Въпреки високите резултати на Tesla за лоялност, нейните конкуренти всячески се опитват да ухажват клиентите и успяват в голяма степен да ги върнат към традиционните коли с ДВГ. Това показва проучване на S&P Global Mobility, според което почти една трета от собствениците на Tesla Model Y се връщат към бензинови кросоувъри.
Проблемът за Tesla е особено актуален за най-продаваният им кросоувър - Model Y. Следващата кола за около една трета от собствениците на Model Y е бензинов кросоувър, SUV или пикап. Компанията на Илон Мъск очаква това да се промени, когато Cybertruck излезе на пазара.
Tesla Model Y е електрически автомобил с доста-високо ниво на лоялност в своя сегмент, което е 37.3 процента. На второ място е Ford Mustang Mach-E с 18.5 процента. Около 70 процента купуват друга електрическа кола след Model Y, но останалите се връщат към икономични кросоувъри или SUV-та.
Някои собственици на Model S също преминават към автомобили от други марки, лоялността към които намалява с възрастта на модела. Собствениците на Model S най-често избират да ги заменят с Lucid Air, Rivian R1T, Mercedes-Benz EQS и Rivian R1S. Около 11.7 процента от собствениците на Model S го сменят с Model X, а 7.9 процента с Model 3.
Що се отнася до Model 3, 72.8 процента от купувачите се връщат към марката. От тях 40.3% купуват кросоувъра Model Y , а 26.1% остават верни на най-достъпната Tesla. Проблемът, според специалистите от Tesla, както вече споменахме е, че марката няма какво да предложи на любителите на големи SUV и пикапи.
Първият електрически пикап Cybertruck, представен през 2019 г., слезе от поточната линия в Тексас през юли след двегодишно забавяне. Масовото производство обаче все още не е започнало. Плановете са да започне в края на тази година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гого
Коментиран от #3
12:08 25.09.2023
2 ДрайвингПлежър
12:13 25.09.2023
3 ДрайвингПлежър
До коментар #1 от "Гого":
Нормално, повечето време си вързан за кабела. А за да тръгнеш трябва да планираш седмица къде има зарядна станция и като я намериш да намериш в близост и още една, защото в 1/3 от случаите не може да заредиш на първата посетена.Може да си представим и ситуация, да се прибереш в къщи петък следобед радостен, че ще ходиш някъде на почивка за уикенда... ама в събота се събуждаш стягаш отиваш до гаража... и ти вчера си забравил да включиш кфа в контакта щото си носил чанти с покупки или си бързал или децата са те заблели - почивка нанай си...
12:18 25.09.2023
4 Механик
Нещо такова, дето се вика.
Коментиран от #7
12:46 25.09.2023
5 Електричка само тостер и тротинетка
Коментиран от #6
13:22 25.09.2023
6 Мхммм
До коментар #5 от "Електричка само тостер и тротинетка":
Само не си хвърляй бутилките и консервите навсякъде, че искаме да ни е чисто и приятно като къмпингуваме 🏕️13:42 25.09.2023
7 Дааа
До коментар #4 от "Механик":
Ще му предам13:49 25.09.2023
8 Юлиус
Коментиран от #9
14:34 25.09.2023
9 ДрайвингПлежър
До коментар #8 от "Юлиус":
Правих кръгче с Тесла Х после ме возиха - бърз що се касае за ускорение, но изцяло бездушен автомобил - със същия ефект можеш да се возиш във влака точно толкова тръпка ти дава... интериора е наистина правен с тесла - емоция нулева, а и качеството нулево. Предпочитам да карам малолитражка, в нея има повече живот особено ако е топ модел с над 100 коня си стават джобна ракетаКоментиран от #10
15:09 25.09.2023
10 Къци
До коментар #9 от "ДрайвингПлежър":
Какво само лъжеш като единственото дето си карал е в NFS...Коментиран от #11
16:29 25.09.2023
11 Къцка...
До коментар #10 от "Къци":
Това опит за шега ли беше? Няма автомобилен ентусиаст, който да се радва от идването на ел. колите. Да, имат макс въртящ момент във всеки един момент, бързи са - няма спор... Всичко друго обаче им е трагедия. Като започнем за мен с това, че нямат ръчна скоростна кутия...Коментиран от #12
23:10 25.09.2023
12 Доста автомобилни ентусиасти
До коментар #11 от "Къцка...":
Признават че са си купили Тесла за градски автомобил, а BMW x5 например са си го оставили за дълги пътувания. След няколко месеца се усещат, че не се изкарали bmw-то от гаража повече от един-два пъти и го продават.Случаите не са един и два. Като покарат теслата, bmw-то започвало да им се струва шумно, скучно и бавно. Буквално му се молиш да тръгне. Отделно се оплакват от липса на такъв контрол и стабилност като при теслата, която стои като залепена за асфалта.
Така че удоволствието от шофирането е въпрос на навик. Ще ти липсва шума и ръчката първите седмици, А като се върнеш на тях ще ти липсва ускорението и стабилността. Кой компромис ще приемеш е въпрос на личен избор.
Коментиран от #13
16:31 26.09.2023
13 Нормален човек
До коментар #12 от "Доста автомобилни ентусиасти":
Надявам се, че написаното от вас не се отнася за държавата България. Не мисля, че при нас има кой знае какво значение стабилността и ускорението, след като дори и на малкото ни магистрали рискът да се убиеш е екстремно висок и то не заради безразсъдно шофиране, а заради дупки, бабуни, неравности,коловози и т.н. Съвсем друга тема е цената на електромобилите и животът на батериите им. Карах Кона с 64 квт и признавам, че не е лоша, обаче, по мое мнение за България си трябва само дизелова джипка. Мерцедесите също вършат работа, но от С класа нагоре 😉14:27 29.09.2023