УАЗ показа за първи път секретни скици на различна „Буханка“

26 Януари, 2025 13:05 7 199 77

  • уаз-
  • uaz-
  • буханка

зията на култовия еднообемен автомобил щяла да бъде сменена преди 30 години

УАЗ показа за първи път секретни скици на различна „Буханка“ - 1

рез януари автомобилният завод празнува рождения ден на легендарното семейство и публикуването на официални скици от първата половина на 90-те години на миналия век е насрочено да съвпадне с това събитие. Автор на скиците е Игор Давидов, щатен дизайнер на Уляновския автомобилен завод. Интересно е да се каже, че от 1957 година не е имало промяна на поколенията, нито радиални актуализации на UAZ-450 „Буханка“.

Но се оказва, че УАЗ е искал да смени визията на този модел, но по една или друга причина не го е направил.

УАЗ показа за първи път секретни скици на различна „Буханка“

Зелена светлина за проекта UAZ-450 е дадена на 16 януари 1957 година, а година по-късно първото производствено превозно всъдеходно средство слиза от конвейера. И въпреки че през годините дребни детайли се променят, дизайнът остава непроменен почти седем десетилетия. Но през тези години в Уляновския автомобилен завод са обсъждали алтернативи. Съдейки по публикуваните скици, е обмислян вариант с дълбок рестайлинг.

УАЗ показа за първи път секретни скици на различна „Буханка“

Уви, доста по-модерните двуобемни миниванове остават засекретени и Уляновския автомобилен завод дори не посмява да направи скромно надграждане на външния вид на "Буханка". Семейството все още се произвежда в неговата цялост, като вариациите са няколко - товарни и пътнически микробуси и коли за специални нужди.И заводът не смята да го пенсионира.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 25 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мазен Шнур

    37 14 Отговор
    Харесва ми класическият стил на буханката. Добре че не са я променили.

    Коментиран от #4

  • 2 ФАКТИ

    41 0 Отговор
    Секретно, секретно, колко да е секретно... като го гледам...

    Коментиран от #15, #18

  • 3 малиии

    38 14 Отговор
    Още по-грозна ... 🤭😁
  • 4 ха ха хааа

    31 18 Отговор

    До коментар #1 от "Мазен Шнур":

    Бухаете ли таваришчи , бухаете ли ?!🤭😁
  • 5 стрелoк

    14 1 Отговор
    шаран ми дай, акьл не ми давай
  • 6 Блатото

    20 12 Отговор
    Има страхотни иновации онези години, но чугунените глави в Кремъл решават, че няма нужда и това са изгъзици. Питайте къде сега работят тия инженери? На Запад.
  • 7 Данко Харсъзина

    34 25 Отговор
    Буханката е велик автомобил.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Данко Харсъзина

    31 7 Отговор
    По добре нищо да не променят. Освен да монтират отопление, че много бахар вътре.

    Коментиран от #75

  • 10 Механик

    34 18 Отговор
    Такова недуразумение само пиян мозък може да сътвори,Че чак и секретнно било.

    Коментиран от #16

  • 11 Данко Харсъзина

    35 22 Отговор
    Но от мен да запомните и знаете, няма на планетата по неспособно, бездарно, подло и крадливо от копейката и пияния му господар от блатата!
  • 12 Мдаа

    30 12 Отговор
    Ахаха, рузките фашисти много имали желание да са технологично развити .... ама не станало.
  • 13 Ганя Путинофила

    35 17 Отговор
    Ганя не иска да се вози на Буханка. Иска да кара Жип Мерцедес!
    То иначе вика: "слава на путин"!
    Това е Ганя!

    Коментиран от #17

  • 14 Данко Харсъзина

    23 7 Отговор
    Толкова е добра, че вече 68г. се проивежда без да е променено едно болтче по нея.

    Коментиран от #62

  • 15 Последния Софиянец

    23 15 Отговор

    До коментар #2 от "ФАКТИ":

    Секретната в блатата е само дозата ботокс на бункерния и какво носят в куфара като излиза страхливеца от нужника!
  • 16 Тоо

    20 8 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Серво на волана няма ,ти отопление искаш,пиеш водка и се стопляш

    Коментиран от #19, #20, #25

  • 17 Данко Харсъзина

    27 14 Отговор

    До коментар #13 от "Ганя Путинофила":

    Когато Мерцедеса затъне е тинята, го вади буханката.

    Коментиран от #21, #32

  • 18 да бе

    21 9 Отговор

    До коментар #2 от "ФАКТИ":

    секретно е за да не им се смеят

    Коментиран от #27

  • 19 Тоо

    4 0 Отговор

    До коментар #16 от "Тоо":

    Грешка отговора е на ком №9
  • 20 Данко Харсъзина

    14 4 Отговор

    До коментар #16 от "Тоо":

    Не думай. Кво серво те гони? То Зил 157 нема серво.
    В зората на демокрацията при голфа ни серво, нито оборотомер. Това бяха екстри.
  • 21 мдаааа

    18 5 Отговор

    До коментар #17 от "Данко Харсъзина":

    Само "буханката" има работа в тинята , Мерца няма там работа ... 🤭😁

    Коментиран от #23

  • 22 Добри здрави

    16 5 Отговор
    МАШИНИ!В Индонезия все още се използват Зилове от 1954 година!

    Коментиран от #34, #36, #71

  • 23 Данко Харсъзина

    17 17 Отговор

    До коментар #21 от "мдаааа":

    В блатния халифат на бункерния страхливец освен тиня друго нема.
  • 24 Знайко

    29 8 Отговор
    Хора, може да е дървена , но е способна. Качвайки се към хижа Мальовица ми направи впечатление , че по скали високи по 50 см имаше белези от гуми и си викам...кой знае какъв джип с подготовка е минал оттук?
    Стигаме до хижата и виждаме отстрани паркирана една сива буханка, тип медицинска с оригинални гуми и доста изсипана.
    Та така.....кофти комфорт, но добра моторизация и разпределение на масите.
    Е...и не харчи малко но пък стигаш там , закъдето си тръгнал.

    Коментиран от #28, #31, #37

  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    11 13 Отговор

    До коментар #16 от "Тоо":

    А водка от къде, в гнилата матушка винаги е глад за всичко, то за това само копейките им завиждат солидарно, само те са по пропадлали и гладни от господарите си‼️
  • 26 Поредната Расийска

    19 16 Отговор
    Бръкма
    Няма по пропаднали от
    Мусорите .
    Могат единствено да правят
    Средства за убиване.

    Коментиран от #29

  • 27 Данко Харсъзина

    11 5 Отговор

    До коментар #18 от "да бе":

    Ползваха ги за армията. Слагаха радиостанции вътре. Имаха и печка на бензин. Трудно се палеше но запали ли веднъж, много топли. Но в казармата отоплението е предимно ракия или там каквото се докопа.

    Коментиран от #30

  • 28 ТаУмВзе

    11 11 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    И чакаш някоя копейка да ти подхвърлят за тая боза ли!?
  • 29 Данко Харсъзина

    12 10 Отговор

    До коментар #26 от "Поредната Расийска":

    И това не могат, видя се че всичко каквото сделат става само за скрап, Зеленски ги млатш трета година а тия реват като урви при тръмп за преговори и да ги спаси от разпад!
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Данко Харсъзина

    10 4 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Като проходимост няма равна. Само УАЗка може да и съперничи. И то старите УАЗки, не тези дето ги произвеждат сега. Аз на моята УАЗка съм ползвал само купето за известен комфорт. Мостовете и диференциалите са от БТР а новият двигател го изхвурлих и сложих стар, ремонтиран.

    Коментиран от #46

  • 32 Мдаа

    16 9 Отговор

    До коментар #17 от "Данко Харсъзина":

    Затова в Рузия офроуд клубовете карат Г-класи и Тойоти. Поне тези, които могат да си ги позволят.

    Защо не карат "Буханки"?

    Коментиран от #64

  • 33 Свободен

    20 8 Отговор
    Развеселиха ме днес тия руснаци!
    Защо не си приберат и нашите капейки и да си правят буханки и загубанки?! :-))
  • 34 Свободен

    9 7 Отговор

    До коментар #22 от "Добри здрави":

    Това е Студебекер сглобен в ГАЗ!

    Коментиран от #39, #48

  • 35 Асан

    5 3 Отговор

    До коментар #30 от "Последния Софиянец":

    Не всички са като теб,софДженд
  • 36 мдаааа

    7 6 Отговор

    До коментар #22 от "Добри здрави":

    А каросерията е пълна с варели , с гориво .. 🤭

    Коментиран от #45

  • 37 Данко Харсъзина

    14 3 Отговор

    До коментар #24 от "Знайко":

    Харчи колкото и сипеш. Тогава бензина в СССР беше 7 копейки литъра и разходът никой не го вълнуваше. При това никой не купуваше бензин. Всичко живо караше с държавен.
    Не харчи колкото виетнамка, която като я напънеш с двата моста и демултипликатор отива на 150 литра на 100км.
  • 38 Кико

    6 1 Отговор
    А пък на мен зията от снимката не ми хареса...
    Не ме бива много по овкусяването, затова!

    Коментиран от #41

  • 39 Данко Харсъзина

    14 8 Отговор

    До коментар #34 от "Свободен":

    Много ясно, то в блатния нужник е измислено само тинята и проституцията за без пари, останалото е вносно!
  • 40 Отпаднал клон на еволюцията

    12 11 Отговор
    Ватата много голямо стъкло сложили на тоя кашон на колела..колко време ще изкара при условие че ламарините постоянно се гънат при движение по черен път

    Коментиран от #42

  • 41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ❗❗

    6 0 Отговор

    До коментар #38 от "Кико":

    За това пък ти е пълна устата постоянно с бял слънчоглед❗❗
  • 42 ТаУмВзе

    12 9 Отговор

    До коментар #40 от "Отпаднал клон на еволюцията":

    Да не мислиш, че някой е мислил, там мисловен процес няма, само самагон и мрат на по 35, и квото откраднат от където може.
  • 43 Сдялано в

    10 5 Отговор
    России!
  • 44 Анонимен

    12 5 Отговор
    Стратезите от РБ ги махнаха от Бърза помощ.Те бяха единствените коли за придвижване през снега.Сега нямало сняг и нямало нужда от тях.

    Коментиран от #47, #54

  • 45 Данко Харсъзина

    21 1 Отговор

    До коментар #36 от "мдаааа":

    В Русия от село до село са поне 300км и не във всяко има бензиностанция. За това задължително гориво отзад. Пък и през зимата двигател при минус 40 градуса не се гаси. Пали се октомври и се гаси през май.

    Коментиран от #61

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    8 11 Отговор

    До коментар #44 от "Анонимен":

    Копейка празна и безмозъчна, кой ходи да дава помощ с варел на 50г, при положение, че той не пали и като нов, мислила ли си някога в живота си изобщо!?
  • 48 Но е факт

    10 0 Отговор

    До коментар #34 от "Свободен":

    Че се използват вече 70 години на малки растояния да превозват речни камъни

    Коментиран от #51

  • 49 Данко Харсъзина

    8 9 Отговор
    Останаха малко Буханки и УАЗки в България и цените им станаха космически. На автоизложението в София през есента УАЗка и то не истинска, струваше 90 000лв и се купи веднага, още първия ден. Истинска УАЗка под 150 бона не може да се намери. Буханки нямаше за това не мога да говоря за цени. Просто са голяма рядкост.

    Коментиран от #67

  • 50 Буханката

    13 1 Отговор
    е най скъпата кола в Родопите, без прозорци.
    Качва и 3 м3 трупи и върви навсякъде без път.
  • 51 Не са публикувани

    11 1 Отговор

    До коментар #48 от "Но е факт":

    Снимките. Със Зилове превозват речни камъни на малки разстояния в Индонезия. Вече 70 години!

    Коментиран от #57

  • 52 Буха ха ха ханка

    6 5 Отговор
    Бездарен гюм

    Коментиран от #53, #55

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Данко Харсъзина

    9 4 Отговор

    До коментар #44 от "Анонимен":

    Бяха на по 40-50 години и над 2 милиона километра и не можеха да ги поддържат. Последната която видях се ползваше от социалните за разкарване на храна. Опитах да я купя когато я бракуваха но един тарикат даде по голям рушвет и не успях. Измъкна ми я изпод носа.

    Коментиран от #69

  • 55 Ха ХаХа

    2 1 Отговор

    До коментар #52 от "Буха ха ха ханка":

    д
    е
    п
    м
  • 56 путя идинахои

    6 3 Отговор
    И кое е различното?
  • 57 Данко Харсъзина

    8 0 Отговор

    До коментар #51 от "Не са публикувани":

    В някаква мина. Гледах го по Нешънъл Джиографик.
  • 58 Пилот на Ферари

    12 5 Отговор
    Предимствата са че двигателя е направен така ,че да не останеш на пътя . Големите разстояния в Сибир - 300-400 километра от населено място няма пътна помощ . Като има ток и бензин , няма начин да не запали .
    Второто предимство е че при температура -40С / -50С не се налага да излизаш навън за да видиш нещо по двигателя . Двигателя е вътре в купето .
    И другото е високата проходимост . Спокойно пътува и без път .
  • 59 Смешки

    8 4 Отговор
    Абе вие в ред ли сте? С какви глупости ни занимавате.
  • 60 Тия размазаха

    4 3 Отговор
    пазара!
  • 61 мдаааа

    5 4 Отговор

    До коментар #45 от "Данко Харсъзина":

    Така е , що спирта който им дават , не го сипват в горивото , а го изпиват ... Запознат съм , от 1986-та , в Старый Оскол ..
  • 62 Варненец

    12 5 Отговор

    До коментар #14 от "Данко Харсъзина":

    Не е променена, не защото е добра, а защото рашките толкова си могат. Те връзки за обувки не могат да направят 😄

    Коментиран от #66

  • 63 Аз.......

    9 4 Отговор
    Хотели как лучше, а получилось как всегда !!!!
    Ха ха ха 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
  • 64 Оня а форда

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "Мдаа":

    Е защото буханката е друг клас !
    Толкова ли ти е трудно да направиш разлика между СУВ и Миниван ?
    Когато почнат да си организират офроди с миниванове съм сигурен че ще я видиш .

    Чудя се защо постоянно трябва да обяснявам на някой елементарни неща ?
  • 65 Боци

    7 1 Отговор
    Ега си,колко малко не им е стигнало да съборят Запада😀
  • 66 Луд Скайуокър

    7 3 Отговор

    До коментар #62 от "Варненец":

    Има една стара максима "нещо което функционира не го пипай"
    Работих в Австрия в една шлосерска работилница където всички машини бяха или от ГДР или от СССР. Грижи, тежки , невзрачни , аналогови . Попитах шефа защо не ги изхвърли и ди си купи нова и модерна техника а той ми отговори , че новата в много скъпа и ненадежна и че ако нещо се развали трябва да чака с дни да му я ремонтират и да спре производството докато старата техника може за я поправи за няколко часа а при нужда може сам да си изработи нужната част !
  • 67 Просто

    7 1 Отговор

    До коментар #49 от "Данко Харсъзина":

    много си фантазираш. Като цъкнеш в карс-а и мобиле-то, има поне 50 дрънгела на цени от 3 до 5 бона, и на пазарлък, такива дето няма как да ги регистрираш. Има и оферта от някъв за внос на нови като цената е около 44 бона, според модела.
  • 68 васил конакчиев

    4 5 Отговор
    Тая кола е може би една от най надежdните , безотказна, евтина за поддържане и елементарна за ремонт няма нищо капризно най - важното няма электроника която да ви остави на пътя - много добре проходима .(ползвал съм ). Но за тези 70 години и така нещо съвременно не можаха да измислят дайте - щом не можете на Китайците ще ви направят дизайн много по хубав , великолепен , чудесен а вие продължавайте да правите това което най добре умеете - танкова и военна техника там ви е силата .
  • 69 Посмали

    7 2 Отговор

    До коментар #54 от "Данко Харсъзина":

    посмали малко. Тоя мАтор, на волга-та изкарва 100-на хиляди, и е за основен ремонт, дето е кола, пък на тоя гюм, дето е с два пъти по-тежка трансмисия, как ще ги докара тия милиони. Само на приказки.
  • 70 Провокират

    4 3 Отговор
    "джурналистите" ,наш Ганчо ,с някоя Руска "автоновина",и се почва. Кълвете като гладна каракуда. А бе какво ги мислите руснаците? Ама колите и били калпави ,били изкопирани и крадени ,били китайски и т.н. Ганчо ,нИдей рИва на чужд гроб. Виж се къде си ти -"Европеецо"
  • 71 До 1955г

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Добри здрави":

    са били ЗиС-ове ,иначе е точно така!
  • 72 Какво секретно има в тези скици?

    4 0 Отговор
    По-скоро не са за показване. Буханката няма проблем с дизайна. Тя има проблем с изработката. Неслучайно всеки любителски опит за тунинг или доработка е свързан със западни части - двигател, скоростна кутия, раздатка, мостове, кормилно управление, спирачна система, системи за сигурност, системи за комфорт. Руски са само фантазиите.
  • 73 младши сержант

    4 1 Отговор
    В казармата бях началник на радиостанция малка мощност, базирана на буханка. Буханката беше на 30 години. Шофьорът правеше чудеса от храброст, за да я поддържа годна да излезе по тревога. Най-скапаното МПС, с което съм имал взимане-даване. Оттогава минаха 30 години. Дано да са ги махнали.
  • 74 Човек с опит

    4 1 Отговор
    Карал съм Волга със същия мотор много е зле, едва върви, непрекъснато проблеми главно с делкото и карбуратора и харчи бензин като камион
  • 75 личи си

    0 0 Отговор

    До коментар #9 от "Данко Харсъзина":

    че никога не си сядал в “буханка” аз имам и много рядко ми се налага да пускам парното зимата …
  • 76 Крокодила Гена

    1 0 Отговор
    Уникално,извънземно.Този дизайн е като от друга планета.Русите ватенки не са от тази планета затова са най-добрите и не приемат останалите.
  • 77 ИНЖ1

    1 0 Отговор
    Най-вероятно новата буханка няма да е електрическа, а на въглища!!! :-D