Отидете към основна версия

4 374 13

Една трета от собствениците на Tesla Model Y преминават към бензинови кросоувъри

  • tesla-
  • mfdel y-
  • продажби

Въпреки високите резултати на Tesla за лоялност, нейните конкуренти всячески се опитват да ухажват клиентите и успяват в голяма степен да ги върнат към традиционните коли с ДВГ. Това показва проучване на S&P Global Mobility, според което почти една трета от собствениците на Tesla Model Y се връщат към бензинови кросоувъри.

Проблемът за Tesla е особено актуален за най-продаваният им кросоувър - Model Y. Следващата кола за около една трета от собствениците на Model Y е бензинов кросоувър, SUV или пикап. Компанията на Илон Мъск очаква това да се промени, когато Cybertruck излезе на пазара.

Tesla Model Y е електрически автомобил с доста-високо ниво на лоялност в своя сегмент, което е 37.3 процента. На второ място е Ford Mustang Mach-E с 18.5 процента. Около 70 процента купуват друга електрическа кола след Model Y, но останалите се връщат към икономични кросоувъри или SUV-та.

Някои собственици на Model S също преминават към автомобили от други марки, лоялността към които намалява с възрастта на модела. Собствениците на Model S най-често избират да ги заменят с Lucid Air, Rivian R1T, Mercedes-Benz EQS и Rivian R1S. Около 11.7 процента от собствениците на Model S го сменят с Model X, а 7.9 процента с Model 3.

Що се отнася до Model 3, 72.8 процента от купувачите се връщат към марката. От тях 40.3% купуват кросоувъра Model Y , а 26.1% остават верни на най-достъпната Tesla. Проблемът, според специалистите от Tesla, както вече споменахме е, че марката няма какво да предложи на любителите на големи SUV и пикапи.

Първият електрически пикап Cybertruck, представен през 2019 г., слезе от поточната линия в Тексас през юли след двегодишно забавяне. Масовото производство обаче все още не е започнало. Плановете са да започне в края на тази година.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 14 гласа.

Свързани новини