвета...
    2. Разхода за моя Джип хибрид е средно около 7л./ 100 км. и то при условие че карам със средна скорост 130 км. /ч.
    3. Не зареждам батерията от контакта, колата сама се зарежда като отпусна газта и карам по инерция!
    Еми... тВа е!

    Коментиран от #103, #109

  • 103 Състезание

    3 2 Отговор

    До коментар #102 от "Собственик на Сузуки Витара Хибрид":

    "конете се удвояват и всекви бракми само с ДВГ ги отнасям като куцо пиле домат."

    А те знаят ли, че се гоните? А дано ама надали!
  • 104 Руси

    3 2 Отговор
    Карам audi 80 от 89-та година, карбуратор с климатик неръждясващо, сега на 1 300 000 км с оригинални двигател и скоростна кутия. Харчи 6 на 100 при скорост 120 км/ч и то газ. Няма хибрид който да постигне тази икономия на гориво и пари!

    Коментиран от #105

  • 105 Така е

    3 3 Отговор

    До коментар #104 от "Руси":

    Руси, Руси, много си се объркал, няма надежда. Карай още 2млн, ти сам си преценяш.
  • 106 ТеслАта

    4 1 Отговор
    Виждам , че автора е направил някаква страшна смес от пълен хибрид,мек хибрид, plug in хибрид и чиста електричка и е събрал всички недостатъци.
  • 107 Тони

    3 1 Отговор
    Платена статиика. писана от не докосвал се до хибрид списвач.
  • 108 Добърден

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Тошо":

    Прав си за батерията на приуса че е зад задната седалка.
    Аз имам Форд Маверик хибрид и батерията е от долу под пътника до шофьора.
    Само за инфо това е пикап на платформата на Рейнджър.
    Харчи 4.5 - 5 а е с 2.5 литра Аткинсън.
  • 109 охлюв

    0 0 Отговор

    До коментар #102 от "Собственик на Сузуки Витара Хибрид":

    Тая Витара ускорява до 100 за 10.2с, толкова бавен дизел никога не съм карал.
  • 110 Мерцедес

    4 2 Отговор
    Е 400d 1360км с1резервоар 80л 150км/ч на магистралата и остава нафта !карайте си електричките като ви харесва 🤣

    Коментиран от #111

  • 111 Поршака

    1 1 Отговор

    До коментар #110 от "Мерцедес":

    5.88/100 със 150 знаеш га ше ти дава. И ние коли караме с 9г троник и много добре знаем разхода с тия скорости какъв е.
  • 112 Пламен

    2 0 Отговор
    Пълни глупости. Имам Тойота Аурис хибрид на 250000 км. Всичко е оригинално, дори дисковете, сменям само масло и филтри. За разлика от два Мерцедеса, които всяка година лапат по 2000-3000-4000лв за какво ли не.

    Коментиран от #114

  • 113 Наката

    1 0 Отговор
    Карам приус хибрид. 300 хиляди реални мили и си пее на пътя. 2010 като модел. Като ремонти - нищо сериозно до сега. Почти нулева поддръжка.
  • 114 Наката

    1 0 Отговор

    До коментар #112 от "Пламен":

    И още толкова ще го караш. При правилната експоатация тойотата ще те надживее.
  • 115 Байко

    4 0 Отговор
    Най-тъпата статия... Преди седем години купих първият хибрид, тогава 12-годишна toyota prius... Оттогава има навъртени150 000 километра, като последните 30 хиляди са на газ . Само водната помпа на инвертора е сменена досега... Оттогава купихме още три приуса за служебни, на които са навъртяни сумарно над 500 000 км без почти никакви интервенции
  • 116 Любчо

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Не, благодаря":

    Ммдаа, старата Е класа 211 е много истински Бенц
  • 117 Някой си

    1 0 Отговор
    На 1000000 % съм сигурен,че Господина,който е написал темата НИКОГА не е имал и най-малък допир до такъв модел автомобили - хибридни... да вметна някой неща специално за ТОЙОТА АУРИС ХИБРИД.. имам такав от 2013 година... най-скъпото нещо в него е батерията... 28 клетки ..цена 4000 лв със смяната... но никой не споменава разхода...от 3.9 - 4.2 в града ... никой не споменава,че няма скъпи ремонти... като скоростна кутия... турбо, съединител,стартер...и т.н. батерията на хибрида издържа няколко км...освен ако не е Плугинг..тогава са около 80 км на ток.. след като спред да се задвижва на ток... се включва двигателя за 2-3 мин и зарежда батерията ... но това може да не се случи ако пътя се спуска... ако тръгнете от Бистрица към София двигателя може да се включи чак в младост по някое време...за около 3 мин и пак да си карате на ток после... при спиране автомобила рекооперира енергията и зарежда батерията...и пак не се включва двигателя... има много предимства.. за семеен автомобил е страхотна придобивка.. това не е спортен автомобил а за икономично придвижване в градски условия..
  • 118 Истината:

    1 1 Отговор
    Никога Хибрид!
    Дори в природата хибридите са Обречени!
    Растенията и животните хибриди нямат потомства!
  • 119 Гост

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гост":

    Пет години карам Лексус is300h 2.5 бензин.Лятно време имам разход 5,5,зимата 6,3.Прекосявам цяла Европа от Холандия до България със средна скорост 130км/ч и разход 5.7 така че бих поспорил с теб
  • 120 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "гларус":

    А знаеш ли каква е разликата между двигателя на хибриден автомобил и обикновен автомобил
  • 121 Краси

    1 0 Отговор
    До автора-не пиши глупости. Тойота правят хибрид повече от 30 год и никъде не съм чул,чел и видял някой да се оплаква от това което си писал. Купих приус от Германия на 190.000 реални км ,че нямах пари да купя на по малко км и я направих такси в София.Сега колата е на 534,000км и не съм имал никакви проблеми още по малко с батерията,която я тестват всяка година ,защото си платих за удължаване на гаранцията.
    В София разход максимум 6 в задръстване. Всяка една обикновенна кола без хибридно задвижване харчи в София 10-12 а при задръстване 15-16/100km.