Автомобилният завод в Уляновск възобнови поредица от публикации за редки и непознати за повечето версии на техния легендарен всъдеход, които през годините са били разработвани от инженерите на УАЗ. Сега ви разказваме за триосната "Буханка".
Експерименталният UAZ-452K е пуснат през 1973 година. Всъдеходът е представен в две модификации - с товарна платформа и ван за 16 души. Колата има три оси и две опции за задвижване: 6x4 или 6x6.
Лююбопитно е още, че задното окачване е от т.нар. балансиран тип, а системата за задвижване на всички колела е с двустепенна трансферна кутия. Оказва се обаче че няма перспектива за серийна версия на UAZ-452K.
„За съжаление, новата кола, с по-голямото си тегло, се оказва със значително по-лоша проходимост и с още по-висок разход на гориво. Сложността на конструкцията пък прави UAZ-452К и по-скъп, и по-труден за ремонт“, казват от завода.
Поради всички тези причини е взето решение да се откажат от по-нататъшни модификации на триосния ван. Въпреки това идеята за UAZ е реализирана почти 20 години по-късно. В Грузия, в края на 80-те години, започна производството на триосни всъдеходи Medea.
Последните са създадени на базата на UAZ-452. Те са оборудвани с реанимационна апаратура за оказване на спешна медицинска помощ. Medea се ползва от планинските спасители. Общият ѝ тираж от 1989 до 1994 г. е приблизително 500 екземпляра.